Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Burgers Zoo Nieuws
dinosaure99
Datum: Donderdag, 21 Nov 2013, 21:09 | Bericht # 41   
dinosaure99 
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

Parkeerhulp

Voor het eerst sinds 30 jaar in Nederland kwam op 20 november 2012 in Burgers' Zoo een knaloranje brillangoer ter wereld. Inmiddels is het jong bijna even grijs als zijn ouders. Zolang jonge brillangoeren nog oranje zijn, staan de volwassen dieren oogluikend qua gedrag wat meer toe. Net als bij mensenkinderen komt er een leeftijd dat de jonge brillangoeren moeten weten hoe ze zich binnen de groep horen te gedragen: zodra de oranje kleur is verdwenen, wordt er minder getolereerd!

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos....0_n.jpg
BerichtVoor het eerst sinds 30 jaar in Nederland kwam op 20 november 2012 in Burgers' Zoo een knaloranje brillangoer ter wereld. Inmiddels is het jong bijna even grijs als zijn ouders. Zolang jonge brillangoeren nog oranje zijn, staan de volwassen dieren oogluikend qua gedrag wat meer toe. Net als bij mensenkinderen komt er een leeftijd dat de jonge brillangoeren moeten weten hoe ze zich binnen de groep horen te gedragen: zodra de oranje kleur is verdwenen, wordt er minder getolereerd!

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos....0_n.jpg

Bericht getypt door - dinosaure99
Toegevoegd op 21 Nov 2013 om 21:09
ZooZa
Datum: Maandag, 07 Apr 2014, 14:39 | Bericht # 42   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 1

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 4

Curator

Weetje, ik ga gewoon wat nieuws posten:

Opstandige gorillapuber verhuisd naar Frankrijk
Westelijke laaglandgorilla Likalé is dinsdagochtend 4 februari vanuit het Arnhemse dierenpark Koninklijke Burgers’ Zoo vertrokken naar Frankrijk. Het 12-jarige pubermannetje wordt in de dierentuin van Saint Martin la Plaine stap voor stap geïntroduceerd bij een groep gorillavrouwen. Het is de bedoeling dat Likalé in de Franse gorillagroep op termijn de nieuwe fokman wordt.

burgers' zoo

_________________________________________________________________________________________________________________________________

Burgers' Zoo heeft nieuwe huisstijl en 100-jaar aangekondigd

Op 1 april 2014 begint er voor Burgers’ Zoo een nieuwe 100-jaar Burgers’ Zoo. Dit vormt een uitstekend moment om de positionering aan te scherpen. We hebben daarom in ons jubileumjaar samen met een groep abonnementhouders en daggasten kritisch bekeken wat Burgers’ Zoo zo uniek maakt, waarom wij op de wereld zijn en wat wij u als trouwe bezoeker beloven. Uit dit creatieve proces is de volgende belofte naar voren gekomen:

Bericht veranderd door: ZooZa - Maandag, 07 Apr 2014, 14:41
BerichtWeetje, ik ga gewoon wat nieuws posten:

Opstandige gorillapuber verhuisd naar Frankrijk
Westelijke laaglandgorilla Likalé is dinsdagochtend 4 februari vanuit het Arnhemse dierenpark Koninklijke Burgers’ Zoo vertrokken naar Frankrijk. Het 12-jarige pubermannetje wordt in de dierentuin van Saint Martin la Plaine stap voor stap geïntroduceerd bij een groep gorillavrouwen. Het is de bedoeling dat Likalé in de Franse gorillagroep op termijn de nieuwe fokman wordt.

burgers' zoo

_________________________________________________________________________________________________________________________________

Burgers' Zoo heeft nieuwe huisstijl en 100-jaar aangekondigd

Op 1 april 2014 begint er voor Burgers’ Zoo een nieuwe 100-jaar Burgers’ Zoo. Dit vormt een uitstekend moment om de positionering aan te scherpen. We hebben daarom in ons jubileumjaar samen met een groep abonnementhouders en daggasten kritisch bekeken wat Burgers’ Zoo zo uniek maakt, waarom wij op de wereld zijn en wat wij u als trouwe bezoeker beloven. Uit dit creatieve proces is de volgende belofte naar voren gekomen:

Bericht getypt door - ZooZa
Toegevoegd op 07 Apr 2014 om 14:39
carnotaurus
Datum: Maandag, 07 Apr 2014, 20:29 | Bericht # 43   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 2

ZTAO
Reputatie: 3

Onderdirecteur

ZooZa, Ik had dat inderdaad gezien.
Ook is één van de zeekoeien - gelukkig - verhuist.
Het verblijf is eigenlijk te klein voor drie van deze gigantische dieren.
Beter is misschien wel om ze helemaal weg te doen uit de bush.

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
BerichtZooZa, Ik had dat inderdaad gezien.
Ook is één van de zeekoeien - gelukkig - verhuist.
Het verblijf is eigenlijk te klein voor drie van deze gigantische dieren.
Beter is misschien wel om ze helemaal weg te doen uit de bush.

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 07 Apr 2014 om 20:29
ZooZa
Datum: Zaterdag, 06 Dec 2014, 07:45 | Bericht # 44   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

Neushoorn geboren in Burgers' Zoo

er is een jonge neushoorn geboren in Burgers' Zoo
het dier maakt het goed en loopt nu nog samen met zijn/haar moeder rond in een apart verblijf

TIJGERTWEELING KRIJGT EERSTE MEDISCHE CONTROLE
vrijdag, 17 oktober 2014

Vrijdag 17 oktober heeft de pasgeboren Sumatraanse tijgertweeling een medische controle ondergaan. De dierenarts chipte, sekste (= bepaalde het geslacht) en entte de twee welpen tegen katten- en niesziekte. Via www.burgerszoo.nl/tijger heeft het Arnhemse dierenpark sinds vrijdag 29 augustus 2014 zeven dagen in de week vierentwintig uur per dag een livestream in het kraamverblijf van de tijgers aangeboden, deze stream is inmiddels door ruim 150.000 mensen bezocht. Op onze Facebook pagina kunt u tot dinsdag mee denken over de namen voor de twee jongen.

Burgers’ Zoo heeft enkele jaren geleden toestemming gekregen van de coördinator van het Europese fokprogramma voor Sumatraanse tijgers om met deze katachtigen te mogen gaan fokken. Uit twee buitenlandse dierentuinen reisde een onverwante jonge man en vrouw naar Arnhem af. De Sumatraanse tijgervrouw is afkomstig uit de dierentuin van Krefeld (Duitsland) en is succesvol gekoppeld aan een man uit Paignton Zoo (Engeland). Op 4 mei 2013 wierp de vrouw haar eerste nest, toevallig ook een tweeling en twee vrouwtjes. Ze heeft beide jongen succesvol grootgebracht.
Om de tweeling -die geboren zijn in september 2014- te zien moet u nog even geduld hebben, als het weer het toe laat zullen ze over enkele weken te zien zijn in het grote buitenverblijf.

Bericht veranderd door: ZooZa - Zaterdag, 06 Dec 2014, 07:45
BerichtNeushoorn geboren in Burgers' Zoo

er is een jonge neushoorn geboren in Burgers' Zoo
het dier maakt het goed en loopt nu nog samen met zijn/haar moeder rond in een apart verblijf

TIJGERTWEELING KRIJGT EERSTE MEDISCHE CONTROLE
vrijdag, 17 oktober 2014

Vrijdag 17 oktober heeft de pasgeboren Sumatraanse tijgertweeling een medische controle ondergaan. De dierenarts chipte, sekste (= bepaalde het geslacht) en entte de twee welpen tegen katten- en niesziekte. Via www.burgerszoo.nl/tijger heeft het Arnhemse dierenpark sinds vrijdag 29 augustus 2014 zeven dagen in de week vierentwintig uur per dag een livestream in het kraamverblijf van de tijgers aangeboden, deze stream is inmiddels door ruim 150.000 mensen bezocht. Op onze Facebook pagina kunt u tot dinsdag mee denken over de namen voor de twee jongen.

Burgers’ Zoo heeft enkele jaren geleden toestemming gekregen van de coördinator van het Europese fokprogramma voor Sumatraanse tijgers om met deze katachtigen te mogen gaan fokken. Uit twee buitenlandse dierentuinen reisde een onverwante jonge man en vrouw naar Arnhem af. De Sumatraanse tijgervrouw is afkomstig uit de dierentuin van Krefeld (Duitsland) en is succesvol gekoppeld aan een man uit Paignton Zoo (Engeland). Op 4 mei 2013 wierp de vrouw haar eerste nest, toevallig ook een tweeling en twee vrouwtjes. Ze heeft beide jongen succesvol grootgebracht.
Om de tweeling -die geboren zijn in september 2014- te zien moet u nog even geduld hebben, als het weer het toe laat zullen ze over enkele weken te zien zijn in het grote buitenverblijf.

Toegevoegd op 06 Dec 2014 om 07:45
carnotaurus
Datum: Zaterdag, 06 Dec 2014, 21:43 | Bericht # 45   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

Leuk nieuws om zo te horen!

BerichtLeuk nieuws om zo te horen!

Toegevoegd op 06 Dec 2014 om 21:43
ZooZa
Datum: Dinsdag, 13 Jan 2015, 17:35 | Bericht # 46   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

T-SHIRT PRESENTATIE
vrijdag, 12 december 2014

Op woensdag 17 december vindt in Burgers’ Zoo de kick-off plaats van de ‘Only 100 Left’ campagne. Via de campagne vragen wij samen met Okimono aandacht voor natuurbescherming en in het bijzonder voor een aantal bedreigde diersoorten en de stichtingen die zich voor deze dieren inzetten.
Voor Stichting Spots, Trees For All, Stadsbijen, Painted Dogs Conservation en The Jane Goodall Institute Nederland zijn t-shirts met een boodschap ontworpen, die woensdag worden gepresenteerd. Nederlands bekendste bioloog, programmamaker en ambassadeur van Future for Nature, dr. Freek Vonk, is aanwezig bij de kick-off en presenteert zijn eigen shirt voor deze campagne.

HET INITIATIEF

Alex van Hooff, directeur Koninklijke Burgers’ Zoo: “Burgers’ Zoo draagt het creatieve initiatief van de campagne ‘Only 100 Left’ een warm hart toe en heeft Okimono in contact gebracht met Stichting Future For Nature en diverse natuurbeschermingsorganisaties in Nederland en in het buitenland. Ook zetten wij onze eigen communicatiemiddelen graag in ter ondersteuning om de campagne de bekendheid te geven die het verdient. Met name de creativiteit van het project, de aantrekkelijke en exclusieve campagnelijn en de directe steun aan natuurbescherming vinden wij bij Burgers’ Zoo bijzonder inspirerend!”
Gerrit Weeren van Okimono: "De shirts zijn eco en fair en de opbrengst gaat naar de stichting of persoon die zich inzet voor de afgebeelde diersoort." De prijs ligt net onder de 45 euro.

goed initiatief, vinden jullie niet? ik zou d'r best een kopen haha

Hé wat zielig:

Tot onze grote spijt hebben we vandaag helaas afscheid moeten nemen van de volwassen gorillavrouw Shatilla. Zij was al enkele dagen ernstig ziek, maar vanmorgen verslechterde haar situatie drastisch. Onze dierenarts heeft Shatilla daarom direct uitgebreid onderzocht, maar haar situatie was dusdanig slecht dat hij helaas in overleg met de biologen en dierverzorgers tot euthanasie heeft moeten besluiten. Pathologen van de Universiteit van Utrecht gaan nu uitgebreid onderzoek doen naar de oorzaken van de ziekte van onze gorilla.

Bericht veranderd door: ZooZa - Dinsdag, 13 Jan 2015, 17:36
BerichtT-SHIRT PRESENTATIE
vrijdag, 12 december 2014

Op woensdag 17 december vindt in Burgers’ Zoo de kick-off plaats van de ‘Only 100 Left’ campagne. Via de campagne vragen wij samen met Okimono aandacht voor natuurbescherming en in het bijzonder voor een aantal bedreigde diersoorten en de stichtingen die zich voor deze dieren inzetten.
Voor Stichting Spots, Trees For All, Stadsbijen, Painted Dogs Conservation en The Jane Goodall Institute Nederland zijn t-shirts met een boodschap ontworpen, die woensdag worden gepresenteerd. Nederlands bekendste bioloog, programmamaker en ambassadeur van Future for Nature, dr. Freek Vonk, is aanwezig bij de kick-off en presenteert zijn eigen shirt voor deze campagne.

HET INITIATIEF

Alex van Hooff, directeur Koninklijke Burgers’ Zoo: “Burgers’ Zoo draagt het creatieve initiatief van de campagne ‘Only 100 Left’ een warm hart toe en heeft Okimono in contact gebracht met Stichting Future For Nature en diverse natuurbeschermingsorganisaties in Nederland en in het buitenland. Ook zetten wij onze eigen communicatiemiddelen graag in ter ondersteuning om de campagne de bekendheid te geven die het verdient. Met name de creativiteit van het project, de aantrekkelijke en exclusieve campagnelijn en de directe steun aan natuurbescherming vinden wij bij Burgers’ Zoo bijzonder inspirerend!”
Gerrit Weeren van Okimono: "De shirts zijn eco en fair en de opbrengst gaat naar de stichting of persoon die zich inzet voor de afgebeelde diersoort." De prijs ligt net onder de 45 euro.

goed initiatief, vinden jullie niet? ik zou d'r best een kopen haha

Hé wat zielig:

Tot onze grote spijt hebben we vandaag helaas afscheid moeten nemen van de volwassen gorillavrouw Shatilla. Zij was al enkele dagen ernstig ziek, maar vanmorgen verslechterde haar situatie drastisch. Onze dierenarts heeft Shatilla daarom direct uitgebreid onderzocht, maar haar situatie was dusdanig slecht dat hij helaas in overleg met de biologen en dierverzorgers tot euthanasie heeft moeten besluiten. Pathologen van de Universiteit van Utrecht gaan nu uitgebreid onderzoek doen naar de oorzaken van de ziekte van onze gorilla.

Toegevoegd op 13 Jan 2015 om 17:35
carnotaurus
Datum: Dinsdag, 13 Jan 2015, 20:59 | Bericht # 47   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

ZooZa, goed initiatief!
Helaas zal ik niet zo snel naar Burgers' gaan, vanwege de andere zoo's die ik dit jaar graag wil gaan zien.

BerichtZooZa, goed initiatief!
Helaas zal ik niet zo snel naar Burgers' gaan, vanwege de andere zoo's die ik dit jaar graag wil gaan zien.

Toegevoegd op 13 Jan 2015 om 20:59
ZooZa
Datum: Dinsdag, 13 Jan 2015, 21:18 | Bericht # 48   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

@ carnotaurus, ik ook niet, ik wil zeker 1-2 keer langs burgers' gaan, maar daarnaast ook wat nieuwe zoo's bezoeken (we plannen om naar Skandinavie te gaan deze zomer, iemand tips?) ook vroeg ik me af of we nog andere nieuws-topics konden maken? zoals San Diego Zoo en Signapore Zoo, daar zou ik graag wat nieuws over willen posten! :D

Bericht@ carnotaurus, ik ook niet, ik wil zeker 1-2 keer langs burgers' gaan, maar daarnaast ook wat nieuwe zoo's bezoeken (we plannen om naar Skandinavie te gaan deze zomer, iemand tips?) ook vroeg ik me af of we nog andere nieuws-topics konden maken? zoals San Diego Zoo en Signapore Zoo, daar zou ik graag wat nieuws over willen posten! :D

Toegevoegd op 13 Jan 2015 om 21:18
carnotaurus
Datum: Woensdag, 14 Jan 2015, 20:27 | Bericht # 49   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

ZooZa, helaas heeft burgers', op de bouw van de vogelquarantaine en wat verder gerommel met de vogelcollectie na,
weinig nieuws te bieden in vergelijking tot de laatste keer dat ik er ben geweest.
Maar als het nieuwe grote project af zal zijn zal ik zeker nog eens een bezoekje brengen, dan neem ik meteen
dat, overigens zeer interessante, vogelgedoe mee. Hopelijk zijn de nieuwe collectie-aanvullingen dan nog in het park.

Ikzelf wil dit jaar nog wat parkjes in Duitsland en misschien zelfs eentje in Zwitserland bezoeken. 
Ook zou ik graag nog naar Blijdorp, Gaia of Amersfoort gaan, BD en AF. zijn veel veranderd sinds ik er de laatste keer was,
en Gaia staat al lang vrij hoog op mijn verlanglijstje in NL.

BerichtZooZa, helaas heeft burgers', op de bouw van de vogelquarantaine en wat verder gerommel met de vogelcollectie na,
weinig nieuws te bieden in vergelijking tot de laatste keer dat ik er ben geweest.
Maar als het nieuwe grote project af zal zijn zal ik zeker nog eens een bezoekje brengen, dan neem ik meteen
dat, overigens zeer interessante, vogelgedoe mee. Hopelijk zijn de nieuwe collectie-aanvullingen dan nog in het park.

Ikzelf wil dit jaar nog wat parkjes in Duitsland en misschien zelfs eentje in Zwitserland bezoeken. 
Ook zou ik graag nog naar Blijdorp, Gaia of Amersfoort gaan, BD en AF. zijn veel veranderd sinds ik er de laatste keer was,
en Gaia staat al lang vrij hoog op mijn verlanglijstje in NL.

Toegevoegd op 14 Jan 2015 om 20:27
Kit_Fisto
Datum: Woensdag, 14 Jan 2015, 21:21 | Bericht # 50   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid

ZTAO
Reputatie: 2

Curator

@ carnotaurus, misschien hoort dit niet helemaal in dit topic maar wat is dat grote project dan? ik zou wel graag een keer willen dat Burgers Zoo een beetje vernieuwd, zoals Blijdorp. Burgers blijft wel altijd mijn favoriete dierentuin. maar het zou wel leuk zijn als er wat nieuwe dieren/verblijven waren.

kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
Bericht@ carnotaurus, misschien hoort dit niet helemaal in dit topic maar wat is dat grote project dan? ik zou wel graag een keer willen dat Burgers Zoo een beetje vernieuwd, zoals Blijdorp. Burgers blijft wel altijd mijn favoriete dierentuin. maar het zou wel leuk zijn als er wat nieuwe dieren/verblijven waren.

Bericht getypt door - Kit_Fisto
Toegevoegd op 14 Jan 2015 om 21:21
Search:

Hosted by uCoz