ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 26 Prijzenkast:
0
Parkeerhulp
Ik speel sinds het uitkomen van ZT2 helemaal ZT1 niet meer, ben echt helemaal over omdat het voor mijn gevoel realistischer en uitdagender spelen is in ZT2 als in ZT1.
Toch heb ik het idee dat er nog best wat mensen zijn die bewust nog steeds (alleen) ZT1 spelen. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat de reden daartoe is?
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1330 Prijzenkast:
10 ZTAOCredits:0Reputatie:4
Voormalig Crewlid
Directeur
Ja, ik speel het af en toe nog. Want het is soms wel eens leuker om ZT1 te spelen omdat het juist wat simpeler is en daardoor gemakkelijker. Daarom speel ik het soms nog wel eens. Groetjes van Laraatje En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
Datum: Donderdag, 26 Nov 2009, 16:46 | Bericht # 3
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 80 Prijzenkast:
0
Kassa Medewerker
ja ik speel ook af en toe nog wel een zootycoon 1 maar toch vooral zootycoon 2. Als je met zootycoon 1 ook kon lopen dan zou ik misschien vaker spelen.
0
Parkeerhulp
Ik hoor van wel meer mensen dat dat simpelere de reden is dat ze ZT1 nog spelen.
Pas zelfs van iemand gehoord dat hij ZT2 ook echt niet van plan is te gaan spelen doordat het 3D is en dus te realistisch. Het zou het simpele tycoon gevoel weg halen in het spel ofzo.
Dat je ze naast elkaar speelt kan ik me nog wel voorstellen, maar om ZT2 helemaal niet te spelen, daar kan ik me nou echt niets bij voorstellen. Veels te leuk!!!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 80 Prijzenkast:
0
Kassa Medewerker
Ja dat vind ik ook liesjuh en het is wel jammer dat je bij zootycoon 1 niet kan lopen in bezoekers mode maar daar heb je wel mooie dieren die je niet in zootycoon 2 hebt.
ZTSF Gegevens Groep: Non-actief lid Berichten: 6 Prijzenkast:
0
Vrijwilliger
Dat is waar. Ik denk dat de reden is dat het nog een écht Zoo Tycoon gevoel heeft. De 3D graphics nemen ook veel nadelen met zich mee, zoals dieren die haperend tegen muren of rosten aanlopen. Bij ZT1 heb je dat niet. Zelf vind ik het ook jammer dat de dieren veel sneller tevreden zijn. bij ZT1 moest je ook letten op welke bomen en planten je kiest. Natuurlijk is alles zomaar kunnen plaatsen wel handiger. Een tweede ding wat ik veel fijner vind, is de mooie overgang tussen verschillende biotopen, zoals bijv. tussen modder en zand. Bij ZT2, houd het plotseling gewoon op, en is er helemaal GEEN overgang.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 162 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Verzorger
Ik denk dat Zoo Tycoon 2 toch leuker is. Ik heb zelf alle uitbreidingen van ZT 1&2 en speel nooit meer ZT 1, gewoon omdat 2 leuker is, denk ik. In 1 zit niet echt een doel.. Ja, een dierentuin maken en zoveel bezoekers halen en zoveel geld enzovoorts, maar in ZT2 moet je alle dieren ook echt zelf verzorgen en bij MM zelf trainen, bij UD zelf 'maken' en kan je nog foto's nemen ook. Zootycoon 1 was ook minder realistisch en wou je een aquarium bouwen moest je (wilde je hem helemaal vol hebben) telkens de view veranderen.
Een tweede ding wat ik veel fijner vind, is de mooie overgang tussen verschillende biotopen, zoals bijv. tussen modder en zand.
Ja, daar geef ik je gelijk in. De biotopen in ZT1 zijn wel mooi, maar ik vindt ze in ZT2 mooier (behalve die overgang dan). Het terrein vormgeven gaat in ZT2 ook makkelijker dan in 1.
Ik vindt de dieren niet zo realistische qua textuur in ZT2 (daar wint ZT1 weer van ZT2 ) maar de bewegingen zijn wel beter dan in ZT1. (Helaas had het nog wel beter gekund in ZT2...) Zootycoon 2 is leuker in graphics en diersoorten, doelen en scenario's. Zootycoon 1 is daar minder in. Zootycoon 2 heeft meer en betere uitbreidingspakketten dan Zootycoon 1.
Conclusie: ZT2 had nog zoveel meer kunnen zijn, helaas is het dat niet geworden. Desondanks vind ik ZT2 leuker! Gr. ChrissievdP
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 25 Prijzenkast:
0
Parkeerhulp
Sorry to post in English here, but i want to participate I still play zoo tycoon 1 because i can build larger zoos with much more exhibits and species than zoo tycoon 2. Of course that zoo tycoon 2 was a major improvement, just see the guest mode and the camera angles that allows you to walk in your own zoo, fantastic ideia
0
Parkeerhulp
Ik speel nog steeds ZT1. Ik vind dat ik met ZT1 meer aandacht aan de bezoekers moet besteden om ze tevreden te houden, en dat ik ook meer verschillende scenarios kan spelen. Met ZT2 gebruik ik meer tijd om rond te kijken, wat er allemaal gebeurd.