ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 164 Prijzenkast:
1
Verzorger
Hallo allemaal,
Mij leek het wel een goed idee om een topic over aquariums en vijvers te maken. Nou, hier issie dan. Ik heb dit gedaan omdat dit toch wel wat anders is dan normale huisdieren.
Op dit moment heb ik een tropisch aquarium, met één mannelijke Gouden goerami, 3 Zebradanios, 2 Algeneters, vijf Barbeeltjes, een aantal jonge Guppys, en één slak. Mijn broertje heeft een echt Molly-Aquarium met 3 verschillende soorten Mollys, er is 1 soort met jonkies.
Als het weer constant warm is, zal ik ook weer een sloot aquarium beginnen. Later komen er fotos van vorig jaar.
Ook hebben we 2 vijvers, met Goudvissen, Subinkins, Koikarpers en 'n steur.
Zo, wat hebben jullie voor aquariums en vijvers, Of hebben jullie bijvoorbeeld plannen hiervoor?
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 195 Prijzenkast:
3
Member van het Seizoen
Verzorger
nou ik wil dolgraag een aquarium maar we hebben de ruimte niet. dus daarom wil ik van de zomer ook een slootaqaurium maken maar hier is het probleem:geen stroompje in de buurt. OK er is wel een stroompje maar daar zit een hek rond en er leeft denk ik niet veel in een beekje van 1cm diep dat grotendeels onder de grond stroomt. maar het is mee ook gelukt om een waterkever in het zwembad te lokken samen met veel andere waterinsecten. Ik ben er weer... Kijken hoe lang het duurt
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 100 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
@beestje gosh hoeveel ruimte hebben jullie? woon je in een villa ofzo ik heb niet eens een TUIN! Oh en ik vind aquaria's leuk maar ik mag er geen omdat me vriendje bang is dat ik em niet schoon maak en dat we dan een grote groene bak in ons huis hebben waar je niks in ziet zwemmen
Ik heb wel guppies gehad ooit.. Een donker paarse.. Dat was de vetste gup die ik ooit heb gezien!
Voor ZOOtopia foto's kun je naar; http://picasaweb.google.com/103777798467989928422/Zootopia1#
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 164 Prijzenkast:
1
Verzorger
@ Rigje, Ach ja, Wij wonen in een 'Boerderette'*. Dat is een boerderij, maar dan niet als inkomstenbron. Gewoon als huis zegmaar. Wij hebben veel ruimte, waarbij eigenlijk 1/2 in beslag genomen is door rommel.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 32 Prijzenkast:
0
Parkeerhulp
ik heb op mijn kamer twee zwarte sluierstaarten op koudwater. wel leuke beestjes. als ze dood zijn (wat ik hoop dat het nog lang niet gebeurt) mag ik heel misschien een paar zoetwaterkrabjes. ik hoop dat ik ze dan wel mag want die zijn echt keileuk
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 195 Prijzenkast:
3
Member van het Seizoen
Verzorger
ik herinner dat ik ooit eens een kleine waterslak had gevonden in het beekje buitwen ons huis in nederland,ik hield hem voor een paar dagen voordat ik hem vrijliet,ik heb al hetzelfde gedaan met een huisspin,gewone slak,lieveheersbeestjes en kevers. we hadden ook eens een slakkenrace gedaan maar ze gingen bijna allemaal de anderre richting uit. Ik ben er weer... Kijken hoe lang het duurt
Hoi iedereen, ik heb ook 2 aquaria, al een paar jaar, en ik heb al redelijk wat ervaring (ben ook overgestapt om vissen (en ongewervelden) die moeilijk te houden zijn) Als je een vraag hebt MP je me maar
Ik heb onder andere roodkopzalmen, een zoenvis, japonica garnalen, en nog veel meer! dus heb je een vraag? het onderschrift telt ook voor aquaria!
Hier een lijst van mijn vissen: 1e aquarium: Hoogvinplaty: 2xm Koiplaty: 1xm Japonica garnaal: 2x (geslacht nog onbekend