ZTSF Gegevens Groep: Non-actief lid Berichten: 0 Prijzenkast:
0
Vrijwilliger
Hallo allemaal!
Mijn 1e zoo die ik hier laat zien. ik ben waarschijnlijk nog een noob maar geef me gewoon advies en tips.. dan kom ik er vast wel
Als je door de ingang komt, zie je een pleintje. aan de linkerkant zie je een pad waar de zoo begint.
links van het pad is een gebouwtje met kraampjes. en rechts van het pad is het neushoornverblijf.
De zoo is nu natuurlijk nog klein. maar over het eerste gedeelte van de zoo hangt al een kabelbaan. de bezoekers kunnen zo goed de dieren bekijken.
Als je doorloopt kom je een klein bruggetje tegen. onder dat bruggetje loopt een zwart pad. dit pad is alleen in gebruik voor personeel. via deze paden kunnen de verzorgers sneller bij de dieren komen.
Direct na het bruggetje, krijgen we weer twee verblijven tegenover elkaar.
de Bevers:
En de brilberen:
Aan het eind van dit pad zien we een pleintje met in het midden een station voor de kabelbaan. en wat kraampjes op de achtergrond.
Aan de zijkant van dit pleintje zijn weer personeels-poortjes. deze zie je rond heel het park. Deze geven toegang tot een systeem waardoor verzorgers snel bij de dieren kunnen komen.
Aan de rechter kant van dit kleine pleintje gaat het pad verder. de schildpadden hebben een verblijf op de hoek:
Als we doorlopen komen we terecht bij een gebouw. In dit gebouw zijn de pauwen en de kleine panda's te vinden.
Ook hier is weer een zwart pad te vinden.
Nu komen we aan bij het grootste verblijf, namelijk van de nijlpaarden. via de bassin-wanden kun je in het water kijken, maar als je iets verder loopt kun je ook het ''droge'' gedeelte van het verblijf zien.
Tegenover de nijlpaarden zijn de berggorilla's te vinden.
Bij de giraffen staat een lange nek om de hele dierentuin te bekijken. zien jullie de gelijkenis?
Tip's zijn natuurlijk altijd welkom. Ik zal ook nog even een overzicht laten zien. hierop zijn ook de zwarte personeels-paden te zien.
hallo Disney mooie zoo maar even een paar kritiek puntjes: - aan het begin bij die bakstenen is de rand van het verhoogde pad wit, en dat past niet zo goed bij de rode bakstenen daaronder, - ook vind ik dat de pleintjes wat vol zitten, misschien wat minder bankjes, zodat het wat rustiger eruit ziet en misschien dat station van de kabelbaan wat meer naar de buitenkant - bij de giraffen zal ik of een verhoogd pad gebruiken zodat mensen van iets hoger de giraffen beter kunnen zien, en ik zou geen tankwalls gebruiken, want die worden zo blauw en dat ziet er niet zo mooi uit
verder ziet het er bij de nijlpaarden nog een beetje rommelig uit, maar dat komt nog wel verder was de update super mooi, leuk verhaaltje, dus ga zo door!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 344 Prijzenkast:
3 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
Ik vind dat het voor een eerste zoo zeker een goede is. Als je op de laatste foto kijkt naar de indeling van pad, tegenover de vorm en grootte van verblijven, is dat zeer mooi gedaan vind ik. Als tip geef ik je mee dat de keuze van omheining niet altijd goed uit is gekomen. Zo kan je bijvoorbeeld bij de nijlpaarden een lager bakstenen muurtje gebruiken in plaats van een grote glaswand. Verder ben ik erg onder de indruk!
Goed gemaakt hoor! Ik vind het erg goed, hoewel het totaal niet mijn stijl is. Je nijlpaardenbassin is mooi! dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 79 Prijzenkast:
0
Kassa Medewerker
Voor een 1e dierentuin, is het heel erg goed, maar je moet inderdaad nog aardig wat leren ( goed bedoeld) Je hokken zijn geweldig, alleen moet er meer beplant worden ( ik weet niet of je de non-grid hack hebt?), ook op de 2e pic, is de vloer totaal niet gelijk, allemaal rare bobbels enzo. Ook zijn hier en daar kleine dingetjes, zoals een verhoogd pad, wat in real zoiezo was ingestord ( pic 2)
Maar zie dit niet als commentaar, maar als tips, want je doet het geweldig!
Greetzzzz WildPark, dierenopvang, fokcentrum en dierenorganisatie de Betuwe, kom gerust eens langs!
Neem eens een kijkje in de trade, er is altijd een deal te sluiten!
@ Disney, ik vind het heel goed voor iemand die voor het eerst zijn zoo showed hierdoor zal je tijd tot tijd beter worden tot een zeer goede zt2 bouwer een tip dat het al een stuk mooier maakt is kies een biome bijv grasland die je in alle verblijven doet.