in dit topic laat ik de voortgang van mijn aquarium weten, vooral door foto's! hier steeds het nieuws over mij vissen en garnalen!
Visje erbij! EINDELIJK! het nano-aquarium op mij kamer heeft er eindelijk weer een nieuwe vis bij! een prachtig diamantgoerami-vrouwtje! dit vrouwtje lijkt zich al prima thuis te voelen! dit is de lijst van mij Nano-Aquarium (25 L) :
- japonica-garnaal 2x - diamantgoerami 1xv hier wat foto's:
Nieuwe school vissen! Ook mij grote aquarium is voorzien van nieuw leven! na de aavulling van een school neons en botia's, zijn er nu 5 goudmolly's losgelaten! het lijkt een gezonde groep! dus we hopen op jongen! de lijst van mijn grote aquarium (180 L): - zoengoerami 1xm - stekelmeerval (verder niets bekend!) 1xm - gup 1xm - goudmolly 3x - neontetra 5x - clown-botia 3x nog een foto van het aquarium en 1 van de mollly (sorry voor de wazige foto's!):
Nou, dat was het weer! tot de volgende update! dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Bericht veranderd door: carnotaurus - Maandag, 13 Aug 2012, 16:03
een diamantgoerami 2 meter!? volgens een boek van mij heef een paartje (en ik heb maar 1 vrouwtje) zo'n 90 cm nodig! (ik weet niet of het vierkante of kubieke meter is, maar ik haal het wel!)
en tijd voor een kleine (of grote) update:
GUPPEN GERED! ik heb momenteel 2 guppen opgevangen sinds mijn oude mannetje dood ging. ze waren van mijn neef die er niets om gaf! hij ruime de doden niet op en verzorgde ze slecht, totdat hij besloot om al zijn guppen (de helf dood, de helft levend) een een put te dumpen! reken maar dat er geen overleefde! net op tijd redde ik 3 guppen, waarvan er 1 in mijn broertjes kom leeft. ze klaren helemaal op door goede verzorging en zijn nu een prachtige aanvullling op mijn collectie!
Kweekpoging molly's! na de plotselinge dood van mijn 3 goudmolly's heb ik wat nieuwe exemplaren! het zijn 3xm en 3xv (een vergissing van de speciaalzaak : het moesten 2xm 4xv worden!) zodat ik kan kweken, er is al eens gepaart, maar er zijn nog geen jongen!
en als laatste: Dit word ook een advies topic! heeft iemand een vraag over een aquarium (tropisch-zoet of koudwater aquarium, een vissenkom mag ook!) stel die dan hier! als redelijk ervaren aquariaan zal ik veel vragen kunnen beantwoorden! (ik heb in totaal met meer dan 45 vissoorten ervaring!*) verder weet ik natuurlijk veel over de basis van een aquarium, planten kan ik alleen in grote richtlijnen advies geven!
* dit betekend niet dat ik al 45 vissoorten heb gehad, maar ik heb er gewoon ervaring mee! dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!