Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

• Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Dierentopic
Laraatje2008
Datum: Zaterdag, 13 Dec 2008, 18:38 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 10

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 4

Voormalig Crewlid
Directeur

Ik heb net een programma gezien over chimpansee en nu dacht ik waarom niet een algemeen topic open over dieren. Wij hebben het hier toch ook over dieren. Dus, ik heb er wat van geleerd. Want ik wist niet dat chimpansee ook vlees eten, ze aten Franjeapen, dus een beetje kanibalen. Grappig is dat. Kijk vaak naar zulk programma's omdat ik dol ben op dieren. Het is grappig om te zien hoe dieren in het wild zich gedragen. Mooi om te zien. Groetjes en een fijne avond van Laraatje

En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
BerichtIk heb net een programma gezien over chimpansee en nu dacht ik waarom niet een algemeen topic open over dieren. Wij hebben het hier toch ook over dieren. Dus, ik heb er wat van geleerd. Want ik wist niet dat chimpansee ook vlees eten, ze aten Franjeapen, dus een beetje kanibalen. Grappig is dat. Kijk vaak naar zulk programma's omdat ik dol ben op dieren. Het is grappig om te zien hoe dieren in het wild zich gedragen. Mooi om te zien. Groetjes en een fijne avond van Laraatje

Bericht getypt door - Laraatje2008
Toegevoegd op 13 Dec 2008 om 18:38
Laraatje2008
Datum: Maandag, 22 Dec 2008, 15:18 | Bericht # 2   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Voormalig Crewlid
Directeur

Grote maanvis gevonden op strand Katwijk
Uitgegeven: 22 december 2008 13:57
Laatst gewijzigd: 22 december 2008 14:28

KATWIJK - In Katwijk is maandag een maanvis aangespoeld. Een schelpenvisser vond het beest levend op het strand, maar toen de hulpdiensten arriveerden bleek het te laat om de tropische vis te redden.
De maanvis is een zeldzaam exemplaar in de Noordzee, liet een woordvoerder van de Eerste Hulp bij Zeezoogdieren (EHBZ) weten. Bovendien was het Katwijkse exemplaar ook nog eens zeer groot, namelijk 1,20 lang en 1 meter hoog.

In 2004 spoelde er voor het laatst een maanvis aan in Katwijk.

Hier een opmerkelijk bericht. Stond ook een plaatje bij, zal het nog proberen te kopieren.

Groetjes en fijne feestdagen. Van Laraatje newyear

BerichtGrote maanvis gevonden op strand Katwijk
Uitgegeven: 22 december 2008 13:57
Laatst gewijzigd: 22 december 2008 14:28

KATWIJK - In Katwijk is maandag een maanvis aangespoeld. Een schelpenvisser vond het beest levend op het strand, maar toen de hulpdiensten arriveerden bleek het te laat om de tropische vis te redden.
De maanvis is een zeldzaam exemplaar in de Noordzee, liet een woordvoerder van de Eerste Hulp bij Zeezoogdieren (EHBZ) weten. Bovendien was het Katwijkse exemplaar ook nog eens zeer groot, namelijk 1,20 lang en 1 meter hoog.

In 2004 spoelde er voor het laatst een maanvis aan in Katwijk.

Hier een opmerkelijk bericht. Stond ook een plaatje bij, zal het nog proberen te kopieren.

Groetjes en fijne feestdagen. Van Laraatje newyear

Toegevoegd op 22 Dec 2008 om 15:18
rick651
Datum: Donderdag, 01 Jan 2009, 17:06 | Bericht # 3   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 1

ZTAO Coördinator
Horeca Medewerker

Dat gebeurd niet vaak! een mooie vis!

Groetkes rick94 happy

Added (01 Jan 2009, 17:06)
---------------------------------------------
Rotterdam- Er wordt met spanning gewacht op de geboorte van een olifantje. Moeder Douanita is uitgerekend op 5 januari a.s., maar met een draagtijd van zo'n maand of 22 zou het natuurlijk best nog net in 2008 kunnen gebeuren!

Douanita neemt een bijzondere plaats in binnen de Blijdorpse olifantenkudde. In 1988 werd zij, als 1-jarige, in bijzonder slechte conditie aangetroffen op een schip in de Rotterdamse haven. Op basis daarvan nam de douane het jonge olifantje (afkomstig uit Vietnam en onderweg naar Tsjechoslowakije) in beslag en bracht haar ter verzorging onder in Diergaarde Blijdorp. Ze kreeg de naam Douanita en werd soepel opgenomen door de andere olifanten in de Diergaarde en ontwikkelde zich zelfs tot een belangrijke schakel binnen de Rotterdamse kudde.

Op 26 januari 2000 bracht Douanita haar eerste kalf ter wereld, een laatste herinnering aan de beroemde olifantstier Ramon, die na de dekking van Douanita een herseninfarct kreeg en dood neerviel. Helaas stierf Douanita's zoon tijdens de bevalling. Douanita's tweede kalf werd geboren op 23 mei 2003: Trong Nhi, een gezonde dochter van bul Alexander. Zij is nu ruim 5½ jaar oud en maakt nog steeds deel uit van de Blijdorpse kudde. Ook van het komende kalf is Alexander de vader, die overigens na een logeerpartij in Antwerpen nu in Amersfoort verblijft. Blijdorp wacht in spanning op de aanstaande geboorte!

Dus tussen nu en maandag gaat het hopelijk gebeuren! smile
Ik wacht met spanning af! biggrin

Groetjes Rick94 happy

Bericht veranderd door: rick94 - Donderdag, 01 Jan 2009, 17:07
BerichtDat gebeurd niet vaak! een mooie vis!

Groetkes rick94 happy

Added (01 Jan 2009, 17:06)
---------------------------------------------
Rotterdam- Er wordt met spanning gewacht op de geboorte van een olifantje. Moeder Douanita is uitgerekend op 5 januari a.s., maar met een draagtijd van zo'n maand of 22 zou het natuurlijk best nog net in 2008 kunnen gebeuren!

Douanita neemt een bijzondere plaats in binnen de Blijdorpse olifantenkudde. In 1988 werd zij, als 1-jarige, in bijzonder slechte conditie aangetroffen op een schip in de Rotterdamse haven. Op basis daarvan nam de douane het jonge olifantje (afkomstig uit Vietnam en onderweg naar Tsjechoslowakije) in beslag en bracht haar ter verzorging onder in Diergaarde Blijdorp. Ze kreeg de naam Douanita en werd soepel opgenomen door de andere olifanten in de Diergaarde en ontwikkelde zich zelfs tot een belangrijke schakel binnen de Rotterdamse kudde.

Op 26 januari 2000 bracht Douanita haar eerste kalf ter wereld, een laatste herinnering aan de beroemde olifantstier Ramon, die na de dekking van Douanita een herseninfarct kreeg en dood neerviel. Helaas stierf Douanita's zoon tijdens de bevalling. Douanita's tweede kalf werd geboren op 23 mei 2003: Trong Nhi, een gezonde dochter van bul Alexander. Zij is nu ruim 5½ jaar oud en maakt nog steeds deel uit van de Blijdorpse kudde. Ook van het komende kalf is Alexander de vader, die overigens na een logeerpartij in Antwerpen nu in Amersfoort verblijft. Blijdorp wacht in spanning op de aanstaande geboorte!

Dus tussen nu en maandag gaat het hopelijk gebeuren! smile
Ik wacht met spanning af! biggrin

Groetjes Rick94 happy

Bericht getypt door - rick651
Toegevoegd op 01 Jan 2009 om 17:06
Laraatje2008
Datum: Donderdag, 01 Jan 2009, 17:08 | Bericht # 4   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Voormalig Crewlid
Directeur

Mooie dieren die olifanten, we wachten met smacht af en het is altijd leuk om dat te zien een olifantenbevalling. Groetjes van Laraatje biggrin

BerichtMooie dieren die olifanten, we wachten met smacht af en het is altijd leuk om dat te zien een olifantenbevalling. Groetjes van Laraatje biggrin

Toegevoegd op 01 Jan 2009 om 17:08
Laraatje2008
Datum: Vrijdag, 02 Jan 2009, 11:41 | Bericht # 5   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Voormalig Crewlid
Directeur

Groei Great Barrier Reef naar dieptepunt
Uitgegeven: 2 januari 2009 09:55
Laatst gewijzigd: 2 januari 2009 09:56

CANBERRA - Het Great Barrier Reef, een groot koraalrif voor de kust van Australië, heeft zwaar te lijden onder klimaatverandering. Door opwarming van het zeewater is de aangroei van nieuw koraal op het rif gedaald naar het laagste punt in 400 jaar.
Dat schrijven Australische wetenschappers in een vrijdag gepubliceerd onderzoek in het wetenschappelijke tijdschrift Science.

Als de daling zich voortzet kan de nieuwe aangroei van het rif rond 2050 volledig stil komen te liggen, aldus de onderzoekers. Dan zou het koraalrif afsterven en door algen worden overwoekerd.

Het Great Barrier Reef is een duizenden kilometers lang koraalrif voor de oostkust van Australië. Het gebied, dat op de Werelderfgoedlijst van VN-organisatie Unesco staat, herbergt duizenden dier- en plantensoorten. Ze gebruiken het koraal als voedsel en als schuilplaats tegen roofdieren

Dit zou erg zijn. Mooi rif en het zou zonde zijn als dit zou afsterven. Groetjes van Laraatje cry

BerichtGroei Great Barrier Reef naar dieptepunt
Uitgegeven: 2 januari 2009 09:55
Laatst gewijzigd: 2 januari 2009 09:56

CANBERRA - Het Great Barrier Reef, een groot koraalrif voor de kust van Australië, heeft zwaar te lijden onder klimaatverandering. Door opwarming van het zeewater is de aangroei van nieuw koraal op het rif gedaald naar het laagste punt in 400 jaar.
Dat schrijven Australische wetenschappers in een vrijdag gepubliceerd onderzoek in het wetenschappelijke tijdschrift Science.

Als de daling zich voortzet kan de nieuwe aangroei van het rif rond 2050 volledig stil komen te liggen, aldus de onderzoekers. Dan zou het koraalrif afsterven en door algen worden overwoekerd.

Het Great Barrier Reef is een duizenden kilometers lang koraalrif voor de oostkust van Australië. Het gebied, dat op de Werelderfgoedlijst van VN-organisatie Unesco staat, herbergt duizenden dier- en plantensoorten. Ze gebruiken het koraal als voedsel en als schuilplaats tegen roofdieren

Dit zou erg zijn. Mooi rif en het zou zonde zijn als dit zou afsterven. Groetjes van Laraatje cry

Toegevoegd op 02 Jan 2009 om 11:41
raymondhoek
Datum: Vrijdag, 02 Jan 2009, 14:22 | Bericht # 6   
ZTSF Gegevens
Groep: ZTSF beheerder
Prijzenkast: 9

ZTAO

ZTSF Admin
Directeur

Ik hoop echt dat dat niet gebeurt, want koraal is misschien wel en van de meest belangrijke dingen van het onderwater leven...

Raymond wink

BerichtIk hoop echt dat dat niet gebeurt, want koraal is misschien wel en van de meest belangrijke dingen van het onderwater leven...

Raymond wink

Bericht getypt door - raymondhoek
Toegevoegd op 02 Jan 2009 om 14:22
rick651
Datum: Vrijdag, 02 Jan 2009, 17:16 | Bericht # 7   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 1

ZTAO Coördinator
Horeca Medewerker

Nee idd ik hoop dat het niet gebeurt, straks gaat heel het zee leven tegen de grond! surprised

groetjes rick94 happy

BerichtNee idd ik hoop dat het niet gebeurt, straks gaat heel het zee leven tegen de grond! surprised

groetjes rick94 happy

Bericht getypt door - rick651
Toegevoegd op 02 Jan 2009 om 17:16
Dierenpark
Datum: Zaterdag, 04 Apr 2009, 13:15 | Bericht # 8   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 2

Oud Crew-lid
Kassa Medewerker

Zoals de meeste wel weten is de olifant anabel in geslapen naar dat ze lang in de gracht in emmen lag

PS ik weet oud nieuws maar goed

BerichtZoals de meeste wel weten is de olifant anabel in geslapen naar dat ze lang in de gracht in emmen lag

PS ik weet oud nieuws maar goed

Bericht getypt door - Dierenpark
Toegevoegd op 04 Apr 2009 om 13:15
dennis1991
Datum: Woensdag, 01 Jul 2009, 21:51 | Bericht # 9   
dennis1991 
ZTSF Gegevens
Groep: Non-actief lid
Prijzenkast: 0

Vrijwilliger

Wij hebben van de week roodwangschildpad langs weg gevonden.
We hebben aan een vrouw gegeven die grote schildpadden zocht voor de vijver met pomp enz.
Maar vond wel heel zielig.
Weer zo'n stel stomme mensen die geen raad met dieren heeft.
BerichtWij hebben van de week roodwangschildpad langs weg gevonden.
We hebben aan een vrouw gegeven die grote schildpadden zocht voor de vijver met pomp enz.
Maar vond wel heel zielig.
Weer zo'n stel stomme mensen die geen raad met dieren heeft.

Bericht getypt door - dennis1991
Toegevoegd op 01 Jul 2009 om 21:51
Laurens
Datum: Vrijdag, 10 Jul 2009, 15:28 | Bericht # 10   
ZTSF Gegevens
Groep: Non-actief lid
Prijzenkast: 0

Stagiaire

Mijn kat heeft vanmiddag een koolmeesje gevangen... :(
BerichtMijn kat heeft vanmiddag een koolmeesje gevangen... :(

Bericht getypt door - Laurens
Toegevoegd op 10 Jul 2009 om 15:28