ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 409 Prijzenkast:
1
Curator
het idee is leuk, en voor een beginnende zt2 speler, is het zeker niet slecht maar om je op gang te helpe kan ik je vast wel wat tips geven
- zorg dat je niet dat grote grasveld ziet, dat ziet er heel raar uit , en zo kaal, dus daar zou ik planten plaatsen om dat te bedekken, of bergjes ofzo - de grot is niet verkeerd, alleen moet je de dieren een net wat grotere ruim te geven, en zeker wat meer beplanting bij de aligators - wat meer beplanting qua klein flora zou geen overbodige luxe zijn
ik hoop dat je er wat mee kan
thanks to umpaloompa for this amazing avatar&banner!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 55 Prijzenkast:
0
Kassa Medewerker
@caspar1995: Ik ben best slecht met beplanting xD. Maar ik wou pas wat meer beplanten zodra die stoere hack het doet waarmee je alles overal kan plaatsen. En die grot was inderdaad te klein. Ik maak die grotten de hele tijd te klein (bij een andere dierentuin had ik dat ook.) Maar bedankt voor je reactie Blubblubvisjes zijn mijn beste vrienden =D
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 262 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
@ Olaf2000, net zoals caspar1995 zegt is dit erg goed voor een beginnende! maar ik zag dat je niet goed was met beplanten maar mischien kun je lagen bomen achter de verblijven neerzetten zodat het lijkt alsof er een heel bos er achter staat. voor de rest heb je het heel goed gedaan! mijn complimenten.
veel succes verder met je park
gr. marijn
kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 55 Prijzenkast:
0
Kassa Medewerker
Ja, ik begin alweer met een nieuwe zoo. xD. Maar deze maak ik wel af Er was eens een kerel met ontieglijk veel geld. Omdat hij heel graag dieren wou verzorgen, besloot hij een dierentuin te bouwen in het zuiden van Europa (Waar? Iemand suggesties?). Hij kocht een stuk grond. Wat de gemeente hem echter niet had verteld, was dat er een krater in het land lag :O! Hij besloot er maar het beste van te maken en gewoon te bouwen. De kerel noemde de dierentuin 'Exotic Animals Resort' en besloot om te focussen op de werelddelen Azië, Australië en Afrika. De dierentuin zal dan ook in drie grote updates geshowd worden, één werelddeel per update. Genoeg gezeverd, hier zijn de foto's:
Dit zie je als je uit de auto stapt en de parkeerplaats afloopt:
Dit bordje wijst vriendelijk de weg. Tjonge, wat een aardig bordje
Het inganggebouw. Hier omheen is het nog een beetje kaal, maar dat zal niet lang meer duren
Eén van de kassa's. Omdat die rijke kerel de foto's heeft gemaakt en hij de eigenaar is, hoeft hij uiteraard geen geld achter te laten in de (nog gesloten) dierentuin.
Het eerste verblijf is gelijk een voorproefje van Australië, het is namelijk een verblijf voor Takahe's! Zoals je ziet zijn er uit elk biome de beste planten gebruikt voor een mooie forest-look.
Het verblijf van op een afstandje, zodat je een goed overzicht hebt. Je ziet ook de rivier die door de dierentuin stroomt en veel dieren een fris bad bezorgt!
Het binnenverblijf van de takahe's, dat de bezoekers kunnen zien omdat ze hier vaak rondhangen Die dubbele rij bakjes water komt omdat het eerst een combiverblijf was met kuiffuten, maar dat ging helemaal niet goed, de takahe's raakten gestresst en het paste ook niet goed in de toekomstvisie van het park. De futen zijn nu dus weg, maar de bakjes staan er nog.
We draaien om en lopen naar het enige werelddeel dat al af is: het Aziëdeel!
Het binnenverblijf van de gavialen, het buitenverblijf komt later in de update.
Direct naast het binnenverblijf is het eerste uitkijkpunt voor het verblijf van Maleise Tapirs, ook hier is weer een mengeling van planten en bomen gebruikt.
We lopen omhoog. Mooie sfeerfoto, is het niet?
De heuvel is beklommen, en het eerste echte Aziëverblijf komt in zicht!
Er leven Siberische Tijgers in dit ruime verblijf!
Eén van de twee kijkhutjes. Het andere is identiek aan deze (alleen een ander uitzicht) dus daar heb ik geen foto van.
Het tijgerverblijf loopt helemaal door, tot de zoomuur. Op deze foto staat ook het grote Aziatische restaurant!
Het restaurant vanaf buiten gezien. Genomen onder de tweede uitkijkhut, vandaar het dak dat je ziet
Het restaurant verkoopt frisdrank, water, broodjes en een Aziatische specialiteit: sushi.
Achterin het restaurant is ook nog een verblijf voor ruwnekvaranen.
Een plek voor je natuurlijke behoefte, en de afdaling naar de rest van het gebied.
Als je na de afdaling naar rechts gaat, kom je uit bij deze twee verblijven:
Het ene verblijf is het hoofduitkijkpunt van de tapirs (tjonge wat een fotogeniek beest xD)
De sfeervolle waterval naast het verblijf.
Het andere verblijf is voor neusapen:
We lopen terug en gaan nu rechtdoor. (Voor de duidelijkheid: links is waar je uitkomt als je de heuvel afgaat, rechts zijn de tapir en neusaapverblijven )
Een nieuw verblijf... we zien nog geen bewoners. Misschien als we het verhoogde pad op gaan?
We zien een mooi zwembad en een hoop palmbomen.
De andere kant.
Misschien raadde je het al, maar er leven twee Sumatraanse neushoorns in het verblijf!
We gaan het pad af, gaan naar rechts en zien al een nieuw verblijf opdoemen:
Het is het buitenverblijf van de gavialen!
We lopen verder en zien dit grote gebouw opdoemen.
Het eerste verblijf in dit gebouw, het Aziatische-apenhuis (nou, dat ligt lekker in de mond xD), is van de kuifgibbons.
Het tweede verblijf is een voliere voor Dubbele Neushoornvogels.
Als je je hoofd een kwartslag draait, zie je het binnenverblijf van onze groep orang-oetans. v Ik wou nog verdergaan, maar picturepush flipte een beetje. Volgende keer (als picturepush weer lief doet) dus de eerste verdieping van het gebouw, met het orang-buitenverblijf, IJS en heel veel uitzichten.
Added (01 Jul 2012, 13:52) --------------------------------------------- Daar ben ik weer! Picturepush doet weer lief, dus nu de bovenverdieping van het gebouw.
De trap/weg naar boven
Als je boven bent en je omdraait, zie je dit (gelijk een Afrikapreview xD)
Hier kun je ook het gibbonverblijf van bovenaf bekijken. Bij die twee standbeeldjes is de trap
Iemand zin in ijs? (Ik weet dat het een suikerspinkraam is, maar dat is inmiddels veranderd.)
Je kan natuurlijk onder de parasoltafels zitten (tja, glazen dak xD), maar ook je hoofd een kwartslag draaien en genieten van het uitzicht over het neushoornverblijf.
Maar de echte reden dat deze bovenverdieping er is, is het buitenverblijf van de Orang-Oetans!
Zoals je misschien ziet, is dit stuk boven de neushoornvogelvoliere.
Ook hier zicht van boven...
...en een mooi uitzicht over het toekomstige Afrika-deel.
En met dat mooie uitzicht sluiten we deze enorme eerste update echt af. (Heel) graag reacties!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 499 Prijzenkast:
4 ZTAOCredits:0Reputatie:6
Curator
nou, er is een probleem met de afbl. Ik denk dat je het album niet onder publiek hebt staan, met de links is in ieder geval niets mis (had net hetzelfde probleem vorige week)
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1330 Prijzenkast:
10 ZTAOCredits:0Reputatie:4
Voormalig Crewlid
Directeur
Heel erg mooi gebouwd, de gebouwen zijn geweldig gebouwd en de dieren die erin zitten zijn geweldig. Veel groen toch genoeg ruimte!! Groetjes van Laraatje En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!