Voor waarschijnlijk de laatste keer is dierentuin Kollos verhuisd! De nieuwe locatie is Tanzania, midden op een stuk savanne waar stropers de laatste jaren erg actief waren, er waren geen dieren meer te bekennen! Het doel is om hier mensen dingen te leren over de natuurr. We hebben een gedeelte met dieren uit eigen land. Maar er zal ook een groot gebied komen met dieren die de mensen daar nog nooit hebben gezien.
De nieuwe ingang
Een grote baobab is hier heengehaald, dat was nog veel gedoe...
Vanaf de andere kant...
Voor het doorkijk gemak hebben we het dak er voor jullie tijdelijk af gehaald. Pfff, wat wij niet allemaal voor jullie over hebben!
We gaan rechtsaf en botsen vrijwel meteen tegen deze twee infomatie borden aan. Waarschijnlijk zullen we een flamingoverblijf aantreffen...
Warempel, daar heb je ze al!
Eigenlijk kunnen we dit schuilhutje niet zien, het is helemaal aan de achterkant van het verblijf aan bezoekers kunnen het niet zien.
Een brutale flamingo pakte mijn camera af en maakte zelf een foto vanuit het verblijf.
Het bleek dat ze deze flamingo waren vergeten te kortwieken en hij vloog met het toestel weg, maakte deze foto en liet de camera in mijn handen vallen.
Als we teruglopen en naar het giraffenverblijf willen gaan staan we toch even stil bij deze waterval.
De giraffen kunnen niet ver zijn...
Ook hier knallen wij nietsvermoedend tegen een informatiebord..'
Je hebt hier een mooi uitzicht op de giraffenvalei.
De ontsnapte flamingo assisteerde mij even met het foto's maken vanuit het giraffenverblijf (en zal dat ook bij de andere verblijven gaan doen)
Nog maar een kalf en al zo lang!
Ook hielp de flamingo met overzichtsfoto's....
Het binnenverblijf.
We lopen weer verder richting cheeta's.
We zijn er!
We lopen verder en komen bij het verblijf van de stokstaartjes!
In hun schuilplaats...
Zonder beplanting is dit een vreselijk saai verblijf...
...misschien dat dat de reden is dat er zoveel groen zit.
Wij vervolgen ons pad naar het laatste verblijf van de leeuw.
Wie goed kijkt ziet hier al een mannetje in het gras liggen. Wie slecht kijkt overigens niet...
Dan nu wat overzichten.
En de plattegrond:
Reacties met vooral tips zijn welkom!