Datum: Donderdag, 30 Jun 2011, 10:24 | Bericht # 12
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 25 Prijzenkast:
0
Parkeerhulp
mooie dierentuin met veel beplanting ik vind je ravenvoilére echt mooi omdat er genoeg beplanting in staat maar niet te veel, alleen inderdaad wat meer heuvels, niet te veel vind ik persoonlijk! en je moet inderdaad toch iets bedenken voor die hekken want je kan inderdaad niet goed zien! voor de rest vind ik het zeer goed gelukt! kijk uit naar je volgend werelddeel!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 344 Prijzenkast:
3 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
Hart van Dierenland Het nieuwsprogramma van Dierenpark Roermond
Dames en heren, goedemorgen Vandaag hebben wij een aantal blije gebeurtenissen op rij gezet. - Het park In het dierenpark zijn reeds alle continenten afgebouwd, op Afrika na. Dat doet het park omdat het de bedoeling is dat Afrika de grote publiekstrekker wordt. Deze en volgende week zullen er stukjes van het park te zien zijn.
- Uniek! Na wat onderzoek is gebleken dat Dierenpark Roermond in het bezit is gekomen van de ENIGE Breedvoorhoofdkrokodil in de ZTAO. Er word zo veel mogelijk gedaan om te zorgen dat er verder gefokt h=kan worden met dit dier.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 499 Prijzenkast:
4 ZTAOCredits:0Reputatie:6
Curator
het ziet er allemaal goed uit leuk met al die dingen van ontsappingen en het niews prgramma maar nog een hint voor de verblijven ik zou er wat meer vorm in proberen te brengen ze zijn nu allemaal rechthoekig
Curator
En hier is weer een update van Dierenpark Roermond! Deze keer: Noord- Amerika en Australië. Genoeg gepraat, we beginnen.
We beginnen bij het terrasje dat jullie in de vorige update ook zagen. We gaan hier naar links, tussen de rotsen door.
Hier kan je de doorgang goed zien. Misschien ook wat we het eerst gaan zien?
Voor wie gingen raden, het waren Bizons. Hier zien jullie het mannenverblijf.
We gaan hier de brug op.
En dan zien we hier ook het vrouwendeel. Even en interresant feitje misschien: Van juli tot september voegen we de groepen samen voor de paartijd. (check de zoopedia voor uitleg.)
Als we verder kijken zien we nog twee verblijven liggen.
Het ene verblijf staat nog leeg.
Het andere is bewoond door een koppel Veelvraten uit Spitsbergen Zoo
En hier een close-up (niet zo'n hele mooie, die dieren lopen nou eenmaal)
Je kan het verblijf van alle kanten zien.
En als je met je rug naar het verblijf staat, zie je de uitgang van: Noord-Amerika
En in dit gebouw kunnen jullie al een kijkje nemen in Zuid-Amerika. Dat continent staat alleen op het programma voor de volgende update. dus wij lopen de andere kant op.
Dit is één van de drie ingangen die Australië heeft.
Deze ingang is heel mooi aangekleed met varens en beelden. (beelden vorige foto(in de boomtop))
Hier kan je het verblijf van de Kleine Gevlekte Kiwi's zien.
Hier links ligt alweer het volgende verblijf klaar voor ons.
Hierin zitten onze Koala's. Misschien een kaal verblijf, maar anders gingen ze zeuren dat ze niet bij de voederbak konden.
We lopen nu naar de lantaarnpaal die je twee foto's terug zag.
Daar is een bruggetje aangelegd. Uiteraard gaan we daarop.
Vanuit daar kan je het hele Koalaverblijf overzien.
Daartegenover is het laatste verblijf van deze update te zien. Tevens ook een dier dat een fokprogramma heeft.
En dit dier heeft een onderwaterkijkpunt.
Hier een stukje van het onderwatergedeelte:
Allemaal leuk en aardig, maar wat zit er nu eigenlijk IN het verblijf? Het antwoord: Vogelbekdieren.
Er staan hier dan wel twee bankjes, maar wij zijn nog fit genoeg om het stuk omhoog te lopen. Toch?
Als we omhoog lopen zien we een uitgang.
Daarvoor staat, zoals bij alle in/uitgangen, een overkapping
En daar weer rechts is een verblijf van Zuid-Amerika EN de doorgang tot Azië.
Als we terug gaan naar de overkapping en daar links gaan, zien we in de verte al ons eindpunt. (de overkapping)
Hier eindigt onze reis nu, en gaat hij later verder, in Zuid-Amerika.
Dat was het, tot de volgende keer in Dierenpark Roermond.
Added (16 Aug 2011, 17:16) --------------------------------------------- Hier nog de (vergeten) overzichtsfoto's
Het ziet er top uit, maar toch heb ik nog 2 tips voor je. 1. Maak ook in de verblijven binnen heuvels en kuilen. 2. Plaats wat beplanting bij het pad dat omlaag/omhoog loopt, dat is nu akelig kaal.
Verder is het leuk uitgebreid. Wel misschien iets van een plattegrond??
Datum: Woensdag, 17 Aug 2011, 08:20 | Bericht # 19
Curator
@ raymondhoek, Dat is mijn fout, ik heb Azië en Zuid-Amerika al afgebouwd. En dan zien jullie al hoe dat eruit ziet. Maar met jou tips doe ik zeker iets.
Hier een foto van het verbeterde koalaverblijf.
Hier ook het verbeterde uitzichtpunt bij de Vogelbekdieren.
En ook van de andere kant.
En tot slot een aangepaste plattegrond voor het geheel:
Hopelijk maakt de plattegrond je weer een beetje wegwijs....
Bericht veranderd door: catfreako - Woensdag, 17 Aug 2011, 11:48
Datum: Woensdag, 17 Aug 2011, 17:37 | Bericht # 20
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1330 Prijzenkast:
10 ZTAOCredits:0Reputatie:4
Voormalig Crewlid
Directeur
Het ziet er heerlijk groenig uit en de koala´s hebben heel wat te klimmen en zullen zeker zich op zijn gemak voelen. Ga zo door, de plattegrond maakt nieuwsgierig. Groetjes van Laraatje En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!