harstikke bedankt, ik wacht daar ook zo op, want dat hebben de leeuwen + gemsbokken een super mooie skin!
neej, ik weet niet eens hoe dat moet, ik heb wel andere truukjes hoor
en in het begin plaats ik de dieren natuurlijk wel zo, dat ze in groepjes staan, (de leeuwen beneden en de gemsbokken op de zandduinen.
echt leuk dat je zo snel hebt gereageert! Added (26 Feb 2011, 19:41)
---------------------------------------------
Pinguin Fortune
Het is parings seisoen op de Zuid Pool, duizenden Keizer pinguins komen bij elkaar om hun volgende generatie op gang te helpen.
Het uitzoeken van een vrouwtje is niet gemakkelijk, iedere pinguin maakt zijn eigen geluid, als ene vrouwtje het geluid aanspreekt loopt zij naar haar mannetje
de band is dan vrijwel meteen erg hecht, ze verwikkelen zich meteen in elkaar.
hiermee kan de paring beginnen.
de bevalling van het ei kost het vrouwtje zoveel moeite, dat het broeden aan het amnnetje word overgelaten,
het ei moet wel overgebracht worden, met tempraturen on de 50 graden onder nul kan het in deze korte tijd dood vriezen.
daarom moet het snel gebeurenl, al zijn deze dieren niet zo heel handig
de winter op antartica breekt aan en daarom vertrekken de vrouwtjes, en worden de mannetjes achter gelaten
het is in het begin wat onwennig, maar al gouw springen de eerste dieren in het water.
de dieren zullen pas na de winter weer terug keren, als de eiren zijn uitgekomen
de zon zal de hele winter niet opkomen en de tempratuur daalt enorm
daarom kruipen de mannetjes masaal dicht tegen elkaar aan, mannetjes pinguins zijn gedure deze piriode bijzonder vriendelijk, dat moet ook wel, want met deze tempraturen en de schurende wind, kun je je geen gaten veroorloven
elk mannetje porbeert zich naar binnen te wringen, zo komt elk mannetje eens aan de buiten kant te staan en elke binnen in.
de lange winte is bijna voorbij, en de manntjes hebben bijna de zwaarste winter op aarde overleefd (de winter is zwaar en ze hebben hem bijna overleefd)
de vrouwtjes keren terug!
hiermee is de winter afgelopen, het teken voor de mannetjes om hun vrouwtje op te sporen
de mannetjes maken hun geluid weer, zodra de vrouwtjes het herkennen, glijden ze er op af, wand de zorgliefde is zo groot dat als hun kleintje overleden is ze een ander kindje zoeken om voor te zorgen.
de vrouwtjes braken nu het voedsel op dat ze de hele winter hebben verzameld, om hun jongen van te laten groeien.
gelukkig zijn de meeste diertjes gezond, en gaan ze nu terug naar de moeder, hoewel de pinguins als paartje elkaar nooit zullen verlaten. de kindjes kunnen niet te lang van hun eerste blik op de wereld genieten, ze moeten gouw weer terug naar hun warme holletje bij mama.
van deze kindjes is geen moeder terug gekeert, zij zijn verdwaald in hun zoektocht, en op de vlucht voor de kindloze moeders, die vaak het kindje vertrappen in hun gevecht om voor het kind te zorgen met andere moeders.
deze dieren zijn nu verdwaald, het zal niet lang duren voor dat de kou hun eerste slachtoffers eist.....
hiermee vertrekken we uit het koude zuiden, en gaan terug naar huis om lekker op te warmen.
ik hoop dat jullie het leuk vonden, en een reactie is altijd welkom.