heb jij al heel lang een vraag over een dier of in welke dierentuin je dat dier kan vinden dan kan je hier je vraag stellen zo kunnen we elkaar helpen over de kennis van het dierenrijk
ik zal aftrappen met de vraag: in welke dierentuin vind je Afrikaanse luipaarden een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
legoman12324, dat zou eens een primeur zijn! Afrikaanse luipaarden in SBB! En ik neem aan je zoo's bedoelt die vanuit de Benelux goed te bezoeken zijn.
- Het Centraal-Afrikaanse Luipaard (Panthera pardus shortrigei, echt een zeldzaamheid) kun je vinden in de Olmense Zoo in België. - in Pairi Daiza (ook België) is nog een Afrikaanse ondersoort te vinden, ik dacht de nominaatvorm (P. p. pardus) - de overige komen (niet meer) voor in zoo's te bereiken zijn voor een dagtrip vanaf de Benelux. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
@ Verzorger-Jarne, ouwehands dierenpark rhenen vind je een kudde van 4 koeien en 1 stier en @ Michelaar, SBB telt er ook 5 stier calimero en 4 koeien een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
In Olmen, Paira Daiza en Monde Sauvage hebben ze ook Afrikaanse. Rhenen houd overigens meerdere ondersoorten bij elkaar. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Datum: Donderdag, 22 Mei 2014, 21:48 | Bericht # 9
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 154 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Verzorger
@ carnotaurus, in de olmense zoo zitten er maar 2(ben er al geweest een jaar of twee geleden) en in pairi daiza ook maar 2 ( ben daar ook al eens geweest). Monde sauvage ken ik niet. @ legoman12324, ik wist dat er minstens drie in SBB zaten maar wist niet dat het er 5 waren. Buiten SBB ben ik ook nog in geen enkel Nederlands dierenpark geweest. Goed om te weten dat er zijn in Ouwehands dierenpark Rhenen.
Voor de geïnteresseerden even een overzichtje qua (onder)soorten:
Oost-Afrikaanse savanneolifant - 0.1 in Rhenen
Zuid-Afrikaanse savanneolifant - 1.1 in Rhenen - 1.4 in SBB (de bul Calimero is de grootste olifant in Europa) - 0.1 in Monde Sauvage - 0,1 in Olmen
Overig (geen specifieke ondersoort) - 0.2 in Rhenen (één met onduidelijke komaf en een hybride) - 0.2 in Paira Daiza - 1.1 in Monde Sauvage (De bul komt uit een circus) - 0.1 in Olmen (ook uit een circus)
De Afrikaanse bosolifant komt niet meer in Europa in gevangenschap voor, zover ik weet. Antwerpen heeft ze gehad, en Blijdorp heeft Dombo gehad. Toen zij in 1956 stierf, waren er geen bosolifanten meer in de Benelux. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!