Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Jarne's zoo's
Michelaar
Datum: Zondag, 25 Mei 2014, 14:13 | Bericht # 11   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 1

Kassa Medewerker

Jammer, Waarom stop je eigenlijk? Dit is voor het verhaal neem ik aan?

Eigenaar van McCain Zoo!
BerichtJammer, Waarom stop je eigenlijk? Dit is voor het verhaal neem ik aan?

Bericht getypt door - Michelaar
Toegevoegd op 25 Mei 2014 om 14:13
Verzorger-Jarne
Datum: Zondag, 25 Mei 2014, 20:39 | Bericht # 12   
ZTSF Gegevens

ZTAO
Reputatie: 2

Verzorger

@ Michelaar, ik stop niet echt, ik begon Ekeren Zoo een beetje saai te vinden en wou iets nieuw. Die brand en geldproblemen is voor de verhaallijn. In de chat kan je stemmen op de nieuwe map waar ik een zoo op ga bouwen met het geld dat ik kreeg door de verkoop van de grond en dieren.

Added (25 Mei 2014, 17:00)
---------------------------------------------
Nadat Ekeren Zoo is gesloten hebben we een nieuwe grond gevonden bij een meer met een oud vissersdorpje in België tegen de Duitse grens aan. Om het wat autentiek te maken zullen we enkele van die hutjes gebruiken in de zoo. In de eerste update zal ik de naam bekend maken, de ingang laten zien en de eerste verblijven tonen.

Added (25 Mei 2014, 20:39)
En de eerste update van Lake Zoo Belgium, een zoo tegen de Duitse grens aangelegen bij een oud vissersdorpje en een meer.
Het dorp is al een tweetal eeuwen oud en we mogen de gebouwen niet zomaar afbreken. We kregen wel de toestemming om de buitenkant authentiek te laten en de binnenkant te veranderen wat we ook hebben gedaan.
Eerst zien we de ingang. Het is een eenvoudige ingang, maar het heeft dus ook minder geld gekost. We hebben immers maar een bescheiden kapitaal. Gelukkig kregen we wat geld van de gemeente omdat we het dorp wouden opfleuren en een toeristische attractie gingen maken.

Dan komen we bij een splitsing.

We slaan linksaf en dan bij de haven kijken we even naar links en zien we een klein grapje om de bezoekers even te laten schrikken.

Dan gaan we verder langs de kade.

En zien we een nuttiger bord. Er leeft immers nog altijd vis in het meer, gelukkig wonen er wel geen alligators.

Dan gaan we naar het meest linkse gebouw (vanuit het meer gezien) van het dorpje, de andere twee kunnen we niet bekijken omdat ze worden gebruikt als opslagruimte voor voedsel.

We gaan binnen en zien dat het onze kleine collectie opgezette dieren bevat. Van rechts naar links: banteng, boa constrictor, komodovaraan, cheeta, saiga, Siberische tijger

Dan gaan we terug naar de hoofdingang en slaan we rechtsaf bij de splitsing. Dan zien we de eerste kooi.

Als we dichterbij komen zien we dat het een volière is. Deze bevat een koppeltje vuurrugfazanten. Het koppeltje komt van de douane die het in beslag had genomen. Omdat wij eerder hadden opgegeven bij de douane dat ze in beslag genomen dieren gerust naar ons konden brengen hebben ze dat dan ook gedaan.

Als we verder lopen zien we weer een splitsing.

Lins zien we dit deel van het capibaraverblijf. Momenteel hebben we 2 capibaramannetjes uit Planckendael. Die hoge hekken zijn om te voorkomen dat bezoekers proberen de dieren aan te raken.

Dan het stuk dat we zien als we rechtsaf slaan. hier zijn wel lage hekken omdat er nog een tussenruimte is.

Als laatste nog wat foto's getrokken van daken of uit de lucht.
Om te beginnen het dorp gezien vanuit het meer.

Dan een foto van de 2 verblijven.

En om af te sluiten nog 2 foto's van de achterkant van het dorp.

Dat was het.
Ik hoop dat jullie het mooi vonden. Wat ik volgende keer laat zien is nog een verassing. Zowiezo enkele volières. Vandaar dat jullie kunnen stemmen uit de volgende dieren. iedereen mag zijn 3 favorieten opgeven en de 3 met de meeste stemmen komen er in.
takahe
Blauwe kroonduif
Geelvleugelara
hyacint ara
Groenvleugelara
Temminck Tragopan
Koningsfazant
Blauwe pauw
Dat zijn alle mogelijkheden. De drie met de meeste stemmen komen in mijn zoo.
Groetjes,
Jarne

Bericht veranderd door: Verzorger-Jarne - Zondag, 25 Mei 2014, 17:20
Bericht@ Michelaar, ik stop niet echt, ik begon Ekeren Zoo een beetje saai te vinden en wou iets nieuw. Die brand en geldproblemen is voor de verhaallijn. In de chat kan je stemmen op de nieuwe map waar ik een zoo op ga bouwen met het geld dat ik kreeg door de verkoop van de grond en dieren.

Added (25 Mei 2014, 17:00)
Nadat Ekeren Zoo is gesloten hebben we een nieuwe grond gevonden bij een meer met een oud vissersdorpje in België tegen de Duitse grens aan. Om het wat autentiek te maken zullen we enkele van die hutjes gebruiken in de zoo. In de eerste update zal ik de naam bekend maken, de ingang laten zien en de eerste verblijven tonen.

Added (25 Mei 2014, 20:39)
En de eerste update van Lake Zoo Belgium, een zoo tegen de Duitse grens aangelegen bij een oud vissersdorpje en een meer.
Het dorp is al een tweetal eeuwen oud en we mogen de gebouwen niet zomaar afbreken. We kregen wel de toestemming om de buitenkant authentiek te laten en de binnenkant te veranderen wat we ook hebben gedaan.
Eerst zien we de ingang. Het is een eenvoudige ingang, maar het heeft dus ook minder geld gekost. We hebben immers maar een bescheiden kapitaal. Gelukkig kregen we wat geld van de gemeente omdat we het dorp wouden opfleuren en een toeristische attractie gingen maken.

Dan komen we bij een splitsing.

We slaan linksaf en dan bij de haven kijken we even naar links en zien we een klein grapje om de bezoekers even te laten schrikken.

Dan gaan we verder langs de kade.

En zien we een nuttiger bord. Er leeft immers nog altijd vis in het meer, gelukkig wonen er wel geen alligators.

Dan gaan we naar het meest linkse gebouw (vanuit het meer gezien) van het dorpje, de andere twee kunnen we niet bekijken omdat ze worden gebruikt als opslagruimte voor voedsel.

We gaan binnen en zien dat het onze kleine collectie opgezette dieren bevat. Van rechts naar links: banteng, boa constrictor, komodovaraan, cheeta, saiga, Siberische tijger

Dan gaan we terug naar de hoofdingang en slaan we rechtsaf bij de splitsing. Dan zien we de eerste kooi.

Als we dichterbij komen zien we dat het een volière is. Deze bevat een koppeltje vuurrugfazanten. Het koppeltje komt van de douane die het in beslag had genomen. Omdat wij eerder hadden opgegeven bij de douane dat ze in beslag genomen dieren gerust naar ons konden brengen hebben ze dat dan ook gedaan.

Als we verder lopen zien we weer een splitsing.

Lins zien we dit deel van het capibaraverblijf. Momenteel hebben we 2 capibaramannetjes uit Planckendael. Die hoge hekken zijn om te voorkomen dat bezoekers proberen de dieren aan te raken.

Dan het stuk dat we zien als we rechtsaf slaan. hier zijn wel lage hekken omdat er nog een tussenruimte is.

Als laatste nog wat foto's getrokken van daken of uit de lucht.
Om te beginnen het dorp gezien vanuit het meer.

Dan een foto van de 2 verblijven.

En om af te sluiten nog 2 foto's van de achterkant van het dorp.

Dat was het.
Ik hoop dat jullie het mooi vonden. Wat ik volgende keer laat zien is nog een verassing. Zowiezo enkele volières. Vandaar dat jullie kunnen stemmen uit de volgende dieren. iedereen mag zijn 3 favorieten opgeven en de 3 met de meeste stemmen komen er in.
takahe
Blauwe kroonduif
Geelvleugelara
hyacint ara
Groenvleugelara
Temminck Tragopan
Koningsfazant
Blauwe pauw
Dat zijn alle mogelijkheden. De drie met de meeste stemmen komen in mijn zoo.
Groetjes,
Jarne

Bericht getypt door - Verzorger-Jarne
Toegevoegd op 25 Mei 2014 om 20:39
Michelaar
Datum: Zondag, 25 Mei 2014, 20:44 | Bericht # 13   
ZTSF Gegevens

ZTAO
Reputatie: 1

Kassa Medewerker

1. Groenvleugelara
2. Koningsfazant
3. Takahe

Mooie zoo trouwens, Misschien het water niet zo troebel houden

Eigenaar van McCain Zoo!
Bericht1. Groenvleugelara
2. Koningsfazant
3. Takahe

Mooie zoo trouwens, Misschien het water niet zo troebel houden

Bericht getypt door - Michelaar
Toegevoegd op 25 Mei 2014 om 20:44
Verzorger-Jarne
Datum: Zondag, 25 Mei 2014, 20:48 | Bericht # 14   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

@ Michelaar, Momenteel ben ik nog op zoek naar een mooie maar donkere watersoort zodat je de bodem niet goed ziet. Bedankt voor je reactie en stem.
Bericht@ Michelaar, Momenteel ben ik nog op zoek naar een mooie maar donkere watersoort zodat je de bodem niet goed ziet. Bedankt voor je reactie en stem.

Toegevoegd op 25 Mei 2014 om 20:48
Haasrode
Datum: Zondag, 25 Mei 2014, 20:56 | Bericht # 15   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Parkeerhulp

ziet er heel mooi uit!
de verblijven zijn zeer groen, de volière is ook zeer goed gelukt!
leuk dat je het park rond een meer en dorpje bouwt

1.hyacint ara
2.koningsfazant
3.takahe

Alea iacta est
Berichtziet er heel mooi uit!
de verblijven zijn zeer groen, de volière is ook zeer goed gelukt!
leuk dat je het park rond een meer en dorpje bouwt

1.hyacint ara
2.koningsfazant
3.takahe

Bericht getypt door - Haasrode
Toegevoegd op 25 Mei 2014 om 20:56
Verzorger-Jarne
Datum: Maandag, 26 Mei 2014, 17:17 | Bericht # 16   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

@ Haasrode, bedankt voor je reactie.

Momenteel is dit de tussenstand:
1 en 2  de takahe  met 2 stemmen en de koningsfazant 2 stemmen.
3 en 4  hyacint ara en groenvleugel ara elks met 1 stem.

Added (26 Mei 2014, 17:17)
Helaas, door een download van Boerroel ben ik al mijn mappen kwijt. Aan de hand van de foto's ga ik het proberen na te maken maar ik moet ook nog werken aan mijn ZTAO zoo. Die is immers ook weg.

Bericht veranderd door: Verzorger-Jarne - Zondag, 25 Mei 2014, 21:10
Bericht@ Haasrode, bedankt voor je reactie.

Momenteel is dit de tussenstand:
1 en 2  de takahe  met 2 stemmen en de koningsfazant 2 stemmen.
3 en 4  hyacint ara en groenvleugel ara elks met 1 stem.

Added (26 Mei 2014, 17:17)
Helaas, door een download van Boerroel ben ik al mijn mappen kwijt. Aan de hand van de foto's ga ik het proberen na te maken maar ik moet ook nog werken aan mijn ZTAO zoo. Die is immers ook weg.

Toegevoegd op 26 Mei 2014 om 17:17
boerroel545
Datum: Maandag, 26 Mei 2014, 17:25 | Bericht # 17   
boerroel545  
ZTSF Gegevens
Groep: Designer

ZTAO
Reputatie: 9

Curator

@ Verzorger-Jarne, het ziet er goed uit jammer dat alles weg is. (ik heb geen idee hoe dit kon gebeuren)

gr. roel

Bericht@ Verzorger-Jarne, het ziet er goed uit jammer dat alles weg is. (ik heb geen idee hoe dit kon gebeuren)

gr. roel

Bericht getypt door - boerroel545
Toegevoegd op 26 Mei 2014 om 17:25
KoenZoo
Datum: Maandag, 26 Mei 2014, 17:55 | Bericht # 18   
KoenZoo 
ZTSF Gegevens

ZTAO

Kassa Medewerker

Ziet er leuk uit. Jammer dat je downloads alleen verdwenen zijn :(
BerichtZiet er leuk uit. Jammer dat je downloads alleen verdwenen zijn :(

Bericht getypt door - KoenZoo
Toegevoegd op 26 Mei 2014 om 17:55
Verzorger-Jarne
Datum: Woensdag, 28 Mei 2014, 17:01 | Bericht # 19   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

@ boerroel545@ KoenZoo, ik weet dat het jammer is. Ondertussen heb ik de veilige downloads overgezet naar een andere map en zoo tycoon compleet verwijderd, inclusief alle downloads die nog in mijn zt2 folder zaten. Nu ga ik zt2 herinstalleren. En mijn ZTAO-zoo en deze zoo nabouwen.
@ boerroel545, Het is niet zo erg. Mijn mappen zijn dan wel weg maar nu moet ik me geen zorgen maken dat bij het herinstalleren van zt2 om de roze struisvogel weg te doen mijn mappen zouden weggaan. En ik had ook veel te veel zoo's in mijn basisprofiel en die allemaal stuk per stuk verwijderen was veel te veel werk geweest. Alleen jammer dat ik de zoo die ik voor mijn zus (jinteke) had gemaakt als inspiratie voor haar zodat zij op de laptop kon gaan beginnen ook weg is. Zij heeft immers nog nooit met downloads gewerkt en zij is een meisje van 11 jaar oud. Beter gezegd, zij denkt helemaal niet aan realiteit en echte schoonheid.

Added (26 Mei 2014, 19:59)
Mijn mappen zijn (gek genoeg) terug maar ik ben wel al mijn downloads kwijt.

Added (27 Mei 2014, 18:24)
Goed nieuws, ik heb het merendeel van mijn downloads terug en ik kan terug beginnen met Lake Zoo Belgium. Het enige dat ik niet terug heb kunnen downloaden dat in die zoo komt zijn die lage struiken naast de huizen en de vuurugfazanten.
Stemmen is nog altijd mogelijk. Dit zijn de mogelijkheden. Als er een cijfer achterstaat betekent dat hoeveel keer er al op is gestemd.
takahe 2
Blauwe kroonduif
Geelvleugelara
hyacint ara  1
Groenvleugelara 1
Temminck Tragopan
Goudfazant (was ervoor Koningsfazant) 2
Blauwe pauw

Added (28 Mei 2014, 16:12)
Omdat er 2 vogels met 2 stemmen zijn en 2 met 1 stem heb ik besloten ze alle vier te gebruiken.

Added (28 Mei 2014, 17:01)
De tweede update van Lake Zoo Belgium:
Jullie hebben gestemd en ik heb gebouwd. Hier zijn de verblijven.
Nadat we weeral het pad bij de capibara's zijn ingegaan zien we al een grote verandering. 2 Volières en een stuk hek van een ander verblijf.

We nemen eens een kijkje in de eerste volière. Wat is dat rood?

Het is een groenvleugelara. Wij hebben een koppeltje ervan dat samenzit met een koppeltje hyacint ara's.

Dan kijken we achter ons en zien wat er nu naast het capibaraverblijf ligt. Een zestal varkens uit een opvangcentrum die in beslag waren genomen voor ernstige mishandeling en verwaarlozing. Het zijn allemaal mannetje's.  Het is de bedoeling dat ze hier hun oude dag kunnen doorbrengen. Als we er meer nodig zouden hebben mogen we er altijd enkele halen uit het opvangcentrum. Vandaar dat wij niet willen kweken.

Dan naast de ara's zien we een andere volière maar wat zou er in zitten. We zien immers geen enkel dier.

En daar zien we ze dan toch. Ons koppeltje temminck tragopans.

Dan lopen we verder langs het pad naast de volière (zie luchtfoto voor meer duidelijkheid). We zien de laatste volière van deze update.

Wat zou daar nu weer inzitten.

En weeral zien we het als we wat dichterbij kijken. Een vrouwtjes takahe.

De volière is gelegen bij een klein pleintje dat net als de paden later zal worden gedecoreerd en ingericht. Achter de volière komt ook nog een verblijf dat zowel zichtbaar zal zijn vanaf het pleintje als door de volière's (ara's en takahe) heen. We zijn nu nog aan het kijken wat er in komt.

Als laatste nog een luchtfoto van de varkens en de volières.

In de volgende update laat ik jullie zien wat er op de volgende plekken komt.

Dat was de tweede update. Ik hoop dat jullie het mooi vonden. Denk er wel aan voor je opmerkingen geeft over de niet weggewerkte hekken, Lake Zoo Belgium heeft niet zo veel geld en zal later aanpassingen doen zodra het een uitgebreidere collectie en een wat groter kapitaal heeft. Tips die daar niet direct mee hebben te maken zijn altijd welkom.
Buiten dat laat ik jullie weer stemmen over de eerste katachtige in Lake Zoo Belgium die dan in de overvolgende update zal worden getoond. Dit zijn de mogelijkheden:
Caracal
Serval
Afrikaanse goudkat
Vissende kat

Stem alsjeblieft op tijd omdat ik dan ofwel een hele tijd moet wachten met showen of het moet doen met 1 tot 3 stemmen. Vandaar dat ik het al tegen de overvolgende update heb gepland.
Groetjes,
jarne

Bericht veranderd door: Verzorger-Jarne - Woensdag, 28 Mei 2014, 17:07
Bericht@ boerroel545@ KoenZoo, ik weet dat het jammer is. Ondertussen heb ik de veilige downloads overgezet naar een andere map en zoo tycoon compleet verwijderd, inclusief alle downloads die nog in mijn zt2 folder zaten. Nu ga ik zt2 herinstalleren. En mijn ZTAO-zoo en deze zoo nabouwen.
@ boerroel545, Het is niet zo erg. Mijn mappen zijn dan wel weg maar nu moet ik me geen zorgen maken dat bij het herinstalleren van zt2 om de roze struisvogel weg te doen mijn mappen zouden weggaan. En ik had ook veel te veel zoo's in mijn basisprofiel en die allemaal stuk per stuk verwijderen was veel te veel werk geweest. Alleen jammer dat ik de zoo die ik voor mijn zus (jinteke) had gemaakt als inspiratie voor haar zodat zij op de laptop kon gaan beginnen ook weg is. Zij heeft immers nog nooit met downloads gewerkt en zij is een meisje van 11 jaar oud. Beter gezegd, zij denkt helemaal niet aan realiteit en echte schoonheid.

Added (26 Mei 2014, 19:59)
Mijn mappen zijn (gek genoeg) terug maar ik ben wel al mijn downloads kwijt.

Added (27 Mei 2014, 18:24)
Goed nieuws, ik heb het merendeel van mijn downloads terug en ik kan terug beginnen met Lake Zoo Belgium. Het enige dat ik niet terug heb kunnen downloaden dat in die zoo komt zijn die lage struiken naast de huizen en de vuurugfazanten.
Stemmen is nog altijd mogelijk. Dit zijn de mogelijkheden. Als er een cijfer achterstaat betekent dat hoeveel keer er al op is gestemd.
takahe 2
Blauwe kroonduif
Geelvleugelara
hyacint ara  1
Groenvleugelara 1
Temminck Tragopan
Goudfazant (was ervoor Koningsfazant) 2
Blauwe pauw

Added (28 Mei 2014, 16:12)
Omdat er 2 vogels met 2 stemmen zijn en 2 met 1 stem heb ik besloten ze alle vier te gebruiken.

Added (28 Mei 2014, 17:01)
De tweede update van Lake Zoo Belgium:
Jullie hebben gestemd en ik heb gebouwd. Hier zijn de verblijven.
Nadat we weeral het pad bij de capibara's zijn ingegaan zien we al een grote verandering. 2 Volières en een stuk hek van een ander verblijf.

We nemen eens een kijkje in de eerste volière. Wat is dat rood?

Het is een groenvleugelara. Wij hebben een koppeltje ervan dat samenzit met een koppeltje hyacint ara's.

Dan kijken we achter ons en zien wat er nu naast het capibaraverblijf ligt. Een zestal varkens uit een opvangcentrum die in beslag waren genomen voor ernstige mishandeling en verwaarlozing. Het zijn allemaal mannetje's.  Het is de bedoeling dat ze hier hun oude dag kunnen doorbrengen. Als we er meer nodig zouden hebben mogen we er altijd enkele halen uit het opvangcentrum. Vandaar dat wij niet willen kweken.

Dan naast de ara's zien we een andere volière maar wat zou er in zitten. We zien immers geen enkel dier.

En daar zien we ze dan toch. Ons koppeltje temminck tragopans.

Dan lopen we verder langs het pad naast de volière (zie luchtfoto voor meer duidelijkheid). We zien de laatste volière van deze update.

Wat zou daar nu weer inzitten.

En weeral zien we het als we wat dichterbij kijken. Een vrouwtjes takahe.

De volière is gelegen bij een klein pleintje dat net als de paden later zal worden gedecoreerd en ingericht. Achter de volière komt ook nog een verblijf dat zowel zichtbaar zal zijn vanaf het pleintje als door de volière's (ara's en takahe) heen. We zijn nu nog aan het kijken wat er in komt.

Als laatste nog een luchtfoto van de varkens en de volières.

In de volgende update laat ik jullie zien wat er op de volgende plekken komt.

Dat was de tweede update. Ik hoop dat jullie het mooi vonden. Denk er wel aan voor je opmerkingen geeft over de niet weggewerkte hekken, Lake Zoo Belgium heeft niet zo veel geld en zal later aanpassingen doen zodra het een uitgebreidere collectie en een wat groter kapitaal heeft. Tips die daar niet direct mee hebben te maken zijn altijd welkom.
Buiten dat laat ik jullie weer stemmen over de eerste katachtige in Lake Zoo Belgium die dan in de overvolgende update zal worden getoond. Dit zijn de mogelijkheden:
Caracal
Serval
Afrikaanse goudkat
Vissende kat

Stem alsjeblieft op tijd omdat ik dan ofwel een hele tijd moet wachten met showen of het moet doen met 1 tot 3 stemmen. Vandaar dat ik het al tegen de overvolgende update heb gepland.
Groetjes,
jarne

Toegevoegd op 28 Mei 2014 om 17:01
boerroel545
Datum: Woensdag, 28 Mei 2014, 17:08 | Bericht # 20   
boerroel545  
ZTSF Gegevens
Groep: Designer

ZTAO
Reputatie: 9

Curator

@ Verzorger-Jarne, ziet er goed uit ik vind alleen de paden erg smal. ik stem voor afrikaanse goudkat

Bericht@ Verzorger-Jarne, ziet er goed uit ik vind alleen de paden erg smal. ik stem voor afrikaanse goudkat

Bericht getypt door - boerroel545
Toegevoegd op 28 Mei 2014 om 17:08
Search:

Hosted by uCoz