@ Aurlord, hij is al 7 jaar denk ik maar ik zou wel de link van de pagina van de zoo geven misschien kan je het nog vinden. zoo Basel Onze team site registreer je en houd het regelmatig in de gaten voor download's: Zt2 signteam
ik vond de geboorte van de 3 of 4 wite wolfe pups in artis en de geboorte van vick in blijdorp een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
@ Aurlord, zij het al was kij jong daar dus die informatie zal allang weg zijn maar hij kon er nog staan! trouwens was het nog vergeten te zeggen knut was ook een leuke geboorte maar jammer genoeg is hij nu dood Onze team site registreer je en houd het regelmatig in de gaten voor download's: Zt2 signteam
@ Aurlord, volgensmij is hij in Nederland geboren of een tijdje in Nederland geweest want ik heb hem duidelijk gezien met zijn rode deken toen hij klein was. PS:ik elkekeer met dieren uit het buitenland Onze team site registreer je en houd het regelmatig in de gaten voor download's: Zt2 signteam
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1801 Prijzenkast:
5
Member van het Seizoen
Directeur
Dit is de info over Knut
Knut (5 december 2006 - 19 maart 2011) was een ijsbeer uit de Zoologischer Garten Berlin die door zijn moeder (Tosca) werd verstoten. Zijn tweelingbroer stierf al na vier dagen. De verzorger Thomas Dörflein hield Knut in leven. Een woordvoerder van de Zoologischer Garten Berlin liet op zaterdag 19 maart 2011 weten dat Knut zelf was overleden.[1] De laatste ogenblikken van zijn leven zijn door dierentuinbezoekers vastgelegd, Knut bleef eindeloos rondjes draaien en viel vervolgens in het water en verdronk.[2] Na sectie bleek dat Knut bezweken is aan een virusinfectie, ook waren de hersenen van de ijsbeer aangetast.[3] Knut is vier jaar oud geworden.
Het ijsbeertje werd door verzorger Thomas Dörflein (overleden op 22 september 2008) grootgebracht. Er waren aanvankelijk berichten dat dierenactivisten het dier liever wilden laten inslapen omdat zij meenden dat Knut later gestoord, asociaal gedrag zou gaan vertonen omdat hij niet in een groep ijsberen opgroeit.[4] Deze berichten zijn onbevestigd en dierenactivisten verklaarden later dat de berichten gebaseerd waren op misverstanden. Niettemin bleek het zeer realistisch te veronderstellen dat Knut later in zekere zin abnormaal gedrag zou kunnen gaan vertonen. In oktober 2010 doken berichten op dat Knut werd geïntimideerd door zijn collega-ijsberen.[5] Knut's ouders waren zwak en nauw aan elkaar verwant. Dit is zijn gezondheid mogelijk niet ten goede gekomen.
Uitgebreide internationale aandacht voor het beertje in de media, waarbij zeker rond zijn eerste presentatie aan het publiek in maart 2007 gesproken kon worden van een ware 'mediahype', maakte het ondenkbaar dat Knut voortijdig aan zijn einde zou komen. Daarbij zorgde hij al voor een golf aan merchandising, zodat hij ook als commercieel product en niet alleen voor de Berliner Zoo, aantrekkelijk was.[6]
In 2007 maakte de Berliner Zoo bekend dat Knut als volwassen ijsbeer in verscheidene andere dierentuinen voor nageslacht zou moeten gaan zorgen. Hier is door zijn vroegtijdige overlijden niets van terechtgekomen. [7]
Er is ook een film over Knut uitgekomen (Knut und seine Freunde).