ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 289 Prijzenkast:
9
Curator
Beste Bongo-bezitters,
Zelf bezit ik Bongo's, maar ik wou voor hun een fokprogramma oprichten. Dump hier dan even je aantallen van de groep. Want het zou zonde zijn als dit dier geen Fokprogramma kon zijn.
Hieronder volgen lijsten met hoe we het willen gaan doen... De Ledenlijst+Dieren:
TigerKeeper (6xV-9xM)*(incl. dieren van: catfreako**, caspar1995** en xXReFLeXx **)
Thomvonder (2xV-1xM)
IK (3xV-1xM)
Raymondhoek (1xV-1xM)
Robinnijhof (1xV-1xM)
*(Toekomstige) fokprogramma beheerder. **Dient te worden terug gegeven aan die persoon, zodra het fokprogramma is gestart. Hierbij moet hij worden toegelaten tot het fokprogramma.
De Eisen* (29-5-2011 14:12):
Minstens 8 tropische bomen. Hoeven niet persé in het verblijf te zitten, als ze maar 1 vierkante meter van het verblijf af zitten, en het verblijf overlappen.
Afwisseling in tropische grond en grasland. Ook afwisseling in de hoogte's.
Duidelijke privacy
Mogen niet alleen, dat betekent dat er minstens 2 moeten zijn , tenzij een dier apart moet worden gezet v.w. drachtig, gedrag, omgang, etc.
Minstens 10 vierkante per dier
Minstens 2 soorten voedsel, excl. water!
Moeten goed verzorgende verzorgers aangewezen krijgen, met een hoge opleiding.
*Deze eisen kunnen per individu worden afgesproken, dit wordt gedaan door de (toekomstige) Fokprogramma Beheerder.
TigerKeeper Start a revolution, start a comeback!~I'm back, In black!
9
Curator
@ caspar1995, Liet me dat nou net van plan zijn.
Ik ga zsm posten om iets aan te vragen. Ik denk hem zo op te stellen:
Quote ( Aanvraag Bongo's in het "ZTAO-Fokprogramma-aanvraag"-topic)
Beste ZTAO Crew, Wij houders van het diersoort Bongo, wouden graag een fokprogramma voor de diersoorten. De leden zullen zijn:
TigerKeeper (Verantwoordelijke)
Thomvonder
IK
Raymondhoek
Robinnijhof
Verder zijn dit de eisen:
Minstens 8 tropische bomen. Hoeven niet persé in het verblijf te zitten, als ze maar 1 vierkante meter van het verblijf af zitten, en het verblijf overlappen.
Afwisseling in tropische grond en grasland. Ook afwisseling in de hoogte's.
Duidelijke privacy
Mogen niet alleen, dat betekent dat er minstens 2 moeten zijn , tenzij een dier apart moet worden gezet v.w. drachtig, gedrag, omgang, etc.
Minstens 10 vierkante per dier
Minstens 2 soorten voedsel, excl. water!
Moeten goed verzorgende verzorgers aangewezen krijgen, met een hoge opleiding. *Deze eisen kunnen per individu worden afgesproken, dit wordt gedaan door de (toekomstige) Fokprogramma Beheerder.
Hopelijk kan dit soort een fokprogramma krijgen. Frank (Toekomstige Fokprogramma Beheerder)
Zal ik hem dan zo posten? Start a revolution, start a comeback!~I'm back, In black!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 164 Prijzenkast:
0
Verzorger
Ik vind het goed als jij tijdelijk mijn bongo's hebt hoor, als ik ze later maar terugrkijg Als je bij mijn buddy-lijst wil, Pb me! Buddy list: IK, Zebra Zappo, ZooHyena, Diertjee, McCamel
ik denk ik zaljulie even uit eendroom helpen maar lara heeft in het aanvraagtopic al laten weten dat zij het ook heeft
verder vind ik dat jullie veel te snel beslissen of er wel of niet iets komt en de eisen. ik heb nog niet gezien dat raymond heeft ingestemt en in totaal kom ik nu al op 9mensen die de dieren hebben je kan het dan natuurlijk al vergeten!
9
Curator
@ Jeweetwelwie, Sorry hoor, maar ga je nu overal zeggen dat sommige fokpro.'s kansloos zijn? En Lara zegt dat haar niks gevraagd was... Jawel hoor, dit topic is een openbare vraag. En ze voelt zich te snel aangevallen.
Ze verwacht ook dat ik alle trade topics nakijk.... BEN IK GEK?! De één is nog chaotischer dan de ander, sommige hebben ze eensniet. Daarom vraag ik het ook na
En dat we te snel beslissingen nemen, misschien... Maar de reactie's zijn erg positief, dat ik de neiging had om alles snel te doen.
Ik denk maar dat ik vrijwillig de aanvraag in neem, en verder kijken.
Frank Start a revolution, start a comeback!~I'm back, In black!
het is misschien verkeerd geformuleerd maar wat ik bedoel is dat alle mensen nog niet hebben ingestemd. en dat er veel meer mensen zijn met die dieren.
omdat bijna alle mensen deze dieren hebben zal het niet zinvol zijn hier een fokprogramma voor te maken
@ TigerKeeper, Nouja, jeweetwelwie bekijkt het waarschijnlijk vanuit het regel oogpunt. En aangezien ze in feite nog steeds van die personen zijn, zijn er nog steeds TE veel zoo's met die soort om een fokprogramma op te richten.
En al zou iedereen (waarbij het nodig is) zijn bongo's inleveren aan een ander (officieel) waardoor een fokprogramma kan worden gemaakt, dan raad ik het nog steeds extreem af. En waarom? Omdat er in het fokprogramma door iedereen toestemming voor moet geven om per persoon de dieren terug te geven. En dan hoeft er maar 1 persoon nee te zeggen, en vele mensen worden hun dieren gewoon ontnomen. Die dieren zijn dan ook niet terug te halen, dan zijn ze gewoon officieel van de ander. En tja, dat word dan weer huilen.
Dus ik stem er absoluut niet mee in, en raad het zelfs enorm af!