Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

• Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Vluchtgedrag
basjuh04
Datum: Donderdag, 05 Aug 2010, 11:15 | Bericht # 1   
basjuh04 
ZTSF Gegevens
Groep: Non-actief lid
Prijzenkast: 0

Vrijwilliger

Hallo allemaal,

eerst even te vermelden: een geweldige site! Super! Dus maar meteen een goed en bijpassend topic gestart: wat ik me al heel lang afvraag aan de mogelijkheden van het modelleren van zoo tycoon 2, is er een mogelijkheid om het gedrag te veranderen van de dieren? En dan gaat het mij voornamelijk om het vluchtgedrag.

Voor de mensen die zoo tycoon 1 gespeeld hebben: als je een leeuw bij een groep gazelle zette, rende ze allemaal voor hun leven. Een leeuw bij een waterpoel met zebra's, gazellen, gemsbokken, etc. bij zoo tycoon 2 kan gewoon rondlopen en zelfs tussen ze door lopen zonder enige ophef!

Naar mijn mening zou dit een geweldige verbetering zijn van het gedrag, maar de hamvraag is: is de mogelijk?

M.v.g. basjuh04

"Once, animals will rule the world again... once"

Bericht veranderd door: basjuh04 - Donderdag, 05 Aug 2010, 11:17
BerichtHallo allemaal,

eerst even te vermelden: een geweldige site! Super! Dus maar meteen een goed en bijpassend topic gestart: wat ik me al heel lang afvraag aan de mogelijkheden van het modelleren van zoo tycoon 2, is er een mogelijkheid om het gedrag te veranderen van de dieren? En dan gaat het mij voornamelijk om het vluchtgedrag.

Voor de mensen die zoo tycoon 1 gespeeld hebben: als je een leeuw bij een groep gazelle zette, rende ze allemaal voor hun leven. Een leeuw bij een waterpoel met zebra's, gazellen, gemsbokken, etc. bij zoo tycoon 2 kan gewoon rondlopen en zelfs tussen ze door lopen zonder enige ophef!

Naar mijn mening zou dit een geweldige verbetering zijn van het gedrag, maar de hamvraag is: is de mogelijk?

M.v.g. basjuh04

Bericht getypt door - basjuh04
Toegevoegd op 05 Aug 2010 om 11:15
egbert
Datum: Zaterdag, 07 Aug 2010, 11:39 | Bericht # 2   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 3

Kroko vinder (Winaar krokie week)
Verzorger

Bij mij rennen ze wel
BerichtBij mij rennen ze wel

Bericht getypt door - egbert
Toegevoegd op 07 Aug 2010 om 11:39
Frank
Datum: Zaterdag, 07 Aug 2010, 12:10 | Bericht # 3   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 9

Curator

Je bedoelt bijvoorbeeld bij de pauwen?
Dat ze los kunnen lopen?
Zo inderdaad mooi zijn, maar geloof ik ligt dat aan punten.
Dat het dier met hoger punten een dier met lagere punten aanvalt,
en als je dat aanpast zou ervoor kunnen zorgen dat de dieren ook niet meer jagen, en de rest van hun jacht en vluchtgedrag.
Maar ik laat deze vraag maar even of aan een designer, die weet er waarschijnlijk meer van.

Frank ^_^

Start a revolution, start a comeback!~I'm back, In black!

Bericht veranderd door: TigerKeeper - Zaterdag, 07 Aug 2010, 12:11
BerichtJe bedoelt bijvoorbeeld bij de pauwen?
Dat ze los kunnen lopen?
Zo inderdaad mooi zijn, maar geloof ik ligt dat aan punten.
Dat het dier met hoger punten een dier met lagere punten aanvalt,
en als je dat aanpast zou ervoor kunnen zorgen dat de dieren ook niet meer jagen, en de rest van hun jacht en vluchtgedrag.
Maar ik laat deze vraag maar even of aan een designer, die weet er waarschijnlijk meer van.

Frank ^_^

Bericht getypt door - Frank
Toegevoegd op 07 Aug 2010 om 12:10
thomvonder
Datum: Zaterdag, 07 Aug 2010, 12:58 | Bericht # 4   
ZTSF Gegevens
Groep: Moderators
Prijzenkast: 6

Winnaar download week contest
Onderdirecteur

ik denk dat hij bedoelt dat een roofdieren minder snel andere dieren aanvallen dan in zt1, dat is inderdaad nogal onrealistisch, bij mij vallen ze allleen andere dieren aan als ze te weinig ruimte hebben, of honger hebben. Dit is vast wel ergens in de beh/tsk te veranderen, waarschijnlijk probeert AD dat wel te doen bij hun Leeuw in Radical Remake ^_^
Berichtik denk dat hij bedoelt dat een roofdieren minder snel andere dieren aanvallen dan in zt1, dat is inderdaad nogal onrealistisch, bij mij vallen ze allleen andere dieren aan als ze te weinig ruimte hebben, of honger hebben. Dit is vast wel ergens in de beh/tsk te veranderen, waarschijnlijk probeert AD dat wel te doen bij hun Leeuw in Radical Remake ^_^

Bericht getypt door - thomvonder
Toegevoegd op 07 Aug 2010 om 12:58
zootycooner2
Datum: Zaterdag, 07 Aug 2010, 19:12 | Bericht # 5   
ZTSF Gegevens

Stagiaire

ik weet het niet
Berichtik weet het niet

Bericht getypt door - zootycooner2
Toegevoegd op 07 Aug 2010 om 19:12
Laraatje2008
Datum: Zaterdag, 07 Aug 2010, 20:43 | Bericht # 6   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 10

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 4

Voormalig Crewlid
Directeur

Quote (zootycooner2)
ik weet het niet

Zootycooner2 doe dit nu niet. Dit is een zinloos bericht en lees anders eerst de forumregels. Houd je nu aan de regels.

En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
Bericht
Quote (zootycooner2)
ik weet het niet

Zootycooner2 doe dit nu niet. Dit is een zinloos bericht en lees anders eerst de forumregels. Houd je nu aan de regels.

Bericht getypt door - Laraatje2008
Toegevoegd op 07 Aug 2010 om 20:43
basjuh04
Datum: Zondag, 08 Aug 2010, 12:58 | Bericht # 7   
basjuh04 
ZTSF Gegevens

Vrijwilliger

Nee, ik bedoel inderdaad dat als je een natuur reservaat maakt dat de leeuwen gewoon door een kudde zebra's kunnen lopen zonder dat er enige onrust ontstaat, terwijl dat in de natuur normaal gesproken de zebra's weg zouden rennen. Bij zoo tycoon 1 was dit namelijk zo, maar zou zoiets mogelijk kunnen zijn om dat aan te passen?

"Once, animals will rule the world again... once"
BerichtNee, ik bedoel inderdaad dat als je een natuur reservaat maakt dat de leeuwen gewoon door een kudde zebra's kunnen lopen zonder dat er enige onrust ontstaat, terwijl dat in de natuur normaal gesproken de zebra's weg zouden rennen. Bij zoo tycoon 1 was dit namelijk zo, maar zou zoiets mogelijk kunnen zijn om dat aan te passen?

Bericht getypt door - basjuh04
Toegevoegd op 08 Aug 2010 om 12:58
cheetasuus
Datum: Zaterdag, 21 Aug 2010, 11:48 | Bericht # 8   
ZTSF Gegevens

Kassa Medewerker

't Zou fijn zijn als gedrag echt beter werd gemaakt. Maar in het echt rennen zebra's enzo ook niet meteen weg als ze een leeuw zien. Alleen als ze merken dat hij gaat jagen gaan ze er vandoor. Maar als er leeuwen in de buurt zijn zijn ze wel meer op hun hoede, en dat zie je dan weer helemaal niet terug in zootycoon 2.

Bericht't Zou fijn zijn als gedrag echt beter werd gemaakt. Maar in het echt rennen zebra's enzo ook niet meteen weg als ze een leeuw zien. Alleen als ze merken dat hij gaat jagen gaan ze er vandoor. Maar als er leeuwen in de buurt zijn zijn ze wel meer op hun hoede, en dat zie je dan weer helemaal niet terug in zootycoon 2.

Bericht getypt door - cheetasuus
Toegevoegd op 21 Aug 2010 om 11:48
rosella
Datum: Maandag, 23 Aug 2010, 11:47 | Bericht # 9   
rosella 
ZTSF Gegevens

Parkeerhulp

ja het zou wel leuk zijn als prooidieren wegrennen van roofdieren
maar dan moet aurora desings vast ook hun eerst deel updaten
anders zouden de dieren uit het nieuwe deel vluchtgedrag hebben
en de dieren uit het tweede deel niet
Berichtja het zou wel leuk zijn als prooidieren wegrennen van roofdieren
maar dan moet aurora desings vast ook hun eerst deel updaten
anders zouden de dieren uit het nieuwe deel vluchtgedrag hebben
en de dieren uit het tweede deel niet

Bericht getypt door - rosella
Toegevoegd op 23 Aug 2010 om 11:47
juul
Datum: Maandag, 23 Aug 2010, 11:51 | Bericht # 10   
ZTSF Gegevens

Vrijwilliger

ja dat is inderdaad zo de dieren van het eerste pak zouden moeten worden geupdate
maar ik denk dat ze zo al werk genoeg hebben met hun tweede pack
Berichtja dat is inderdaad zo de dieren van het eerste pak zouden moeten worden geupdate
maar ik denk dat ze zo al werk genoeg hebben met hun tweede pack

Bericht getypt door - juul
Toegevoegd op 23 Aug 2010 om 11:51
  • Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Search:

Hosted by uCoz