ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 681 Prijzenkast:
3
Onderdirecteur
Verhaal: Er was eens... een klein dorpje genaamd ZTSF. Het was er gezellig en bruisend. Niet overbevolkt, niet milieuvervuilend. Het dorpje was ver afgelegen van de Grote Stad, maar de meeste mensen vonden dat niet erg. Ze waren hier voor de rust en de natuur, de wind die door je haren kon waaien omdat er geen enkele flat het dorpje afsloot van de vlagen. Want het dorpje had geen flats. De mensen in het dorpje leefden gelukkig. Generatie op generatie, op generatie. De omgeving veranderde wel is waar beetje bij beetje, maar de inwoners van ZTSF bleven hun dorpje stug 'verdedigen.' Tot vandaag. Het was 's nachts en het was volle maan. Iedereen lag in zijn bedje te slapen, behalve de burgemeester. Hij had wat gestommel gehoord in de achtertuin en stapte zijn bed uit. Hij liep van de trap af, maar bij de onderste tree hoorde je een luid gekraak van de traptrede. De voetstappen klonken harder en harder en de burgemeester raakte in paniek. Hij wilde wegrennen maar het was al te laat. De volgende dag werden de restanten van de burgemeester door zijn vrouw gevonden. Het enige wat over gebleven was, was een worsterig vingertje.
Regels: - Je krijgt de rol van mij gePM’d, vertel aan niemand welke rol je hebt. - Iedereen werkt voor zich, er wordt niet met elkaar overlegd. Alleen de weerwolven mogen met elkaar overleggen over wie ze gaan opeten. De weerwolvenleider (witte weerwolf) PM ‘d mij voor 9 uur wie het slachtoffer is. (Vetgedrukt) -Als je een rol hebt, bijvoorbeeld ‘die dief’ dan wil ik je actie voor 21:30 binnen hebben. (Vetgedrukt -Om 4 uur op de volgende dag word(en) de slachtoffer(s) bekend gemaakt. De slachtoffer(s) mogen nog een laatste post posten met wie ze verdachten. Daarna mogen ze niet meer in het topic posten. -Als je dat wel doet, blacklist. -Er wordt verwacht dat je je stem voor de ochtendstemming voor de volgende morgen voor 9 uur in SCHUINE letters post. -Aan het begin van het spel mag iedereen stemmen op de burgermeester, gewoon in het topic. VETGEDRUKT -Eenmaal gestemd? Je stem is daarna niet meer aan te passen. -Vergeet je te stemmen, dan heb je een stem tegen. -Wanneer je 3 x achter elkaar niet stemt, heb je jezelf uit frustratie opgehangen. -Voor de duidelijkheid; er wordt dus NIET overlegd met andere spelers via msn en dergelijke, dat kan bestraft worden. Als je iemand betrapt, gelieve melden aan een moderator. -Informatie wordt door mij in het topic gezegd. (als je dood bent, maar er is nog geen verhaaltje zeg dan dus niks.) -De rollen zijn eerlijk verdeeld door mijn vader. (Door random nummers op te noemen.) Heb je er nu al bezwaar tegen, zonder dat je je rol al weet doe ik het via http://www.random.org -Bij twijfel heb ik gelijk -Krijg ik geen PM van spelers met speciale krachten, dan worden die dag de krachten niet gebruikt. -De deelnemers en host MOGEN dubbelposten indien het door de host als nuttig wordt beschouwd. Volgorde = Het avondeten (lynch), de toetjes (speciale gebeurtenissen) en daarna de lunch. (stemming) Voor 4 uur de volgende dag (meestal ben ik dan weer thuis, anders half 5 is alles bekend gemaakt. Als dit een weerwolvenleider of een burgemeester is, stemmen we op nieuw voor de burgemeester en de weerwolven kiezen een nieuwe leider. De identiteit van het slachtoffer wordt in de post weergeven.
Rollen: 4 x Weerwolven = De weerwolven zijn de ‘survivers’ van de ontplofte kerncentrale. Ze zijn zo verminkt en gehersenspoeld, dat ze elke nacht een mens op eten. In principe zijn het geen weerwolven, maar zo noemen ze zichzelf, omdat ze nu overal behaard zijn doordat geen van hen meer met een schaar om kon gaan.
1 x De dorpsjongste = het is nog maar een baby’tje. Zelfs de weerwolven vinden het te schattig. Daarom kan de dorpsjongse niet weggestemd worden en niet opgegeten worden. Maar als de dorpsjongste tijdens de lynch op iemand stemt die daarna ook nog opgehangen wordt, verliest hij zijn immuniteit. (Ook als het de dorpsoudste is)
1 x Bakker = De bakker is een ochtendmens, zeker ook speciaal voor zijn brood. Elke ochtend staat hij zo vroeg op, dat hij nog een glimp van een weerwolf kan zien. Hij kan een anonieme beschuldiging achterlaten of om een kleine tip vragen. De tip wordt alleen bekend bij hem.
1 x Dorpsoudste = De dorpsoudste is een krakkemikkig persoon, maar o zo wijs en o zo oud. Zo oud, dat hij al 2 levens heeft. Het is een zeurpiet, maar iedereen mag hem wel. De dorpsoudste moet dus 2 x doodgemaakt worden. Als de dorpsoudste een keer al vermoord wordt, wordt zijn rol bekend gemaakt.
1x De kruidenier = De kruidenier is een speciaal geval. De kruidenier is namelijk volgens de meeste mensen gek in het hoofd, maar hij weet wel beter. Denkt hij. Elke nacht sluipt hij stiekem een huis naar keuze in. Hij is zo sneaky, dat hij nooit wordt betrapt. Hij komt er dan via een omweg achter, wat de ware identiteit van dat persoon is.
2 x Normale burgers = Hebben geen kwaliteit, ze weten alleen niet dat ze de enige in het dorp zijn die ook echt niks kunnen.
1 x Roddelaar = De roddelaar is echt een nieuwsfreak, De roddelaar praat veel en is daarom eigenlijk overal in het dorp tegelijkertijd. Ook ’s ochtend. Schijnbaar weet de Roddelaar ook alles, en mag de Roddelaar door haar praatjes een anonieme beschuldiging achterlaten. Die beschuldiging telt voor 1. De Roddelaar stemt ook nog een keer in de lynch. (Uiteindelijk kan de roddelaar, als hij of zij de burgemeester is dus 3 stemmen uitbrengen.)
1 x De boxer = De boxer kan elke nacht door zijn enorme kracht iemand in bescherming nemen. Er zijn alleen 2 dingen, hij kan niet zichzelf in bescherming nemen en die persoon niet 2 x achter elkaar. Het kan dus zijn dat de weerwolven met wat blauwe plekken thuis komen. Als dat gebeurt mogen ze die dag niet meer in het topic posten omdat ze anders opvallen met hun blauwe plekken.
Dus, als de weerwolven tegen de boxer aan zijn gestoten (ze krijgen een melding dat ze in elkaar geslagen zijn door de boxer) Mogen ze die dag niet meer in het forum posten!