Mijn nieuwe ZTAO Zoo, deze keer met een naam die ergens op slaat: mijn achternaam. Mijn achternaam is Scholtze, dus is het geworden: Dierenpark de Schol
Goed nieuws: We hebben een klein stuk grond met een omtrek van zo'n 300 meter kunnen kopen in het kleine Noord-Brabantse dorpje Biezenmortel. We zullen dus niet zo'n grote dierentuin kunnen maken, maar we zijn nog bezig met het zoeken voor een groter stuk land waar we dan later naartoe kunnen verhuizen. We zijn nu begonnen met bouwen.
Misschien leuk om te weten: de grond werd eerst gebruikt om paarden te houden en het is net iets kleiner dan Dierenpark de Oliemeulen in Tilburg.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 111 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
@ Lucoshi, mooi gedaan!!
geen minpunt(je)!! goede beplanting, goed gebruik gemaakt van downloads!! verder kan ik er niet zo veel uithalen... Groetjes Thyrone trotse directeur van de stichting T.Z.P
Mooi! We zijn blij dat er zo veel mensen enthousiast zijn! We hebben de dierentuin afgerond en hij is open voor publiek, jullie kunnen vanavond nog een rondleiding van een van onze rondleiders (Johny) verwachten!
Added (21 Jan 2012, 19:17) ---------------------------------------------
Hallo, ik ben Johny, jullie rondleider van vandaag! Het mij een eer om de eerste bezoekers in Dierenpark de Schol te laten! Wat hebben jullie een geluk! Maar oké, jullie hadden de ingang al gezien, hè?
Wat is hij toch mooi! Met al die Lavendel bloemen! Schi-tte-rend! Oké, oké, we lopen verder...
Zie hier, het 1e verblijf van de dierentuin...
Het Kuiffutenverblijf. Er zit een groepje van 2 Mannetjes en 3 Vrouwtjes. Er zaten vroeger ook nog Roodwangschildpadden, maar een stel hongerige reigers heeft ze meegenomen! Maar goed, we lopen verder naar de linkerkant...
We zien aan onze linkerkant onze groep van 6 Emoe's, 3 Mannetjes en 3 Vrouwtjes. Deze komen oorspronkelijk uit Wellington Zoo en Wimbledon City Zoo als ik me niet vergis... Aan de linkerkant...
Zien wij ons koppeltje Chapmans Zebra's die aan ons zijn geschonken door de Londen Zoo. Wat zijn ze schitterend hè? Het is mijn lievelings Zebrasoort! Je kunt ze herkennen aan de bruin getinte kont! Nee, niet op die manier, jij kleine viespeuk... We lopen verder en gaan de bocht om.
We zien ons groepje van Zwartstaartprairiehondjes. Pfoeh, wat een naam, wel leuk voor Galgje! Het zijn 6 Vrouwtjes en 1 mannetje. Tjonge, wat zijn ze moeilijk te vinden tussen al dat gras zeg! We lopen een paar meter verder en zien aan de rechterkant kunnen we in de stal van mijn 2 lievelingetjes, de Chapmans Zebra's kijken!
En aan de linkerkant zien we...
Een koppeltje luie Capibara's, een gulle donatie van Dierenpark Lunteren. Ze hebben een mooi verblijf dat lijkt op de Amazone, waar Capibara's leven! We lopen verder en zien de trots van Dierenpark de Schol:
Het Fennekverblijf! Hier is meer dan een Miljoen Euro aan uitgegeven! Kun je het je voorstellen? Waarom? Nou, dat zal ik je laten zien.
Zie je het? 10 verschillende Afrikaanse Planten en geïmporteerde Rotsen uit de Sahara Woestijn! We willen het beste maken voor onze lieftallige kleine Woestijnvosjes. Het ziet er misschien wat krap uit, 6 Fenneks in zo'n klein verblijf, maar dat heb je mis! Ze hebben nog een binnenverblijf dat net zo groot is als dit buitenverblijf! Zie je die grote rots aan de achterkant? Dat is het binnenverblijf! Onopvallend hè? Oja, de Fenneks komen uit London Zoo en Wimbledon City Zoo. We zijn nog niet klaar! Om de hoek hebben we nog het verblijf van de...
Grrr-oene Leguanen, het is een koppeltje! Inderdaad, je ziet ze niet! Ze zitten waarschijnlijk weer lekker verscholen in het hoge tropische gras!
Ik hoop dat je hebt genoten van ons kleine assortiment van dieren en dat je ook wat hebt geleerd van mijn rondleiding! Ik hoop dat ik jou later nog eens kan rondleiden!
Doei!
Bedankt Johny! Oké, wij hopen dat jullie ons Dierenpark mooi vinden en ons blijven steunen!
EDIT: Sorry voor de fout (dat ik Nandoe's heb geplaatst terwijl wij Emoe's heb gekregen >_<), wij zullen dit in de volgende update verbeteren!
Bericht veranderd door: Lucoshi - Zaterdag, 21 Jan 2012, 21:04