ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 195 Prijzenkast:
3
Member van het Seizoen
Verzorger
ik maak dit topic aan voor mensen die ideen voor dierenverblijven willen delen. als je wil kan je screens posten. ik post mijn favoriete verblijf type.
naam:doorloopverblijf. benodigheden:BD of AA.
hoe:eerst maak je een verblijf voor een ongevaarlijke diersoort zoals de koala. dan plaats je twee garages/kabelbaanstation,LET OP je moet een van de stations in het verblijf plaaten! je verbint de twee stations. je maakt een pad door het verblijf heen vanaf het station. je zet er een paar overkapingen,donatieboxen,bankjes en headsetkiosken in,decoreer het verblijf en klaar ben je!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 80 Prijzenkast:
0
Kassa Medewerker
Ik weet ook wel iets moois voor een verblijf. Ik noem het: WATERDIEREN SAMENLEVEN. Je neemt twee dieren. ik heb de walrus en de bruine vissen.
Je hebt een groot hok met water voor de walrussen nodig. dan maak je met de het gaas een hek naar het verblijf van de bruin vissen. je moet nog wel een grote stenen muur er om heen doe en dan nog een brug er over en dan zie je er niks meer van. Dan maak je ook nog een verblijf voor de brijn vissen en dan ben je klaar.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 195 Prijzenkast:
3
Member van het Seizoen
Verzorger
dit keer een idee voor een enorm verblijf.
benodigheden: amerikaanse dieren.
hoe: eerst maak je een erg groot verblijf met onderwaterzicht. in het water zet je wat moeras rotsen maar hou het biome grasland. als je de lepelsteur hebt zet je die in he water met zijn benodigheden. gebruik amerikaanse planten van de biomes moeras,noordelijk bos,gematigd woud en grasland. gebruik ook de grote lisdode en de waterlelie. vergeet de heuvels niet! zet er bizons,kariboes,bevers en eventuweel witstaart herten,rode linxen,sierlijke doosschildpaden en aligator schildpadden, zet de benodigheden van de dieren erin,donatieboxen en overkappingen op het pad. zet wat decoraties naast het pad en klaar ben je!
nog een idee. een mooie grot voor dieren. benodigheden:rotsmuren. eerst kies je een grot.(die voor dieren) neem altijd de grote grot! als je de sneeuwgrot gebruikt kies je toendra rotsmuren en bij een gewone grot tropish regenwoud muren. je zet er aan bijde kanten de schuine muur zodat er geen gat meer te zien is. dan vul je het wat aan met rotsmuur annvullingen en je bent klaar!
Ik ben er weer... Kijken hoe lang het duurt
Bericht veranderd door: jarni - Zondag, 07 Maa 2010, 11:25
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 26 Prijzenkast:
0
Parkeerhulp
Op zich leuk dat je tips geeft, maar volgens mij zouden ze beter overkomen als je er screens bij zou zetten. Ergens een beeld bij vormen gaat toch makkelijker als je een voorbeeld ervan ziet.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 413 Prijzenkast:
3 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Curator
ik heb er ook nog een 'doorloop vogelverblijf' Je maakt een binnen verblijf met daardoor een pad(zonder hekken ernaast) je decoreert het verblijf je plaatst eten en drinken en speeltjes voor pauwen of dieren die van de pauw gemaakt zijn. je zet de dieren in het verblijf
en je bent klaar PS: maak er maar hoogstens een in een zoo want anders gaan de vogels uit het verblijf lopen voor in z'on andere kooi te gaan eten/drinken
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 80 Prijzenkast:
0
Kassa Medewerker
Ik heb ook nog een mooi verblijf.
Het Tropische kas.
je begint met een glazen koepel en daar doe je alle maal planten in. dan doe je een pad er door en dan kan doe je er lagen hekken om heen en het mooiste wat je kan doen is om het van die hekken te doen welke je niet ziet. dan zoek je wat dieren uit bv. hagedissen of vogels of kleine zoogdieren en het mooiste vind ik om te doen is om kleine dieren te doen zodat ze gaan zoeken.
dit is mijn tropische kas ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 26 Prijzenkast:
0
Parkeerhulp
Quote (Liesjuh)
p zich leuk dat je tips geeft, maar volgens mij zouden ze beter overkomen als je er screens bij zou zetten. Ergens een beeld bij vormen gaat toch makkelijker als je een voorbeeld ervan ziet
Nog steeds geen pics bij de tips?
Ik blijf erbij dat dat nog leuker over komt en dat we dan gelijk kunnen zien of we het wat vinden en willen gaan gebruiken. Dit geldt iig voor mezelf
ZTSF Gegevens Groep: Non-actief lid Berichten: 9 Prijzenkast:
0
Vrijwilliger
een overzichtelijke en goedkope (handig in capain of senario) bassin:
zet een hek rond het gebied waar je je vissen in wilt plaatsen, doe dat vol water, als je heel je kot vol water hebt gedaan delf je ze dieper.
plaats daar je zeedieren in.
het is handig, want achteraf kun je je hekken wegdoen, je zookeepers hebben geen ingang meer nodig, je water word nooit vuil en je bezoekers hebben geen hekken nodig.