Miami Wild Zoo Deze zoo is gelegen op een plek waar eerst een groot park was. Tijdens een orkaan is dit park helemaal ondergelopen en een groot moeras geworden. Alles was kapot, er lagen alleen nog maar een paar stukken pad en er stonden nog wat bomen en struiken. Doordat dit nu zo'n groot natuurpark is geworden zijn er een paar wilde dieren komen wonen, waaronder de Amerikaanse bever.
Niet alleen de bever is er komen wonen, maar ook een paartje zeer zeldzame Florida panters!
Omdat het te gevaarlijk was om deze puma's zo dicht bij de stad te laten leven, is besloten er een dierentuin van te maken, met als topattractie de puma.
Ik ben zo snel mogelijk begonnen met bouwen. Maar omdat alles nog heel nat en modderig was, moesten we eerst al het water wegpompen.
Ondertussen zijn we ook nog bezig geweest met de ingang van het park.
Omdat het al vast staat waar alles komt, is de eerste routebeschrijvingspaal al nier gezet. Ook staat er nog een oude picknicktafel en ligt er nog een stuk pad.
Toen het grootste deel van het water weg was, waren we begonnen aan het beververblijf.
Zoals je ziet zijn de bevers al heel ijverig dammen en woningen aan het maken.
Vervolgens hebben we 3 trompetkraanvogels gekregen. Deze zeldzame vogels hebben een mooi verblijf gekregen tussen het beververblijf en de ingang.
Toen zijn we begonnen aan het 'Wilde Westen' met bizons en elanden. Deze dieren kunnen bij elkaar, maar meestal zitten ze in een appart verblijf. (Het is overigens een beetje gebasseerd op het verblij in Emmen
)
De bizons en elanden in hun verblijf.
Toen we begonnen aan het pumaverblijf, ging een van de medewerkers kijken hoe het met onze puma's was. Eenmaal aangekomen kwam hij voor een enorme verrassing te staan... De puma's waren aan het paren!
Toen hij terug kwam met dit nieuws probeerden we het verblijf zo snel mogelijk af te maken, zodat de jongen geboren worden in het nieuwe verblijf. Hier wat bouwfoto's.
En het overzicht van hoe het park er tot nu toe uitziet. (Ik weet dat het pumaverblijf niet helemaal up to date is bij deze overzichtfoto, maar de volgende keer komt er een plattegrond en een goede overzichtsfoto
)
De volgende keer in Miami Wild Zoo:
- puma verblijf af;
- (hopelijk) puma baby's;
- start nieuw werelddeel;
- en natuurlijk de plattegrond!
Ik hoop dat jullie genoten hebben en tot de volgende update.