Van 20 Februari t/m 30 Juni is Dolfinarium geopend van 10:00 tot 17:00 uur. Van 1 Juli t/m 31 Augustus is Dolfinarium geopend van 10:00 tot 18:00 uur. Van 1 Oktober t/m 31 Oktober is Dolfinarium geopend van 10:00 tot 17:00 uur. Van 1 Maart t/m 31 Maart is alleen in de weekenden open. Op 1 April gesloten!
Wegens verbouwing zal het Dolfinarium deze winter en in het voorjaar van 2013 gesloten zijn. Het park opent haar deuren van 27 april t/m 27 oktober 2013
Prijzen
Baby's en peuters 0 t/m 2 jaar
€0,00
Kinderen van 3 t/m 11 jaar
€25,00
Vanaf 12 t/m 64 jaar
€27,50
Ouderen 65+ (met legitimatie)/Mindervaliden*
€25,00
Groepskorting vanaf 15 personen (volwassenen)
€7,50
*Bezoekers met een handicap, die niet in staat zijn ons park zelfstandig te bezoeken, mogen gratis één begeleider per persoon meenemen.
Parkeren
Er zijn ruime gemeentelijke parkeerplaatsen, waar je vooraf betaald kunt parkeren (ook touringcars). Een dagkaart kost € 8,00 en is alleen verkrijgbaar bij de parkeerautomaten op de parkeerterreinen en niet bij de kassa's van het Dolfinarium.
In verband met de veiligheid van zowel de huisdieren als de zeedieren in ons park, zijn huisdieren helaas niet toegestaan in het Dolfinarium. Wij bieden ook geen opvang voor huisdieren. Geleidehonden in opleiding zijn op ons park niet toegestaan. Volleerde geleidehonden kunnen, in overleg en op vertoon van een erkenningcertificaat, het park betreden.
De zeeleeuwen show *was het volgens mij* was echt grappig met die 2 figuren. Ze hebben voor kinderen van die leuke dagen, dat je er kan slapen bij de dolfijnen
Grappig park, maar mijn mening: Ik vind dat ze zich TE veel richten op de grotere zeezoogdieren. Ik zou liever hier en daar wat meer kleine aquaria zien. Want zonder show's kun je het park binnen 3 uur helemaal hebben gezien
Voor de geïnteresseerde heb ik hier het Spetter lied van dolfinarium:
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 25 Prijzenkast:
0
Parkeerhulp
Ja inderdaad ik zou ook graag zien dat ze meer op kleinere vissen erbij doen! (misschien als ze verhuizen) Trouwens wat vinden jullie dat Orka Morgan moet blijven. en denken jullie dat hij blijft in het Dolfinarium of naar een ander land gaat?
Orka Morgan vertrekt naar tenerife HARDERWIJK - Orka Morgan vertrekt dinsdag naar Loro Parque op Tenerife. Dat heeft het Dolfinarium in Harderwijk dinsdagmorgen vroeg laten weten. Morgan is dinsdagochtend uit haar bassin in het Dolfinarium in Harderwijk getakeld.Het dier is aan een hijskraan gewogen en lijkt ongeveer 1400 kilo te wegen. Toen de orka ruim 17 maanden geleden uit de Waddenzee werd gevist, woog ze nog maar 400 kilo. In Harderwijk geldt een noodverordening om actievoerders die het transport tegen zouden willen houden aan te kunnen pakken. Het is niet bekend of er plannen zijn om de verhuizing van Morgan te saboteren. Eerder zeiden dierenactivisten dat zij dat niet van plan waren, omdat de orka daaronder zou lijden. Het transport van Morgan lijkt dinsdag inderdaad ongestoord te verlopen. Bij het Dolfinarium zijn nog geen actievoerders gezien.
Hangmat Morgan legt de reis af in hangmat in een speciale container. Per vrachtwagen wordt hij naar een vliegveld gebracht, waar een transporttoestel klaarstaat om het zeezoogdier te vervoeren. Er komt een hijskraan aan te pas om het enorme dier uit haar bassin te tillen en in de hangmat te plaatsen. De hangmat wordt in een speciaal gebouwde, half met water gevulde container gehangen, waarin Morgan de reis maakt. Er zijn voortdurend verzorgers en een dierenarts bij het dier in de container. Een dieplader met tillift schuift Morgan in een transportvliegtuig. Het toestel zal veel langzamer dan gewoonlijk stijgen en dalen om turbulentie en schokken zo veel mogelijk te voorkomen. Vertrouwde stemmen van verzorgers moeten Morgan op haar gemak stellen. Ook op Tenerife zijn alle voorzieningen getroffen om Morgan zo snel mogelijk naar het orkapark te brengen.
Ervaring Volgens zeebiologen van de Wageningen Universiteit kan de orka de reis heel goed aan. ''Dierentuinen vervoeren dagelijks allerlei beesten over de hele wereld. Daar is veel ervaring mee en het gaat eigenlijk altijd goed'', aldus één van hen. Voor het afscheid en de reis van Morgan is enorm veel belangstelling, zo heeft het Dolfinarium laten weten.
Soortgenoten Volgens het Dolfinarium is Loro Parque het modernste zeezoogdierenpark ter wereld. Vijf soortgenoten wachten op Morgan, die 17 maanden geleden ernstig verzwakt uit de Waddenzee werd gevist. Volgens het Dolfinarium kan de orka zichzelf niet meer in het wild redden. Dierenbeschermers, verenigd in de Orka Coalitie, wilden dat het zoogdier terug zou keren naar mogelijke familieleden voor de kust van Noorwegen.