Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

• Page 1 of 1
  • 1
Textuur van modellen
Alexx
Datum: Maandag, 04 Jul 2011, 10:47 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: Technisch medewerker
Prijzenkast: 0

Kassa Medewerker

Hoi allemaal, ik heb 2 vragen.
Ik heb laatst een een porsche model gedownload van een openbare database vol met .3ds-bestanden, vervolgens heb ik deze met Nifskope naar .nif geconverteerd, alleen weet ik niet hoe ik een textuur moet toevoegen, want hij geeft een foutmelding. (zie hieronder)
Mijn vraag eerste vraag is dus: Hoe voeg je een textuur aan een textuurloos model toe?

Nu, de tweede vraag. Ik wil weten hoe ik (zoals je op veel .dds-afbeeldignen ziet) een "bouwpakket" van meerdere kanten van een model tegelijk kan bewerken. Ik bedoel dus bijvoorbeeld dit: Als je een model heb en je drukt op rechtermuisknop>Edit UV, snap ik niet hoe je ook de achterkant van een model duidelijk uitgeklapt op de textuur afbeelding kan doen, net zoals bijvoorbeeld op deze afbeeldig:

Hier wordt bijvoorbeeld het deel van de zijkant van de T-rex gebruikt voor allebei de kanten, ik wil graag weten hoe ik moet dit instellen.

Ik hoop dat jullie mijn vragen begrijpen en mij kunne helpen :p
BerichtHoi allemaal, ik heb 2 vragen.
Ik heb laatst een een porsche model gedownload van een openbare database vol met .3ds-bestanden, vervolgens heb ik deze met Nifskope naar .nif geconverteerd, alleen weet ik niet hoe ik een textuur moet toevoegen, want hij geeft een foutmelding. (zie hieronder)
Mijn vraag eerste vraag is dus: Hoe voeg je een textuur aan een textuurloos model toe?

Nu, de tweede vraag. Ik wil weten hoe ik (zoals je op veel .dds-afbeeldignen ziet) een "bouwpakket" van meerdere kanten van een model tegelijk kan bewerken. Ik bedoel dus bijvoorbeeld dit: Als je een model heb en je drukt op rechtermuisknop>Edit UV, snap ik niet hoe je ook de achterkant van een model duidelijk uitgeklapt op de textuur afbeelding kan doen, net zoals bijvoorbeeld op deze afbeeldig:

Hier wordt bijvoorbeeld het deel van de zijkant van de T-rex gebruikt voor allebei de kanten, ik wil graag weten hoe ik moet dit instellen.

Ik hoop dat jullie mijn vragen begrijpen en mij kunne helpen :p

Bericht getypt door - Alexx
Toegevoegd op 04 Jul 2011 om 10:47
krieke668
Datum: Maandag, 04 Jul 2011, 18:06 | Bericht # 2   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 4

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 6

Curator

sorry, k heb echt geen flauw idee, maar van waar halen julie zulke proggramma's vandaan? ^_^

Added (04 Jul 2011, 18:06)
---------------------------------------------
wel mooi gemaakt!!!!!!

Berichtsorry, k heb echt geen flauw idee, maar van waar halen julie zulke proggramma's vandaan? ^_^

Added (04 Jul 2011, 18:06)
wel mooi gemaakt!!!!!!

Bericht getypt door - krieke668
Toegevoegd op 04 Jul 2011 om 18:06
Alexx
Datum: Dinsdag, 05 Jul 2011, 12:56 | Bericht # 3   
ZTSF Gegevens
Groep: Technisch medewerker

Kassa Medewerker

Euh, oké, maar hier heb ik natuurlijk niet veel aan. (klinkt een beetje lullig, maar je had misschien beter niks kunnen zeggen)

Dus, weet iemand anders antwoorden op de bovenstaande vragen?

Added (05 Jul 2011, 12:56)
Sorry voor de dubbelpost maar ik ben er nu wel achter gekomen hoe ik de verschillene onderdelen van het model kan "verven". (hieronder een afbeelding daarvan)
Maar dan wil ik nog steeds weten hoe ik de UV template kan veranderen, ik heb al iets gezien bij de blockdetails met UV-nodes of zoeits, maar ik snap nog niet precies hoe het werkt.

BerichtEuh, oké, maar hier heb ik natuurlijk niet veel aan. (klinkt een beetje lullig, maar je had misschien beter niks kunnen zeggen)

Dus, weet iemand anders antwoorden op de bovenstaande vragen?

Added (05 Jul 2011, 12:56)
Sorry voor de dubbelpost maar ik ben er nu wel achter gekomen hoe ik de verschillene onderdelen van het model kan "verven". (hieronder een afbeelding daarvan)
Maar dan wil ik nog steeds weten hoe ik de UV template kan veranderen, ik heb al iets gezien bij de blockdetails met UV-nodes of zoeits, maar ik snap nog niet precies hoe het werkt.

Bericht getypt door - Alexx
Toegevoegd op 05 Jul 2011 om 12:56
wrangler97
Datum: Zaterdag, 30 Jul 2011, 01:42 | Bericht # 4   
wrangler97 
ZTSF Gegevens
Groep: Non-actief lid

Vrijwilliger

i love the model car , epic ! :D
Berichti love the model car , epic ! :D

Bericht getypt door - wrangler97