Datum: Zaterdag, 24 Maa 2012, 16:29 | Bericht # 31
Moonya
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 40 Prijzenkast:
4
Parkeerhulp
Tijd voor een nieuwe update van mijn dierentuin. In plaats van overal nieuwe verblijven te plaatsen, hebben we eerst de al bestaande verblijven verbeterd.
Wanneer we in de vroege morgen de ingang zien, valt het op dat er naast het al bestaande standbeeld van de jagende witte haai nu ook een nieuw standbeeld van een hamerhaai is, en eentje van een orka.
Bij het binnenkomen langs de kassa heb je een mooi uitzicht op al het groen van de dierentuin.
Conform de veiligheidregels is er nu ook een eerstehulppost vlakbij de ingang gebouwd om kleine ongelukjes van bezoekers, en van personeel te kunnen opvangen. Daarnaast, buiten het bereik van bezoekers is er een bescheiden dierenartspraktijk voor de EHBO van gewonde dieren. Deze wordt bemand door vrijwilligers.
Een nieuwe mogelijkheid in de 4 getijden is om een tour te volgen die je langs alle attracties en verblijven leid. Voor wie dit niet wil is er doorheen het gehele park gelegenheid genoeg om plattegronden te raadplegen zodat je niet verdwaald.
Wij kiezen voor de voor ons uitgestippelde route zodat we zeker weten niets missen in de dierentuin
Voor we op weg gaan maken we echter eerst een sanitaire tussenstop
Het is best druk bij de mannen en de vrouwen wc, maar voor wie al klaar is en wil wachten op de rest kan even met of zonder kinderen uitblazen in een parkje met uitzicht op de prachtige rozen in allerlei kleuren. Op weg naar het parkje heb je enkele snoepautomaatjes zodat de kinderen tijdens het wachten wat zoets kunnen kauwen.
Zijn we klaar gaan we verder met de tour, en het eerste waar we langs komen een een mooi aquarium vol doktersvissen in allerlei kleuren, soorten en maten.
De volgende halte is de spookhuisvariant van de dierentuin, trillend riet. Met een bootje vaar je door een dichtbegroeid en zeer mistig moerasgebied. Bij tijd en wijle zie je bijna geen hand voor ogen, terwijl om je heen vanalles ritselt en griezelige geluiden alom tegenwoordig zijn. De gids waarschuwt ons zeer duidelijk de benen en armen binnenboord te houden, en onder geen beding de dieren te voederen.
Griezelig lange lianen strijken zwoel langs je armen of geniepig in je hals en (t)rillend vraag je je af wat dat nu geweest kan zijn.
Vlakbij ons ritselde wat. Iedereen in het bootje is volop rondom zich geen aan het kijken waar dat geluid nu eigenlijk vandaan kwam.
Huh , dit is wel zeer griebelig. Er komt wat naar ons toe vanuit de mist. Achterin de boot zijn er twee frêle dametjes die het uitgillen van angst.
Pfffff, paniekalarm weer voorbij, het zijn maar gewoon de capibara's.
Met dit mooie einde stappen we uit de boot om met de hele groep een lekker kopje thee te gaan drinken op de plaza tegenover Trillend Riet. Voor de mensen die daar geen zin aan hebben zijn er bankjes voorzien of kun je een kijkje nemen achter de schermen. Er is zelfs mogelijkheid om een souveniertje te kopen.
De Souvenierswinkel staat vlakbij de ingang van het doolhof, meteen ook de volgende attractie van onze tour.
Het duurde eventjes voordat we met zijn allen de uitgang vonden. Via Rode wangen, een verblijf met roodwangschildpadjes en schuttersvissen, gaan we verder.
Zo, dit was deel 1 van ons dagje uit in de 4 getijden. Normaal zou ik nu de map laten zien, maar om de volgende updates niet te verklappen doe ik dat deze keer niet. Ik hoop dat je ervan genoten hebt.
Datum: Zaterdag, 24 Maa 2012, 16:37 | Bericht # 32
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 215 Prijzenkast:
2 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Verzorger
Weer heel mooi, net als anders trouwens. Alles ziet er uit als in een echte dierentuin en voor bezoekers is er van alles te doen. Ik kijk uit naar de volgende update.
Datum: Zaterdag, 24 Maa 2012, 17:48 | Bericht # 33
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1330 Prijzenkast:
10 ZTAOCredits:0Reputatie:4
Voormalig Crewlid
Directeur
Mooie dierentuin je maakt er echt dagje uit van, niet alleen met dieren maar ook bijvoorbeeld de doolhof en leuk dat bruggetje, grappig, dat jullie bijna allemaal dezelfde downloads gebruiken. Groetjes van Laraatje En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 499 Prijzenkast:
4 ZTAOCredits:0Reputatie:6
Curator
ik vind het water in je verblijven geweldig gedaan en het griezel deel is al even super!! ik vind die voorlaatste foto (met tegenpool op) ook echt geweldig, dat je het trapje afloopt naast een pinguin standbeeld... het enige mindere vind ik dat je letters aan dat glas plakken en zo zweven, wat daar een goede oplossing voor is, is het scenery palen pack gebruiken
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 40 Prijzenkast:
4
Parkeerhulp
ah haha, maar tegenpolen is ook nog niet klaar, da's pas voor de volgende update. Maar toch bedankt, ik zal eens kijken of ik mijn letters wat minder kan laten zweven :).