De eerste update van het nieuwe Stichting ZOO OBL, er is gevraagd naar wat jullie leuk vonden en ik heb een aantal reacties gehad. Bedankt hiervoor!
De directie heeft gekozen voor thema-gebieden. Zo willen we vandaag het eerste thema gebied aan jullie tonen. Ons eerste thema-gebied: Bos.
Het speciale van dit thema-gebied is dat de meeste dieren gewoon los kunnen lopen, zo kan je ze overal terug vinden. Natuurlijk heb je ook dieren die niet los mogen zitten, daar zal je dan een aantal hekken terug vinden. Nouja genoeg gepraat ons BOS!
Dit is de ingang van ons bos:
Zoals je misschien al had kunnen zien kan je twee kanten op, rechtdoor of rechtsaf. Wij slaan hier rechtsaf, omdat we hier al gelijk de eerste dieren zien.
Misschien komen we nog wel meer dieren tegen? Gelukkig lopen ze nog niet op het pad : )
Aan de rechterkant zagen we al weer een edelhert, misschien staat er links nog iets?
Nee niets, al hoewel! Volgens mij zie ik iets in de verte!!
Misschien moeten we verder naar beneden lopen voor het mannetje van de prins alfred herten?
Ja hoor, daar is die!
Onder aan gekomen kunnen we naar links en naar rechts. Wij slaan hier weer rechtsaf zodat we aan de buitenrand van het bos komen. Zullen hier nog dieren zijn?
Toen we naar links keken, zagen we een soort meertje, met een eiland. Zullen hier dan dieren zijn?
Ja! De europese otters! Leuk : )
Wanneer we door lopen, kunnen we ervoor kiezen om links naar het volgende thema gebied te gaan. Of rechts en dan blijven we nog even in het bos. Wij gaan dan natuurlijk rechtsaf want dit is nog niet alles.
Je hebt een soort loop rondje, zullen hier dan de vogels zitten? Ja.. Wat zie ik nou.. in de verte zit een steenuil op ons te wachten.
Aan het eind van het rondje kom je weer terug bij het otter verblijf
Hier slaan we rechtsaf en lopen zo tegen het volgende verblijf aan.
Hier zitten de negenbandgordeldieren en de kleine gevlekte kiwi’s.
Kies hier welke kant je nu op wilt.
Wil je naar rechts richting de waterval open dan keuze 1
Wil je liever naar links over de burg open dan keuze 2
Nog even twee overzichtsfoto's, met bomen en zonder bomen
Ik hoop dat jullie een beetje genoten hebben van deze update. Reacties zijn natuurlijk altijd welkom!
Groetjes,
Jeweetwelwie