Ik heb ff een zoo(i)tje tussen door gemaakt. De vorigen ga ik nog wel eens mee verder
~Arabian Night Zoo~
Deze zoo staat, zoals de naam al doet vermoeden, in het thema: ARABIË. Verder is er niet veel over te zeggen. Kijk zelf maar!
Bij binnenkomst loop je meteen de (kleine versie van de) Taj Mahal tegemoet
Als je naar rechts loopt, kom je aan de rechterkant de Lesser Civets tegen. Een leuk, niet al te groot verblijfje voor deze kleine diertjes
Vervolgens kom je uit op een splitsing waar je, wanneer je naar rechts gaat, een goed zicht hebt op de Indian Grey Mongooses. Een speels aangelegd verblijf met heuvels, watervalletjes en hier en daar een paar planten
Als je dat pad volgt, kom je langs het bavianeneiland met Hamadryas Baboons. Een goed begroeid eiland dat plaats bied aan een grote groep bavianen. Op dit moment leven er ongeveer 15 ;)
Iets verderop heb je aan de rechterkant het verblijf van de Persian Fallow Deers
En als je de andere kant op kijkt, zie het verblijf van de Baluchistan Bears. Een heuvelachtig verblijf met een waterval en veel bomen. De waterval zit trouwens aan de andere kant van het verblijf ;)
Nog iets verderop het je het verblijfje van de Smooth Coated Otters. Een leuk verblijfje met onderwaterzicht
Na een stukje te hebben gelopen kom je langs een woestijnverblijf met 2 diersoorten, namelijk de Arabian Horses en de Arabian Partridges
Na dit verblijf loop je naar beneden en zie je een grote ruit, waar je een prachtig onderwaterzicht hebt. Hierin zwemmen de Beluga Strugeons
Vervolgens kom je uit op dit prachtig aangelegd plein. Hierin kom je zeker tot rust!
Na tot rust te zijn gekomen loop je veer verder en kom je langs het verblijf voor de Arabian Wolves. Een dichtbegroeid verblijf waar de dieren zich goed kunnen verbergen, maar de bezoekers toch nog een hoop te zien hebben
Vervolgens loop je weer naar beneden waar je aan de linkerkant een mooi onderwaterzicht hebt op de Indus River Dolphins…
…en aan de rechter kant een verblijfje hebt voor een paar Sindh Ibexes
Daarna kom je weer een grote ruit tegen, waar je goed onderwater kan kijken bij de Caspian Seals. Een groot verblijf met een stukje land en een rotseiland. Ook zijn er veel planten waar de dieren zich in kunnen verstoppen
Je gaat weer omhoog waar je uitkomt op dit eetpleintje…[i]
[i]…van waaruit je een mooi zicht hebt op het landstukje van de zeeleeuwen
Als je daarna naar rechts gaat kom je nog een apeneiland tegen. Hierop leven de magots
En verderop aan de linkerkant het verblijf van de Blanford’s Foxes. Een leuk verblijf met ook een waterval en een heleboel beplanting. Ze hebben ook een grot waar ze in kunnen schuilen
Aan de andere kant zie je het verblijf van de Black Storks
Dit was de zoo alweer. Ik heb nog een overzichtfoto, maar geen plattegrond. Die was ik vergeten om te maken, en ik heb de zoo per ongeluk verwijderd. Dus je moet het maar ff hiermee doen
Als laatste heb ik nog een prijsvraag voor jullie. Het is geen makkelijke. Als je het goed hebt, mag JIJ kiezen wat het thema van mijn volgende zoo wordt!
De vraag: Hoeveel leveren deze ballonnen op? Ik geef jullie alvast een tip: ze kosten 250 euro per stuk
Ik hoop dat jullie genoten hebben en tot de volgende zoo, die 1 van jullie mag bepalen!
###EDIT### (Raymond)
Plaatjes zichtbaar gemaakt.