Welke dieren zijn het meest geliefd bij dierentuinpubliek? Waarschijnlijk de grote zoogdieren, die iedereen kent uit de dierentuin. Denk hierbij aan tijgers, leeuwen, olifanten, giraffen, dolfijnen, ijsberen, chimps en gorilla's. Een treetje lager staat de flamingo's, kangoeroes, stokstaarten, kamelen en zebra's, voor deze dieren gaan het publiek niet speciaal, maar die verwacht ze wel te zien.
Maar is het wel noodzakelijk dat alle dierentuinen dezelfde 'lievelingsdieren' heeft? Moeten ze niet juist differentiëren? Of is het houden van leeuwen en olifanten gewoon nodig? En voor welke dieren zullen jullie naar een zoo gaan en bij welke lopen jullie snel door? dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Bericht veranderd door: carnotaurus - Woensdag, 07 Jan 2015, 08:45
dat deze dieren zo bekend zijn in dierenparken heeft te maken dat voeger toen bijvoorbeeld Artis net begon je heel populier was als je deze diersoorten in huis had zo hadden de toen nog kleine parken niet meer dan wat fazanten of anderen siervogels later zijn parken zoals Diergaarde Blijdorp meer gaan kijken van wat zijn nu diersoorten die wat zeldzamer en unieker zijn zoals de Aziatische leeuw, morgazelle 's, manoels en ga zo maar door
dat bekende soorten nog in deze parken zijn is juist goed zoals ik al eerder zij als we sommige soorten denk aan de leeuwen en tijgers deze soorten zouden niet meer bestaan zonder dierenparken
wat betreft het naar dierenparken gaan ik probeer altijd snel naar de roofdieren te gaan maar de olifanten, nijlpaarden en neushoorns gaan ook niet voorbij eigenlijk zijn alleen kleinen vogels, vissen en kleine reptielen die mij wel voorbij een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 281 Prijzenkast:
0
Curator
Ik persoonlijk ga wel altijd naar een dierenpark voor de bekendere soorten (Olifanten, Giraffen, Leeuwen, enz.). Ik vind het dan vooral mooi/leuk om te kijken naar de verschillen in verblijven vergeleken met andere parken.
Ik heb ooit eens een lijstje gemaakt met dieren die van mij eigenlijk perse in een dierenpark moeten zitten, ik zal het binnenkort weer eens opzoeken.
Als een dierenpark beschikt over een aquarium ben ik daar meestal niet zo heel lang te vinden. Ik vind grote bassins wel mooi, maar van die kleine bakken waar 1/2 soorten inzitten vind ik niet zo interessant. Ook kleine zoogdieren vind ik niet echt wat... (Mangoesten, Prairiehonden, enz.) Ik vind het wel erg mooi als een dierenpark veel verschillende vogels heeft. (Het liefst roofvogels).
Verder heeft elk dierenpark meestal wel een soort die ik graag zien wil. Bijv.: Emmen om de Nijlpaarden, Blijdorp om de Bizons, Ouwehands om de (IJs)Beren, Beekse Bergen om de Afrikaanse Olifanten, enz. (Aantal van deze soorten zijn ook wel te vinden in andere parken, maar om één of andere reden spreken ze me het meest aan in deze parken). Always look on the bright side of life!
Bericht veranderd door: jeffrey - Woensdag, 07 Jan 2015, 16:07
Ik ga sowieso niet voor die saaie beesten naar een dierentuin! Er is meestal wel wat leukers te zien. Langnek- antilopen en die paar ton gehoornde dikhuid zijn wel leuk op een savanne, maar die slapende manen-poes of groot uitgevallen gestreepte huiskatjes vind ik niks. Oli-beesten, chimps, Bokito-aapjes en sneeuwberen loop ik meestal snel voorbij.
Uitzonderingen: heel spectaculair vormgegeven verblijven (dan is het het verblijf en niet het dier dat mooi is) of als het een combi-verblijf is, zoals dus een savanne of het interactievolle gorilla-meerkat-stokstaartverblijf in Artis. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
jeffrey, mee eens! Ga jij lekker manen-poesjes in het circus zoeken, ga ik wel interessante dieren bekijken! Bijvoorbeeld witvleugeldikbekken, Filipijnse dwergherten, koesimansen of Afrikaanse pygmeeganzen. Wel jammer dat je óók moet betalen voor oli-beesten, sneeuwberen, bokito-aapjes en meer van dat saaie spul. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Bericht veranderd door: carnotaurus - Woensdag, 07 Jan 2015, 19:37
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 262 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
Ik vind zelf in de dierentuin wel de Dikhuiden (vooral de Olifanten),Mensapen, grote katachtige en aparte dieren uit Zuid Amerika (vooral Miereneters en dat soort verwanten dieren) en Australië. dieren die vaak op een savanne rondlopen (Herten,Zebra's enz) vind ik vaak een beetje saai.
Maar waar ik altijd het langst bij ben,en ook het mooist vind, zijn alle tropische dieren. Vogels,Insecten,Amfibieën maar vooral de Reptielen en vissen. ik vind het altijd leuk om verblijven te zien met allemaal verschillende soorten vissen of reptielen en die dan proberen te vinden. ik vind dan natuurlijk vooral de Bush mooi in Burgers Zoo. ik probeer daar altijd reptielen en zo te vinden haha.
kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
Kit_Fisto, hmmm... In interesse in reptielen en vissen (vergeet de amfibieën niet ) kan ik me wel vinden, ik ben immers al jaren aquariaan en als je het over tropische vogels hebt kan het voor mij helemaal niet stuk!
Om zo maar even te zeggen, dit is mijn rangorde. 1: kleine zoogdieren, de meeste vogels en persoonlijke favorieten (bv boto) 2: terrarium/aquariumspul (herpeten, ongewervelden, vissen) - een hoop soorten uitgezonderd 3: grotere zoogdieren (herten, antilopen) en de rest van de vogels/herpeten/vissen 4: de hierboven besproken dieren - sneeuwbeer, manen-poes, oli-beest
ALLES ervan uitgaand dat de verblijven dezelfde kwaliteit hebben. Liever een prachtig oli-beestverblijf dan een saaie, eentonige volière met groenlingen. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Bericht veranderd door: carnotaurus - Woensdag, 07 Jan 2015, 19:51
nu moet ik zeggen en ik hou jou idee over deze dieren zeker in warden maar, Die zogezegde oli-beesten, sneeuwberen en manen-poesjes die zijn interessanter dan je denk ik heb wel eens een uur bij de leeuwen gestaan en gekeken en ze zijn nog verdomt interessant hoor vooral als ze natuurlijk actief zijn en zo kan ik ook over de oli-beesten en sneeuwberen praten denk aan de jonge ijsbeertjes in blijdorp. De reden dat ik je misschien aanvlieg is omdat je nu simpel gezegd mijn favo dieren zit te dissen wegens hun natuurlijk gedrag maar kijken of je ook zo kan praten over veeteelt dieren zoals koeien, geiten en kippen een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Datum: Donderdag, 08 Jan 2015, 00:00 | Bericht # 10
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 281 Prijzenkast:
0
Curator
Quotecarnotaurus ()
jeffrey, mee eens! Ga jij lekker manen-poesjes in het circus zoeken, ga ik wel interessante dieren bekijken!
@ carnotaurus, Heb er totaal geen probleem mee dat je een andere mening hebt, maar vindt dit wel een beetje een rare opmerking... Vindt het een beetje lullig dat je andermans interesse zo naar beneden probeert te halen... (Zo komt het iig bij mij over) Always look on the bright side of life!