ze plannen inderdaad een nieuw project heb ik gehoord, nobody knows what maar ik zou niet weten wat, misschien iets met bergen ofzo?
zelf zeiden ze:
Van Hooff benadrukt dat de plannenmakerij in een pril stadium verkeert. In werkgroepen wordt nagedacht over de verschillende opties. Het creëren van een poollandschap in Arnhem is een mogelijkheid, maar er zijn meer gedachterichtingen waar een select gezelschap over nadenkt. Een ‘nevelwoud’ bijvoorbeeld. Dat zou een stukje Costa Rica naar Arnhem kunnen brengen. Daarbij moet gedacht worden aan bomen op wolkenniveau, de eeuwige nevel waar kolibrie’s vliegen. Gedacht wordt ook aan een display rond het thema ‘Everglades’, het moerasland in Florida met plaats voor vogels, manatees en alligators. Een andere mogelijkheid is de bestaande Burgers’ Bush uit breiden.
Bericht veranderd door: ZooZa - Donderdag, 15 Jan 2015, 06:58
Inderdaad weet niemand (buiten de direct betrokkenen) wat er precies gaat komen. Maar er zou wat zijn uitgelekt, natuurlijk zijn het slechts roddels maar toch wel leuk om te horen. Zo zou tegen een Duitse collega zijn gezegd: "Es wird kalt werden" (het zal koud worden) Tel dit op bij de geruchten dat er over walrussen geïnformeerd is een hoop mensen hebben het vermoeden dat het een poolgebied gaat worden. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Datum: Donderdag, 15 Jan 2015, 15:02 | Bericht # 53
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 262 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
een poolgebied lijkt me wel cool, maar ik vind zelf de andere ideeën wel leuker omdat daar meer dieren van zijn. maar gebieden zoals Costa Rica heeft burgers al een beetje en een poolgebied is echt totaal nieuw. dus opzicht kan ik wel begrijpen waarom ze het zouden doen en walrussen lijken me wel heel cool om te zien!
kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
Als ze er maar iets origineels van maken vind ik eigenlijk alles goed. De zoveelste verblijvenreeks met ijsbeer, poolvos, rendier wordt saai, dat zou niet a la burgers' zijn.
Maar stel je voor: een gethematiseerde ingang met een sneeuwuilenvolière* voor een grote hal. Binnen de als poollandschap aangeklede hal leven sneeuwhazen, sneeuwhoenders en sternen vrij. In een vijver zitten eidereenden, bergeenden*, brandganzen en kleine zwanen*, en in een afgeschermd stukje de ringelrobben*. Dan loop je door een tunneltje met verblijfjes voor lemmingen, woelmuizen, boskikkers en etc met onderwaterzicht op de Robben. Als je daaruit komt kom je bij een gethematiseerd verblijf voor idd bv. walrussen mét onderwaterzicht. Zet er een thema-restaurantje bij een verblijven/volières voor bv poolvossen, laplanduilen en kruisbekken en klaar. (* is al in het park) Zoiets zal geweldig zijn! dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
ZooZa, de andere opties zijn vrij ingewikkeld, Het liefst zou ik zien dat de bush eindelijk eens geografisch correct wordt gemaakt (bv alleen ZO-Azië, congo of Z-Amerika). Maar ik ben benieuwd waar ze dit gaan bouwen. De opties (als het geen vernieuwing van de bush is): - gebied langs de bush - uitbreidingsgebied 'boven' de mensapen - oude hagenbeck deel
Dat oude deel zal sowieso een keer weg moeten, probleem: wat moet je met die dieren. Blauwe duikers zullen er blijven of maar tijdelijk weggaan, Burgers' is immers coördinator. Bergeenden, stokstaarten, maki's en ik denk ook bongo's en tapirs zijn nog vrij gemakkelijk ergens anders onder te brengen. Voor de wratterzwijnen, rode duikers en ringelrobben wordt het al gecompliceerder. Dwergnijlpaarden weet ik niet zo goed. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Datum: Donderdag, 15 Jan 2015, 21:24 | Bericht # 57
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 262 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
@ carnotaurus, heel leuk idee van het polen gebied! ijsberen zou ik zelf nog steeds wel mooi vinden. ik hoop alleen wel dat ze dan een heel groot mooi verblijf net zoals in Blijdorp krijgen. want ik ben zelf niet zo'n fan van het verblijf in Rhenen. misschien zouden Orka's ook nog een goed idee zijn xD. ik heb ze zelf wel nog nooit gezien. ( en ze zijn er niet in Nederland)
ik heb een vraagje, heb je ook ergens een site waar deze informatie op stond (ook van die andere ideeën met thema gebieden) ik zou dat er leuk vinden om dan even door te lezen. want het is wel leuk dat (misschien) Burgers eindelijk weer een keer gaat vernieuwen!
kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
Kit_Fisto, het ideetje erboven heb ik zelf bedacht, de roddels gaan o.a. rond op dierentuin-fora.
Maar voor orka's moeten ze bijna zeker aan wildvang gaan doen, en dat is niet zo'n geaccepteerde gebeurtenis, zeker niet bij orka's. In Rusland blijken ze wel vaker orka's, beluga's of zo op te vissen maar onze relatie met Rusland is nu ook niet zo geweldig... (los van het feit dat ik vind dat grotere walvisachtigen zoals orka's niet op een natuurlijke manier te houden zijn nu)
IJsberen hoef ik niet te zien, maar mijn menig wordt niet door iedereen gedeeld (zie het topic over klassieke zoo-dieren ) Ik snap wel dat ze voor het publiek populair zijn. Maar ze zijn er al in Dierenrijk, Rhenen en Blijdorp en Artis wil ze. Dan heb ik liever een vijvertje vol met slagtand-zeehonden , en dan voor de verandering géén show! dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
ik ben het met je eens over de 'geen shows' alleen voeder shows gaan nog wel, maar dat je ze met hun snuit optillen… beetje overdreven, niet?
EEN ROUTE VOL CHINESE LICHTOBJECTEN! vrijdag, 16 januari 2015
Koninklijke Burgers' Zoo organiseert van zaterdag 7 februari tot en met zondag 1 maart 2015 dagelijks van 18.00 tot 21.00 uur een kleurrijk lichtevenement: China Light in Burgers’ Zoo. Bezoekers ontdekken ’s avonds op een centrale route door het dierenpark vele grote en thematische lichtfiguren. Zo ontdekken gasten bijvoorbeeld een groep lichtfiguren van ruim 25 panda’s, maar ook tot de verbeelding sprekende fabeldieren zoals een enorme Chinese draak van wel 40 meter lang! MEER INFO & KAARTEN >>>(geen reclame overigens!)
CENTRALE ROUTE DOOR HET PARK In de spannende omgeving van een donker dierenpark leidt een centrale route dwars door Burgers’ Zoo de gasten van de ene kleurrijke verbazing naar de andere. China Light biedt elke avond vanaf 18.00 uur een avontuurlijke ontdekkingstocht door een fantasierijke wereld vol dieren en planten. Tijdens de sfeervolle avond blijven bezoekers geheel in de sfeer met de Aziatische en Chinese gerechten die het Bush Restaurant serveert of de hartige winterse lekkernijen die bij de Kids Jungle verkrijgbaar zijn.
Bericht veranderd door: ZooZa - Zaterdag, 17 Jan 2015, 07:24
Ik was dus vrijdag in Burgers', een paar dingen vielen me op.
1 - China light is best uitgebreid, inclusief de hele lion-king over het stokstaartenverblijf 2 - voor de eerste keer een mangrove-ijsvogel gezien! 3 - Burgers' verduifd: de bush en de Desert zaten propvol met duiven! 4 - de nieuwe vogelquarantaine was er mooi om te zien.
Added (31 Aug 2015, 16:03) --------------------------------------------- Opnieuw in Burgers' geweest. Alles lag er mooi bij en ik heb onder andere een jonge blauwe duiker gezien.
En het viel me op dat van alles wat ik bezocht heb (incl. 'dé erlebnistuin', Gelsenkirchen) Burgers' toch wel het meest voelt of je in de natuur zit en wat betreft vrij levende dieren (onder omheining of zo dus) toch wel een topper is. Ik de Bush. Desert of Mangrove kún je ook echt van alles ontdekken en vinden, terwijl bijvoorbeeld Gelsenkirchen een vrij saai en kaal vogelbestand heeft. Vogels kijken voelt in de Bush bijna hetzelfde als in de vrije natuur. De tammere, simpele soorten ziet iedereen (waaierduif, rode ibis, taling), maar voor vogels als shamalijster, zwartkapjungletimalia of jacarinagors moet je gewoon moeite doen.
Voor wie wil, dit zijn de 'vrij levende' vogels die ik vrijdag gezien heb in de Bush: (moet wel toegeven dat we echt letterlijk de halve dag voor Bush en Mangrove gebruikt hebben!)