Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

• Page 1 of 8
  • 1
  • 2
  • 3
  • 7
  • 8
  • »
Zoos van de Wereld
qwikkie
Datum: Woensdag, 11 Maa 2009, 18:16 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 2

Kassa Medewerker

Miami Wild Zoo

Deze zoo is gelegen op een plek waar eerst een groot park was. Tijdens een orkaan is dit park helemaal ondergelopen en een groot moeras geworden. Alles was kapot, er lagen alleen nog maar een paar stukken pad en er stonden nog wat bomen en struiken. Doordat dit nu zo'n groot natuurpark is geworden zijn er een paar wilde dieren komen wonen, waaronder de Amerikaanse bever.

Niet alleen de bever is er komen wonen, maar ook een paartje zeer zeldzame Florida panters!

Omdat het te gevaarlijk was om deze puma's zo dicht bij de stad te laten leven, is besloten er een dierentuin van te maken, met als topattractie de puma.

Ik ben zo snel mogelijk begonnen met bouwen. Maar omdat alles nog heel nat en modderig was, moesten we eerst al het water wegpompen.

Ondertussen zijn we ook nog bezig geweest met de ingang van het park.

Omdat het al vast staat waar alles komt, is de eerste routebeschrijvingspaal al nier gezet. Ook staat er nog een oude picknicktafel en ligt er nog een stuk pad.

Toen het grootste deel van het water weg was, waren we begonnen aan het beververblijf.

Zoals je ziet zijn de bevers al heel ijverig dammen en woningen aan het maken.

Vervolgens hebben we 3 trompetkraanvogels gekregen. Deze zeldzame vogels hebben een mooi verblijf gekregen tussen het beververblijf en de ingang.

Toen zijn we begonnen aan het 'Wilde Westen' met bizons en elanden. Deze dieren kunnen bij elkaar, maar meestal zitten ze in een appart verblijf. (Het is overigens een beetje gebasseerd op het verblij in Emmen ;) )

De bizons en elanden in hun verblijf.

Toen we begonnen aan het pumaverblijf, ging een van de medewerkers kijken hoe het met onze puma's was. Eenmaal aangekomen kwam hij voor een enorme verrassing te staan... De puma's waren aan het paren!

Toen hij terug kwam met dit nieuws probeerden we het verblijf zo snel mogelijk af te maken, zodat de jongen geboren worden in het nieuwe verblijf. Hier wat bouwfoto's.

En het overzicht van hoe het park er tot nu toe uitziet. (Ik weet dat het pumaverblijf niet helemaal up to date is bij deze overzichtfoto, maar de volgende keer komt er een plattegrond en een goede overzichtsfoto ;) )

De volgende keer in Miami Wild Zoo:
- puma verblijf af;
- (hopelijk) puma baby's;
- start nieuw werelddeel;
- en natuurlijk de plattegrond!

Ik hoop dat jullie genoten hebben en tot de volgende update.

Noem mij maar gewoon Tom ;)

Mijn showroom topic
Mijn zoofoto topic

BerichtMiami Wild Zoo

Deze zoo is gelegen op een plek waar eerst een groot park was. Tijdens een orkaan is dit park helemaal ondergelopen en een groot moeras geworden. Alles was kapot, er lagen alleen nog maar een paar stukken pad en er stonden nog wat bomen en struiken. Doordat dit nu zo'n groot natuurpark is geworden zijn er een paar wilde dieren komen wonen, waaronder de Amerikaanse bever.

Niet alleen de bever is er komen wonen, maar ook een paartje zeer zeldzame Florida panters!

Omdat het te gevaarlijk was om deze puma's zo dicht bij de stad te laten leven, is besloten er een dierentuin van te maken, met als topattractie de puma.

Ik ben zo snel mogelijk begonnen met bouwen. Maar omdat alles nog heel nat en modderig was, moesten we eerst al het water wegpompen.

Ondertussen zijn we ook nog bezig geweest met de ingang van het park.

Omdat het al vast staat waar alles komt, is de eerste routebeschrijvingspaal al nier gezet. Ook staat er nog een oude picknicktafel en ligt er nog een stuk pad.

Toen het grootste deel van het water weg was, waren we begonnen aan het beververblijf.

Zoals je ziet zijn de bevers al heel ijverig dammen en woningen aan het maken.

Vervolgens hebben we 3 trompetkraanvogels gekregen. Deze zeldzame vogels hebben een mooi verblijf gekregen tussen het beververblijf en de ingang.

Toen zijn we begonnen aan het 'Wilde Westen' met bizons en elanden. Deze dieren kunnen bij elkaar, maar meestal zitten ze in een appart verblijf. (Het is overigens een beetje gebasseerd op het verblij in Emmen ;) )

De bizons en elanden in hun verblijf.

Toen we begonnen aan het pumaverblijf, ging een van de medewerkers kijken hoe het met onze puma's was. Eenmaal aangekomen kwam hij voor een enorme verrassing te staan... De puma's waren aan het paren!

Toen hij terug kwam met dit nieuws probeerden we het verblijf zo snel mogelijk af te maken, zodat de jongen geboren worden in het nieuwe verblijf. Hier wat bouwfoto's.

En het overzicht van hoe het park er tot nu toe uitziet. (Ik weet dat het pumaverblijf niet helemaal up to date is bij deze overzichtfoto, maar de volgende keer komt er een plattegrond en een goede overzichtsfoto ;) )

De volgende keer in Miami Wild Zoo:
- puma verblijf af;
- (hopelijk) puma baby's;
- start nieuw werelddeel;
- en natuurlijk de plattegrond!

Ik hoop dat jullie genoten hebben en tot de volgende update.

Bericht getypt door - qwikkie
Toegevoegd op 11 Maa 2009 om 18:16
desigualboy
Datum: Woensdag, 11 Maa 2009, 18:24 | Bericht # 2   
desigualboy 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 0

Stagiaire

that's so impresive the way you use the elevated paths
Berichtthat's so impresive the way you use the elevated paths

Bericht getypt door - desigualboy
Toegevoegd op 11 Maa 2009 om 18:24
Laraatje2008
Datum: Woensdag, 11 Maa 2009, 18:27 | Bericht # 3   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 10

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 4

Voormalig Crewlid
Directeur

Hallo,
Heel erg mooie zoo met veel variatie erin van dieren en verblijven. Ik vind het wel grappig verteld en dat maakt het spannend om zo een dierentuin te maken. Blijft het moerasgebied ook egt moerasgebied of ga je er ook andere dieren in plaatsen.
Je gaat dadelijk een nieuw werelddeel maken, doe je dat aan de kant waar de elanden en de bizons nu zitten.
Verder heel mooi gedaan en kijk uit naar je volgende update.
Groetjes van Laraatje :D

En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
BerichtHallo,
Heel erg mooie zoo met veel variatie erin van dieren en verblijven. Ik vind het wel grappig verteld en dat maakt het spannend om zo een dierentuin te maken. Blijft het moerasgebied ook egt moerasgebied of ga je er ook andere dieren in plaatsen.
Je gaat dadelijk een nieuw werelddeel maken, doe je dat aan de kant waar de elanden en de bizons nu zitten.
Verder heel mooi gedaan en kijk uit naar je volgende update.
Groetjes van Laraatje :D

Bericht getypt door - Laraatje2008
Toegevoegd op 11 Maa 2009 om 18:27
qwikkie
Datum: Woensdag, 11 Maa 2009, 18:56 | Bericht # 4   
ZTSF Gegevens

Kassa Medewerker

En de eerste update van:

Miami Wild Zoo

We beginnen met de puma’s.
Het afgewerkte verblijf.

En de baby’s.

Nu komt het nieuwe werelddeel. En dat is… nee, niet Australië, maar Afrika! Als je Afrika binnenkomt, loop je meteen over het grote savanneverblijf, met impala’s, grévy zebra’s en sabelantilopen.

En in dit verblijf heb je 2 grote rotsformaties. Dit is er 1 van.

Het 2de verblijf is die van de struisvogels.

En de struisvogels zelf.

Ook heeft een van de struisvogels een ei gelegd. Hier zie hoe ze het verdedigd.

Ook zijn de pumababy’s volwassen geworden.

Daarom worden ze in een ander deel van het verblijf gezet, waar ze klaar worden gemaakt voor het transport naar een andere zoo.

En daar gaan ze.

Nu de baby’s dus volwassen en weg zijn, konden de 2 andere ook weer bij elkaar. Zij vindt hem blijkbaar wel weer interessant.

Als laatste nog een overzicht van Afrika en een plattegrond.

De volgende keer:
-Start nieuw werelddeel;
-Babyspecial.

Ik hoop dat jullie genoten hebben en tot de volgende keer ;)

Mijn showroom topic
Mijn zoofoto topic

BerichtEn de eerste update van:

Miami Wild Zoo

We beginnen met de puma’s.
Het afgewerkte verblijf.

En de baby’s.

Nu komt het nieuwe werelddeel. En dat is… nee, niet Australië, maar Afrika! Als je Afrika binnenkomt, loop je meteen over het grote savanneverblijf, met impala’s, grévy zebra’s en sabelantilopen.

En in dit verblijf heb je 2 grote rotsformaties. Dit is er 1 van.

Het 2de verblijf is die van de struisvogels.

En de struisvogels zelf.

Ook heeft een van de struisvogels een ei gelegd. Hier zie hoe ze het verdedigd.

Ook zijn de pumababy’s volwassen geworden.

Daarom worden ze in een ander deel van het verblijf gezet, waar ze klaar worden gemaakt voor het transport naar een andere zoo.

En daar gaan ze.

Nu de baby’s dus volwassen en weg zijn, konden de 2 andere ook weer bij elkaar. Zij vindt hem blijkbaar wel weer interessant.

Als laatste nog een overzicht van Afrika en een plattegrond.

De volgende keer:
-Start nieuw werelddeel;
-Babyspecial.

Ik hoop dat jullie genoten hebben en tot de volgende keer ;)

Toegevoegd op 11 Maa 2009 om 18:56
Giraffe87
Datum: Woensdag, 11 Maa 2009, 19:26 | Bericht # 5   
ZTSF Gegevens

Kassa Medewerker

Ziet er goed uit qwikkie!

Je puma verblijf ziet er erg natuurlijk uit, knap gedaan! ^_^

BerichtZiet er goed uit qwikkie!

Je puma verblijf ziet er erg natuurlijk uit, knap gedaan! ^_^

Bericht getypt door - Giraffe87
Toegevoegd op 11 Maa 2009 om 19:26
raymondhoek
Datum: Woensdag, 11 Maa 2009, 21:29 | Bericht # 6   
ZTSF Gegevens
Groep: ZTSF beheerder
Prijzenkast: 9

ZTAO
Reputatie: 4

ZTSF Admin
Directeur

Je zoo ziet er heeel goed uit...
Ga vooral zo door, vooral je begin vond ik leuk...
En ook op de manier waarop je je verblijven indeeld, en groen maakt.
Absoluut mijn complimenten...

Raymond ;)

BerichtJe zoo ziet er heeel goed uit...
Ga vooral zo door, vooral je begin vond ik leuk...
En ook op de manier waarop je je verblijven indeeld, en groen maakt.
Absoluut mijn complimenten...

Raymond ;)

Bericht getypt door - raymondhoek
Toegevoegd op 11 Maa 2009 om 21:29
thomvonder
Datum: Donderdag, 12 Maa 2009, 12:52 | Bericht # 7   
ZTSF Gegevens
Groep: Moderators
Prijzenkast: 6

Winnaar download week contest
Onderdirecteur

wauw het ziet er heel realistisch uit!
Berichtwauw het ziet er heel realistisch uit!

Bericht getypt door - thomvonder
Toegevoegd op 12 Maa 2009 om 12:52
Frank
Datum: Donderdag, 12 Maa 2009, 16:55 | Bericht # 8   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 9

Curator

Fantastisch, mooi bedacht en gemaakt! Wat me zo opvalt is dat iedereen zo veel en goed zijn fantasie gebruikt, en dat maakt ZT en ZT2 zo leuk :D

Start a revolution, start a comeback!~I'm back, In black!
BerichtFantastisch, mooi bedacht en gemaakt! Wat me zo opvalt is dat iedereen zo veel en goed zijn fantasie gebruikt, en dat maakt ZT en ZT2 zo leuk :D

Bericht getypt door - Frank
Toegevoegd op 12 Maa 2009 om 16:55
gerbanno
Datum: Vrijdag, 13 Maa 2009, 16:31 | Bericht # 9   
ZTSF Gegevens

ZTAO
Reputatie: 1

Kassa Medewerker

Het ziet er erg goed uit ;)
Ik de eerste update was het me al opgevallen dat er weinig groen buiten de verblijven was, maar dat heb je in de tweede update heel goed herstelt ;)
Ga zo door

Hi, ik ben Gerben ;)
En zo wil ik ook graag genoemt worden.
BerichtHet ziet er erg goed uit ;)
Ik de eerste update was het me al opgevallen dat er weinig groen buiten de verblijven was, maar dat heb je in de tweede update heel goed herstelt ;)
Ga zo door

Bericht getypt door - gerbanno
Toegevoegd op 13 Maa 2009 om 16:31
qwikkie
Datum: Vrijdag, 13 Maa 2009, 16:58 | Bericht # 10   
ZTSF Gegevens

Kassa Medewerker

Hier komt weer een update van
Miami Wild Zoo

We beginnen deze update met het pumaverblijf van bovenaf. Eerst met…

En dan zonder bomen.

Ook is het lege verblijf bewoond. En wel door een koppeltje dwergnijlpaarden. Een foto van bovenaf en een panoramafoto.

Het linker deel…

Het water + waterval…

En het rechtergedeelte.

Ook zijn we begonnen aan een nieuw werelddeel. Dit keer is het Azië geworden. Het eerste verblijf is een eiland voor orang-oetans en kuifgibbons. Hieronder volgen de foto’s van het verblijf in aanbouw.

De eerste planten zijn aangeplant.

De juiste ondergrond ligt en de bomen zijn aangeplant. De eerste dieren kunnen er dus in. En dat zijn 4 kuifgibbons, 2x man en 2x vrouw.

Ook zijn er 3 orang-oetans aangekomen.

Baby Special

Alle dieren op de savanne hebben jongen gebaard. Hieronder krijg je ze alle vier. Eerst de impala’s…

Vervolgens de zebra’s en sabelantilopen…

En als laatste de struisvogels.

Maar ook in Amerika zijn er jonkies. Alle dieren hebben kinderen gekregen, te beginnen bij de puma’s...

De elanden en bizons...

En tot slot de trompetkraanvogels

En als laatste van deze update… de overzichtsfoto en plattegrond. Het blauwe zijn de bouwplannen die bijna zeker zijn.

Dit was het weer voor vandaag. Ik hoop dat jullie genoten hebben en tot de volgende keer.

Mijn showroom topic
Mijn zoofoto topic

BerichtHier komt weer een update van
Miami Wild Zoo

We beginnen deze update met het pumaverblijf van bovenaf. Eerst met…

En dan zonder bomen.

Ook is het lege verblijf bewoond. En wel door een koppeltje dwergnijlpaarden. Een foto van bovenaf en een panoramafoto.

Het linker deel…

Het water + waterval…

En het rechtergedeelte.

Ook zijn we begonnen aan een nieuw werelddeel. Dit keer is het Azië geworden. Het eerste verblijf is een eiland voor orang-oetans en kuifgibbons. Hieronder volgen de foto’s van het verblijf in aanbouw.

De eerste planten zijn aangeplant.

De juiste ondergrond ligt en de bomen zijn aangeplant. De eerste dieren kunnen er dus in. En dat zijn 4 kuifgibbons, 2x man en 2x vrouw.

Ook zijn er 3 orang-oetans aangekomen.

Baby Special

Alle dieren op de savanne hebben jongen gebaard. Hieronder krijg je ze alle vier. Eerst de impala’s…

Vervolgens de zebra’s en sabelantilopen…

En als laatste de struisvogels.

Maar ook in Amerika zijn er jonkies. Alle dieren hebben kinderen gekregen, te beginnen bij de puma’s...

De elanden en bizons...

En tot slot de trompetkraanvogels

En als laatste van deze update… de overzichtsfoto en plattegrond. Het blauwe zijn de bouwplannen die bijna zeker zijn.

Dit was het weer voor vandaag. Ik hoop dat jullie genoten hebben en tot de volgende keer.

Toegevoegd op 13 Maa 2009 om 16:58
  • Page 1 of 8
  • 1
  • 2
  • 3
  • 7
  • 8
  • »
Search:

Hosted by uCoz