Datum: Donderdag, 05 Aug 2010, 11:15 | Bericht # 1
basjuh04
ZTSF Gegevens Groep: Non-actief lid Berichten: 0 Prijzenkast:
0
Vrijwilliger
Hallo allemaal,
eerst even te vermelden: een geweldige site! Super! Dus maar meteen een goed en bijpassend topic gestart: wat ik me al heel lang afvraag aan de mogelijkheden van het modelleren van zoo tycoon 2, is er een mogelijkheid om het gedrag te veranderen van de dieren? En dan gaat het mij voornamelijk om het vluchtgedrag.
Voor de mensen die zoo tycoon 1 gespeeld hebben: als je een leeuw bij een groep gazelle zette, rende ze allemaal voor hun leven. Een leeuw bij een waterpoel met zebra's, gazellen, gemsbokken, etc. bij zoo tycoon 2 kan gewoon rondlopen en zelfs tussen ze door lopen zonder enige ophef!
Naar mijn mening zou dit een geweldige verbetering zijn van het gedrag, maar de hamvraag is: is de mogelijk?
M.v.g. basjuh04
"Once, animals will rule the world again... once"
Bericht veranderd door: basjuh04 - Donderdag, 05 Aug 2010, 11:17
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 289 Prijzenkast:
9
Curator
Je bedoelt bijvoorbeeld bij de pauwen? Dat ze los kunnen lopen? Zo inderdaad mooi zijn, maar geloof ik ligt dat aan punten. Dat het dier met hoger punten een dier met lagere punten aanvalt, en als je dat aanpast zou ervoor kunnen zorgen dat de dieren ook niet meer jagen, en de rest van hun jacht en vluchtgedrag. Maar ik laat deze vraag maar even of aan een designer, die weet er waarschijnlijk meer van.
Frank
Start a revolution, start a comeback!~I'm back, In black!
Bericht veranderd door: TigerKeeper - Zaterdag, 07 Aug 2010, 12:11
ik denk dat hij bedoelt dat een roofdieren minder snel andere dieren aanvallen dan in zt1, dat is inderdaad nogal onrealistisch, bij mij vallen ze allleen andere dieren aan als ze te weinig ruimte hebben, of honger hebben. Dit is vast wel ergens in de beh/tsk te veranderen, waarschijnlijk probeert AD dat wel te doen bij hun Leeuw in Radical Remake
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1330 Prijzenkast:
10 ZTAOCredits:0Reputatie:4
Voormalig Crewlid
Directeur
Quote (zootycooner2)
ik weet het niet
Zootycooner2 doe dit nu niet. Dit is een zinloos bericht en lees anders eerst de forumregels. Houd je nu aan de regels. En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
ZTSF Gegevens Groep: Non-actief lid Berichten: 0 Prijzenkast:
0
Vrijwilliger
Nee, ik bedoel inderdaad dat als je een natuur reservaat maakt dat de leeuwen gewoon door een kudde zebra's kunnen lopen zonder dat er enige onrust ontstaat, terwijl dat in de natuur normaal gesproken de zebra's weg zouden rennen. Bij zoo tycoon 1 was dit namelijk zo, maar zou zoiets mogelijk kunnen zijn om dat aan te passen? "Once, animals will rule the world again... once"
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 77 Prijzenkast:
0
Kassa Medewerker
't Zou fijn zijn als gedrag echt beter werd gemaakt. Maar in het echt rennen zebra's enzo ook niet meteen weg als ze een leeuw zien. Alleen als ze merken dat hij gaat jagen gaan ze er vandoor. Maar als er leeuwen in de buurt zijn zijn ze wel meer op hun hoede, en dat zie je dan weer helemaal niet terug in zootycoon 2.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 37 Prijzenkast:
0
Parkeerhulp
ja het zou wel leuk zijn als prooidieren wegrennen van roofdieren maar dan moet aurora desings vast ook hun eerst deel updaten anders zouden de dieren uit het nieuwe deel vluchtgedrag hebben en de dieren uit het tweede deel niet