Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Burgers Zoo Nieuws
dennis11
Datum: Zondag, 19 Feb 2012, 17:43 | Bericht # 11   
dennis11 
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

Kassa Medewerker

nee ik haal het van laafse kikkers

Added (19 Feb 2012, 16:43)
---------------------------------------------
nieuws uit burgers:

- De twee tijgers en de pinguïns zijn weer zichtbaar.
- Maar twee Maleise beren gezien, het mannetje en een vrouwtje.
- De oude goudjakhals/Afrikaanse wolf zit in het tijgergebouw.
- De monniksgieren, vale gieren, zeearenden, trompetvogels en pelikanen zijn druk bezig met het bouwen van nesten.
- Er is een nieuwe paardantilope-man op de Safari-vlakte geïntroduceerd.
- Er zijn geen slangehalsvogels meer te zien in de Mangrove. In de Bush telde ik er drie, maar dat zouden er nu dus waarschijnlijk vier moeten zijn. Hopelijk zat er één ergens hoog in de bomen....
- In de Desert zijn er op verschillende plekken nesten te zien van rode kardinalen, witvleugelduiven en Socorroduiven.
- De dubbele neushoornvogels zitten in hun nieuwe binnenverblijf in de Fazanterie:

Bericht veranderd door: dennis11 - Zondag, 19 Feb 2012, 17:44
Berichtnee ik haal het van laafse kikkers

Added (19 Feb 2012, 16:43)
nieuws uit burgers:

- De twee tijgers en de pinguïns zijn weer zichtbaar.
- Maar twee Maleise beren gezien, het mannetje en een vrouwtje.
- De oude goudjakhals/Afrikaanse wolf zit in het tijgergebouw.
- De monniksgieren, vale gieren, zeearenden, trompetvogels en pelikanen zijn druk bezig met het bouwen van nesten.
- Er is een nieuwe paardantilope-man op de Safari-vlakte geïntroduceerd.
- Er zijn geen slangehalsvogels meer te zien in de Mangrove. In de Bush telde ik er drie, maar dat zouden er nu dus waarschijnlijk vier moeten zijn. Hopelijk zat er één ergens hoog in de bomen....
- In de Desert zijn er op verschillende plekken nesten te zien van rode kardinalen, witvleugelduiven en Socorroduiven.
- De dubbele neushoornvogels zitten in hun nieuwe binnenverblijf in de Fazanterie:

Bericht getypt door - dennis11
Toegevoegd op 19 Feb 2012 om 17:43
Svenyboy04
Datum: Zondag, 18 Maa 2012, 11:10 | Bericht # 12   
ZTSF Gegevens

Verzorger

leuk nieuws bedankt ^_^

Mijn favoriete sirie gaat weer op tv komen namelijk Burger's zoo Drukte in de Dierentuin.

'Drukte In De Dierentuin' terug op televisie!

Burgers' Zoo maakt bekend dat vanaf maandag 19 maart een nieuw seizoen start van de succesvolle televisieserie 'Drukte In De Dierentuin' bij SBS 6. Na drie seizoenen waarin het reilen en zeilen centraal heeft gestaan van de dieren en hun verzorgers in het Arnhemse dierenpark, is Burgers' Zoo in het vierde seizoen samen met vier andere Nederlandse dierentuinen te zien.

Vanaf maandag 19 maart zendt SBS 6 wekelijks van maandag tot en met vrijdag gloednieuwe afleveringen uit. Elke werkdag om 20.00 uur kunnen de kijkers thuis hun hart ophalen bij alle ontwikkelingen die zich op dierengebied afspelen in Diergaarde Blijdorp (Rotterdam), Gaia Zoo (Kerkrade), Apenheul (Apeldoorn), DierenPark Amersfoort en Burgers' Zoo (Arnhem).

Succes smaakt naar meer!
Burgers' Zoo werkt al meer dan drie jaar op zeer prettige wijze samen met televisiezender SBS en televisieproducent Eyeworks. Deze samenwerking is tot uiting gekomen in drie seizoenen van de televisieserie 'Drukte In De Dierentuin'. Het succes van de serie en de hoge kijkcijfers hebben geleid tot een ambitieus project van vaderlandse bodem met vijf bekende Nederlandse dierentuinen. In het vierde seizoen staat niet alleen het Arnhemse dierenpark centraal, maar ook Diergaarde Blijdorp, Gaia Zoo, Apenheul en DierenPark Amersfoort bieden letterlijk en figuurlijk een interessante blik achter de schermen.

Bijzondere verhalen
De kracht van 'Drukte In De Dierentuin' schuilt voor een groot deel in de authenticiteit van de verhalen: echte mensen werken dagelijks met echte diersoorten in bij de kijker bekende Nederlandse dierentuinen, waarbij de bijzondere ontwikkelingen worden gevolgd. In het vierde seizoen is de televisiekijker thuis bijvoorbeeld getuige van een kunstmatige inseminatie bij de luipaardhaaien van Burgers' Zoo, een wereldprimeur. In Diergaarde Blijdorp vindt een ingewikkelde operatie plaats bij een okapi, terwijl in DierenPark Amersfoort een jonge Aziatische neushoorn is geboren. In Gaia Zoo volgen we de verzorgers bij de inspectie van een jonge slingeraap en in Apenheul spelen de doodshoofdaapjes een grote rol.

Lijkt me leuk de eerste aflevering is maandag om 8 uur op sbs 6.

Brullende Leeuwen
Berichtleuk nieuws bedankt ^_^

Mijn favoriete sirie gaat weer op tv komen namelijk Burger's zoo Drukte in de Dierentuin.

'Drukte In De Dierentuin' terug op televisie!

Burgers' Zoo maakt bekend dat vanaf maandag 19 maart een nieuw seizoen start van de succesvolle televisieserie 'Drukte In De Dierentuin' bij SBS 6. Na drie seizoenen waarin het reilen en zeilen centraal heeft gestaan van de dieren en hun verzorgers in het Arnhemse dierenpark, is Burgers' Zoo in het vierde seizoen samen met vier andere Nederlandse dierentuinen te zien.

Vanaf maandag 19 maart zendt SBS 6 wekelijks van maandag tot en met vrijdag gloednieuwe afleveringen uit. Elke werkdag om 20.00 uur kunnen de kijkers thuis hun hart ophalen bij alle ontwikkelingen die zich op dierengebied afspelen in Diergaarde Blijdorp (Rotterdam), Gaia Zoo (Kerkrade), Apenheul (Apeldoorn), DierenPark Amersfoort en Burgers' Zoo (Arnhem).

Succes smaakt naar meer!
Burgers' Zoo werkt al meer dan drie jaar op zeer prettige wijze samen met televisiezender SBS en televisieproducent Eyeworks. Deze samenwerking is tot uiting gekomen in drie seizoenen van de televisieserie 'Drukte In De Dierentuin'. Het succes van de serie en de hoge kijkcijfers hebben geleid tot een ambitieus project van vaderlandse bodem met vijf bekende Nederlandse dierentuinen. In het vierde seizoen staat niet alleen het Arnhemse dierenpark centraal, maar ook Diergaarde Blijdorp, Gaia Zoo, Apenheul en DierenPark Amersfoort bieden letterlijk en figuurlijk een interessante blik achter de schermen.

Bijzondere verhalen
De kracht van 'Drukte In De Dierentuin' schuilt voor een groot deel in de authenticiteit van de verhalen: echte mensen werken dagelijks met echte diersoorten in bij de kijker bekende Nederlandse dierentuinen, waarbij de bijzondere ontwikkelingen worden gevolgd. In het vierde seizoen is de televisiekijker thuis bijvoorbeeld getuige van een kunstmatige inseminatie bij de luipaardhaaien van Burgers' Zoo, een wereldprimeur. In Diergaarde Blijdorp vindt een ingewikkelde operatie plaats bij een okapi, terwijl in DierenPark Amersfoort een jonge Aziatische neushoorn is geboren. In Gaia Zoo volgen we de verzorgers bij de inspectie van een jonge slingeraap en in Apenheul spelen de doodshoofdaapjes een grote rol.

Lijkt me leuk de eerste aflevering is maandag om 8 uur op sbs 6.

Bericht getypt door - Svenyboy04
Toegevoegd op 18 Maa 2012 om 11:10
Merwin
Datum: Dinsdag, 20 Maa 2012, 20:12 | Bericht # 13   
Merwin 
ZTSF Gegevens

Stagiaire

drukte in de dierentuin is echt leuk ik vind zelf burgers zoo een hele mooie dierentuin vooral de tunnel en wat een goeie info

merwino
Berichtdrukte in de dierentuin is echt leuk ik vind zelf burgers zoo een hele mooie dierentuin vooral de tunnel en wat een goeie info

merwino

Bericht getypt door - Merwin
Toegevoegd op 20 Maa 2012 om 20:12
timo13
Datum: Donderdag, 12 Apr 2012, 16:02 | Bericht # 14   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 4

Onderdirecteur

De laatste voorbereidingen worden getroffen voor de opening morgen van Kids Jungle, onze nieuwe indoor speeltuin

(twitter)

Added (12 Apr 2012, 16:02)
Burgers zoo heeft een award gewonnen

klik op Deze Link voor meer info ;)

BerichtDe laatste voorbereidingen worden getroffen voor de opening morgen van Kids Jungle, onze nieuwe indoor speeltuin

(twitter)

Added (12 Apr 2012, 16:02)
Burgers zoo heeft een award gewonnen

klik op Deze Link voor meer info ;)

Bericht getypt door - timo13
Toegevoegd op 12 Apr 2012 om 16:02
Dyly
Datum: Dinsdag, 24 Apr 2012, 09:22 | Bericht # 15   
ZTSF Gegevens
Groep: Non-actief lid

Stagiaire

Het is baby tijd! De Wrattenzwijnen hebben een zoontje en dochtertje gekregen, en Gingabella de neushoorn krijgt over zo'n jaartje een nieuw jong. Ook zijn er in de Bush al kleine duifjes uit het ei gekropen

Zoo geweldig!!!

Bericht veranderd door: Dyly - Dinsdag, 24 Apr 2012, 09:24
BerichtHet is baby tijd! De Wrattenzwijnen hebben een zoontje en dochtertje gekregen, en Gingabella de neushoorn krijgt over zo'n jaartje een nieuw jong. Ook zijn er in de Bush al kleine duifjes uit het ei gekropen

Bericht getypt door - Dyly
Toegevoegd op 24 Apr 2012 om 09:22
ZTD
Datum: Dinsdag, 15 Mei 2012, 17:51 | Bericht # 16   
ZTSF Gegevens

Kassa Medewerker

Kangoeroe in de bossen bij Arnhem
ARNHEM - Medewerkers van Burgers' Zoo in Arnhem gaan proberen een kangoeroe te vangen, die sinds het weekeinde rondspringt in de bossen ten noorden van Arnhem. Waar het dier vandaan komt en wie de eigenaar is, is nog onbekend volgens een woordvoerster van de dierentuin.

Bekijk HIER het volledige bericht.

Groetjes,
Jeweetwelwie ^_^

Kijk snel op ZTD! Klik op de banner hierboven!
BerichtKangoeroe in de bossen bij Arnhem
ARNHEM - Medewerkers van Burgers' Zoo in Arnhem gaan proberen een kangoeroe te vangen, die sinds het weekeinde rondspringt in de bossen ten noorden van Arnhem. Waar het dier vandaan komt en wie de eigenaar is, is nog onbekend volgens een woordvoerster van de dierentuin.

Groetjes,
Jeweetwelwie ^_^

Bericht getypt door - ZTD
Toegevoegd op 15 Mei 2012 om 17:51
timo13
Datum: Dinsdag, 22 Mei 2012, 15:21 | Bericht # 17   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

Vandaag weer een zebra jong geboren, 25 zebra's nu
en ook nog na alle geboortes 18 Giraffe's
hiermee hebben ze de grootste zebra kudden van Europa
maar volgens mij ook de grootste giraffe kudde van nederland (dus ook meer als SBB)
en volgens mij als ik het goed verstond (in krugers park op omroep gelderland) 17 leeuwen
waarvan 10 in het park en de rest in de kraamhokken, wat volgens mij ookal een mega groep is

Weet iemand hoeveel neushoorns ze nu hebben?

BerichtVandaag weer een zebra jong geboren, 25 zebra's nu
en ook nog na alle geboortes 18 Giraffe's
hiermee hebben ze de grootste zebra kudden van Europa
maar volgens mij ook de grootste giraffe kudde van nederland (dus ook meer als SBB)
en volgens mij als ik het goed verstond (in krugers park op omroep gelderland) 17 leeuwen
waarvan 10 in het park en de rest in de kraamhokken, wat volgens mij ookal een mega groep is

Weet iemand hoeveel neushoorns ze nu hebben?

Toegevoegd op 22 Mei 2012 om 15:21
zebraatje
Datum: Dinsdag, 22 Mei 2012, 15:59 | Bericht # 18   
ZTSF Gegevens

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 1

Kassa Medewerker

timo13 ze hebben nu 7 neushoorns
mannetjes: gilou en dozer
vrouwtjes: kwanzaa, gingabelle,iris,kara en freya
Berichttimo13 ze hebben nu 7 neushoorns
mannetjes: gilou en dozer
vrouwtjes: kwanzaa, gingabelle,iris,kara en freya

Bericht getypt door - zebraatje
Toegevoegd op 22 Mei 2012 om 15:59
timo13
Datum: Dinsdag, 22 Mei 2012, 18:17 | Bericht # 19   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ zebraatje, Aha Dozer gaat binnekort weg denk ik of niet? dat is toch een jong van een jaar of 2 terug?

Bericht@ zebraatje, Aha Dozer gaat binnekort weg denk ik of niet? dat is toch een jong van een jaar of 2 terug?

Toegevoegd op 22 Mei 2012 om 18:17
ZTD
Datum: Dinsdag, 22 Mei 2012, 18:25 | Bericht # 20   
ZTSF Gegevens

Kassa Medewerker

In het ZTD stond ook een bericht over de Zebra.

Zebra bevalt voor ogen bezoekers
Een zebra is Burgers'Zoo in Arnhem is maandag voor de ogen van bezoekers van de dierentuin bevallen van een jong. Zebra's bevallen in het wild vrijwel nooit op klaarlichte dag in alle openheid, omdat dat te gevaarlijk is voor het pasgeboren jong.

Groetjes,
Jeweetwelwie

Kijk snel op ZTD! Klik op de banner hierboven!
BerichtIn het ZTD stond ook een bericht over de Zebra.

Zebra bevalt voor ogen bezoekers
Een zebra is Burgers'Zoo in Arnhem is maandag voor de ogen van bezoekers van de dierentuin bevallen van een jong. Zebra's bevallen in het wild vrijwel nooit op klaarlichte dag in alle openheid, omdat dat te gevaarlijk is voor het pasgeboren jong.

Groetjes,
Jeweetwelwie

Bericht getypt door - ZTD
Toegevoegd op 22 Mei 2012 om 18:25
Search:

Hosted by uCoz