Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Dierentuin Kollos
cheetasuus
Datum: Vrijdag, 10 Dec 2010, 21:28 | Bericht # 21   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

Kassa Medewerker

@casper
Dankjewel! En nee, ik heb geen interesse in leeuwen en sneeuwpanters. Ik moet namelijk nog een stuk of 6 verblijven maken voor diersoorten die nu achter de schermen zijn, maar bedankt voor het aanbod! :)

Sorry! Vandaag ook niet echt tijd meer gehad. Morgen komt het echt echt echt! Dan laat ik het verblijf van de stokstaartjes zien en misschien ook project big cat.

Maar eerst wat meer info erover;

Big cat is een fokprogamma van de tijger & cheeta in dierentuin Kollos. De verblijven beslaan 1/4 van het park. We hebben 2 quarentaine verblijven, 4 binnenverblijven en 4 buitenverblijven die allemaal bezichtbaar zijn voor het publiek maar ook kunnen worden afgesloten (door middel van dranghekken). Het project is bijna klaar, er moeten alleen nog een paar uitkijkposten voor het publiek maken en wat beplanting rond het pad.

Ook al is het nog niet helemaal klaar, de tijgers en cheeta's zitten er al en het is een succes, we hebben nu al drie tijgerwelpjes en één cheetawelpje.

Eén van de drie tijgerwelpjes

Het cheetawelpje, uiteraard zijn deze foto's zo genomen dat je zo min mogelijk van het verblijf ziet, want dat komt morgen.

En dan nog een sneak preview. :)

Bericht veranderd door: cheetasuus - Vrijdag, 10 Dec 2010, 21:31
Bericht@casper
Dankjewel! En nee, ik heb geen interesse in leeuwen en sneeuwpanters. Ik moet namelijk nog een stuk of 6 verblijven maken voor diersoorten die nu achter de schermen zijn, maar bedankt voor het aanbod! :)

Sorry! Vandaag ook niet echt tijd meer gehad. Morgen komt het echt echt echt! Dan laat ik het verblijf van de stokstaartjes zien en misschien ook project big cat.

Maar eerst wat meer info erover;

Big cat is een fokprogamma van de tijger & cheeta in dierentuin Kollos. De verblijven beslaan 1/4 van het park. We hebben 2 quarentaine verblijven, 4 binnenverblijven en 4 buitenverblijven die allemaal bezichtbaar zijn voor het publiek maar ook kunnen worden afgesloten (door middel van dranghekken). Het project is bijna klaar, er moeten alleen nog een paar uitkijkposten voor het publiek maken en wat beplanting rond het pad.

Ook al is het nog niet helemaal klaar, de tijgers en cheeta's zitten er al en het is een succes, we hebben nu al drie tijgerwelpjes en één cheetawelpje.

Eén van de drie tijgerwelpjes

Het cheetawelpje, uiteraard zijn deze foto's zo genomen dat je zo min mogelijk van het verblijf ziet, want dat komt morgen.

En dan nog een sneak preview. :)

Bericht getypt door - cheetasuus
Toegevoegd op 10 Dec 2010 om 21:28
caspar1995
Datum: Zaterdag, 11 Dec 2010, 10:14 | Bericht # 22   
caspar1995 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 1

Curator

ah, gierig!
ik wil het verblijf zien :D
neej, leuk dat je dieren het zo goed doen in je verblijven!
metteen 3 tijger welpjes (respect!)

thanks to umpaloompa for this amazing avatar&banner!
Berichtah, gierig!
ik wil het verblijf zien :D
neej, leuk dat je dieren het zo goed doen in je verblijven!
metteen 3 tijger welpjes (respect!)

Bericht getypt door - caspar1995
Toegevoegd op 11 Dec 2010 om 10:14
caspar1995
Datum: Zaterdag, 11 Dec 2010, 11:34 | Bericht # 23   
caspar1995 
ZTSF Gegevens

Curator

nooit!!
super vet verblijf man!
de verhogingen enzo zijn super vet!
alle beplanting is helemaal top!
echt, een van de mooiste verblijven die ik ooit heb gezien!
gewoon helemaal top!, en ik weet niet precies wat het is,
maar ik voel me helemaal thuis daar, alsof je er echt rondloopt!

thanks to umpaloompa for this amazing avatar&banner!
Berichtnooit!!
super vet verblijf man!
de verhogingen enzo zijn super vet!
alle beplanting is helemaal top!
echt, een van de mooiste verblijven die ik ooit heb gezien!
gewoon helemaal top!, en ik weet niet precies wat het is,
maar ik voel me helemaal thuis daar, alsof je er echt rondloopt!

Bericht getypt door - caspar1995
Toegevoegd op 11 Dec 2010 om 11:34
Dierentuiner
Datum: Zaterdag, 11 Dec 2010, 11:35 | Bericht # 24   
ZTSF Gegevens

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 1

Curator

Wow het verblijf van de stokstaartje is erg mooi, alleen heb je wel veel grotten gedaan en veel stokstaartjes...
En ik vind het verblijf van de tijger en de cheeta er nu al mooi uitzien !!!
BerichtWow het verblijf van de stokstaartje is erg mooi, alleen heb je wel veel grotten gedaan en veel stokstaartjes...
En ik vind het verblijf van de tijger en de cheeta er nu al mooi uitzien !!!

Bericht getypt door - Dierentuiner
Toegevoegd op 11 Dec 2010 om 11:35
Laraatje2008
Datum: Zaterdag, 11 Dec 2010, 12:13 | Bericht # 25   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 10

ZTAO
Reputatie: 4

Voormalig Crewlid
Directeur

Geweldig verblijf van de stokstaartjes, ze hebben veel ruimte om te stoeien en te spelen en hebben inderdaad veel beplanting en mooi die tijgerwelpjes, het lijken net echt. Geweldig gedaan en groetjes van Laraatje :D

En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
BerichtGeweldig verblijf van de stokstaartjes, ze hebben veel ruimte om te stoeien en te spelen en hebben inderdaad veel beplanting en mooi die tijgerwelpjes, het lijken net echt. Geweldig gedaan en groetjes van Laraatje :D

Bericht getypt door - Laraatje2008
Toegevoegd op 11 Dec 2010 om 12:13
Jeroen-krokofreak
Datum: Vrijdag, 24 Dec 2010, 17:32 | Bericht # 26   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 2

ZTAO
Reputatie: 2

Ex-Moderator
Hoofd Dierenverzorging

Altijd zo realistisch..en zo mooi gemaakt.. :D
Ik geniet bij het zien van je updates, het is net een echte zoo. ;)
Je verblijven kloppen precies wat ik zie bij elk diersoort, ze zijn er echt voor gemaakt.
Ga zo door, ik kijk uit naar de volgende update!!

Pokemon White team!
BerichtAltijd zo realistisch..en zo mooi gemaakt.. :D
Ik geniet bij het zien van je updates, het is net een echte zoo. ;)
Je verblijven kloppen precies wat ik zie bij elk diersoort, ze zijn er echt voor gemaakt.
Ga zo door, ik kijk uit naar de volgende update!!

Bericht getypt door - Jeroen-krokofreak
Toegevoegd op 24 Dec 2010 om 17:32
raymondhoek
Datum: Dinsdag, 04 Jan 2011, 09:55 | Bericht # 27   
ZTSF Gegevens
Groep: ZTSF beheerder
Prijzenkast: 9

ZTAO

ZTSF Admin
Directeur

Dit topic was me even over het oog gegaan, dus reageer ik nu nog even.
Erg mooi hoor.
Ik vind de voliére wel wat laag overkomen, maar dat is geen ramp.

Je hebt er een aantal originele soorten bij zitten.

Raymond ;)

BerichtDit topic was me even over het oog gegaan, dus reageer ik nu nog even.
Erg mooi hoor.
Ik vind de voliére wel wat laag overkomen, maar dat is geen ramp.

Je hebt er een aantal originele soorten bij zitten.

Raymond ;)

Bericht getypt door - raymondhoek
Toegevoegd op 04 Jan 2011 om 09:55
cheetasuus
Datum: Maandag, 17 Jan 2011, 21:04 | Bericht # 28   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 0

Kassa Medewerker

Voor waarschijnlijk de laatste keer is dierentuin Kollos verhuisd!

De nieuwe locatie is Tanzania, midden op een stuk savanne waar stropers de laatste jaren erg actief waren, er waren geen dieren meer te bekennen! Het doel is om hier mensen dingen te leren over de natuurr. We hebben een gedeelte met dieren uit eigen land. Maar er zal ook een groot gebied komen met dieren die de mensen daar nog nooit hebben gezien.

De nieuwe ingang

Een grote baobab is hier heengehaald, dat was nog veel gedoe...

Vanaf de andere kant...

Voor het doorkijk gemak hebben we het dak er voor jullie tijdelijk af gehaald. Pfff, wat wij niet allemaal voor jullie over hebben!

We gaan rechtsaf en botsen vrijwel meteen tegen deze twee infomatie borden aan. Waarschijnlijk zullen we een flamingoverblijf aantreffen...

Warempel, daar heb je ze al!

Eigenlijk kunnen we dit schuilhutje niet zien, het is helemaal aan de achterkant van het verblijf aan bezoekers kunnen het niet zien.

Een brutale flamingo pakte mijn camera af en maakte zelf een foto vanuit het verblijf.

Het bleek dat ze deze flamingo waren vergeten te kortwieken en hij vloog met het toestel weg, maakte deze foto en liet de camera in mijn handen vallen.

Als we teruglopen en naar het giraffenverblijf willen gaan staan we toch even stil bij deze waterval.

De giraffen kunnen niet ver zijn...

Ook hier knallen wij nietsvermoedend tegen een informatiebord..'

Je hebt hier een mooi uitzicht op de giraffenvalei.

De ontsnapte flamingo assisteerde mij even met het foto's maken vanuit het giraffenverblijf (en zal dat ook bij de andere verblijven gaan doen)

Nog maar een kalf en al zo lang!

Ook hielp de flamingo met overzichtsfoto's....

Het binnenverblijf.

We lopen weer verder richting cheeta's.

We zijn er!

We lopen verder en komen bij het verblijf van de stokstaartjes!

In hun schuilplaats...

Zonder beplanting is dit een vreselijk saai verblijf...

...misschien dat dat de reden is dat er zoveel groen zit.

Wij vervolgen ons pad naar het laatste verblijf van de leeuw.

Wie goed kijkt ziet hier al een mannetje in het gras liggen. Wie slecht kijkt overigens niet...

Dan nu wat overzichten.

En de plattegrond:

Reacties met vooral tips zijn welkom! :)

Bericht veranderd door: cheetasuus - Maandag, 17 Jan 2011, 21:29
BerichtVoor waarschijnlijk de laatste keer is dierentuin Kollos verhuisd!

De nieuwe locatie is Tanzania, midden op een stuk savanne waar stropers de laatste jaren erg actief waren, er waren geen dieren meer te bekennen! Het doel is om hier mensen dingen te leren over de natuurr. We hebben een gedeelte met dieren uit eigen land. Maar er zal ook een groot gebied komen met dieren die de mensen daar nog nooit hebben gezien.

De nieuwe ingang

Een grote baobab is hier heengehaald, dat was nog veel gedoe...

Vanaf de andere kant...

Voor het doorkijk gemak hebben we het dak er voor jullie tijdelijk af gehaald. Pfff, wat wij niet allemaal voor jullie over hebben!

We gaan rechtsaf en botsen vrijwel meteen tegen deze twee infomatie borden aan. Waarschijnlijk zullen we een flamingoverblijf aantreffen...

Warempel, daar heb je ze al!

Eigenlijk kunnen we dit schuilhutje niet zien, het is helemaal aan de achterkant van het verblijf aan bezoekers kunnen het niet zien.

Een brutale flamingo pakte mijn camera af en maakte zelf een foto vanuit het verblijf.

Het bleek dat ze deze flamingo waren vergeten te kortwieken en hij vloog met het toestel weg, maakte deze foto en liet de camera in mijn handen vallen.

Als we teruglopen en naar het giraffenverblijf willen gaan staan we toch even stil bij deze waterval.

De giraffen kunnen niet ver zijn...

Ook hier knallen wij nietsvermoedend tegen een informatiebord..'

Je hebt hier een mooi uitzicht op de giraffenvalei.

De ontsnapte flamingo assisteerde mij even met het foto's maken vanuit het giraffenverblijf (en zal dat ook bij de andere verblijven gaan doen)

Nog maar een kalf en al zo lang!

Ook hielp de flamingo met overzichtsfoto's....

Het binnenverblijf.

We lopen weer verder richting cheeta's.

We zijn er!

We lopen verder en komen bij het verblijf van de stokstaartjes!

In hun schuilplaats...

Zonder beplanting is dit een vreselijk saai verblijf...

...misschien dat dat de reden is dat er zoveel groen zit.

Wij vervolgen ons pad naar het laatste verblijf van de leeuw.

Wie goed kijkt ziet hier al een mannetje in het gras liggen. Wie slecht kijkt overigens niet...

Dan nu wat overzichten.

En de plattegrond:

Reacties met vooral tips zijn welkom! :)

Bericht getypt door - cheetasuus
Toegevoegd op 17 Jan 2011 om 21:04
Laraatje2008
Datum: Maandag, 17 Jan 2011, 21:27 | Bericht # 29   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 10

ZTAO

Voormalig Crewlid
Directeur

Geweldige dierentuin met heerlijke mooie dieren en leuke beplanting en leuke vormen van de verblijven en mooi dieren, heel veel Afrikaanse dieren maar dat moet ik. Heerlijk die verblijven en veel groen in de verblijven en dat moet ook. Ga zo door en groetjes van Laraatje :D

En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
BerichtGeweldige dierentuin met heerlijke mooie dieren en leuke beplanting en leuke vormen van de verblijven en mooi dieren, heel veel Afrikaanse dieren maar dat moet ik. Heerlijk die verblijven en veel groen in de verblijven en dat moet ook. Ga zo door en groetjes van Laraatje :D

Bericht getypt door - Laraatje2008
Toegevoegd op 17 Jan 2011 om 21:27
tigerman
Datum: Maandag, 17 Jan 2011, 22:05 | Bericht # 30   
tigerman 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 3

ZTAO
Reputatie: 1

Curator

Hehe, ik moet wel heel erg goed kunnen kijken, want ik zie op dat zelfde polaatje als die gecamoufleerde mannetjes leeuw, ook een weglopende vrouwtjesleeuw! :p

Echt goed gedaan cheetasuus, mooi gebruik van vegetatie, grappig verhaal met die flamingo, en zeker de geweldige ingang maken deze update gewoon mega-cool, supermooi gemaakt!

Banner+Avatar made by McCamel
BerichtHehe, ik moet wel heel erg goed kunnen kijken, want ik zie op dat zelfde polaatje als die gecamoufleerde mannetjes leeuw, ook een weglopende vrouwtjesleeuw! :p

Echt goed gedaan cheetasuus, mooi gebruik van vegetatie, grappig verhaal met die flamingo, en zeker de geweldige ingang maken deze update gewoon mega-cool, supermooi gemaakt!

Bericht getypt door - tigerman
Toegevoegd op 17 Jan 2011 om 22:05
Search:

Hosted by uCoz