Wollykonijn; Geen modellen maken bekend niet dat je niet kan designen! Kijk maar bv mijn nieuwste project! Ik vind het fijn dat we nieuwe Nederlandse aanwas hebben in de designwereld! dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
@ carnotaurus, klopt ja, maar meestal maak je ook modellen.. mrja iedereen die gaat desigen leert het wss. wel Onze team site registreer je en houd het regelmatig in de gaten voor download's: Zt2 signteam
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 670 Prijzenkast:
4
Onderdirecteur
Ben het hier wel met @ wollykonijn, eens.
Iedereen die een bord kan maken of zon ding wat iedereen standbeelden noemt (vind het eigenlijk geen standbeeld, die zijn voor mij beton kleurig en hebben een zeul) noemt zichzelf een designer, maar technisch gezien kan iedereen dit... Een designer is voor mij iemand die ZELF zijn modellen maakt...
timo13, jij hebt het net als wollykonijn over het grafische deel van designen, dus skinnen en modellen maken, ik over het technische: het coderen!
ik werk op gaia met mensen die ook geen modellen kunnen maken, EN niet kunnen coderen. Alleen skinnen dus! En niemand zegt tegen die mensen dat ze niet kunnen designen! Maar als ze iets willen uitbrengen hebben ze hulp nodig van een codeur, zoals ik.
en laten we niet vergeten dat je ergens moet beginnen! dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
@ carnotaurus, ja t' is wel zo, maar toch hoort het er bij om ook modellen te maken Onze team site registreer je en houd het regelmatig in de gaten voor download's: Zt2 signteam
wollykonijn, dat hoort inderdaat bij het grafische werk. maar als je een dier een andere skin geeft, kleiner of groter maakt, andere animaties en gedrag geeft is het toch wel echt een ander dier!
maar ik ben het wel met je eens dat modellen maken wel bij (het grafische gedeelte van) designen hoort! dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 499 Prijzenkast:
4 ZTAOCredits:0Reputatie:6
Curator
Tja voor mij ben je designer als niet afhankelijk bent van de hulp van andere, daarom moet je zelf geen modellen kunnen maken
(carnotaurus)
ik werk op gaia met mensen die ook geen modellen kunnen maken, EN niet kunnen coderen. Alleen skinnen dus! En niemand zegt tegen die mensen dat ze niet kunnen designen! Maar als ze iets willen uitbrengen hebben ze hulp nodig van een codeur, zoals ik.
ik denk dat je wel moet kunnen coderen als je wilt designen... Niet kunnen coderen is zoals internet willen gebruiken zonder provider...
modellen maken is er zeker een deel van, maar moet denk ik niet, ik heb al modellen onherkenbaar verandert in nif, ookal is het wel knap als je het kan!
@ iedereen, of je nu alleen sign's of zulk soort standbeelden kan maken je moet ergens beginen en als een designer zoiets releast moet je het dan downloaden nee dus of je nu al modelen kan maken of niet je moet ergens beginen een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Persoonlijk vind ik dat je jezelf alleen een échte designer mag noemen, als je kan zeggen hoe de codering van ZT2 werkt. Nu zijn er tig mensen die 'wat naampjes aanpassen', 'een skintje aanpassen', 'modelletje vervangen' en noemen dit designen. Zelf vind ik dat er weinig échte designers zijn. De meeste 'designers' weten niet eens wat te doen als een download nét iets anders doet dan gewend, of kunnen problemen niet oplossen. Dat zijn mensen die het alleen van een handleiding hebben.
Begrijp me niet verkeerd, ik geloof best dat die mensen prachtige dingen kunnen maken. Die veel mensen blij zullen maken. Maar ik vind niet dat deze mensen 'echte' designers zijn.
@ raymondhoek, Ben het helemaal met je eens, en toch vind ik dan dat je meestal ook modellen moet kunnen maken Want dat hoort er ook bij, en idd. je leert het niet in een x ik ben nu ook bezig met te kijken hoe dat zit met de texture van een model want als ik een dier maak krijg ik geen normale skin Maar idd. een skin op een bord plaatsen ofzo noem ik ook niet echt designen Onze team site registreer je en houd het regelmatig in de gaten voor download's: Zt2 signteam