Hallo, ik ben Harm! Ik ga naar de enige dierentuin op het mooie en lekker warme Gran Canaria! Ik heb alleen één probleem: Ik ken niet veel dieren...
We komen aan bij Paraíso Animalia. We parkeren onze auto en zien de schitterende ingang met wat mooie Palmbomen, wat een sfeer!
Wauw! We lopen iets verder en zien twee mooie tijgerbeelden staan. We nemen even een fototje:
We zien de kassa, we kopen even kaartjes...
Hè? Deze Ingang staat op water! Wat leuk!
We lopen naar binnen en zien prachtige grote rotsen.
We slaan rechts af en we zien een mooi tropisch verblijf.
Hé! Er staan bordjes... Ze hebben baby's! We zien een groot klimtoestel, wat zou hier inzitten? Een Aapsoort?
Jammer... We zien helemaal niets! We gaan wel verder lopen... Hé! Een ander verblijf aan de overkant! Hier staan heel veel kinderen... Het is voedertijd!
Uhum, dat verklaard de kinderen die hier staan: Er zitten hier Stokstaartjes! Ook deze... Met baby's!
We lopen maar weer verder... Wow! Wat een gigantisch verblijf! Kijk, zelfs een Waterval!! Wat zit hier in? Apen? Tijgers? Of toch iets anders?
Oh... Het zijn maar stomme vogels...
Voorbijganger: Vogels? Dit zijn heel zeldzame dieren! Dit zijn Schoenbekooievaren! Er zijn er maar een paar van in Europa! Oh! Dus dit is iets heel speciaals? Dank u!
We lopen weer wat door, we zien hier een groot verblijf met veel klimtoestellen en rotsen!
Oeh, kijk! Het zijn Beren! Uhmm... *denkt* Kraag, nee, Maleise Beren!! Ik hou van beren!
We lopen weer terug naar de splitsing bij de ingang... Oh, kijk, nu weet ik ook al welk dier er in het eerste verblijf zat! Chimpansees!
Kijk, Chimpansees!
Moet je zien! Een kleintje, wat schattig!!
Pfoeh, ik heb dorst, het is hier in Gran Canaria ook zo warm! Aha, hier aan de overkant is een klein gebouwtje, eens kijken of hier iets te drinken is...
Yep, Ik ben aan de beurt...
Ik (met een verschrikkelijk Nederlands accent): One Coca Cola Please.
Verkoper: Okay, here you go, have a nice day!
Laten we hier maar even gaan zitten... Ik houd trouwens van deze prullenbakken! Er staan Hagedissen op!
We hebben ons drinken op en we gooien het in de prullenbak. We zien hier een soort van tunnel onder bogen door... Laten we eens kijken...
Oh, kijk: Een Speeltuin.
We gaan weer terug naar de Chimpansees en we lopen verder naar links. Kijk! Krokodillen, nee wacht, met zo'n lange snuit zijn het... Gave-Alen? Gravy-Halen? Gaaf-maar-Balen? Nee, ik heb geen flauw idee...
Nouja, kijk! Daar staan een hele hoop mensen te kijken, eens zien wat er zit...
Wow, wat mooi! Ik denk dat er aapjes zitten...
Ohnee! Het zijn vosjes!
Diezelfde voorbijganger van bij de Ooievaren: Nee, dit zijn... Hé, ik heb jou al eens verbeterd! Maar oké, het zijn Kleine Panda's, ook wel Vuurvossen genoemd. Ze komen uit China, maar ze zijn niet zo zeldzaam in dierentuinen.
Ik: Oja, die ken ik wel ja... Bedankt! Alweer!
Nou, we lopen weer wat verder, we zien een klein sap-barretje.
Oh, kijk, nog een verblijf! Wat mooi! Ik denk dat hier...
Wacht, een bordje... Ahh, dit verblijf staat leeg...
Nou, dit was de dierentuin voorlopig, ik hoop jullie nog eens te zien!