@ Iedereen die een reactie heeft geplaatst, Bedankt voor jullie reacties!
@ krieke668, Er zit glas in het dak, maar helaas begon het toen net donker te worden en konden we alles niet meer goed zien. We hebben er deze update aan gedacht.
@ raymondhoek, Ik ben niet zo sterk in onderwater werelden, dus was al blij dat mijn eerste deel goed gelukt was. Ik hoop dat je deze update beter vind..
Zoo Palace
Welkom bij ZOPALA, Een tijdje geleden hebben we bij Saar het zeegedeelte afgesloten. We beginnen deze update aan het begin van het park, En in plaats van links af naar het zeegedeelte gaan we nu de rechterkant op.
Zoals net verteld beginnen we bij de ingang en we gaan nu de rechterkant op.
We lopen om een mooi bloemenveld heen. De ouders kunnen hier even tot rust komen.
We gaan snel door, want de eerste hekken zien we al staan..
Wat zal hier toch zitten?
We zien toch niets, misschien zien we binnen nog iets?
Het zijn de manenwolven! Misschien komt die ook nog dichterbij?
Jaaa! Wat een mooi effect voor onze aflevering zeg. Dames en heren u bent nu juist deelgenoot van een bijzondereffect. De manenwolf staat gewoon voor het raam!
Het gebouw heeft ook nog een ander uitzicht punt en in het midden een vrolijk bloemenveld.
Wat zal hier toch zitten? Er ligt wel veel water in het verblijf!
We lopen naar buiten om het aan het hek te bekijken..
Misschien zien we al iets in de verte zitten?
We hebben wat ingezoomd, omdat we dachten iets te zien bewegen en we zien een poedoe liggen. Dit is namelijk het verblijf van de noordelijke en zuidelijke poedoe. Ze kunnen gezellig samen zijn, maar door het vele water hebben ze ook apart een eigen eiland
We lopen toch maar weer verder en zien aan de rechter kant extra hekwerk in het water zitten. Welke gevaarlijke dieren zullen hier zitten?
Helaas zien we niets.. Saar zal ons nog bellen, dus die zal dan vast wel iets meer kunnen uitleggen.
We kunnen nog even naar de wc gaan, voordat we verder kunnen.
Leuk een eetpleintje helemaal in bos stijl.. Het loopt ook naar beneden. Volgens mij gaan we de heuvel af..
We zien snel alweer een verblijf liggen, wat zal hier dan weer zitten? Het is niet gevaarlijk, want het zijn lage hekken.
Hij heeft tenminste het dier gevonden. Nu wij nog..
Het zijn de veelvraten! Helaas is pas geleden een mannetje overleden. We zijn nu opzoek naar een vrouwtje voor ons laatste mannetje. Dus heb je een veelvraat en wil je deze doneren aan Zoo Palace. Laat dan zo snel mogelijk een reactie achter!
We gaan snel verder. Aan de linker kant nog een bos. Wel staan er twee mensen. Zien die toevallig een dier ofzo?
Ze hebben hem moeten aanwijzen voor ons, maar uiteindelijk vinden we toch een edelhert tussen de bomen.
Wanneer we naar rechtsgaan en verder de berg afgaan, zien we dat we in het grasland komen.
Het zijn de bizons!
We gaan de brug over en kijken aan de rechterkant nog even door het glas naar beneden.
Wanneer we naar beneden lopen. Zien we alweer een nieuw verblijf.
Wat zit er tussen deze planten?
Het zijn prairiehondjes
We lopen verder naar rechts.. Langs de bizons.
We lopen langs de binnen verblijven naar het buitenverblijf. Van welke dieren nu?
Die man ziet al een mooi dier. Wanneer wij buiten komen kunnen we gelijk een close up maken..
Omdat we die kans niet wilde laten gaan, hebben we nu pas een foto van het verblijf. Het zijn zoals jullie al gezien hebben de nandoes. Misschien kunnen hier in de toekomst vicuna's bij komen mits die in de ZTAO komen, want het verblijf is groot genoeg.
Wij hopen dat jullie genoten hebben van deze aflevering van ZOPALA. Wij vinden dat Saar al goed verder gaat met het park. We hebben net een gesprek met Saar via msn gehad. Hier een zie je een gedeelte waarin ze ons meer uitlegt. In onderstaande spoilers kunnen jullie de overzichtsfoto en de plattegrond vinden.
Allereerst een overzicht van het bloemenperk en de manenwolven. Nu zien we het verblijf van de poedoe's. Als laatste dat lege verblijf. We hopen op een paartje grijze wolven uit de adoptielijst.. We hebben nu een overzicht van de wc, eetpleintje, het bos van de edelherten en de veelvraten Hier heb je de bizons en de prairiehondjes Als laatste nog het verblijf van de nandoe's
ZTSF Gegevens Groep: Non-actief lid Berichten: 1 Prijzenkast:
0
Vrijwilliger
heel mooi! leuk dat je ineens van noordelijk bos naar grasland gaat goed gebruikt gemaakt van beplanting maar zijn die hekken niet een beetje te laag voor bizons
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1801 Prijzenkast:
5
Member van het Seizoen
Directeur
Ziet er weer heel mooi uit, weer leuk met dat MSN-bericht. Ook weer heel goed beplant. Het enige minpuntje is dat de achtergrond bij de foto van de poedoe niet zo mooi is. Misschien kan je daar nog wat aan doen. Maar verder, weer een super update! Niels
@ NielsGuchelaar, Ja dit is de achtergrond bij de verblijven. De poedoes vinden dit alleen heerlijk om onder te liggen. Daarom kon ik hier het beste een foto maken ^^ Zoals je verder kan zien is het verblijf wel goed beplant!
@ Real_thomas, Bedankt voor je reactie
@ banaantje4, Nee, het gaat goed in combinatie met de bizons. Ze zijn er zelfs een beetje bang voor. ze komen er niet dichterbij dan een meter.
@ Iedereen, De grijze wolven uit de adoptielijst zijn aangekomen. Hier kun je ze zien genieten in hun verblijf.
Datum: Woensdag, 02 Nov 2011, 18:25 | Bericht # 57
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 499 Prijzenkast:
4 ZTAOCredits:0Reputatie:6
Curator
ik vind de beplanting over de verblijven en het relief erin wel leuk, en de foto van de grijze wolf is wel cool gemaakt! die brug ook wel leuk gemaakt, het is niet alleen handig voor bezoekers, maar ik het met dat hout ook mooi bij het verblijf passen... verder is ook de eetplaats wel tof zo gecamoufleerd met die bomen...
je hebt zelfs glas in het dak gestoken
toch heb ik ook nog een minpuntje,... het dak en de muren van het gebouw bij de bizon passen niet echt bij elkaar ~~>maar dit is misschien juist de bedoeling om het apart en opvallent te maken
ben je daarachter met een noordelijk bos verblijf bezig...? of is dat gewoon de grondkleur?
@ krieke668, De grondkleur in het park is daar noordelijk bos.
@ NielsGuchelaar, Bedankt
@ Iedereen , Zoals jullie gemerkt hebben ben ik een tijd lang inactief geweest met ZT2. Nu heb ik al een aantal plannen staan om te maken. Aan jullie de vraag welke: - Grot - Australie - Ottergebied - Afrika - Apen - Tropenhal - Cobra's - Azie - Krokodillenrivier