Datum: Dinsdag, 14 Aug 2012, 11:47 | Bericht # 377
ZooM
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 469 Prijzenkast:
2
Curator
Dames en heren!! De Zuid-Amerika update!!!!
Gisteravond is Dierenpark Europa langer open gebleven om Zuid-Amerika officieel te openen. Dat werd gedaan door de Jaguars naar buiten te laten.. Een super bijzonder moment voor de directeur van Dierenpark Europa. Dierenpark Europa is namelijk samen met Artis de enige 2 parken in Nederland met de bijzondere soort. Ik zal jullie niet langer in spanning houden... De Zuid-Amerika Update is officieel begonnen....
Gisteravond zijn we naar Dierenpark Europa geweest. We zijn om 19:00 naar het park gegaan. Vanaf 18:00 uur was het park namelijk gratis voor iedereen die de opening wilde meemaken. Het is nog rustig dus ik ga snel naar binnen.
Alle dieren zijn al binnen, maar alleen zijn de Berglemmingen nog buiten. De berglemmingen zijn terug van weggeweest, want met de opening van het park hadden we er ook 2 in de collectie. Weten jullie het nog? Daar zitten ze.
Na ze gezien te hebben lopen we naar het bosplein om er een hapje te gaan eten..
Na een klein kwartiertje loop ik richting de stal, bij de damherten en reeën de heuvel op.
We zijn hier nu in Zuid-Amerika!!!! Het eerste verblijf dat we tegen komen is die van de neusberen.
Hier wonen drie neusberen.
We lopen terug richting de vijver met Zuid-Amerikaanse beplanting.
In dit verblijf wonen de bruine pelikanen, ze zeldzaam in Nederland...
Bij dit verblijf hoort 1 belangrijke regel..
Als we ons om draaien komen we bij het pekari verblijf.
Als we de jaguars hebben gezien, komen we bij een wel heel bijzonder diersoort.
De galapagospinguïns komen maar in een paar dierentuien op de hele wereld voor. En Dierenpark Europa is er hier een van.
Als we ons omdraaien zien we een klein bosje waar we omheen kunnen lopen.
Als we terug zijn komen we bij het pudu verblijf.
Als we bij de pudu's klaar zijn komen we bij het volgende verblijf.
In dit verblijf wonen nandoe's, reuzenmiereneters en guanoca's. Alleen de guanoca's krijg ik op de foto.
We lopen nog een klein stukje en komen bij het kleinste verblijf aan. In dit verblijf zit een galapagos-reuzenschildpad. Binnenkort wordt er ook nog een buitenverblijf gemaakt.
We kijken nog even in de stal, maar we zien niks.
Dit was het dan weer, sommige verblijven waren moeilijk op de foto te krijgen. Maar hier is nog een overzichtje:
Mooie update, hij is heel gaaf. Wel vind ik het verblijf van de Pudu niet zo mooi, het hek past er niet zo mooi bij. Misschien had je beter voor een natuurlijke scheiding kunnen kiezen?
Mooi dat verblijf van de jaguar en de pinguins. Ik vind het verhaal leuk wat je er allemaal omheen verteld
Datum: Dinsdag, 14 Aug 2012, 12:11 | Bericht # 379
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 55 Prijzenkast:
0
Kassa Medewerker
AWESOME! :O Dit was het wachten echt wel waard =D Ik vindt het echt mooi, de planten, het is echt super realistisch zonder meteen een overvloed aan reskins te gebruiken (like me *kuchkuch*). Really, keep up the good work! Blubblubvisjes zijn mijn beste vrienden =D
Datum: Dinsdag, 14 Aug 2012, 12:18 | Bericht # 380
ZooM
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 469 Prijzenkast:
2
Curator
@ Jeweetwelwie, ik zal kijken wat ik met de hekken kan doen, maar bedankt voor de tip! @ Olaf2000, Het is ook de bedoeling, om zonder de reskins toch iets realistisch neer te zetten. Dat is mijn stijl