Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

• Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Raymond's Vakantie-dierentuinen foto's
raymondhoek
Datum: Zaterdag, 08 Aug 2009, 22:23 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: ZTSF beheerder
Prijzenkast: 9

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 4

ZTSF Admin
Directeur

Ik ben tot nu toe al aardig wat keren weggeweest in mijn vakantie.
En aangezien mijn foto archief weer lekker gevuld is laat ik maar eens het één en ander zien.
En om een keer gek te doen, ben ik niet alleen naar grotere parken geweest, maar ook kleinere nog niet zo oude parken.

Ik begin deze update met Dierenpark de Oliemeulen.
Het is ooit begonnen als reptielenhuis, later is er grond bijgekocht en binnen 5 jaar kwamen er verschillende zoogdieren en vogels bij.
Ik begin met enkele amfibieën:

Zelfde kikker andere kijkhoek :p

Even de naam vergeten van dit kikkertje:

Een gevlekt kikkertje:

Nog een gevlekt kikkertje XD:

Deze gekko liep zich helemaal uit te sloven in z'n terrarium (die trouwens netjes was ingericht):

Waar moest hij nu eens heen:

Hoe durf je zo'n grote mond tegen me open te doen:

Deze kameleon wist niet waar hij moest kijken, dus keek hij zoals de kameleon meestal doet 2 verschillende kanten op:

Kikkertje ^_^

Weer een andere kijkhoek (trouwens weer een prachtig terrarium):

We lopen naar buiten waar deze ara op een platvorm zit, zelf vind ik het zielig, en hij leek niet op z'n gemak :(

Ik hoop dat deze ara toch nog een betere toekomst te gemoet gaat:

Het begon te regenen, dus snel weer terug naar binnen, en verder met de reptielen waaron deze aligator:

Deze bladgekko (als ik het goed onthouden heb) was niet heel erg actief, maar had wel een prachtig terrarium:

Sssssssssslang:

Een groene leguaan:

Hierop zie je beter dat het een groene leguaan is:

In het zelfde (best wel grote) terrarium zat dit reptiel (naam vergeten <_< ):

Deze varaan zat jammer genoeg niet in een al te groot terrarium, maar wel groot genoeg:

Jammer genoeg was het zonder flits te donker, en met flits is hij er niet beter op geworden:

Roodpoot volgelspin:

Nog een slang:

Slaap varaan slaap, daar buiten loopt een schaap, HAP, dat was een lekker schaap :p

Kiekeboe:

Zou dat nou lekker liggen zo'n steen??

Deze kleine neushoorn varaan is 1 van de 5 dieren die in dit terrarium zaten, zelf vond ik het VEEL te klein voor neushoornleguanen (zelfs voor 1):

Deze varaan kon z'n kop niet stil houden:

Zou hij iets van adhd hebben misschien:

BOE!! schrik B)

We sluiten af met deze enorme luilak.

Volgende update spinnen %)
Ik hoop dat jullie mijn foto's mooi vinden.
Ik zie graag reactie's :)

Raymond ;)

BerichtIk ben tot nu toe al aardig wat keren weggeweest in mijn vakantie.
En aangezien mijn foto archief weer lekker gevuld is laat ik maar eens het één en ander zien.
En om een keer gek te doen, ben ik niet alleen naar grotere parken geweest, maar ook kleinere nog niet zo oude parken.

Ik begin deze update met Dierenpark de Oliemeulen.
Het is ooit begonnen als reptielenhuis, later is er grond bijgekocht en binnen 5 jaar kwamen er verschillende zoogdieren en vogels bij.
Ik begin met enkele amfibieën:

Zelfde kikker andere kijkhoek :p

Even de naam vergeten van dit kikkertje:

Een gevlekt kikkertje:

Nog een gevlekt kikkertje XD:

Deze gekko liep zich helemaal uit te sloven in z'n terrarium (die trouwens netjes was ingericht):

Waar moest hij nu eens heen:

Hoe durf je zo'n grote mond tegen me open te doen:

Deze kameleon wist niet waar hij moest kijken, dus keek hij zoals de kameleon meestal doet 2 verschillende kanten op:

Kikkertje ^_^

Weer een andere kijkhoek (trouwens weer een prachtig terrarium):

We lopen naar buiten waar deze ara op een platvorm zit, zelf vind ik het zielig, en hij leek niet op z'n gemak :(

Ik hoop dat deze ara toch nog een betere toekomst te gemoet gaat:

Het begon te regenen, dus snel weer terug naar binnen, en verder met de reptielen waaron deze aligator:

Deze bladgekko (als ik het goed onthouden heb) was niet heel erg actief, maar had wel een prachtig terrarium:

Sssssssssslang:

Een groene leguaan:

Hierop zie je beter dat het een groene leguaan is:

In het zelfde (best wel grote) terrarium zat dit reptiel (naam vergeten <_< ):

Deze varaan zat jammer genoeg niet in een al te groot terrarium, maar wel groot genoeg:

Jammer genoeg was het zonder flits te donker, en met flits is hij er niet beter op geworden:

Roodpoot volgelspin:

Nog een slang:

Slaap varaan slaap, daar buiten loopt een schaap, HAP, dat was een lekker schaap :p

Kiekeboe:

Zou dat nou lekker liggen zo'n steen??

Deze kleine neushoorn varaan is 1 van de 5 dieren die in dit terrarium zaten, zelf vond ik het VEEL te klein voor neushoornleguanen (zelfs voor 1):

Deze varaan kon z'n kop niet stil houden:

Zou hij iets van adhd hebben misschien:

BOE!! schrik B)

We sluiten af met deze enorme luilak.

Volgende update spinnen %)
Ik hoop dat jullie mijn foto's mooi vinden.
Ik zie graag reactie's :)

Raymond ;)

Bericht getypt door - raymondhoek
Toegevoegd op 08 Aug 2009 om 22:23
mstickmanp
Datum: Zondag, 09 Aug 2009, 08:16 | Bericht # 2   
mstickmanp 
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

Kassa Medewerker

Great photos of interesting animals! I really like the photo of the chameleon.
BerichtGreat photos of interesting animals! I really like the photo of the chameleon.

Bericht getypt door - mstickmanp
Toegevoegd op 09 Aug 2009 om 08:16
Terdo
Datum: Zondag, 09 Aug 2009, 09:18 | Bericht # 3   
ZTSF Gegevens
Groep: Moderators
Prijzenkast: 7

Curator

Zoals altijd weer top foto's raymond!!
Als ik foto's maak door glas staat altijd de flits erop %) maar bij jou zijn ze gewoon haarscherp.
Leuk ook een keer wat andere foto's van andere dierentuin(en)

Always look on the bright side of life!
BerichtZoals altijd weer top foto's raymond!!
Als ik foto's maak door glas staat altijd de flits erop %) maar bij jou zijn ze gewoon haarscherp.
Leuk ook een keer wat andere foto's van andere dierentuin(en)

Bericht getypt door - Terdo
Toegevoegd op 09 Aug 2009 om 09:18
Laraatje2008
Datum: Zondag, 09 Aug 2009, 10:41 | Bericht # 4   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 10

ZTAO

Voormalig Crewlid
Directeur

Mooie foto's Raymond en zeker van de kikkers, die blijven lekker stil zitten. En ik raad iedereen de Oliemeulen aan want het is een leuk, klein park dat steeds meer dieren krijgt. Ben je trouwens ook naar buiten geweest en heb je Kriebeltje gevoeld? Leuk is dat he, maar wel eng. Groetjes van Laraatje B)

En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
BerichtMooie foto's Raymond en zeker van de kikkers, die blijven lekker stil zitten. En ik raad iedereen de Oliemeulen aan want het is een leuk, klein park dat steeds meer dieren krijgt. Ben je trouwens ook naar buiten geweest en heb je Kriebeltje gevoeld? Leuk is dat he, maar wel eng. Groetjes van Laraatje B)

Bericht getypt door - Laraatje2008
Toegevoegd op 09 Aug 2009 om 10:41
zoop_98
Datum: Zondag, 09 Aug 2009, 11:49 | Bericht # 5   
ZTSF Gegevens
Groep: Non-actief lid
Prijzenkast: 0

Vrijwilliger

Kriebeltje? is dat een spin?
Naja,
ik vind je foto's erg mooi
zeker door dat glas
want die zijn echt haarsherp!
BerichtKriebeltje? is dat een spin?
Naja,
ik vind je foto's erg mooi
zeker door dat glas
want die zijn echt haarsherp!

Bericht getypt door - zoop_98
Toegevoegd op 09 Aug 2009 om 11:49
raymondhoek
Datum: Zondag, 09 Aug 2009, 13:32 | Bericht # 6   
ZTSF Gegevens

ZTAO

ZTSF Admin
Directeur

Dierenpark de Oliemeulen - Deel 2

We gaan verder met dit aapje, hij was 1 van de rond de 10 dieren die in het hok zat, zelf vond ik het hok veel te klein!!, het was een goede inrichting, maar ze hadden veel te weinig ruimte:

Een jammer genoeg overbelichte foto van een spin:

Spider zonder man??

Roodknie vogelspin:

Mag ik hem meenemen ahhhh, toe, ahhhh

Ook hadden ze 2 vliegende honden, er zat geen glas tussen zodat 's avonds de vliegende honden vrij door het gebouw kunnen vliegen, en daardoor kon ik ze daardoor perfect zien en fotograferen:

In het zelfde verduisterde verblijf zaten ook deze paddensoort:

En ja, de vliegende honden zijn egt :p

Toen hadden we binnen alles wel weer gezien, en was het weer droog, dus naar buiten

Als hij zo verzopen is, lijkt hij bijna schattig:

Heb ik wat van je aan ofzo??

Deze probeert gewoon een nieuwe techniek, mensen weg kijken:

Ook hadden ze 2 Caracals, de ene liep zo hard, dat daarvan alles bewogen is, de 2e waste zichzelf alleen maar <_<

Hij wou echt z'n kop niet laten zien :(

We liepen door en liepen over een bruggetje heen:

Deze boeroendoek had een niet al te grote kooi, maar wel groot genoeg:

Dan lopen we door naar een voliére met een onder andere Ringstaartmaki's:

In die zelfde voliére zat deze gierensoort, deze combinatie was me nog geheel onbekend, en wist niet dat dat goed samen kon gaan :o

Verder door zat er een verblijf voor 5 servals, het was een mooi groot verblijf die geweldig was ingericht:

Een konijnenuil, die mij heel goed in de gaten hield (Excusses voor het gaas):

De ringstaart maki's en de gieren zaten echt bij elkaar mocht je het niet geloven :P

Een grote groep maki's vond het allemaal maar te nat, en bekeken het maar van een afstandje:

Kleinere vogeltjes waren ook van de partij:

Deze roofvogel had een mooi verblijf, misschien wel iets te weinig vlieg ruimte..:

Deze 3 jufferkraanvogels liepen bij iedereen te bedelen, dat krijg je er van als mensen zo dom zijn om zulke dieren 1 of 2 keer eten te geven >(

Ze hadden we een prachtverblijf, het was mooi groot, en had ook genoeg schuilplaatsen:

Met deze gieren foto sluiten we deel 2 af:

Volgende deel komt weer een combinatie aan bod, waarvan ik die nog niet kende, tevens is het volgende deel alweer het laatste deel van dierenpark de oliemeulen.
Ik hoor uiteraard weer graag reactie's...

Raymond ;)

BerichtDierenpark de Oliemeulen - Deel 2

We gaan verder met dit aapje, hij was 1 van de rond de 10 dieren die in het hok zat, zelf vond ik het hok veel te klein!!, het was een goede inrichting, maar ze hadden veel te weinig ruimte:

Een jammer genoeg overbelichte foto van een spin:

Spider zonder man??

Roodknie vogelspin:

Mag ik hem meenemen ahhhh, toe, ahhhh

Ook hadden ze 2 vliegende honden, er zat geen glas tussen zodat 's avonds de vliegende honden vrij door het gebouw kunnen vliegen, en daardoor kon ik ze daardoor perfect zien en fotograferen:

In het zelfde verduisterde verblijf zaten ook deze paddensoort:

En ja, de vliegende honden zijn egt :p

Toen hadden we binnen alles wel weer gezien, en was het weer droog, dus naar buiten

Als hij zo verzopen is, lijkt hij bijna schattig:

Heb ik wat van je aan ofzo??

Deze probeert gewoon een nieuwe techniek, mensen weg kijken:

Ook hadden ze 2 Caracals, de ene liep zo hard, dat daarvan alles bewogen is, de 2e waste zichzelf alleen maar <_<

Hij wou echt z'n kop niet laten zien :(

We liepen door en liepen over een bruggetje heen:

Deze boeroendoek had een niet al te grote kooi, maar wel groot genoeg:

Dan lopen we door naar een voliére met een onder andere Ringstaartmaki's:

In die zelfde voliére zat deze gierensoort, deze combinatie was me nog geheel onbekend, en wist niet dat dat goed samen kon gaan :o

Verder door zat er een verblijf voor 5 servals, het was een mooi groot verblijf die geweldig was ingericht:

Een konijnenuil, die mij heel goed in de gaten hield (Excusses voor het gaas):

De ringstaart maki's en de gieren zaten echt bij elkaar mocht je het niet geloven :P

Een grote groep maki's vond het allemaal maar te nat, en bekeken het maar van een afstandje:

Kleinere vogeltjes waren ook van de partij:

Deze roofvogel had een mooi verblijf, misschien wel iets te weinig vlieg ruimte..:

Deze 3 jufferkraanvogels liepen bij iedereen te bedelen, dat krijg je er van als mensen zo dom zijn om zulke dieren 1 of 2 keer eten te geven >(

Ze hadden we een prachtverblijf, het was mooi groot, en had ook genoeg schuilplaatsen:

Met deze gieren foto sluiten we deel 2 af:

Volgende deel komt weer een combinatie aan bod, waarvan ik die nog niet kende, tevens is het volgende deel alweer het laatste deel van dierenpark de oliemeulen.
Ik hoor uiteraard weer graag reactie's...

Raymond ;)

Toegevoegd op 09 Aug 2009 om 13:32
Laraatje2008
Datum: Zondag, 09 Aug 2009, 14:47 | Bericht # 7   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 10

ZTAO

Voormalig Crewlid
Directeur

Leuke foto's Raymond, eindelijk die mooie zoogdieren en die caracel. Die ene loopt altijd heel erg snel rond, heeft hij altijd al gedaan. Maar de ringstaartmaki's zijn mooie dieren en de foto's zijn heel mooi gelukt. Alle dieren staan er picobello op. Groetjes van Laraatje B)

En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
BerichtLeuke foto's Raymond, eindelijk die mooie zoogdieren en die caracel. Die ene loopt altijd heel erg snel rond, heeft hij altijd al gedaan. Maar de ringstaartmaki's zijn mooie dieren en de foto's zijn heel mooi gelukt. Alle dieren staan er picobello op. Groetjes van Laraatje B)

Bericht getypt door - Laraatje2008
Toegevoegd op 09 Aug 2009 om 14:47
Jeweetwelwie
Datum: Zondag, 09 Aug 2009, 21:09 | Bericht # 8   
ZTSF Gegevens
Groep: Technisch medewerker
Prijzenkast: 20

ZTAO
Reputatie: 2

Winnaar ZTSF Awards 2012
Directeur

Leuke & Mooie foto's
Zo te zien heb jij je wel vermaakt ^^

BerichtLeuke & Mooie foto's
Zo te zien heb jij je wel vermaakt ^^

Bericht getypt door - Jeweetwelwie
Toegevoegd op 09 Aug 2009 om 21:09
raymondhoek
Datum: Zondag, 09 Aug 2009, 21:25 | Bericht # 9   
ZTSF Gegevens

ZTAO

ZTSF Admin
Directeur

Dierenpark de Oliemeulen Deel 3 (laatste deel).

We gaan gerust weer door.
Ik begin met de stinkdieren:

Verderdoor zaten de stekelvarkens:

Ook hebben ze er dwergmangoesten, ze hebben een mooi verblij en genoeg bewegingsruimte:

Dan nu een voliére met een zeer aparte combinatie.
Want in deze voliére zitten ara's:

Doodshoofdaapjes:

Dwergflamingo's:

Het is een prechtig ingerichte voliére en ook ruim genoeg, maar zoals ik al zei, vind ik het een nogal vreemde combinatie:

Naast het verblijf van de dwergmangoesten zit ook een verblijf voor zebramangoesten:

Ook was er een stuk van het gebouw afgescheiden, een soort stalling, hier waren misissipi krokedillen te zien:

Het was een simpel ingericht verblijf, en voor het aantal dieren was het verblijf te klein:

Ook was er 1 schildpad die in het water gedeelte lag, en een kleinere krokodillensoort, dus opnieuw een combinatie waar ik van op kijk:

En tot slot nog 1 foto van deze kroko soort:

Ook was er een vogelshow, waar onder andere deze oehoe aan mee deed:

Wat ik wel jammer vind, is dat de dieren die ze tijden de show gebruiken niet elders in het park kan zien als bezoeker :(

Nadat deze vogel niet meer terug wou komen moest de show noodgedwongen stoppen <_<

Dit (uit me hoofd) Amerikaans minipaardje stond naast het veld van de vogelshow:

Er was nog een kleine tijd over dus liep ik nog snel langs een aantal dieren om foto's te maken:

De vliegende honden bleef ik gaaf vinden:

Had je wat??

Nog een Sssssssslang:

Een springende slang XD

Ook hebben ze er pirahna's:

En als laatste gevogelte:

Samenvatting:
Ik vind het een leuk park, zeker de entreeprijs waard.
Wel vind ik een aantal combinatie's erg uniek/apart.
Er zijn zeker een aantal verblijven bij die groter hadden gekunnen, maar er zijn ook een heel aantal mooie ruime en goed ingerichte verblijven.
Je kan er niet een heledag doorbrengen, maar je bent er wel een middagje zoet ^_^
Ik geef het park een 7.
Mijn lievelingsfoto van dit park is:

Tot zover Dierenpark de oliemeulen.
Volgende update zal ik beginnen met Avifauna.
Ik hoop dat jullie mijn foto's leuk vinden, ik hoor graag reactie's...

Raymond ;)

BerichtDierenpark de Oliemeulen Deel 3 (laatste deel).

We gaan gerust weer door.
Ik begin met de stinkdieren:

Verderdoor zaten de stekelvarkens:

Ook hebben ze er dwergmangoesten, ze hebben een mooi verblij en genoeg bewegingsruimte:

Dan nu een voliére met een zeer aparte combinatie.
Want in deze voliére zitten ara's:

Doodshoofdaapjes:

Dwergflamingo's:

Het is een prechtig ingerichte voliére en ook ruim genoeg, maar zoals ik al zei, vind ik het een nogal vreemde combinatie:

Naast het verblijf van de dwergmangoesten zit ook een verblijf voor zebramangoesten:

Ook was er een stuk van het gebouw afgescheiden, een soort stalling, hier waren misissipi krokedillen te zien:

Het was een simpel ingericht verblijf, en voor het aantal dieren was het verblijf te klein:

Ook was er 1 schildpad die in het water gedeelte lag, en een kleinere krokodillensoort, dus opnieuw een combinatie waar ik van op kijk:

En tot slot nog 1 foto van deze kroko soort:

Ook was er een vogelshow, waar onder andere deze oehoe aan mee deed:

Wat ik wel jammer vind, is dat de dieren die ze tijden de show gebruiken niet elders in het park kan zien als bezoeker :(

Nadat deze vogel niet meer terug wou komen moest de show noodgedwongen stoppen <_<

Dit (uit me hoofd) Amerikaans minipaardje stond naast het veld van de vogelshow:

Er was nog een kleine tijd over dus liep ik nog snel langs een aantal dieren om foto's te maken:

De vliegende honden bleef ik gaaf vinden:

Had je wat??

Nog een Sssssssslang:

Een springende slang XD

Ook hebben ze er pirahna's:

En als laatste gevogelte:

Samenvatting:
Ik vind het een leuk park, zeker de entreeprijs waard.
Wel vind ik een aantal combinatie's erg uniek/apart.
Er zijn zeker een aantal verblijven bij die groter hadden gekunnen, maar er zijn ook een heel aantal mooie ruime en goed ingerichte verblijven.
Je kan er niet een heledag doorbrengen, maar je bent er wel een middagje zoet ^_^
Ik geef het park een 7.
Mijn lievelingsfoto van dit park is:

Tot zover Dierenpark de oliemeulen.
Volgende update zal ik beginnen met Avifauna.
Ik hoop dat jullie mijn foto's leuk vinden, ik hoor graag reactie's...

Raymond ;)

Toegevoegd op 09 Aug 2009 om 21:25
Jeweetwelwie
Datum: Zondag, 09 Aug 2009, 21:32 | Bericht # 10   
ZTSF Gegevens
Groep: Technisch medewerker
Prijzenkast: 20

ZTAO
Reputatie: 2

Winnaar ZTSF Awards 2012