Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Forum moderator: ZTAO-Crew2  
Zoo Palace
tjalf
Datum: Maandag, 26 Maa 2012, 17:15 | Bericht # 71   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 2

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 1

Verzorger

Ik kijk uit naar de update, ziet er nu al prachtig uit. Misschien zouden enkele reskins trouwens wel mooier zijn.

BerichtIk kijk uit naar de update, ziet er nu al prachtig uit. Misschien zouden enkele reskins trouwens wel mooier zijn.

Bericht getypt door - tjalf
Toegevoegd op 26 Maa 2012 om 17:15
catfreako
Datum: Maandag, 26 Maa 2012, 21:19 | Bericht # 72   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 3

ZTAO
Reputatie: 2

Curator

Ziet er te gek uit!
Ik hoop dat de rest van de kas ook zo mooi is.
Ben benieuwd naar de update!

BerichtZiet er te gek uit!
Ik hoop dat de rest van de kas ook zo mooi is.
Ben benieuwd naar de update!

Bericht getypt door - catfreako
Toegevoegd op 26 Maa 2012 om 21:19
Jeweetwelwie
Datum: Dinsdag, 10 Apr 2012, 21:00 | Bericht # 73   
ZTSF Gegevens
Groep: Technisch medewerker
Prijzenkast: 20

ZTAO

Winnaar ZTSF Awards 2012
Directeur

@ wollykonijn,
Bedankt, haha nu is het dan zover. De echte update.

@ Kit_Fisto,
Bedankt, ja het is een idee van blijdorp en burgers ineen.

@ krieke668, @ NielsGuchelaar, @ Real_thomas, @ catfreako, @ tjalf,
Bedankt!

@ tjalf,
Reskins gebruik ik niet dus helaas. Hopelijk geniet je wel van de update.

Zoo Palace

Begin van de aflevering
Welkom bij ZOPALA,
Vandaag gaan we terug naar Saar, die we al een tijd geleden bezocht hebben. Dit keer op door een gesprek via Skype.
Nog even voor de mensen die het niet meer weten. Saar is een dierentuin gestart midden in de Hoeksche Waard.
Ze durfde de stap aan en kocht een groot landschap met verschillende gronden. Na al een paar uitbreidingen
heeft het park nu ook een tropenhal, een cobra ronde en een paar verschillende reptielen.

Voordat we beginnen wil ik nog wel even kwijt dat Saar speciaal voor ons het deel heeft afgezet
zodat we rustig foto's kunnen maken. De bezoekers zie je dus niet op de foto's.

Deze update beginnen we met de cobra ronde. In het midden van de cobra ronde bevind zich een verblijf voor Kookaburra's.
Nouja ik denk dat ik wel genoeg gepraat heb. Laten we maar beginnen. Allereerst moeten we natuurlijk het gebouw in.

We lopen gelijk tegen het vogel verblijf aan.

We hebben nog even ingezoomd voor jullie, zodat jullie ook de vogel en het verblijf beter kunnen zien.

Nu gaan we beginnen aan het rondje waar dit gebouw om bekend staat; de cobra's!
We gaan met de rijrichting mee, dus we slaan rechts af.

Aangezien we vier verschillende soorten hebben, mag de persoon die als eerste alle vier de soorten goed raad
vertellen wat er hierna komt.
De eerste soort is:....?

We lopen snel door. Voor de mensen die nu al moe zijn of even naar de vogeltjes willen kijken, staan er wat bankjes aan de rechterkant.

Het tweede verblijf wat we tegen komen lijkt nog al leeg..

Maar terwijl het donker werd liet de cobra zich toch nog zien. Dit keer is het de:..... cobra

We lopen weer iets door..

En we komen nu bij het derde verblijf. Dit is het verblijf van de:....... cobra

Hij had toch nog tijd en zin om tevoorschijn te komen..

We lopen door en zien het volgende verblijf al weer liggen, maar voordat we bij dat verblijf komen
zien we aan de rechterkant de doorgang liggen tot het tropengedeelte.

Helaas voor jullie laten we die nog even rechts liggen, en bekijken we het laatste/vierde verblijf van dit keer van de: ............ cobra

En nog eentje van dichtbij..

We hebben nu de cobra ronde gehad. Hier even tussen door een overzicht zodat je weet wat je al gehad hebt
en dus niet in de war raakt. De rode lijn hebben we net gevolgd en we gaan nu verder met de blauwe lijn.

Zoals je hebt kunnen zien keren we nu terug en gaan we naar de tropenhal.

Aan de linker kant zien we al een leuk beplant verblijf liggen dus daar gaan we zo als eerste heen. Verder zien we aan de rechterkant ook al een verblijf omhoog komen,
met een houten omheining. Die bekijken we daarna.

Nu eerst het verblijf aan de linkerkant.

We zoomen even in om te bekijken welk dier het is. Dit is de moorse landschildpad.

Nu het verblijf aan de rechterkant.

Hier vinden we een ruwnekvaraan.

We zien de poort richting de tropenhal al voor ons liggen.

We lopen er maar snel onderdoor. Aan de linkerkant zien we een grote vlakte. Hier kunnen allerlei vogels gewoon los rondvliegen.
Ik denk dat ik niet zo veel hoef te zeggen, kijk eerst maar even op je gemakje.

We hebben deze kant wel gezien. Aan de rechterkant van het pad bevond zich het verblijf voor
de breedvoorhoofdkrokodil, maar die bekijken we vanaf de brug, dan heb je een beter uitzicht.

Eerst lopen we de brug op..

Aan de linkerkant bevind zich een waterval

en aan de rechterkant het verblijf voor de krokodillen.

Na een tijdje komen ze dan ook echt tevoorschijn.

Als we de brug afkomen zien we een gezellig vijvertje waar je lekker tussen de vogels kunt uitrusten en eventueel iets kan drinken.

We gaan weer met de rijrichting mee en slaan dus rechts af. We kijken nu even verder in het verblijf van de krokodillen.

We kijken nu toch aan de overkant van de vijver naar de vogels die hier hun plaats hebben gevonden.

Na deze prachtige foto's besluiten we om dit gedeelte weer te verlaten en terug te keren naar de ruwnekvaraan. Helaas
hebben we nog geen reptiel in de grote hal kunnen ontdekken. Hier moeten wel verschillende soorten zitten, zoals bijvoorbeelde groene leguaan.

Aan de rechterkant vinden we een verblijf voor de krokodillen die we met een poort van glas
kunnen afscheiden van het andere verblijf (op dit moment staat die lekker open).
.

We gaan nu door met de verblijf wat daar tegenover ligt.

Dit is het verblijf van de:...kraaghagedis

We gaan nu verder naar het einde van het gebouw.
Hier bevinden zich nog 2 verblijven. Die van de galapagos Reuzeschildpadden en de galapagos landleguaan

Allereerst aan de rechterkant dat laatste terrarium, van de galapagos landleguaan

Aan de linkerkant ligt het verblijf van de reuze schildpadden. Hun buitenverblijf is nog in aanmaak,
maar deze wilde we wel alvast laten zien.

We laten nu nog even zien welk rondje we hebben gelopen.

En natuurlijk de overzichtsfoto. Om het gebouw heen is niet beplant, want die zie je toch niet..

En nog even zonder dak.

Oproep vanuit Zoo Palace,
Saar wil graag een oproep doen vanuit Zoo Palace op dit moment bevind zich namelijk
een Palmkaketoe man, en wij zijn opzoek naar een vrouwtje. Heb jij er een
en mag onze man hier tijdelijk mee fokken, laat het dan snel weten in ons Trade Center!

Landelijke bekendheid,
Zoo Palace heeft landelijke bekendheid gekregen en heeft nu ook een bord.
Op dit bord is het landschap weergegeven waar Zoo Palace is gevestigd.

Skype gesprek met Saartje,
Gisteren en vandaag hebben we een gesprek met Saartje gehad. Hier kunnen jullie deze nog nalezen,
dit is exclusieve informatie, die alleen hier geshowd wordt.

Even ingezoomd zodat het ook te lezen is:

Bedankt voor het kijken
Bedankt voor het kijken naar deze aflevering van ZOPALA. Degene die de cobra soorten
als eerste goed raad die mag bepalen waar we de volgende keer naar toe gaan.
Vergeet niet om een reactie achter te laten. Wij zullen daar heel blij mee zijn.

Groetjes,
Jeweetwelwie ^_^

Bericht@ wollykonijn,
Bedankt, haha nu is het dan zover. De echte update.

@ Kit_Fisto,
Bedankt, ja het is een idee van blijdorp en burgers ineen.

@ krieke668, @ NielsGuchelaar, @ Real_thomas, @ catfreako, @ tjalf,
Bedankt!

@ tjalf,
Reskins gebruik ik niet dus helaas. Hopelijk geniet je wel van de update.

Zoo Palace

Begin van de aflevering
Welkom bij ZOPALA,
Vandaag gaan we terug naar Saar, die we al een tijd geleden bezocht hebben. Dit keer op door een gesprek via Skype.
Nog even voor de mensen die het niet meer weten. Saar is een dierentuin gestart midden in de Hoeksche Waard.
Ze durfde de stap aan en kocht een groot landschap met verschillende gronden. Na al een paar uitbreidingen
heeft het park nu ook een tropenhal, een cobra ronde en een paar verschillende reptielen.

Voordat we beginnen wil ik nog wel even kwijt dat Saar speciaal voor ons het deel heeft afgezet
zodat we rustig foto's kunnen maken. De bezoekers zie je dus niet op de foto's.

Deze update beginnen we met de cobra ronde. In het midden van de cobra ronde bevind zich een verblijf voor Kookaburra's.
Nouja ik denk dat ik wel genoeg gepraat heb. Laten we maar beginnen. Allereerst moeten we natuurlijk het gebouw in.

We lopen gelijk tegen het vogel verblijf aan.

We hebben nog even ingezoomd voor jullie, zodat jullie ook de vogel en het verblijf beter kunnen zien.

Nu gaan we beginnen aan het rondje waar dit gebouw om bekend staat; de cobra's!
We gaan met de rijrichting mee, dus we slaan rechts af.

Aangezien we vier verschillende soorten hebben, mag de persoon die als eerste alle vier de soorten goed raad
vertellen wat er hierna komt.
De eerste soort is:....?

We lopen snel door. Voor de mensen die nu al moe zijn of even naar de vogeltjes willen kijken, staan er wat bankjes aan de rechterkant.

Het tweede verblijf wat we tegen komen lijkt nog al leeg..

Maar terwijl het donker werd liet de cobra zich toch nog zien. Dit keer is het de:..... cobra

We lopen weer iets door..

En we komen nu bij het derde verblijf. Dit is het verblijf van de:....... cobra

Hij had toch nog tijd en zin om tevoorschijn te komen..

We lopen door en zien het volgende verblijf al weer liggen, maar voordat we bij dat verblijf komen
zien we aan de rechterkant de doorgang liggen tot het tropengedeelte.

Helaas voor jullie laten we die nog even rechts liggen, en bekijken we het laatste/vierde verblijf van dit keer van de: ............ cobra

En nog eentje van dichtbij..

We hebben nu de cobra ronde gehad. Hier even tussen door een overzicht zodat je weet wat je al gehad hebt
en dus niet in de war raakt. De rode lijn hebben we net gevolgd en we gaan nu verder met de blauwe lijn.

Zoals je hebt kunnen zien keren we nu terug en gaan we naar de tropenhal.

Aan de linker kant zien we al een leuk beplant verblijf liggen dus daar gaan we zo als eerste heen. Verder zien we aan de rechterkant ook al een verblijf omhoog komen,
met een houten omheining. Die bekijken we daarna.

Nu eerst het verblijf aan de linkerkant.

We zoomen even in om te bekijken welk dier het is. Dit is de moorse landschildpad.

Nu het verblijf aan de rechterkant.

Hier vinden we een ruwnekvaraan.

We zien de poort richting de tropenhal al voor ons liggen.

We lopen er maar snel onderdoor. Aan de linkerkant zien we een grote vlakte. Hier kunnen allerlei vogels gewoon los rondvliegen.
Ik denk dat ik niet zo veel hoef te zeggen, kijk eerst maar even op je gemakje.

We hebben deze kant wel gezien. Aan de rechterkant van het pad bevond zich het verblijf voor
de breedvoorhoofdkrokodil, maar die bekijken we vanaf de brug, dan heb je een beter uitzicht.

Eerst lopen we de brug op..

Aan de linkerkant bevind zich een waterval

en aan de rechterkant het verblijf voor de krokodillen.

Na een tijdje komen ze dan ook echt tevoorschijn.

Als we de brug afkomen zien we een gezellig vijvertje waar je lekker tussen de vogels kunt uitrusten en eventueel iets kan drinken.

We gaan weer met de rijrichting mee en slaan dus rechts af. We kijken nu even verder in het verblijf van de krokodillen.

We kijken nu toch aan de overkant van de vijver naar de vogels die hier hun plaats hebben gevonden.

Na deze prachtige foto's besluiten we om dit gedeelte weer te verlaten en terug te keren naar de ruwnekvaraan. Helaas
hebben we nog geen reptiel in de grote hal kunnen ontdekken. Hier moeten wel verschillende soorten zitten, zoals bijvoorbeelde groene leguaan.

Aan de rechterkant vinden we een verblijf voor de krokodillen die we met een poort van glas
kunnen afscheiden van het andere verblijf (op dit moment staat die lekker open).
.

We gaan nu door met de verblijf wat daar tegenover ligt.

Dit is het verblijf van de:...kraaghagedis

We gaan nu verder naar het einde van het gebouw.
Hier bevinden zich nog 2 verblijven. Die van de galapagos Reuzeschildpadden en de galapagos landleguaan

Allereerst aan de rechterkant dat laatste terrarium, van de galapagos landleguaan

Aan de linkerkant ligt het verblijf van de reuze schildpadden. Hun buitenverblijf is nog in aanmaak,
maar deze wilde we wel alvast laten zien.

We laten nu nog even zien welk rondje we hebben gelopen.

En natuurlijk de overzichtsfoto. Om het gebouw heen is niet beplant, want die zie je toch niet..

En nog even zonder dak.

Oproep vanuit Zoo Palace,
Saar wil graag een oproep doen vanuit Zoo Palace op dit moment bevind zich namelijk
een Palmkaketoe man, en wij zijn opzoek naar een vrouwtje. Heb jij er een
en mag onze man hier tijdelijk mee fokken, laat het dan snel weten in ons Trade Center!

Landelijke bekendheid,
Zoo Palace heeft landelijke bekendheid gekregen en heeft nu ook een bord.
Op dit bord is het landschap weergegeven waar Zoo Palace is gevestigd.

Skype gesprek met Saartje,
Gisteren en vandaag hebben we een gesprek met Saartje gehad. Hier kunnen jullie deze nog nalezen,
dit is exclusieve informatie, die alleen hier geshowd wordt.

Even ingezoomd zodat het ook te lezen is:

Bedankt voor het kijken
Bedankt voor het kijken naar deze aflevering van ZOPALA. Degene die de cobra soorten
als eerste goed raad die mag bepalen waar we de volgende keer naar toe gaan.
Vergeet niet om een reactie achter te laten. Wij zullen daar heel blij mee zijn.

Groetjes,
Jeweetwelwie ^_^

Bericht getypt door - Jeweetwelwie
Toegevoegd op 10 Apr 2012 om 21:00
timo13
Datum: Dinsdag, 10 Apr 2012, 21:08 | Bericht # 74   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 4

Onderdirecteur

super mooi jeweetwelwie!!
en ook super groot :p
vind het geweldig hoe je het oude zoo tycoon 2 gevoel weer naar boven brengt!!
(dat ben ik zelf niet meer gewend :p)

Berichtsuper mooi jeweetwelwie!!
en ook super groot :p
vind het geweldig hoe je het oude zoo tycoon 2 gevoel weer naar boven brengt!!
(dat ben ik zelf niet meer gewend :p)

Bericht getypt door - timo13
Toegevoegd op 10 Apr 2012 om 21:08
NielsG
Datum: Dinsdag, 10 Apr 2012, 21:19 | Bericht # 75   
NielsG 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 5

Member van het Seizoen
Directeur

Erg goed gedaan JWWW !
Weer een geweldige update !
En in het Vierde Verblijf zit geloof ik de Koningscobra. ;)

Niels :)

BerichtErg goed gedaan JWWW !
Weer een geweldige update !
En in het Vierde Verblijf zit geloof ik de Koningscobra. ;)

Niels :)

Bericht getypt door - NielsG
Toegevoegd op 10 Apr 2012 om 21:19
Laraatje2008
Datum: Dinsdag, 10 Apr 2012, 21:54 | Bericht # 76   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 10

ZTAO
Reputatie: 4

Voormalig Crewlid
Directeur

Geweldig mooi met veel gebruik van veel groen. Misschien wel te veel want daardoor zien de bezoekers de dieren niet. En misschien is het ook leuker buiten de verblijvebn wat meer groen te gebruiken, maar die loop route dat vind ik een leuk idee en die ronde verblijven. Mooi gedaan!! groetjes van Laraatje :D

En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
BerichtGeweldig mooi met veel gebruik van veel groen. Misschien wel te veel want daardoor zien de bezoekers de dieren niet. En misschien is het ook leuker buiten de verblijvebn wat meer groen te gebruiken, maar die loop route dat vind ik een leuk idee en die ronde verblijven. Mooi gedaan!! groetjes van Laraatje :D

Bericht getypt door - Laraatje2008
Toegevoegd op 10 Apr 2012 om 21:54
catfreako
Datum: Dinsdag, 10 Apr 2012, 21:57 | Bericht # 77   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 3

ZTAO

Curator

Mooi gedaan!
Heel leuk, al die reptielen en vogels! Die Breedvoorhoofdkrokodillen hebben het heel geweldig denk ik.
Wel jammer van dat karkas op een foto van de vogels :(
Maar de rest is perfect!

BerichtMooi gedaan!
Heel leuk, al die reptielen en vogels! Die Breedvoorhoofdkrokodillen hebben het heel geweldig denk ik.
Wel jammer van dat karkas op een foto van de vogels :(
Maar de rest is perfect!

Bericht getypt door - catfreako
Toegevoegd op 10 Apr 2012 om 21:57
Jeweetwelwie
Datum: Dinsdag, 10 Apr 2012, 22:16 | Bericht # 78   
ZTSF Gegevens
Groep: Technisch medewerker
Prijzenkast: 20

ZTAO

Winnaar ZTSF Awards 2012
Directeur

@ timo13,
Bedankt, tja ik gebruik geen reskins xD

@ NielsGuchelaar,
Bedankt, om mee te doen moet je ze alle vier weten ^^

@ Laraatje2008,
Buiten de verblijven zit vrij veel groen alleen niet buiten het gebouw en daar is aan het begin
iets over gezegd.

Quote (Jeweetwelwie)
Om het gebouw heen is niet beplant, want die zie je toch niet..

@ catfreako,
Ik heb het karkas nog niet kunnen vinden en alle vogels zitten nog in mijn dierentuin?
Zou jij kunnen vertellen waar je die ziet?

Groetjes,
Jeweetwelwie ^_^

Bericht@ timo13,
Bedankt, tja ik gebruik geen reskins xD

@ NielsGuchelaar,
Bedankt, om mee te doen moet je ze alle vier weten ^^

@ Laraatje2008,
Buiten de verblijven zit vrij veel groen alleen niet buiten het gebouw en daar is aan het begin
iets over gezegd.

Quote (Jeweetwelwie)
Om het gebouw heen is niet beplant, want die zie je toch niet..

@ catfreako,
Ik heb het karkas nog niet kunnen vinden en alle vogels zitten nog in mijn dierentuin?
Zou jij kunnen vertellen waar je die ziet?

Groetjes,
Jeweetwelwie ^_^

Bericht getypt door - Jeweetwelwie
Toegevoegd op 10 Apr 2012 om 22:16
Real_thomas
Datum: Woensdag, 11 Apr 2012, 18:24 | Bericht # 79   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 2

ZTAO

Curator

Leuk gebouw Jwww!
Je gaat heel erg vooruit!

Gr.Thomas ^_^

~Updates van Lancing ZOO komen eraan :D~
BerichtLeuk gebouw Jwww!
Je gaat heel erg vooruit!

Gr.Thomas ^_^

Bericht getypt door - Real_thomas
Toegevoegd op 11 Apr 2012 om 18:24
Cheeta7
Datum: Woensdag, 11 Apr 2012, 20:45 | Bericht # 80   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 0

Horeca Medewerker

Wowowow en euhm WOW!
Jeweetwelwie dit is gewoon prachtig!! Hoe jij werkt met lage heuveltjes en de prachtige beplanting geeft onmiddelijk een
enorme leuke 'tropensfeer' !!! Ook zeer mooi gewerkt met dat je het glas een beetje laat doorlopen in de muren.
Wat er ook zeer fijn aan is, is dat je op de foto's de tropenhal veel groter laat lijken door die heuvels...
Ik zeg het nog eens zeer mooi!

groetjes Cheeta7

BerichtWowowow en euhm WOW!
Jeweetwelwie dit is gewoon prachtig!! Hoe jij werkt met lage heuveltjes en de prachtige beplanting geeft onmiddelijk een
enorme leuke 'tropensfeer' !!! Ook zeer mooi gewerkt met dat je het glas een beetje laat doorlopen in de muren.
Wat er ook zeer fijn aan is, is dat je op de foto's de tropenhal veel groter laat lijken door die heuvels...
Ik zeg het nog eens zeer mooi!

groetjes Cheeta7

Bericht getypt door - Cheeta7
Toegevoegd op 11 Apr 2012 om 20:45
Search:

Hosted by uCoz