Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

• Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Natura Artis Magistra
carnotaurus
Datum: Woensdag, 07 Mei 2014, 18:49 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 2

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 3

Onderdirecteur

Ik ben naar Artis geweest en ik wil er een verslag over schrijven.
Nou is Artis een groot park en ik weet niet of ik een uitgebreid verslag moet schrijven.
Wie wil kan reageren en laten weten of een beknopt verslag beter is, of een uitgebreide (zoals al mijn verslagen).
De foto's (het worden er veel!) mogen uiteraard niet zonder mijn toestemming gebruikt worden.
Het cijfer laat ik even open.

Naam dierentuin: Natura Artis Magistra
Land: Nederland
Cijfer: -
Datum bezoek: 6-5-2014

Alvast deel één! (dit is overigens een uitgebreide versie)

In de vakantie werd besloten om naar een grotere dierentuin te gaan. Artis staat al lang op mijn verlanglijstje,
omdat ik er nog nooit geweest was. Ondanks dat het de oudste zoo van Nederland was had ik geen hoge verwachtingen.
Meermaals is mij aangeraden om er niet heen te gaan. Het zou verouderd, dieronvriendelijk en lelijk zijn.

Uiteindelijk zijn we toch maar naar Artis vertrokken. De heenweg ging soepel, maar de navigatie liet ons in de steek in Amsterdam.
Artis staat nergens aangegeven en de ingang is gewoon een stuk weg tussen twee palen met arendbeelden erop.
Toen we er eenmaal waren hebben de auto op de parkeerplaats gezet, het was totaal niet druk, gingen we naar het park.
Bij de ingang hebben we niet alleen een kaartje en een plattegrond gekocht, maar ook een dagkrant van Artis.
Leuk en heel handig trouwens is de Artis-app. Deze heeft een plattegrond en een aantal routes te volgen met leuke weetje over de zoo.

- de ingang van de dierentuin -

Eenmaal binnen volgde een verrassing. Even twee poortjes door en je bent van de gestreste stadsdrukte in het rustige dierenpark.
Logisch dat de Amsterdammers er graag heen gaan om even bij te komen. Overal stonden exotische planten, het gaf meteen sfeer.
Het eerste verblijf was een weide voor grote huisdieren. Hier stonden kamelen, huisezels, wattusi-runderen en huisrendieren.
In een apart stukje, nauwelijks te zien stond een alpaca. De wei was niet gigantisch maar zeker acceptabel, met een mooie grote stal erbij.
Het leuke was dat er amper omheining was! Eigenlijk alleen een gracht, zoals het hoort in Amsterdam.

- de grote huisdieren, alleen een gracht als omheining -

Daarna een van de oudste verblijven: een apenrots. Het was duidelijk ouderwets, maar niet verkeerd voor de kleine groep Japanse makaken.
Naast de rots hadden ze was klimpalen. Zeker een stukje nostalgie. De apen waren rustig bezig met vlooien.
Ook deze keer weer een gracht als afscheiding. Die grachten geven een mooi effect.

- de apenrots, een van de oudste verblijven -

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!

Bericht veranderd door: carnotaurus - Maandag, 23 Jun 2014, 21:02
BerichtIk ben naar Artis geweest en ik wil er een verslag over schrijven.
Nou is Artis een groot park en ik weet niet of ik een uitgebreid verslag moet schrijven.
Wie wil kan reageren en laten weten of een beknopt verslag beter is, of een uitgebreide (zoals al mijn verslagen).
De foto's (het worden er veel!) mogen uiteraard niet zonder mijn toestemming gebruikt worden.
Het cijfer laat ik even open.

Naam dierentuin: Natura Artis Magistra
Land: Nederland
Cijfer: -
Datum bezoek: 6-5-2014

Alvast deel één! (dit is overigens een uitgebreide versie)

In de vakantie werd besloten om naar een grotere dierentuin te gaan. Artis staat al lang op mijn verlanglijstje,
omdat ik er nog nooit geweest was. Ondanks dat het de oudste zoo van Nederland was had ik geen hoge verwachtingen.
Meermaals is mij aangeraden om er niet heen te gaan. Het zou verouderd, dieronvriendelijk en lelijk zijn.

Uiteindelijk zijn we toch maar naar Artis vertrokken. De heenweg ging soepel, maar de navigatie liet ons in de steek in Amsterdam.
Artis staat nergens aangegeven en de ingang is gewoon een stuk weg tussen twee palen met arendbeelden erop.
Toen we er eenmaal waren hebben de auto op de parkeerplaats gezet, het was totaal niet druk, gingen we naar het park.
Bij de ingang hebben we niet alleen een kaartje en een plattegrond gekocht, maar ook een dagkrant van Artis.
Leuk en heel handig trouwens is de Artis-app. Deze heeft een plattegrond en een aantal routes te volgen met leuke weetje over de zoo.

- de ingang van de dierentuin -

Eenmaal binnen volgde een verrassing. Even twee poortjes door en je bent van de gestreste stadsdrukte in het rustige dierenpark.
Logisch dat de Amsterdammers er graag heen gaan om even bij te komen. Overal stonden exotische planten, het gaf meteen sfeer.
Het eerste verblijf was een weide voor grote huisdieren. Hier stonden kamelen, huisezels, wattusi-runderen en huisrendieren.
In een apart stukje, nauwelijks te zien stond een alpaca. De wei was niet gigantisch maar zeker acceptabel, met een mooie grote stal erbij.
Het leuke was dat er amper omheining was! Eigenlijk alleen een gracht, zoals het hoort in Amsterdam.

- de grote huisdieren, alleen een gracht als omheining -

Daarna een van de oudste verblijven: een apenrots. Het was duidelijk ouderwets, maar niet verkeerd voor de kleine groep Japanse makaken.
Naast de rots hadden ze was klimpalen. Zeker een stukje nostalgie. De apen waren rustig bezig met vlooien.
Ook deze keer weer een gracht als afscheiding. Die grachten geven een mooi effect.

- de apenrots, een van de oudste verblijven -

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 07 Mei 2014 om 18:49
Haasrode
Datum: Woensdag, 07 Mei 2014, 18:55 | Bericht # 2   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

ZTAO
Reputatie: 2

Parkeerhulp

zeer mooi! dacht juist hetzelfde met die grachten!
ik ben zelf ook naar Artis geweest en ik zou graag een uitgebreid verslag zien

Alea iacta est
Berichtzeer mooi! dacht juist hetzelfde met die grachten!
ik ben zelf ook naar Artis geweest en ik zou graag een uitgebreid verslag zien

Bericht getypt door - Haasrode
Toegevoegd op 07 Mei 2014 om 18:55
JowJonas
Datum: Woensdag, 07 Mei 2014, 18:58 | Bericht # 3   
ZTSF Gegevens

Horeca Medewerker

Ik ben er zelf ook nog nooit geweest, hij staat zeker ook nog op mijn verlanglijstje! Ziet er inderdaad echt wel leuk uit met die grachten.

Deviantart | Natuurgebied De Zwaan
BerichtIk ben er zelf ook nog nooit geweest, hij staat zeker ook nog op mijn verlanglijstje! Ziet er inderdaad echt wel leuk uit met die grachten.

Bericht getypt door - JowJonas
Toegevoegd op 07 Mei 2014 om 18:58
Jeweetwelwie
Datum: Donderdag, 08 Mei 2014, 10:37 | Bericht # 4   
ZTSF Gegevens
Groep: Technisch medewerker
Prijzenkast: 20

ZTAO

Winnaar ZTSF Awards 2012
Directeur

@ carnotaurus
Mooi verslag! Ik zou er zelf nog een x heen willen.
Ik ben hier ook nog nooit geweest, maar wat ik tot nu toe zien zijn de verblijven niet te klein en zijn ze bezig met vernieuwingen

Groetjes,
Jeweetwelwie ^_^

Bericht@ carnotaurus
Mooi verslag! Ik zou er zelf nog een x heen willen.
Ik ben hier ook nog nooit geweest, maar wat ik tot nu toe zien zijn de verblijven niet te klein en zijn ze bezig met vernieuwingen

Groetjes,
Jeweetwelwie ^_^

Bericht getypt door - Jeweetwelwie
Toegevoegd op 08 Mei 2014 om 10:37
legoman12324
Datum: Zondag, 11 Mei 2014, 21:50 | Bericht # 5   
legoman12324  
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 3

Onderdirecteur

zeker een mooi verslag carno heb je ook foto's van de roofdierengalerij en kerbertterras

een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Berichtzeker een mooi verslag carno heb je ook foto's van de roofdierengalerij en kerbertterras

Bericht getypt door - legoman12324
Toegevoegd op 11 Mei 2014 om 21:50
jeffrey
Datum: Maandag, 12 Mei 2014, 12:45 | Bericht # 6   
ZTSF Gegevens

Curator

Mooi verslag! T'is al een tijd geleden dat ik er geweest ben maar herken het meeste wel :D

Always look on the bright side of life!
BerichtMooi verslag! T'is al een tijd geleden dat ik er geweest ben maar herken het meeste wel :D

Bericht getypt door - jeffrey
Toegevoegd op 12 Mei 2014 om 12:45
jeffrey
Datum: Woensdag, 14 Mei 2014, 12:02 | Bericht # 7   
ZTSF Gegevens

Curator

Weer een mooi verslag! Er is wel veel veranderd sinds ik er voor het laatst ben geweest...

Always look on the bright side of life!
BerichtWeer een mooi verslag! Er is wel veel veranderd sinds ik er voor het laatst ben geweest...

Bericht getypt door - jeffrey
Toegevoegd op 14 Mei 2014 om 12:02
Kit_Fisto
Datum: Woensdag, 14 Mei 2014, 13:58 | Bericht # 8   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 1

ZTAO

Curator

leuk verslag! vind het altijd wel leuk om te zien hoe het park er nu weer uit ziet. vind dat je ook goed commentaar geeft bij de verslagen!

kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
Berichtleuk verslag! vind het altijd wel leuk om te zien hoe het park er nu weer uit ziet. vind dat je ook goed commentaar geeft bij de verslagen!

Bericht getypt door - Kit_Fisto
Toegevoegd op 14 Mei 2014 om 13:58
JowJonas
Datum: Woensdag, 14 Mei 2014, 17:41 | Bericht # 9   
ZTSF Gegevens

Horeca Medewerker

Sommige delen van deze zoo lijken zo modern en afgewerkt, en anderen dan weer oud.
Het doet me ook sterk denken aan de Antwerpse Zoo (die aquariumgang lijkt sprekend op het aquarium in de Zoo).
Leuke verslagen ook, ik kijk al uit naar het volgende' deel.

Deviantart | Natuurgebied De Zwaan
BerichtSommige delen van deze zoo lijken zo modern en afgewerkt, en anderen dan weer oud.
Het doet me ook sterk denken aan de Antwerpse Zoo (die aquariumgang lijkt sprekend op het aquarium in de Zoo).
Leuke verslagen ook, ik kijk al uit naar het volgende' deel.

Bericht getypt door - JowJonas
Toegevoegd op 14 Mei 2014 om 17:41
legoman12324
Datum: Zondag, 18 Mei 2014, 17:14 | Bericht # 10   
legoman12324  
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 3

Onderdirecteur

weer een leuke update maar dacht dat Artis ook een jaguar had en jammer dat je geen foto's hebt van het kerbertterras
en het is zeker een mooie dierentuin wegens dat het oude gebouwen combineert met moderniteit

een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Berichtweer een leuke update maar dacht dat Artis ook een jaguar had en jammer dat je geen foto's hebt van het kerbertterras
en het is zeker een mooie dierentuin wegens dat het oude gebouwen combineert met moderniteit

Bericht getypt door - legoman12324
Toegevoegd op 18 Mei 2014 om 17:14
  • Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Search:

Hosted by uCoz