Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Vissenspreekuur
ZooZa
Datum: Vrijdag, 23 Mei 2014, 16:47 | Bericht # 21   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 1

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 4

Curator

kent iemand de volgende site:
aquarium123
ik zou d'r graag een keer planten willen kopen, want de prijzen zijn best goedkoop en de planten zien er mooi uit
hoorde van een aquariumforum dat de service heel goed is, maar kent iemand hier het ook?
groetjes van mij

Berichtkent iemand de volgende site:
aquarium123
ik zou d'r graag een keer planten willen kopen, want de prijzen zijn best goedkoop en de planten zien er mooi uit
hoorde van een aquariumforum dat de service heel goed is, maar kent iemand hier het ook?
groetjes van mij

Bericht getypt door - ZooZa
Toegevoegd op 23 Mei 2014 om 16:47
Kit_Fisto
Datum: Vrijdag, 23 Mei 2014, 16:53 | Bericht # 22   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid

ZTAO
Reputatie: 2

Curator

@ ZooZa, aaah hier kopen de mensen van het aquariumforum dus hun planten van! maar als die mensen zeggen dat de service goed is denk ik ook wel dat dat klopt. ik ken zelf de site sinds een minuutje geleden :P. maar ik ga hier zo wie zo een keer planten bestellen!

gr. Marijn  ;)

kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
Bericht@ ZooZa, aaah hier kopen de mensen van het aquariumforum dus hun planten van! maar als die mensen zeggen dat de service goed is denk ik ook wel dat dat klopt. ik ken zelf de site sinds een minuutje geleden :P. maar ik ga hier zo wie zo een keer planten bestellen!

gr. Marijn  ;)

Bericht getypt door - Kit_Fisto
Toegevoegd op 23 Mei 2014 om 16:53
carnotaurus
Datum: Vrijdag, 23 Mei 2014, 17:16 | Bericht # 23   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 2

ZTAO
Reputatie: 3

Onderdirecteur

ZooZa, ziet er goed uit hoor! Ze hebben erg leuke planten!
Zelf heb ik recent de anubias coffeefolia in mijn aquarium geplant, heeft wel wat tijd nodig om te wortelen.
(ik had ook een stekje en geen hele plant) Tja, ze zeggen nou eenmaal dat een aquariaan eigenlijk een watertuinier is!

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
BerichtZooZa, ziet er goed uit hoor! Ze hebben erg leuke planten!
Zelf heb ik recent de anubias coffeefolia in mijn aquarium geplant, heeft wel wat tijd nodig om te wortelen.
(ik had ook een stekje en geen hele plant) Tja, ze zeggen nou eenmaal dat een aquariaan eigenlijk een watertuinier is!

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 23 Mei 2014 om 17:16
Kit_Fisto
Datum: Vrijdag, 23 Mei 2014, 17:24 | Bericht # 24   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

@ carnotaurus, die plant is erg mooi! zit er zelf ook over na te denken om die te kopen maar heb niet echt veel ruimte in mijn 1ste aquarium. ik krijg een tweede (kleintje volgens mij 60 L.) voor honing of dwerg goerami's. misschien dat ik dan die plant er in doe samen met wat oppervlakte planten want ik heb ze nog nergens in een dierenwinkel of zo gezien. (maar gellukkig wel op die site. 

gr. Marijn  ;)

kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
Bericht@ carnotaurus, die plant is erg mooi! zit er zelf ook over na te denken om die te kopen maar heb niet echt veel ruimte in mijn 1ste aquarium. ik krijg een tweede (kleintje volgens mij 60 L.) voor honing of dwerg goerami's. misschien dat ik dan die plant er in doe samen met wat oppervlakte planten want ik heb ze nog nergens in een dierenwinkel of zo gezien. (maar gellukkig wel op die site. 

gr. Marijn  ;)

Bericht getypt door - Kit_Fisto
Toegevoegd op 23 Mei 2014 om 17:24
carnotaurus
Datum: Vrijdag, 23 Mei 2014, 17:51 | Bericht # 25   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

Kit_Fisto, als je in bent voor een uitdaging kan je ook choco-goerami's nemen.
Deze hebben we weer specifieke eisen dus je moet eerst weten dat je ze wil voor je de bak inricht.
Maar honinggoerami's vind ik ook een geweldige keuze! Ze zijn een stuk makkelijker te houden, en hebben mooie felle kleuren.

BerichtKit_Fisto, als je in bent voor een uitdaging kan je ook choco-goerami's nemen.
Deze hebben we weer specifieke eisen dus je moet eerst weten dat je ze wil voor je de bak inricht.
Maar honinggoerami's vind ik ook een geweldige keuze! Ze zijn een stuk makkelijker te houden, en hebben mooie felle kleuren.

Toegevoegd op 23 Mei 2014 om 17:51
ZooZa
Datum: Zaterdag, 24 Mei 2014, 07:34 | Bericht # 26   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

hahah bedankt voor de snelle reactie
ik ga het even overleggen thuis en misschien ga ik het binnenkort doen!
die anubias coffeefolia is ook erg mooi, maar ik zat te denken aan drijfplantjes en wat planten voor op de achtergrond zoals de cabomba
als ik ooit een nieuw aquarium ga kopen ga ik zoiets maken: dit
het is een aquarium met niet al te hoog water, en met veel beplanting (van boven) en dan zonder salamanders en met goerami's, ringbandsnoekjes, corydoras; zoiets, ligt er natuurlijk net aan wat de eisen zijn, maar ik denk dat het wel mooi zou zijn, een beetje oppervlakte en bodem vissen

Berichthahah bedankt voor de snelle reactie
ik ga het even overleggen thuis en misschien ga ik het binnenkort doen!
die anubias coffeefolia is ook erg mooi, maar ik zat te denken aan drijfplantjes en wat planten voor op de achtergrond zoals de cabomba
als ik ooit een nieuw aquarium ga kopen ga ik zoiets maken: dit
het is een aquarium met niet al te hoog water, en met veel beplanting (van boven) en dan zonder salamanders en met goerami's, ringbandsnoekjes, corydoras; zoiets, ligt er natuurlijk net aan wat de eisen zijn, maar ik denk dat het wel mooi zou zijn, een beetje oppervlakte en bodem vissen

Toegevoegd op 24 Mei 2014 om 07:34
Verzorger-Jarne
Datum: Zaterdag, 24 Mei 2014, 14:52 | Bericht # 27   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 0

ZTAO

Verzorger

Ik heb nu ongeveer een maand mijn eerste visbak staan (eentje die al enkele jaren bij mijn opa stond die al 50 jaar vissen heeft) en ik heb al een week een koppeltje antennebaarsjes en al ongeveer 3 weken een koppeltje blauwe dwerggourami's er in. Ik vraag mij nu af. Heeft iemand ervaring met de kweek van antennebaarsjes en dwerggourami's in een gezelschapsbak (heb geen aparte bak). Ik zou wel kleintjes willen maar ik mag geen tweede bak hebben. Voor diegen die het willen weten: mijn bak is 60 op 30 en 48 cm hoog. Er zitten 12 kardinaaltetra's, 3 neontetra's, 3 zebrabotia's, 3 croydora's (weet niet exact welke soort), 5 kegelvlekbarbelen, 2 blauwe dwerggourami's, 2 antennebaarsjes, 2 ancistri en 6 nannostomi(weet niet exact welke soort) in. Is het mogelijk om hier in te kweken? Ondanks zijn ervaring heeft mijn opa nooit antennebaarsje's gehad en ook nooit gekweekt met gourami's dus vraag ik het hier.
BerichtIk heb nu ongeveer een maand mijn eerste visbak staan (eentje die al enkele jaren bij mijn opa stond die al 50 jaar vissen heeft) en ik heb al een week een koppeltje antennebaarsjes en al ongeveer 3 weken een koppeltje blauwe dwerggourami's er in. Ik vraag mij nu af. Heeft iemand ervaring met de kweek van antennebaarsjes en dwerggourami's in een gezelschapsbak (heb geen aparte bak). Ik zou wel kleintjes willen maar ik mag geen tweede bak hebben. Voor diegen die het willen weten: mijn bak is 60 op 30 en 48 cm hoog. Er zitten 12 kardinaaltetra's, 3 neontetra's, 3 zebrabotia's, 3 croydora's (weet niet exact welke soort), 5 kegelvlekbarbelen, 2 blauwe dwerggourami's, 2 antennebaarsjes, 2 ancistri en 6 nannostomi(weet niet exact welke soort) in. Is het mogelijk om hier in te kweken? Ondanks zijn ervaring heeft mijn opa nooit antennebaarsje's gehad en ook nooit gekweekt met gourami's dus vraag ik het hier.

Bericht getypt door - Verzorger-Jarne
Toegevoegd op 24 Mei 2014 om 14:52
ZooZa
Datum: Zondag, 25 Mei 2014, 07:44 | Bericht # 28   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

even nog wat vragen:

-is je bodem zand? zo niet, dan moeten de corydora's weg, want die kunnen op te grof grind hun snorharen afslijten en dan gaan ze dood omdat ze geen voedsel meer kunnen vinden…
-je bak is wel best vol, mijne is dat ook, maar die van jou helemaal
onze aquariums zijn bijna even groot en ik wil ook antennebaarsjes
-je hebt best snel je vissen in je aquarium gedaan, als je hem een maand hebt, dat is 4 weken, en 3 weken geleden gingen je gourami's erin… een aquarium moet minstens 3-4 weken indraaien, anders heb je nog niet een biologisch evenwicht

verder weet ik natuurlijk niet allemaal met kweken
ik heb wel gehoord dat antennebaarsjes niet moeilijk zijn te kweken, maar dat ligt net weer aan je water
iets terug had ik ook gevraagd naar antennebaarsjes, heb je dat al gelezen?

groetjes van mij

Berichteven nog wat vragen:

-is je bodem zand? zo niet, dan moeten de corydora's weg, want die kunnen op te grof grind hun snorharen afslijten en dan gaan ze dood omdat ze geen voedsel meer kunnen vinden…
-je bak is wel best vol, mijne is dat ook, maar die van jou helemaal
onze aquariums zijn bijna even groot en ik wil ook antennebaarsjes
-je hebt best snel je vissen in je aquarium gedaan, als je hem een maand hebt, dat is 4 weken, en 3 weken geleden gingen je gourami's erin… een aquarium moet minstens 3-4 weken indraaien, anders heb je nog niet een biologisch evenwicht

verder weet ik natuurlijk niet allemaal met kweken
ik heb wel gehoord dat antennebaarsjes niet moeilijk zijn te kweken, maar dat ligt net weer aan je water
iets terug had ik ook gevraagd naar antennebaarsjes, heb je dat al gelezen?

groetjes van mij

Toegevoegd op 25 Mei 2014 om 07:44
Verzorger-Jarne
Datum: Zondag, 25 Mei 2014, 12:08 | Bericht # 29   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 0

ZTAO

Verzorger

@ ZooZa, Mijn opa heeft mij advies gegeven en in al zijn bakken zijn na 1 dag vissen er in gegaan, net zoals in de mijne, het probleem bij mij was dat mijn voedingsbodem voor bacteriën nog in een zakje zat. Het gekste was dat dat zakje al wel in de filter zat toen we het kochten. Maar buiten dat is er nog een reden voor het sterven van 12 kardinaaltetra's en 3 kegelvlekbarbelen: al mijn vissen die zijn gestorven kwamen van eenzelfde winkel en ook stonden de kardinalen de dag nadat ik ze had gekocht in quarantaine. Helaas is hetzelfde gebeurt met het pompje bij mijn zus en nu zijn al haar guppy's dood en ook haar eerste plakker, haar tweede (die gekocht was nadat de eerste doodt was, niet op hetzelfde moment) zit nu in mijn bak omdat die blijkbaar garnalen eet. Nu heeft zij garnalen en minivisjes samen met een miniplakker en 3 minicorydora's en een slaketende slak.  Ik weet ook dat die van mij vol is maar omdat ze gaan verhuizen koopt mijn opa nu even geen vissen maar wil hij wel mijn 3 neontetra's overnemen om bij zijn 8 kardinalen te zetten.. Mijn opa heeft ook in al zijn bakken corydora's gehad die lang leefden en al zijn bakken hadden een ondergrond van grind. En nee, ik had dat bericht van je nog niet gezien.
Bericht@ ZooZa, Mijn opa heeft mij advies gegeven en in al zijn bakken zijn na 1 dag vissen er in gegaan, net zoals in de mijne, het probleem bij mij was dat mijn voedingsbodem voor bacteriën nog in een zakje zat. Het gekste was dat dat zakje al wel in de filter zat toen we het kochten. Maar buiten dat is er nog een reden voor het sterven van 12 kardinaaltetra's en 3 kegelvlekbarbelen: al mijn vissen die zijn gestorven kwamen van eenzelfde winkel en ook stonden de kardinalen de dag nadat ik ze had gekocht in quarantaine. Helaas is hetzelfde gebeurt met het pompje bij mijn zus en nu zijn al haar guppy's dood en ook haar eerste plakker, haar tweede (die gekocht was nadat de eerste doodt was, niet op hetzelfde moment) zit nu in mijn bak omdat die blijkbaar garnalen eet. Nu heeft zij garnalen en minivisjes samen met een miniplakker en 3 minicorydora's en een slaketende slak.  Ik weet ook dat die van mij vol is maar omdat ze gaan verhuizen koopt mijn opa nu even geen vissen maar wil hij wel mijn 3 neontetra's overnemen om bij zijn 8 kardinalen te zetten.. Mijn opa heeft ook in al zijn bakken corydora's gehad die lang leefden en al zijn bakken hadden een ondergrond van grind. En nee, ik had dat bericht van je nog niet gezien.

Bericht getypt door - Verzorger-Jarne
Toegevoegd op 25 Mei 2014 om 12:08
carnotaurus
Datum: Zondag, 25 Mei 2014, 20:27 | Bericht # 30   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

Verzorger-Jarne, Ik zou zeggen dat je niet vroeger dan 1-2 weken vissen erin doen.
Alleen sterke soorten dan en mét bacterietoevoeging. kweek lijkt me moeilijk in een gezelschapsbak.
Hier trouwens een schema na hoe lang je alles erin kan doen.
(ik meet vanaf het moment dan er water in zit en alle apparatuur werkt, en bij toevoeging van bacterietoevoeging.

Vanaf dag 1:
- sterke planten

Vanaf week 1:
- sterke slakken
- gevoelige planten

Vanaf week 2:
- gevoelige slakken
- sterke vissen (guppen, platy's)

Vanaf week 3-4:
- sterke garnalen
- wat moeilijkere vissen (goerami, tetra, botia etc)

Vanaf week 5-6:
- overige schaaldieren, vissen etc.

BerichtVerzorger-Jarne, Ik zou zeggen dat je niet vroeger dan 1-2 weken vissen erin doen.
Alleen sterke soorten dan en mét bacterietoevoeging. kweek lijkt me moeilijk in een gezelschapsbak.
Hier trouwens een schema na hoe lang je alles erin kan doen.
(ik meet vanaf het moment dan er water in zit en alle apparatuur werkt, en bij toevoeging van bacterietoevoeging.

Vanaf dag 1:
- sterke planten

Vanaf week 1:
- sterke slakken
- gevoelige planten

Vanaf week 2:
- gevoelige slakken
- sterke vissen (guppen, platy's)

Vanaf week 3-4:
- sterke garnalen
- wat moeilijkere vissen (goerami, tetra, botia etc)

Vanaf week 5-6:
- overige schaaldieren, vissen etc.

Toegevoegd op 25 Mei 2014 om 20:27
Search:

Hosted by uCoz