ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 154 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Verzorger
Ekeren zoo is eigenlijk meer een kleine verzameling van hokken dan een zoo. Ekeren zoo is ook gesloten wegens dierenmishandeling momenteel. Gelukkig ben ik nu de directeur ervan en ga ik wat veranderingen doen maar eerst laat ik jullie zien wat er nog is (dus de dieren die nog niet in beslag zijn genomen en de hokken die momenteel nog overeind staan). Rechts van de ingang zijn er een paar veel te kleine volières: Het koppeltje Afrikaanse zeearenden Wat tropische vogels: En een koppeltje fazanten dat waarschijnlijk illegaal uit het bos is gehaald: Links va de ingang zijn er twee hoefdieren verblijven: De 6 Grant gazelle's: En het koppeltje bantengs: Als laatste is er het flamingo verblijf met 6 flamingo's er in tegenover de ingang: Dat was alles. In de volgende update zal ik enkele veranderingen laten zien. Groetjes, verzorger-jarne
Bericht veranderd door: Verzorger-Jarne - Zondag, 25 Mei 2014, 13:00
Verzorger
Ik heb al wat aanpassingen gedaan en mag terug dieren bijzetten van de dierenbescherming. Maar ik ben momenteel nog aan het twijfelen tussen een paar diersoorten dus mogen jullie zeggen wat jullie het liefste hebben. Dit zijn de mogelijkheden:
Dianameerkatteneiland een graslandverblijf met prairiehondjes en amerikaanse bizons Zwartvoetpinguïnstrand
Hetgeen met de meeste stemmen wordt gebouwd. ook kan er worden gestemd over welke 3 roofvogels er in het park komen. de eerste drie roofvogels die in de chat worden gezegd komen in Ekeren zoo. Groetjes, Verzorger-jarne
Added (28 Apr 2014, 21:14) --------------------------------------------- De tweede update:
We komen binnen en zien rechts een lege nieuwe kooi. Later zullen daar roofvogels in komen. De kooi staat waar dat vroeger de volières waren. De fazanten hebben we terug naar het bos gebracht en de resterende vogels zijn naar andere zoo's gebracht Links zien we dan het vernieuwde banteng verblijf dat de bantengs delen met drie laagland anoa's uit de Antwerpse zoo. Recht tegenover de ingang zien we het lege flamingoverblijf. De flamingo's zijn in ruil voor de Anoa's naar antwerpen gegaan. Later zal het worden afgebroken. Dan slaan we lins af en zien we links nog eens de bantengs en anoa's. Als laatste zien we rechts de 4 grant gazelles en de 2 topis. De 2 andere gazellen zijn naar het virungi nationaal park gestuurd in ruil voor de topis Dat was het. Stemmen kan nog altijd want volgende keer bouw ik dat met de meeste stemmen plus de roofvogelverblijven. Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Groetjes, verzorger-jarne
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 127 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
Ik zou graag willen zien hoe je die Amerikaanse steppe gaat maken!
Ik weet niet of het nog wat meer gemoderniseerd moet worden, maar ik zou de houten hekken in de achtergrond wel wegwerken, door rotsen of struiken ervoor,...
Het zijn mooie en ruime verblijven, en ik vind het erg leuk dat je de verhaallijn zo realistisch houdt met de verschillende dierentuinen. Deviantart | Natuurgebied De Zwaan
Verzorger
JowJonas: Het moet inderdaad nog wat worden gemoderniseerd aangezien deze verblijven snel zijn gemaakt om de dieren een beter thuis te geven. Later zal het dus worden gemoderniseerd. Bedankt voor je reactie. Groetjes, verzorger-jarne
Verzorger
Bedankt voor de reactie boerroel545. Aangezien de Amerikaanse steppe het meeste stemmen heeft gekregen wordt die gebouwd. In de volgende update is die te zien.
Added (30 Apr 2014, 20:56) --------------------------------------------- De derde update: Er is veel veranderd, de anoa's zijn uitgezet in het wild om daar de populatie terug in stand te brengen en de bantengs staan nu achter de schermen. De rest laat ik jullie zien.
Rechts van de ingang zien we de volière. Deze is nu gevuld met vogels uit Azië: een koppeltje temninck tragopans, blauwe kroonduiven en dubbele neushoornvogels. Dan slaan we rechts af een zien we een ingang Daar zien we Noord-Amerikaanse prairie met 4 bizons uit planckendael en een stuk of 8 prairiehondjes uit Amerika in het wild gehaald om overpopulatie tegen te gaan. De lage hekken bij het water zijn om te voorkomen dat er een prairiehondje per ongeluk in zou vallen Als je goed kijkt zie je dat de prairiehondjes een apart stuk hebben in het binnenverblijf Dan lopen we verder en zien we een andere ingang We gaan naar het rechtse uitkijkplatform Daar zien we wat er in het verblijf zit:een paartje grote kantjils uit Artis Dan gaan we naar de linkse uitkijkpost En wat zit er daar in, normaal een koppeltje wrattenzwijnen uit de Antwerpse Zoo maar ik zie enkel een verzorger Ah, daar is 1 van de 2 wrattenzwijnen Dit was de derde update. Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Volgende keer komt er nog een verblijf bij voor een middelgroot hoefdier. Het eerste dat in de chat wordt genoemd komt er in. Verder kunnen jullie weer stemmen: Dianameerkatteneiland Nachtdierenkoepel Wolven en berenbos
Datum: Donderdag, 01 Mei 2014, 14:03 | Bericht # 9
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1330 Prijzenkast:
10 ZTAOCredits:0Reputatie:4
Voormalig Crewlid
Directeur
Leuke dierentuin, leuke lage hekken en goed gevuld met veel groen. Mooi gemaakt. Ga zo door en groetjes van Laraatje En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
Verzorger
@ jinteke, @ Laraatje2008, bedankt voor jullie reacties. Er kan nog tot morgen gestemd worden. Dan ga ik hetgeen met de meeste stemmen bouwen.
Added (25 Mei 2014, 12:59) --------------------------------------------- Helaas, Wegens een tekort aan geld en een brand die de Aziatische volière en een groot deel van het oude bantengverblijf is Ekeren Zoo gesloten. Hoewel er steeds betere en meer verblijven werden gemaakt bleef de slechte reputatie en kwamen er te weinig bezoekers. De brand was de druppel die de emmer deed overlopen. Momenteel is de directie op zoek naar een nieuw stuk grond terwijl de politie zoekt naar de oorzaak van de brand. Vermoedelijk is er sprake van brandstichting door mensen die nog altijd vonden dat de dieren slecht werden behandeld en ze dan maar uit hun lijden verlosten. Alle dieren zijn verkocht aan andere zoo's of in het wild uitgezet.