Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Algemeen carnotaurus showtopic
carnotaurus
Datum: Zondag, 09 Feb 2014, 11:57 | Bericht # 101   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 2

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 3

Onderdirecteur

Dan zullen we 4 maar doen, deze vind ik zelf ook de leukste!

HET BEGIN

De eerste gegevens over het park gaan over
een klein dieren- en vogelparkje bij Berlicum, Brabant.
Naast teksten bestaan deze gegevens ook uit wat oude
foto's van het park en de dieren.

De eerste onduidelijke oude foto is van (waarschijnlijk) de ingang.

Het dierenbestand is grotendeels onbekend.
Bij de foto's zijn onder andere aanwijzingen van (lakenvelder)kippen te vinden.

Daarnaast bestaan er (onduidelijke) foto's van een half jaar later waarop nog meer dieren te zien zijn:

- parelhoenders en eenden -

- als je goed kijkt een otter in een veel te klein hokje en een (waarschijnlijk zilver)fazant.

Hierbuiten bleken er vele katten rond het parkje te lopen.
Het parkje bood voedsel aan de katten waren niet weg te krijgen.

(de foto's zijn speciaal hiervoor zwart/wit en onduidelijk gemaakt!)

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
BerichtDan zullen we 4 maar doen, deze vind ik zelf ook de leukste!

HET BEGIN

De eerste gegevens over het park gaan over
een klein dieren- en vogelparkje bij Berlicum, Brabant.
Naast teksten bestaan deze gegevens ook uit wat oude
foto's van het park en de dieren.

De eerste onduidelijke oude foto is van (waarschijnlijk) de ingang.

Het dierenbestand is grotendeels onbekend.
Bij de foto's zijn onder andere aanwijzingen van (lakenvelder)kippen te vinden.

Daarnaast bestaan er (onduidelijke) foto's van een half jaar later waarop nog meer dieren te zien zijn:

- parelhoenders en eenden -

- als je goed kijkt een otter in een veel te klein hokje en een (waarschijnlijk zilver)fazant.

Hierbuiten bleken er vele katten rond het parkje te lopen.
Het parkje bood voedsel aan de katten waren niet weg te krijgen.

(de foto's zijn speciaal hiervoor zwart/wit en onduidelijk gemaakt!)

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 09 Feb 2014 om 11:57
Michelaar
Datum: Zondag, 09 Feb 2014, 21:33 | Bericht # 102   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

ZTAO
Reputatie: 1

Kassa Medewerker

This is so beautifal :) Echt, man het is echt keigoed. ik ben benieuwd naar meer

Eigenaar van McCain Zoo!

Bericht veranderd door: Michelaar - Zondag, 09 Feb 2014, 21:35
BerichtThis is so beautifal :) Echt, man het is echt keigoed. ik ben benieuwd naar meer

Bericht getypt door - Michelaar
Toegevoegd op 09 Feb 2014 om 21:33
carnotaurus
Datum: Woensdag, 12 Feb 2014, 20:37 | Bericht # 103   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

Michelaar, bedankt! Dat 'meer' komt er nu aan.

BEETJE GROEI
Volgens onze documenten bleven de populaties een beetje gelijk.
Af ten toe een dode, af en toe een geboorte, af en toe een verkoop en af ten toe een aankoop.
Maar het parkje ging goed en dat smaakte naar meer.
Al vrij vroeg in onze albums staat deze foto van nieuwe fazanten voor het park:

We hebben besloten aangezien de vorige foto's toch wel onduidelijk waren naar andere foto's van het dierenbestand.
We vonden foto's van de otter en de zilverfazant. Volgens de documenten zou een vergelijkbare foto van de eenden verloren gegaan zijn.

Het parkje begon te groeien en kreeg nieuwe dieren: naast de fazanten ook pauwen!

En zelfs een moeflon (in een veel de klein hokje weliswaar).

HET EINDE
Het ging goed tot op een noodlottige dag een bezoeker zijn sigarettenpeuk in de struikjes gooide.
Het was zomer en erg droog en dor, dus het struikje brandde goed en de brand verspreidde zich snel.
Al gauw was er geen ontkomen aan. De verzorgers deden hun best zo veel mogelijk dieren te redden van
de stikkende rook en de vlammen, maar deze waren totaal in paniek. Het vuur sloeg over naar een naastgelegen boerderijtje.
De boer was bezig zijn pony's te evacueren, dit lukte op tijd met hulp van de verzorgers. Uiteindelijk was het vuur geblust, maar van het park was weinig over:

Het was de verzorgers gelukt om een pauw, wat eenden en kippen, twee parelhoenders en de zilverfazant te redden.
De rest was reddeloos verloren. Een kip en een fazant stierven na hun redding nog aan de gevolgen van de verstikkende rook.

Het parkje stond nu op een afgrond en zou het echt niet gered hebben als een bijzonder rijke en welgestelde man niet even langs kwam...

wordt vervolgd

BerichtMichelaar, bedankt! Dat 'meer' komt er nu aan.

BEETJE GROEI
Volgens onze documenten bleven de populaties een beetje gelijk.
Af ten toe een dode, af en toe een geboorte, af en toe een verkoop en af ten toe een aankoop.
Maar het parkje ging goed en dat smaakte naar meer.
Al vrij vroeg in onze albums staat deze foto van nieuwe fazanten voor het park:

We hebben besloten aangezien de vorige foto's toch wel onduidelijk waren naar andere foto's van het dierenbestand.
We vonden foto's van de otter en de zilverfazant. Volgens de documenten zou een vergelijkbare foto van de eenden verloren gegaan zijn.

Het parkje begon te groeien en kreeg nieuwe dieren: naast de fazanten ook pauwen!

En zelfs een moeflon (in een veel de klein hokje weliswaar).

HET EINDE
Het ging goed tot op een noodlottige dag een bezoeker zijn sigarettenpeuk in de struikjes gooide.
Het was zomer en erg droog en dor, dus het struikje brandde goed en de brand verspreidde zich snel.
Al gauw was er geen ontkomen aan. De verzorgers deden hun best zo veel mogelijk dieren te redden van
de stikkende rook en de vlammen, maar deze waren totaal in paniek. Het vuur sloeg over naar een naastgelegen boerderijtje.
De boer was bezig zijn pony's te evacueren, dit lukte op tijd met hulp van de verzorgers. Uiteindelijk was het vuur geblust, maar van het park was weinig over:

Het was de verzorgers gelukt om een pauw, wat eenden en kippen, twee parelhoenders en de zilverfazant te redden.
De rest was reddeloos verloren. Een kip en een fazant stierven na hun redding nog aan de gevolgen van de verstikkende rook.

Het parkje stond nu op een afgrond en zou het echt niet gered hebben als een bijzonder rijke en welgestelde man niet even langs kwam...

wordt vervolgd

Toegevoegd op 12 Feb 2014 om 20:37
ZooZa
Datum: Donderdag, 13 Feb 2014, 17:20 | Bericht # 104   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 1

ZTAO
Reputatie: 4

Curator

leuk met die bewerkte foto's
kijk uit naar het vernieuwde park!
ga zo door

Berichtleuk met die bewerkte foto's
kijk uit naar het vernieuwde park!
ga zo door

Bericht getypt door - ZooZa
Toegevoegd op 13 Feb 2014 om 17:20
carnotaurus
Datum: Dinsdag, 04 Maa 2014, 12:13 | Bericht # 105   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

alvast een teaster!

Zo dichtbij...
Het was op een namiddag dat een rijke man het park opkwam.
De eigenaar van het park was compleet radeloos. De rijke man, ene meneer Blinck,
zei tegen de oprichter dat hij het parkje wel wilde kopen, en bood er zo'n hoog bedrag dat de eigenaar geen nee kom zeggen.
Wel was het een deal dat de eigenaar de rest van zijn dieren mocht houden.

Blinck was door zijn werk bij de scheepshandel al in bezit gekomen van enkele (in die tijd) zeer bijzondere dieren.
Waaronder enkele vogels die slechts sporadisch in Europa werden aangetroffen.
Het betrof vooral enkele Aziatische duiven, fazanten en eenden, maar daarnaast bezat hij ook wilde zwijnen en geiten,
en had hij (dwerg)papegaaien uit Afrika opgekocht. Een handelspartner schonk hem ook ooit eens twee hoornraven.
Als kroon op deze collectie had hij enkele apen.

Hij begon een flink bedrag in de zoo te steken en dat pakte goed uit:

Op de vogelweide zie je, naast gedomesticeerde eenden en kippen, bijzondere watervogels als laysaneenden en een filipijneend samen met mandarijneenden.
Het verblijf op de achtergrond is het apen-complex dat enkele soorten primaten huisvest.

Berichtalvast een teaster!

Zo dichtbij...
Het was op een namiddag dat een rijke man het park opkwam.
De eigenaar van het park was compleet radeloos. De rijke man, ene meneer Blinck,
zei tegen de oprichter dat hij het parkje wel wilde kopen, en bood er zo'n hoog bedrag dat de eigenaar geen nee kom zeggen.
Wel was het een deal dat de eigenaar de rest van zijn dieren mocht houden.

Blinck was door zijn werk bij de scheepshandel al in bezit gekomen van enkele (in die tijd) zeer bijzondere dieren.
Waaronder enkele vogels die slechts sporadisch in Europa werden aangetroffen.
Het betrof vooral enkele Aziatische duiven, fazanten en eenden, maar daarnaast bezat hij ook wilde zwijnen en geiten,
en had hij (dwerg)papegaaien uit Afrika opgekocht. Een handelspartner schonk hem ook ooit eens twee hoornraven.
Als kroon op deze collectie had hij enkele apen.

Hij begon een flink bedrag in de zoo te steken en dat pakte goed uit:

Op de vogelweide zie je, naast gedomesticeerde eenden en kippen, bijzondere watervogels als laysaneenden en een filipijneend samen met mandarijneenden.
Het verblijf op de achtergrond is het apen-complex dat enkele soorten primaten huisvest.

Toegevoegd op 04 Maa 2014 om 12:13
Laraatje2008
Datum: Dinsdag, 04 Maa 2014, 22:35 | Bericht # 106   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 10

ZTAO
Reputatie: 4

Voormalig Crewlid
Directeur

Gezellige boel, en een rare leuke kippen en vogels. Leuk gemaakt, groetjes van Laraatje

En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
BerichtGezellige boel, en een rare leuke kippen en vogels. Leuk gemaakt, groetjes van Laraatje

Bericht getypt door - Laraatje2008
Toegevoegd op 04 Maa 2014 om 22:35
Jeweetwelwie
Datum: Maandag, 10 Maa 2014, 21:25 | Bericht # 107   
ZTSF Gegevens
Groep: Technisch medewerker
Prijzenkast: 20

ZTAO
Reputatie: 2

Winnaar ZTSF Awards 2012
Directeur

@ carnotaurus,
Leuke verhaallijn zo!
Jammer dat je de oude foto's zo zwart-wit / onduidelijk hebt gemaakt dat je creatie verloren gaat (want ik zie het echt heeeeel slecht XD)

Groetjes,
Jeweetwelwie ^_^

Bericht@ carnotaurus,
Leuke verhaallijn zo!
Jammer dat je de oude foto's zo zwart-wit / onduidelijk hebt gemaakt dat je creatie verloren gaat (want ik zie het echt heeeeel slecht XD)

Groetjes,
Jeweetwelwie ^_^

Bericht getypt door - Jeweetwelwie
Toegevoegd op 10 Maa 2014 om 21:25
boerroel545
Datum: Dinsdag, 11 Maa 2014, 17:48 | Bericht # 108   
boerroel545  
ZTSF Gegevens

ZTAO
Reputatie: 9

Curator

@ carnotaurus, ziet er al goed uit ik kan niet wachten op meer

Bericht@ carnotaurus, ziet er al goed uit ik kan niet wachten op meer

Bericht getypt door - boerroel545
Toegevoegd op 11 Maa 2014 om 17:48
carnotaurus
Datum: Maandag, 07 Jul 2014, 11:10 | Bericht # 109   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

Ik ben helaas niet zo tevreden met de (nieuwe) zoo, dus ik ga hem gedeeltelijk herbouwen,
Waarvan ook de bouw te zien zal zijn! Binnenkort dus nieuwe updates!

Added (07 Jul 2014, 11:10)
---------------------------------------------
Nu weer een oude zoo, gebaseerd op de geschiedenis van Artis, Blijdorp, Antwerpen en Burgers'.

Het begin
Het aller vroegste begin van deze zoo is de 'hogere sociëteit', met als leden de meest vooraanstaande mensen.
Deze wilden graag een plek hebben om bijeen te komen. Door wat inmenging van een dierenliefhebber en een botanicus
is er besloten een soort dieren- en plantenparkje te maken. Dit ook omdat veel leden verre reizen maken,
en dan (levend of dood) dieren of planten meenemen. Deze zouden hier een plek kunnen vinden.

Het hart van het terrein is een gigantisch 'sociëteitsgebouw', waar de leden samenkomen en kunnen praten.
Daarnaast zijn er schilderijen, beelden en opgezette dieren te vinden. De leden vergaderen hier ook.
Voor het gebouw is een klein, verhoogd pleintje met zitplaatsen en een tijger-beeld.

- het gebouw van binnen en buiten -

Naast een prachtige beplanting en vele vijvers zijn er ook al wat dieren te zien.
Hoewel de leden graag zeldzame exotische soorten zouden zien, moeten ze het voorlopig met minder doen.
Verschillende leden klagen er dan ook over en zouden graag het hele terrein een park-uitstraling willen geven en de dieren weg doen.
Het eerste dierenverblijf is dan ook het 'pluimvee schuurtje', waar eenden en kippen in leven.
Dieren zullen nooit weggaan omdat de meerderheid van de leden het leuk vind om naar de dieren te kijken en over te praten.

- Pluimvee schuurtje met kippen en eenden -

Dit zijn niet alle dieren. De meeste zijn aan een van de zijkanten van het gebouw te zien.
Hier is een drietal weides, gevuld met damherten en de toen nog redelijk bijzondere axisherten.
Het laatste verblijf huisvest, bij gebrek aan beter, wat varkens.

- dierenweides -

Pauwen
Niet al te lang na de oprichting klagen weer wat leden over het dierenbestand.
Zij vinden het 'op zijn minst hoognodig' om wat meer spectaculaire soorten te gaan houden.
Als voorbeeld geven ze de pauwen, die heel gewild zijn vanwege hun prachtige veren.
Het geld wordt verzameld en er wordt een klein perkje gemaakt, tegenover de weides, waar al snel een koppel pauwen in leeft.

- de eerste pauwenkooi -

Toch zijn veel leden nog niet gelukkig. Een mooier verblijf zou meer recht doen aan de pauwen,
dus wordt er één van de vijvers omheind, waar men de eenden uit het Pluimvee schuurtje in plaats.
Naast het gewone koppel worden ook drie muskuseendjes aangeschaft, wat een groot deel van de leden een prima aanvulling vindt.
De oude eendenkooi wordt opgeknapt tot 'waardige' pauwen-accommodatie.

- het nieuwe verblijf voor pauwen

- de vijver naast het Pluimvee schuurtje doet dienst als eendenvijver -

Op dat moment heeft met een redelijk begin: 5 kippen, 2 gewone eenden, 3 muskuseenden, 2 pauwen, 3 varkens, 3 damherten en 2 axisherten.
Maar men streeft er na om meer exotische soorten toe te voegen, die de leden graag zouden zien:
'welteverstaan beren, zebra's, een der schoonsten hoefdieren, uilen, vleesch-etende roofkatten en tenslotte apen.'
Dit komt in de buurt als men de dieren van een failliet circus opkoopt, en in het bezit komt van 'hoefdieren in 5 soorten waaronder de zebra's en pony's, een aap,
roofdieren in 3 soorten, waaronder een vervaarlijke koningstijger en tenslotte, wat vogels betreft, een amerikaansche rhea en een grijze papegaai.'
Om al die soorten te huisvesten is een groter terrein nog, wat door de leden aangekocht wordt.

- wordt vervolgd -

BerichtIk ben helaas niet zo tevreden met de (nieuwe) zoo, dus ik ga hem gedeeltelijk herbouwen,
Waarvan ook de bouw te zien zal zijn! Binnenkort dus nieuwe updates!

Added (07 Jul 2014, 11:10)
---------------------------------------------
Nu weer een oude zoo, gebaseerd op de geschiedenis van Artis, Blijdorp, Antwerpen en Burgers'.

Het begin
Het aller vroegste begin van deze zoo is de 'hogere sociëteit', met als leden de meest vooraanstaande mensen.
Deze wilden graag een plek hebben om bijeen te komen. Door wat inmenging van een dierenliefhebber en een botanicus
is er besloten een soort dieren- en plantenparkje te maken. Dit ook omdat veel leden verre reizen maken,
en dan (levend of dood) dieren of planten meenemen. Deze zouden hier een plek kunnen vinden.

Het hart van het terrein is een gigantisch 'sociëteitsgebouw', waar de leden samenkomen en kunnen praten.
Daarnaast zijn er schilderijen, beelden en opgezette dieren te vinden. De leden vergaderen hier ook.
Voor het gebouw is een klein, verhoogd pleintje met zitplaatsen en een tijger-beeld.

- het gebouw van binnen en buiten -

Naast een prachtige beplanting en vele vijvers zijn er ook al wat dieren te zien.
Hoewel de leden graag zeldzame exotische soorten zouden zien, moeten ze het voorlopig met minder doen.
Verschillende leden klagen er dan ook over en zouden graag het hele terrein een park-uitstraling willen geven en de dieren weg doen.
Het eerste dierenverblijf is dan ook het 'pluimvee schuurtje', waar eenden en kippen in leven.
Dieren zullen nooit weggaan omdat de meerderheid van de leden het leuk vind om naar de dieren te kijken en over te praten.

- Pluimvee schuurtje met kippen en eenden -

Dit zijn niet alle dieren. De meeste zijn aan een van de zijkanten van het gebouw te zien.
Hier is een drietal weides, gevuld met damherten en de toen nog redelijk bijzondere axisherten.
Het laatste verblijf huisvest, bij gebrek aan beter, wat varkens.

- dierenweides -

Pauwen
Niet al te lang na de oprichting klagen weer wat leden over het dierenbestand.
Zij vinden het 'op zijn minst hoognodig' om wat meer spectaculaire soorten te gaan houden.
Als voorbeeld geven ze de pauwen, die heel gewild zijn vanwege hun prachtige veren.
Het geld wordt verzameld en er wordt een klein perkje gemaakt, tegenover de weides, waar al snel een koppel pauwen in leeft.

- de eerste pauwenkooi -

Toch zijn veel leden nog niet gelukkig. Een mooier verblijf zou meer recht doen aan de pauwen,
dus wordt er één van de vijvers omheind, waar men de eenden uit het Pluimvee schuurtje in plaats.
Naast het gewone koppel worden ook drie muskuseendjes aangeschaft, wat een groot deel van de leden een prima aanvulling vindt.
De oude eendenkooi wordt opgeknapt tot 'waardige' pauwen-accommodatie.

- het nieuwe verblijf voor pauwen

- de vijver naast het Pluimvee schuurtje doet dienst als eendenvijver -

Op dat moment heeft met een redelijk begin: 5 kippen, 2 gewone eenden, 3 muskuseenden, 2 pauwen, 3 varkens, 3 damherten en 2 axisherten.
Maar men streeft er na om meer exotische soorten toe te voegen, die de leden graag zouden zien:
'welteverstaan beren, zebra's, een der schoonsten hoefdieren, uilen, vleesch-etende roofkatten en tenslotte apen.'
Dit komt in de buurt als men de dieren van een failliet circus opkoopt, en in het bezit komt van 'hoefdieren in 5 soorten waaronder de zebra's en pony's, een aap,
roofdieren in 3 soorten, waaronder een vervaarlijke koningstijger en tenslotte, wat vogels betreft, een amerikaansche rhea en een grijze papegaai.'
Om al die soorten te huisvesten is een groter terrein nog, wat door de leden aangekocht wordt.

- wordt vervolgd -

Toegevoegd op 07 Jul 2014 om 11:10
JowJonas
Datum: Maandag, 07 Jul 2014, 11:52 | Bericht # 110   
ZTSF Gegevens

Horeca Medewerker

Man, ik hou van verhaallijnen zoals deze! Ik ben benieuwd hoe ze die nieuwe dieren gaan huisvesten.

Deviantart | Natuurgebied De Zwaan
BerichtMan, ik hou van verhaallijnen zoals deze! Ik ben benieuwd hoe ze die nieuwe dieren gaan huisvesten.

Bericht getypt door - JowJonas
Toegevoegd op 07 Jul 2014 om 11:52
Search:

Hosted by uCoz