Datum: Woensdag, 29 Dec 2010, 19:17 | Bericht # 11
ZTSF Gegevens Groep: Non-actief lid Berichten: 13 Prijzenkast:
0
Stagiaire
In zt2 is er inderdaad een 'lack' aan vluchtgedrag bij zulke dieren. Als ik carnivoren en herbivoren bij elkaar in een kooi zet(bijv. leeuwen en gazelles) dan slachten de leeuwen elkaar eerder af dan de gazelle. Daarom ben ik het wel met je eens inderdaad, daar hadden de makers eigenlijk wat meer tijd in moeten steken(of een patch voor moeten maken) want in zt1 doen ze dit inderdaad wel.
Datum: Woensdag, 29 Dec 2010, 19:23 | Bericht # 12
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 77 Prijzenkast:
0
Kassa Medewerker
In zt1 vind ik het vluchtgedrag slechter in zt2, in tegenstelling tot veel anderen.. In zt1 gaat het roofdier blindelings op het prooidier af, in zt2 besluipt hij het prooidier eerst en dieren die normaal in een groep jagen doen het in zt2 ook, maar er kan nog heel wat verbeterd worden....
Als een roofdier geen honger heeft, zal hij niet snel een prooidier vangen. Zo zit het in elkaar, anders was de hele dierenwereld wel in elkaar gestort omdat alle prooidieren heel snel op zouden gaan.
Datum: Woensdag, 29 Dec 2010, 19:31 | Bericht # 13
ZTSF Gegevens Groep: Non-actief lid Berichten: 13 Prijzenkast:
0
Stagiaire
Dat klopt in zt1 gaat hij er blindelings op af. Maar in al die jaren dat ik zt2 heb is er niet een herbivoor door een carnivoor om het leven gekomen en dat telt voor mij eigenlijk dubbel als het gaat om jachtgedrag, in zt1 doen ze tenminste nog een beetje aan de herbivorenjacht, iets waar in zt2 totaal geen sprake van is. De carnivoren slachten elkaar trouwens alleen maar af als ze elkaar uitdagen of als ze honger hebben...
Datum: Woensdag, 29 Dec 2010, 19:36 | Bericht # 14
0
Kassa Medewerker
Bij mij zitten de carnivoren wel achter de herbivoren aan hoor, alleen duurt het gewoon een tijdje en als er eten staat doen ze het ook gewoon wel eens niet.
Datum: Woensdag, 29 Dec 2010, 20:11 | Bericht # 16
0
Kassa Medewerker
Bij mij reageren ze meestal vrij wel meteen met 'achtervolgen' en daarna 'brullen naar ... ' Daarna doen ze een tijdje niks en áls ze een dier 'achternazitten' dood hij ze daarna. Daarna verschijnt er een 'karkas van ...'
Datum: Woensdag, 29 Dec 2010, 20:12 | Bericht # 17
tigerman
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 413 Prijzenkast:
3 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Curator
Ja, ze moorden wel, bij mij zat er eens een Nijlkrokodil de hele tijd kleinere visjes op te eten, heel het bassin lag vol reusachtige karkassen van kleine visjes xD Banner+Avatar made by McCamel
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1801 Prijzenkast:
5
Member van het Seizoen
Directeur
Bij mij is het zo dat als je leeuwen en gazelle's bij elkaar zet. Krijg je dat de leeuwen eerst sluipen en daarna opgeven. En dat let je even niet op en er verschijnt heel snel bij de berichten balk: Thomsongazelle 1 is gestorven. En dat soort dingen. Mij lijkt het ook wel fijner als dat wat secuurder wordt gemaakt. Maar of dat kan...........
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1330 Prijzenkast:
10 ZTAOCredits:0Reputatie:4
Voormalig Crewlid
Directeur
Quote (NielsGuchelaar)
Bij mij is het zo dat als je leeuwen en gazelle's bij elkaar zet. Krijg je dat de leeuwen eerst sluipen en daarna opgeven. En dat let je even niet op en er verschijnt heel snel bij de berichten balk: Thomsongazelle 1 is gestorven. En dat soort dingen. Mij lijkt het ook wel fijner als dat wat secuurder wordt gemaakt. Maar of dat kan...........
Niels wil je voortaan letten op de datum van het bericht. Dit bericht is van december 2010, dat is inmiddels bijna 3 maanden geleden en dat heet bumpen in dit forum. Lees AUB de forumregels goed. Ik sluit dit topic want anders gaan nog meer mensen bumpen. Groetjes van Laraatje En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!