ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 281 Prijzenkast:
0
Curator
Updaté: 3
Vorige opgave: Maak het lijstje met stappen die Frans moet ondernemen. Goede antwoord: 1: De rest van de werkplaats verkennen 2: Stroom herstellen 3: Sleutel zoeken 4: Poort+garagedeur openen 5: Auto starten en ontsnappen! Als Frans te weinig tijd heeft kan hij nog altijd de sneeuwmachine's uitschakelen maar het is niet noodzakelijk.
Olaf2000 en Zoojong zaten het dichts bij het goede antwoord! Het verhaal gaat nu verder:
Zo, nu ik m'n lijstje af heb begin ik maar bij het begin. Laat ik eens kijken waar ik nog meer kan kijken. Ik bedenk me plots dat ik nog niet gekeken heb of de speelgoedfabriek en de rendierenstal op slot zitten. Laat ik maar eens beginnen bij de rendierenstal. Wat zou dit trouwens voor een huisje zijn? Het valt me nu pas op dat het er staat. Er moet ergens anders denk ik een weg zijn om er bij te kunnen komen want de hekjes zijn te glad om overheen te kunnen klimmen. Nu eerst maar eens kijken of de deur op slot zit bij de rendierenstal. Helaas, hij zit op slot dan zal ik maar eens gaan kijken bij de speelgoedfabriek. Helaas zit ook deze deur op slot maar ik kan hier wel door het glas van de deur kijken. Er valt niet veel interessants te zien vind ik zelf...
Als Frans terug loopt ziet hij per toeval dat er bij de poort waar door hij binnenkwam er een opening zit in het hek.
Aha! Zo kan ik dus bij dat kleine huisje komen! Vreemd, er steekt een zuurstok uit de achterkant van het huisje. Nou ja, wat maakt het uit laat ik maar gewoon naar binnen gaan. Huh? Wat in de vrede is dit? Kijk eens aan, hier staat het bij dit knopje. Er staat: Santa elektronics. Dit zal dan wel de stroom generator van de werkplaats zijn! Ik twijfel of ik op gewoon op het knopje drukken kan zonder dat er wat gebeurd... Ach wat maakt het uit, anders kan ik verder toch niks doen hier.
Frans drukt op het knopje en nog voor hij zijn vinger er weer af heeft beginnen de stalen staven hard te draaien en maken ze een verschrikkelijk lawaai! Om van het geluid verlost te zijn verlaat Frans het huisje.
Men, wat een rot geluid was dat, wel vreemd dat je er buiten niks meer van hoort... Alhoewel, ik hoor een lichtelijk gezoem van achter het huisje!
Frans loopt naar de achterkant van het huisje maar ziet niks, dan legt hij zijn oor tegen de zuurstok. Aha! Daarvoor dienen die zuurstokken dus! Het zijn stroom kabels! Ik merk trouwens wel dat langzamer hand al het gras begint te verdwijnen onder de sneeuw... Nou ja, wat moet ik nu eigenlijk gaan doen? Laat ik nog maar eens extra controleren of alle deuren wel echt op slot zitten. Eerst maar eens kijken of het cadeau pakhuis wel echt op slot zit. He, de deur is nu wel open! Eigenlijk valt hier vrij weinig te zien... Ik hoop dat hier wat interessanters achter zit. Kijk eens aan, hier staat de auto dus! En dit is dus de garage deur die ik openen moet. Hier valt verder ook niet veel interessants te vinden, laat ik maar eens kijken in de kamer hiernaast. Ik ben nu dus in de NASA kamer, op één van de panelen voor me staat: opstijg leiding. Vanuit hier werd dus het opstijgen en rondbrengen van cadeau's geregeld. Wel vreemd dat deze stroom kabels door het dak lopen... Wat zou dit knopje trouwens doen?
Als Frans op het knopje tussen de beeldschermen drukt, verschijnt er op de tv schermen een bliksem schichtje.
Hm... Te weinig stroom dus, dan maar eens kijken in de kamer hiernaast. Hier heb je dat rare hout wat ik eerder gezien heb.... Aangezien het knopje het nog steeds niet doet ga ik maar eens boven kijken. Ik hoop dat de deuren daar nu ook open zijn.
Frans loopt naar buiten en blijft even een tijdje naar de grote hoofd kerstboom kijken.
Wow, de hele boom is al onder gesneeuwt, wel raar dat alle andere bomen nog gewoon groen zijn! Het lijkt wel of het hier harder sneeuwt dan op andere plaatsen. Eerst maar eens kijken of de deur aan de rechterkant al open is. Hm. Oké, wat in de vrede kan ik hier nou weer mee? Helaas, doen ook de knopjes het hier niet. Maar wat ik hier mee moet begrijp ik ook niet eigenlijk.... Bij dit paneel staat alleen: Water verwarming. Maar voor de rest kan ik er nog niks mee, misschien heeft ook dit ding meer stroom nodig. Nu eerst maar eens kijken wat er achter deze deur zit? Wat in de vrede moet dit voorstellen? Ik weet niet wat ik hier mee kan, maar ik laat het eerst maar voor wat het is. Misschien moet ik eens gaan kijken wat er boven het cadeau pakhuis zit. Ook hier worden cadeau's opgeslagen zo te zien. Ik denk dat je hiermee makelijker cadeau's naar beneden halen kan of zo. Ook hier valt eigenlijk niet veel te zien. Laat ik nog maar eens gaan kijken in die kamer met al die kandelaren. Ik ben wel benieuwd naar die panelen die ik er achterin zag staan!
Frans loopt terug naar de kamer met de kandelaren en stapt af op de panelen aan de achterkant van de kamer. Als hij daar aan komt ziet hij pas een klein draaiknopje zitten op het paneel. Als hij het knopje omdraait verschijnt er deze tekst:
Als u de stroom in z'n geheel herstellen wil, zult u eerst een lijn moeten trekken hoe de stroom door de kandelaren lopen moet. Veel succes ermee! Dan verschijnt deze foto:
Hm. Ik moet dus een lijn trekken van de ene naar de andere kant.... Laat ik het maar eens proberen!
De opgave die bij deze updaté hoort is: Neem de foto over en teken (bijv. met paint) een lijn over de kandelaren van de ene kant naar de andere kant om de stroomkring weer te reparen. Always look on the bright side of life!
Bericht veranderd door: jeffrey - Zondag, 23 Dec 2012, 19:22
Datum: Maandag, 24 Dec 2012, 14:23 | Bericht # 143
0
Curator
Ehh het is totaal fout... Je moet beginnen aan de zijkanten van de panelen en dan via de kandelaren vvan de ene kant van het paneel naar de andere. Je moet dus vanaf de ene pijl een lijn trekken over de kandelaren naar de andere pijl Ik hoop dat het zo duidelijker is Always look on the bright side of life!
Datum: Woensdag, 09 Jan 2013, 20:01 | Bericht # 147
0
Curator
Ookal is de Kerst eigenlijk alweer voorbij, ga ik gewoon verder met het verhaal. Door de Kerstdagen kwam ik er niet eerder meer aan toe om een updaté te plaatsen maar vandaag gelukkig wel weer :D. Dus:
Updaté: 4
Vorige opgave: Neem de foto over en teken (bijv. met paint) een lijn over de kandelaren van de ene kant naar de andere kant om de stroomkring weer te reparen. Goede antwoord: (Meerdere mogelijkheden)
3 Mensen hadden de eerste opgave goed! Het verhaal gaat nu verder:
Zo, het kostte wat tijd maar de stroom is weer geheel herstelt. Nu wil ik eerst wel eens zien wat er gebeurd is in het opstijg-controle centerum.
Als Frans weer buiten staat schrikt hij er van hoeveel sneeuw er al gevallen is.
Oei dit ziet er niet goed uit. Ik ben volgens mij langer bezig geweest met de stroom dan ik zelf dacht. Mooi ik ben nu in het controle centrum. Er lijkt alleen niks veranderd. Eerst maar weer eens kijken of het knopje naast de schermen het nu wel doet.
Als Frans op het knopje drukt verschijnt er op het scherm een woord:
Rechts? Volgens mij krijg ik niet heel veel meer informatie hier.
Als Frans de kamer uit wil lopen ziet hij dat één van de controle panelen is gaan oplichten, er is een fout melding verschenen op het scherm.
He, er is hier wat verschenen. Er staat: Control Manual needed! Vertaald is dat dus: Controle Handleiding nodig. (Zucht) Ik mag dus opzoek gaan naar een handleiding van deze panelen. Nou ja, als ik dan toch bezig ben. Nu eerst maar eens verder zoeken. Laat ik hier nog maar eens gaan kijken. Hmm... helaas doet het knopje het niet, laat ik nog maar eens boven gaan kijken. Er moet hier toch iets te doen/vinden zijn. Laat ik eens kijken of die knopjes het doen!
Frans probeert beide knopjes maar er gebeurd niks, wel hoort Frans een geluid.
Hm... Het lijkt wel of er tandwielen beginnen te draaien, maar uiteindelijk door iets worden tegengehouden. Ik snap eigenlijk ook niet wat die bal hier doet. Ook dit ding doet nog steeds niks, alhoewel. Er is ee nwoord verschenen op dat gouden plakaatje dat er hangt; control manual. Dus in het Nederlands controle handleiding. Deze heb ik dus nodig voor de controle panelen beneden! Maar ja wat moet ik nu doen...
De opgave die bij deze updaté hoort is: Wat moet Frans nu doen?
Added (09 Jan 2013, 19:01) --------------------------------------------- Even een vraagje. Moet ik nog verder gaan met The Christmas Expedition of zal ik er mee stoppen?, Kerst is alang voorbij en de laatste updaté staat er al langer dan een week op zonder enige reactie...
Always look on the bright side of life!
Bericht veranderd door: jeffrey - Vrijdag, 28 Dec 2012, 15:30
@ jeffrey, nee gaa door [moet het natuurlijk zelf weten] ik denk zelf dat ie beter naar de garage kan gaan want mishien is hierdoor de poort open gegaan
0
Curator
Ik hoopte eigenlijk op meer reactie's maar omdat boerroel545 de enige is die geantwoord heeft ga ik door vanwege zij nreactie, ik moet ROel helaas wel zeggen dat z'n antwoord fout is, maar het wordt wel in het verhaal gevoegd. Heeft iemand anders nog een antwoord op de nieuwe opgave? ( @ boerroel545, Je mag ook nog wel een ander antwoord geven asl je denkt dat het goed is ).
Added (23 Apr 2014, 22:03) --------------------------------------------- Het is al weer een (hele) tijd geleden dat ik foto's geüpload heb, maar ik hoop aankomende tijd weer met wat nieuws te komen!
Ik ben momenteel bezig met een stukje van een savanne, ik weet nog geen naam voor het park en heb ook nog geen ingang, maar ik wou alvast 2 foto's laten zien
Massai-giraffen en Struisvogels
Honingdassen verblijf
Always look on the bright side of life!
Bericht veranderd door: jeffrey - Zaterdag, 12 Jan 2013, 17:50