@ jeffrey, Allereerst wil ik zeggen dat ik het leuk verzonnen vind! Ook grappig dat je alles zo nagebouwd hebt.
Daarnaast zou ik zeggen: Er om heen lopen. Het is natuurlijk veel leuker om zelf stiekem op pad te gaan en lekker de boel te verkennen, dan je gelijk te melden. Misschien kom je wel leuke dingen te weten, die je anders niet had gezien.
Datum: Vrijdag, 21 Dec 2012, 22:13 | Bericht # 135
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 281 Prijzenkast:
0
Curator
Updaté: 2
Vorige opgave: Zal ik eerst rond om het gebouw verkennen of zal ik op de knop naast de deur drukken? Goede antwoord: Eerst verkennen!
3 Mensen hadden de eerste opgave goed! Het verhaal gaat nu verder:
Ik zou dolgraag op de knop drukken en naar binnen gaan, maar hetlijtk me verstandiger om eerst eens te kijken hoe het bouwerk er van buitenaf uitziet. De wanden zijn te glad om op te kunnen klimmen helaas, ik zal me dus maar tussen deze dunne spleet moeten wurmen. Van deze verkennings tocht komt niet veel terecht zo te zien, de spleet is ongeveer in het midden dicht gemaakt. Ik kan dus niet om het gebouw heen, teminste niet vanaf deze kant. Al verwacht ik eigenlijk niet dat het aan de andere kant heel veel anders zal zijn. Weetje wat, ik druk gewoon op die knop nu en ik zie wel wat er gebeuren gaat.
Zonder enig geluid te maken openen de deuren zich voor de verbaasde Frans.
O, ik had veel gekraak verwacht. ik had meer zo'n moment dat je vaak in films ziet verwacht. Nou ja, wat maakt mij het uit. Ik ga naar binnen! Dat gebouw daar met die 3 schoorstenen lijkt mij de speelgoed fabriek! En dat lijkt me de Rendierenstal, misschien zie ik daar wel de enige echte Rudolf! En dan moet dit... dit is de Noordpool-paal!!! Ik besef nu pas dat ik er eindelijk ben, ik heb het gehaald! Het valt me alleen op dat er niemand is hier, alles lijkt verlaten... Ach wat maakt het ook uit, misschien is iedereen aan het eten of zo. Maar nu snel verder! Ik ga dat grote gebouw eens onderzoeken! Het valt me op dat dit gebouw totaal niet in de kerst sfeer is, geen verlichting, geen slingers, niks. Zelfs de hoofd kerstboom is niet versierd. Ik loop nu trouwens wel zo mooi de trap op maar beneden waren er ook nog een paar deuren. Als ik door het raampje kijk van de eerste twee deuren lijkt het mij op een soort cadau opslag... Ik loop eens naar de andere kant om te kijken wat daar is. Hier zie ik enkel wat hout en een knopje... Wow, dit is wel wat anders dan de rest van de kamers, dit lijkt de NASA wel. Helaas zaten alle deuren beneden op slot, ik ga dus maar eens boven kijken. In het midden zit een aardig grote deur, en aan de rechter en linker kant 2 kleinere. Ook de linkse en rechtse deur zitten op slot, dus blijft er nog 1 deur over! Hier moet het kantoor van de Kerstman zelf zijn!!!
Met een flinke ruk trekt Frans de deuren open en stapt naar binnen, lichtelijk teleurgesteld over wat hij ziet.
Ik heb dat hele rond end gereist, ik heb bittere kou weerstaan, ik heb 10 jaar onderzoek vericht voor een kantoor met enkel een paar cadeau's er in!!!* Enkel drie rijen stomme cadeau's, een emmer met bezem en dat waardeloze raam! Oplichterij!,Hoe durft hij het me te flikken! tien jaar werk voor niks! Tien jaar voor gek verklaart voor niks!!!
Frans is woedend over de tegenslag die hij voor zich staat, hij beseft dat het gebouw verlaten is en hij tien jaar moeite heeft gedaan voor niks, teminste dat denkt hij! Als Frans weer een beetje bijgekomen is valt zijn oog op een envelop die aan 1 van de cadau's zit geplakt. Frans opent de brief en leest hem door.
Geachte lezer, Ik weet niet wie u bent en met welk doel u op zoek bent gegaan naar mijn werkplaats. Zoals u waarschijnlijk wel gemerkt hebt, is dat ik deze werkplaats met mijn Elfjen verlaten heb. De reden hiervan kan ik u niet vertellen. Het is van groot belang dat deze plaats ondanks mijn vertrek geheim blijft. Helaas ben ik het vertrouwen in veel van de volwassenen verlaten. Ik heb dus helaas van mijn hart een steen moeten maken toen ik het besluit nam om te zorgen dat niemand levend uit mijn werkplaats vertrekken kan. Als u mijn kantoor verlaat zult u zien dat er weer stoom komt uit de schoorstenen van de speelgoed fabriek komt. Deze stoom zal zorgen dat er sneeuw zal vallen over mijn werkplaats. Deze methode noemen wij: project sneeuwstorm. Project Sneeuwstorm houd in dat het net zo lang sneeuwen blijft tot dat het hele gebouw van onder tot boven gevuld is met sneeuw en ijs. Maar u weet dat ik het als Kerstman niet over mijn hart kan verkrijgen u geen kans te geven om te overleven. Zo heb ik voor u beneden een auto klaar gezet waarmee u mijn werkplaats uitrijden kan. U zult wel eerst de autosleutel moeten vinden. Verder zal u de stroom moeten herstellen om de opstijgbaan poort te kunnen openen. Ook de garage deur zult u moeten openen. U heeft voor dit alles in totaal drie uur. U kan uw tijd verlengen door de sneeuwmachines uit te schakelen. Hoe u dat doen kan, moet u zelf uit zoeken.
Met vriendelijke groet De Kerstman En een fijne kerst en een Gelukkig Nieuwjaar!
Tuurlijk, dat heb ik weer... Nou ja, laat ik maar opschieten dan!
Frans loopt snel naar buiten maar blijft staan van schrik als hij de speelgoedfabriek z'n schoorstenen ziet.
Dat ziet er niet goed uit, ik moet echt opschieten! De boven kant van de schoorstenen is al niet eens meer te zien! Snel ik moet opschrijven wat de stappen zijn die ik ondernemen ga!
Frans pakt snel zijn rugtas en gaat op zoek naar zijn notitie blok, als hij het eindelijk heeft en voorscih uitkijkt ziet hij dat het sneeuwen is begonnen!
O jee, weetje ik zie nu pas eigenlijk dat de bomen, het pad en sommige stukken grond hellemaal niet besneeuwt zijn, daar zal nu wel snel verandering in komen denk ik. Maar goed ik was bezig een lijstje te maken met de stappen die ik moet ondernemen...
De opgave die bij deze updaté hoort is: Maak het lijstje met stappen die Frans moet ondernemen. PS. ik let op de volgorde!
* Sorry voor de rare lege driehoeken bij de cadeau's, ik kreeg ze niet weg. Always look on the bright side of life!
Bericht veranderd door: jeffrey - Zondag, 23 Dec 2012, 14:12
1. de sneeuw machines uitschakelen 2. op zoek naar de sleutels gaan 3. naar de auto gaan en in stappen 4. de garage openen en ontsnappen Onze team site registreer je en houd het regelmatig in de gaten voor download's: Zt2 signteam
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 25 Prijzenkast:
0
Parkeerhulp
@ jeffrey, Het is moeilijk, maar hier is mijn lijst: 1- Sleutel zoeken 2- Sneeuwmachine vinden en uitschakelen 3- Stroom herstellen 4- Poort openen 5- Gragedeur openen 6- in de auto stappen en wegrijden Ik hoop dat het goed is (Het is alleen bijna het zelfde als Olaf2000.....) Made by Real-Thomas.