catfreako, Dat bedoel ik qua modus, maar (on)raszuiverheid zou ik toch zeker leuk vinden. Daar raak je weer fokprogramma's omdat onzuivere tijgers geen nut hebben voor het fokprogramma, maar wel om bezoekers te trekken. En ik blijf erbij dat een multiplayer echt geweldig zou zijn. idd een soort ZTAO. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 344 Prijzenkast:
3 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
@ carnotaurus, Het concept onzuiver en fokprogramma en de relatie ertussen is inderdaad een heel ingewikkeld, maar realistisch idee.
Wie zouden eigenlijk de makers van het spel moeten worden? Ik zat zelf te denken aan een combinatie van EA en microsoft, maar ik zie die twee nog niet heel snel samenwerken voor een zootycoon-vervolg (helaas).
catfreako, tja, de verkoopaantallen zullen bij zo iets moeilijk te voorspellen zijn. Maar zo lastig is dat concept over (on)zuiverheid niet. In ZT2 is het namelijk ook mogelijk (zelfs niet heel moeilijk) om een dier baltsgedrag te laten vertonen tegenover een andere soort. Het jong is dan wel de soort van de moeder. Of kijk naar DM's kruising goudfazant x lady Amherstfazant. Als je dit net iets verder uitwerkt zou je best iets moois kunnen maken.
Ook zou het leuk zijn om als 'oudere' zoo te kunnen beginnen, zodat het ook mogelijk is om mooie, monumentale gebouwen te maken. Op zijn minst zouden er meer opties mogelijk moeten zijn voor het maken van gebouwen. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Curator
carnotaurus Nu je het hebt over verkoopaantallen, denk ik ook dat je zelf de prijs van de dieren die je laat adopteren mag bepalen en andersom, dat niet elk dier van een soort hetzelfde kost. Een jonge leeuw zal waarschijnlijk duurder zijn dan een oudere man. Daardoor is het ook moeilijker inschatten waar je je geld aan uitgeeft.
catfreako, helemaal mee eens. Maar op terug te komen op kruisingen en inteelt: die dieren zullen dan ook goedkoper zijn. Qua codering lijkt het me ook leuk dat de verschillende tijgers niet als aparte soorten zijn gecodeerd, maar meer iets van erfelijke varianten. Ik vind dit trouwens een leuk lijstje qua grote katachtigen:
Zo heb je 6 soorten, maar kun je in je zoo 17 verschillende grote katten hebben. Hierdoor zal ook wel de grootte van het spel toenemen. Maar dat moeten we er dan maar voor over hebben. De grotere keuze aan mogelijkheden zou de multiplayer wel goed doen, dan is het ook leuker om een mooie collectie op te bouwen. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Curator
@ carnotaurus Goede ideeën!
Je had het erover dat de grootte van het spel dan zal toenemen. Toen moest ik nadenken over iets anders dat van mij best groter mag worden; de maps! We zijn nu toegewezen op een grasveldje en ik denk dat er veel zijn die het met me eens zijn als ik zeg dat een map van vier keer die grootte geen overbodige luxe is. Dat wordt waarschijnlijk de belangrijkste verandering als hij wordt ingevoerd.
@ catfreako, er is al een xl map hier te vinden: http://w11.zetaboards.com/Taig_a/topic/9922645/1 je moet allebei de mirror links downloaden en in je spel stoppen. ik ben er in iedergeval ethousiast over.
@ KoenZoo, dat is een xl map dus die is vele malen groten dan nu de grotere maps. je moet van allebei de mirrorlink pakken en die in je zoo tycoon bestand stoppen
Dat sowieso, maar ook een mooie achtergrond en omheining zou leuk zijn. Misschien zou het zelfs wel kunnen om grond te kopen.
Maar ik blijf heel erg bij mijn menig dat er een zo groot mogelijke variatie aan dier- en eventueel plantensoorten moet zijn. En niet alleen standaard soorten (tijger, olifant, pauw, giraf etc.) maar ook zeker de mogelijkheid om kleine soorten te hebben, misschien zou het zelfs leuk zijn om een terrarium op bijna elke grootte te kunnen inrichten. Hierdoor zouden ook ongewervelden als vogelspinnen, schorpioenen en wandelende takken mogelijk zijn. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!