Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

• Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Dagje dierenpark Amersfoort
qwikkie
Datum: Zondag, 05 Apr 2009, 16:56 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 2

Kassa Medewerker

Gisteren ben ik naar Dierenpark Amersfoort geweest. En de mooiste foto’s die ik daar heb gemaakt wil ik graag met jullie delen.

We beginnen bij de plattegrond en de ingang/uitgang:

Daarna zijn we de parkietenvolière doorgelopen, hebben we nog ff gekeken naar de slapende bruine beren. Deze lieten zich de eerste keer dus ook niet goed zien, en heb ik dus ook geen foto van. Vervolgens naar het verblijf van de kraagberen, stekelvarkens en steppevosjes . Van de stekelvarkens heb ik geen foto, maar van de kraagberen wel:

De foto van de vosjes zie je in een later deel. Tegenover het verblijf van de kraagberen ligt het verblijf van de moerasbevers. Ook wel beverratten genoemd:

Daarna langs de vogelvolières en de chimps. In 1 van de volières zat deze kwak. Het was een mooi beplant verblijf, met ook een mooi vijvertje:

In de volière ernaast zat een groep koereigers. Dit verblijf is vergelijkbaar met dat van de kwakken (is dit het meervoud of niet??):

Daar weer tegenover staat het ruime verblijf van de chimpansees. Het is een verblijf met een heleboel klim gelegenheden. Alleen jammer dat er geen groen in het verblijf is. Hierdoor oogt het zo kaal:

Daarna zijn we het doolhof ingelopen. In dit doolhof hebben ze verblijven voor een paar kleine diertjes, waaronder het stokstaartje, de tammar wallaby en het goudkop leeuwaapje:

Toen we het doolhof weer uitkwamen zijn we doorgelopen naar de ringstaartmaki verblijven. 2 mooie verblijven voor een heleboel maki’s:

Deze maki vroeg zich af waar dat licht nou vandaan kwam.

Ook hebben we nog even gekeken bij de kinderboerderij. Hier zijn pas een heleboel jonge geitjes geboren. 1 hiervan was heel erg nieuwsgierig:

Ook hebben ze nog Vlaamse reuzen, schapen en kippen. Helaas heb ik alleen een foto van de konijnen:

Op het knuffelplein heb je een mooi, groot hok voor de vari’s. In dit verblijf zitten zwart-witte en rode vari’s :

Vanaf hier zijn verder gelopen richting de olifanten. Ze hebben 5 olifanten, waarvan 1 mannetje. Hij heeft ook een eigen verblijf:

En de vrouwtjes:

Het verblijf van de vrouwtjes is op dit moment helemaal niet mooi, maar dat komt doordat ze bezig zijn met het bouwen van ‘Het Rijk der Reuzen’. Dit wordt het nieuwe verblijf van de olifanten dat heel groot wordt. Ze hopen dus ook op een grote kudde olifanten. Op dit moment is er ook een zwanger.

Dit is het binnenverblijf van de olifanten. Ik wist alleen niet dat ze door zo’n deur heen kunnen :S

Tegenover het olifanten verblijf ligt het hok van de gevlekte hyena’s. Een mooi hok met veel afwisseling. Dit verblijf bestaat trouwen uit 2 delen. 1 voor het fokpaartje en 1 voor de 3 zonen van hen:

Van hieruit gingen we ff rusten in restaurant ‘de olifant’. Hier stopt ook dit deel van het verslag. Ik hoop dat je genoten hebt en tot het volgende deel.

Noem mij maar gewoon Tom ;)

Mijn showroom topic
Mijn zoofoto topic

BerichtGisteren ben ik naar Dierenpark Amersfoort geweest. En de mooiste foto’s die ik daar heb gemaakt wil ik graag met jullie delen.

We beginnen bij de plattegrond en de ingang/uitgang:

Daarna zijn we de parkietenvolière doorgelopen, hebben we nog ff gekeken naar de slapende bruine beren. Deze lieten zich de eerste keer dus ook niet goed zien, en heb ik dus ook geen foto van. Vervolgens naar het verblijf van de kraagberen, stekelvarkens en steppevosjes . Van de stekelvarkens heb ik geen foto, maar van de kraagberen wel:

De foto van de vosjes zie je in een later deel. Tegenover het verblijf van de kraagberen ligt het verblijf van de moerasbevers. Ook wel beverratten genoemd:

Daarna langs de vogelvolières en de chimps. In 1 van de volières zat deze kwak. Het was een mooi beplant verblijf, met ook een mooi vijvertje:

In de volière ernaast zat een groep koereigers. Dit verblijf is vergelijkbaar met dat van de kwakken (is dit het meervoud of niet??):

Daar weer tegenover staat het ruime verblijf van de chimpansees. Het is een verblijf met een heleboel klim gelegenheden. Alleen jammer dat er geen groen in het verblijf is. Hierdoor oogt het zo kaal:

Daarna zijn we het doolhof ingelopen. In dit doolhof hebben ze verblijven voor een paar kleine diertjes, waaronder het stokstaartje, de tammar wallaby en het goudkop leeuwaapje:

Toen we het doolhof weer uitkwamen zijn we doorgelopen naar de ringstaartmaki verblijven. 2 mooie verblijven voor een heleboel maki’s:

Deze maki vroeg zich af waar dat licht nou vandaan kwam.

Ook hebben we nog even gekeken bij de kinderboerderij. Hier zijn pas een heleboel jonge geitjes geboren. 1 hiervan was heel erg nieuwsgierig:

Ook hebben ze nog Vlaamse reuzen, schapen en kippen. Helaas heb ik alleen een foto van de konijnen:

Op het knuffelplein heb je een mooi, groot hok voor de vari’s. In dit verblijf zitten zwart-witte en rode vari’s :

Vanaf hier zijn verder gelopen richting de olifanten. Ze hebben 5 olifanten, waarvan 1 mannetje. Hij heeft ook een eigen verblijf:

En de vrouwtjes:

Het verblijf van de vrouwtjes is op dit moment helemaal niet mooi, maar dat komt doordat ze bezig zijn met het bouwen van ‘Het Rijk der Reuzen’. Dit wordt het nieuwe verblijf van de olifanten dat heel groot wordt. Ze hopen dus ook op een grote kudde olifanten. Op dit moment is er ook een zwanger.

Dit is het binnenverblijf van de olifanten. Ik wist alleen niet dat ze door zo’n deur heen kunnen :S

Tegenover het olifanten verblijf ligt het hok van de gevlekte hyena’s. Een mooi hok met veel afwisseling. Dit verblijf bestaat trouwen uit 2 delen. 1 voor het fokpaartje en 1 voor de 3 zonen van hen:

Van hieruit gingen we ff rusten in restaurant ‘de olifant’. Hier stopt ook dit deel van het verslag. Ik hoop dat je genoten hebt en tot het volgende deel.

Bericht getypt door - qwikkie
Toegevoegd op 05 Apr 2009 om 16:56
Laraatje2008
Datum: Zondag, 05 Apr 2009, 17:51 | Bericht # 2   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 10

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 4

Voormalig Crewlid
Directeur

Hallo Qwikkie,
Een heel mooi verslag met diverse dieren in dierentuin Amersfoort. Oh, daarom plaatst jij die foto bij raad waar het is. Slom hhoor. Stokstaartje vind ik heel erg mooi en dat doolhof lijkt me prachtig om te zien. Ja, het is jammer dat het chimp zo kaal is, waren ze daar ook aan het verbouwen. Want als ze nu een paar bomen erin doen, oogt het al wat mooier. Groetjes en wacht met smart op je volgende update. Van Laraatje :D

En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
BerichtHallo Qwikkie,
Een heel mooi verslag met diverse dieren in dierentuin Amersfoort. Oh, daarom plaatst jij die foto bij raad waar het is. Slom hhoor. Stokstaartje vind ik heel erg mooi en dat doolhof lijkt me prachtig om te zien. Ja, het is jammer dat het chimp zo kaal is, waren ze daar ook aan het verbouwen. Want als ze nu een paar bomen erin doen, oogt het al wat mooier. Groetjes en wacht met smart op je volgende update. Van Laraatje :D

Bericht getypt door - Laraatje2008
Toegevoegd op 05 Apr 2009 om 17:51
wilkieee
Datum: Maandag, 06 Apr 2009, 17:24 | Bericht # 3   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 1

Parkeerhulp

Mooi verslag en ook mooie foto's, alleen jammer dat sommige foto's gedraaid zijn. Vooral de Vari's vind ik grappige beestjes
BerichtMooi verslag en ook mooie foto's, alleen jammer dat sommige foto's gedraaid zijn. Vooral de Vari's vind ik grappige beestjes

Bericht getypt door - wilkieee
Toegevoegd op 06 Apr 2009 om 17:24
ferrarietje
Datum: Maandag, 06 Apr 2009, 19:24 | Bericht # 4   
ZTSF Gegevens

Kassa Medewerker

''wat zijn de mannen toch stoer ''

de mannetjes olifanten zijn echt MEGA zeg de tientonners :p

Yes I believe.......... in ZT2!
Ik heet Peter zo mag je me ook noemen
gefiliciteert... raymond!
Bericht''wat zijn de mannen toch stoer ''

de mannetjes olifanten zijn echt MEGA zeg de tientonners :p

Bericht getypt door - ferrarietje
Toegevoegd op 06 Apr 2009 om 19:24
qwikkie
Datum: Donderdag, 09 Apr 2009, 16:29 | Bericht # 5   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 2

Kassa Medewerker

Bedankt voor de leuke reacties!

Nu deel 2 van het verslag.

Vanuit ‘de olifant’ zijn we het Japanse deel ingelopen, met als eerste het eiland van de japanse makaken, die overigens net gevoerd werden:

Daarna de Japanse tuin ingelopen. Een mooi tuintje met VEEL grote vissen. Maar eerst de Japanse kraanvogels:

En de vijver met de vele vissen en het watervalletje:

Van daaruit langs de bavianen...:

...achter de savanne (waaruit we helaas de dieren niet goed konden zien) en langs de mara’s...

naar het nachtdierenhuis gelopen. Helaas mocht je daar geen flits gebruiken (daar ben ik overigens wel te laat achter gekomen ;)). Hierin leven een paar dieren die ’s nachts actief zijn, zoals de axolotl...

en de luiaard. Echt te gek om die beesten zo sloom te zien bewegen.

Toen we uit het nachtdierenhuis kwamen, hebben we eerst ff gekeken bij de kamelen:

Van af hier zijn we het dinobos ingelopen. Hier komen de mooiste foto’s:

de bekende dino van de boxcover van EA

en de beruchte t-rex

Toen we het dinobos uitkwamen, waren we de eneco energie pier opgelopen (de uitkijkpost bij de savanne) Van hieraf konden we goed kijken op de zebra’s, watoussie runderen en de helmparelhoenders. Kan iemand mij trouwens vertellen waar die gele strepen voor dienen? Ze zijn namelijk heel lelijk.

Van hieruit liepen we naar de giraffenstal, want ze zaten binnen. Ondertussen ook nog langs nog een waterval gelopen:

Ze hebben alleen mannetjes, maar wel 3 soorten. Dat is omdat ze alleen zuivere rassen willen fokken, en geen hybrides.

Parentagiraffen

Netgiraffen

Er zijn ook nog rothschildgiraffen en een hybride, die zie je in een later deel.

Bij de giraffen te zijn geweest liepen we richting ‘de Stad der Oudheid’, en dan in het paleis van koning Darius. Rondom dit ‘paleis’ liggen de verblijven van de grote katachtigen, zoals die van de tijgers en de leeuwen. Maar net voordat je binnenkomt, loop je eerst nog langs het verblijf van de jakhalzen en gieren. Eentje was net aan het eten:

Toen naar de siberische tijgers gelopen, die lekker lagen te slapen. Eentje lag met zijn kont tegen de ruit aan.

Vervolgens door het verblijf van de kaalkop- of heremietibis gelopen...

...richting de leeuwen. De drie leeuwinnen lagen met z’n drieen voor het glas te slapen, terwijl het mannetje moeilijk zichtbaar was.

deze keek wel heel sneaky, hoor ;)

Vanaf de leeuwen naar het kinderboerderijtje gelopen, waar ze een aantal dwergezeljes en zwartkopgeiten (of schapen) hadden.

Ook nog even bij de krokodillen binnen geweest.

Verder alvast wat foto’s van de bavianen en de manenschapen.

deze had wel een hele dikke kont, zeg :P

Hier eindigt ook dit deel van het verslag. Ik hoop dat jullie genoten hebben en een reactie achterlaten. En bereid je maar vast voor op: apengekte!

Noem mij maar gewoon Tom ;)

Mijn showroom topic
Mijn zoofoto topic

BerichtBedankt voor de leuke reacties!

Nu deel 2 van het verslag.

Vanuit ‘de olifant’ zijn we het Japanse deel ingelopen, met als eerste het eiland van de japanse makaken, die overigens net gevoerd werden:

Daarna de Japanse tuin ingelopen. Een mooi tuintje met VEEL grote vissen. Maar eerst de Japanse kraanvogels:

En de vijver met de vele vissen en het watervalletje:

Van daaruit langs de bavianen...:

...achter de savanne (waaruit we helaas de dieren niet goed konden zien) en langs de mara’s...

naar het nachtdierenhuis gelopen. Helaas mocht je daar geen flits gebruiken (daar ben ik overigens wel te laat achter gekomen ;)). Hierin leven een paar dieren die ’s nachts actief zijn, zoals de axolotl...

en de luiaard. Echt te gek om die beesten zo sloom te zien bewegen.

Toen we uit het nachtdierenhuis kwamen, hebben we eerst ff gekeken bij de kamelen:

Van af hier zijn we het dinobos ingelopen. Hier komen de mooiste foto’s:

de bekende dino van de boxcover van EA

en de beruchte t-rex

Toen we het dinobos uitkwamen, waren we de eneco energie pier opgelopen (de uitkijkpost bij de savanne) Van hieraf konden we goed kijken op de zebra’s, watoussie runderen en de helmparelhoenders. Kan iemand mij trouwens vertellen waar die gele strepen voor dienen? Ze zijn namelijk heel lelijk.

Van hieruit liepen we naar de giraffenstal, want ze zaten binnen. Ondertussen ook nog langs nog een waterval gelopen:

Ze hebben alleen mannetjes, maar wel 3 soorten. Dat is omdat ze alleen zuivere rassen willen fokken, en geen hybrides.

Parentagiraffen

Netgiraffen

Er zijn ook nog rothschildgiraffen en een hybride, die zie je in een later deel.

Bij de giraffen te zijn geweest liepen we richting ‘de Stad der Oudheid’, en dan in het paleis van koning Darius. Rondom dit ‘paleis’ liggen de verblijven van de grote katachtigen, zoals die van de tijgers en de leeuwen. Maar net voordat je binnenkomt, loop je eerst nog langs het verblijf van de jakhalzen en gieren. Eentje was net aan het eten:

Toen naar de siberische tijgers gelopen, die lekker lagen te slapen. Eentje lag met zijn kont tegen de ruit aan.

Vervolgens door het verblijf van de kaalkop- of heremietibis gelopen...

...richting de leeuwen. De drie leeuwinnen lagen met z’n drieen voor het glas te slapen, terwijl het mannetje moeilijk zichtbaar was.

deze keek wel heel sneaky, hoor ;)

Vanaf de leeuwen naar het kinderboerderijtje gelopen, waar ze een aantal dwergezeljes en zwartkopgeiten (of schapen) hadden.

Ook nog even bij de krokodillen binnen geweest.

Verder alvast wat foto’s van de bavianen en de manenschapen.

deze had wel een hele dikke kont, zeg :P

Hier eindigt ook dit deel van het verslag. Ik hoop dat jullie genoten hebben en een reactie achterlaten. En bereid je maar vast voor op: apengekte!

Bericht getypt door - qwikkie
Toegevoegd op 09 Apr 2009 om 16:29
wilkieee
Datum: Donderdag, 09 Apr 2009, 17:33 | Bericht # 6   
ZTSF Gegevens

Parkeerhulp

Mooie foto's
vooral die in het nachtdierenhuis. Hoe krijg je dat zo mooi belicht?? of zijn dit de foto's waar je de flits wel gebruikt hebt :p
Ik hoop dat er nog meer foto's komen want ik vind ze erg mooi :D
BerichtMooie foto's
vooral die in het nachtdierenhuis. Hoe krijg je dat zo mooi belicht?? of zijn dit de foto's waar je de flits wel gebruikt hebt :p
Ik hoop dat er nog meer foto's komen want ik vind ze erg mooi :D

Bericht getypt door - wilkieee
Toegevoegd op 09 Apr 2009 om 17:33
Laraatje2008
Datum: Donderdag, 09 Apr 2009, 19:24 | Bericht # 7   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 10

ZTAO

Voormalig Crewlid
Directeur

Het zijn mooie foto's van hartstikke mooie dieren!! Zeker de leeuwen die heerlijk lagen te slapen en je kunt egt goed foto's maken. Mooi gedaan!! Groetjes van Laraatje :D

En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
BerichtHet zijn mooie foto's van hartstikke mooie dieren!! Zeker de leeuwen die heerlijk lagen te slapen en je kunt egt goed foto's maken. Mooi gedaan!! Groetjes van Laraatje :D

Bericht getypt door - Laraatje2008
Toegevoegd op 09 Apr 2009 om 19:24
raymondhoek
Datum: Donderdag, 09 Apr 2009, 22:30 | Bericht # 8   
ZTSF Gegevens
Groep: ZTSF beheerder
Prijzenkast: 9

ZTAO

ZTSF Admin
Directeur

Je foto's worden er niet minder op...
Vooral de foto waarbij die gier een stuk vlees aan het opeten is vind ik erg mooi, want zo vaak heb je niet de kans om dat mooi te fotograferen...

Raymond ;)

BerichtJe foto's worden er niet minder op...
Vooral de foto waarbij die gier een stuk vlees aan het opeten is vind ik erg mooi, want zo vaak heb je niet de kans om dat mooi te fotograferen...

Raymond ;)

Bericht getypt door - raymondhoek
Toegevoegd op 09 Apr 2009 om 22:30
LAwrence
Datum: Woensdag, 01 Jul 2009, 20:52 | Bericht # 9   
LAwrence 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 0

Kassa Medewerker

There are some nice photos form Amersfoort. I live near to the frontier between Nederland and Germany and so I thought that I can visit this zoo. Maybe I will do.
BerichtThere are some nice photos form Amersfoort. I live near to the frontier between Nederland and Germany and so I thought that I can visit this zoo. Maybe I will do.

Bericht getypt door - LAwrence
Toegevoegd op 01 Jul 2009 om 20:52
firecat
Datum: Woensdag, 08 Jul 2009, 04:54 | Bericht # 10   
firecat 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 0

Stagiaire

some of those exhibits look pretty bad and unnatural
the animals also look bored
and the chimps exhibit is not good for them