Ik zal jullie uit de droom helpen.
Want ik las iets over verkeerd coderen enzo van downloads.
Nou nou nou, wat een onzin
Hier komt de werkelijke reden...
Als Zoo Tycoon 2 een (opgeslagen) spel laad, gebeurt dit in een bepaalde volgorde.
Hij zal eerst de hoofd bestanden zoals menu's laden, gevolgd door de bestanden van dieren, objecten, etc.
Dan de dierentuin, dan zal hij vooraf activeren zoals dat heet, en tot slot achteraf activeren en daarmee het laden afsluiten.
(nog wel heel veel meer troep, maar is niet zo boeiend).
Als je veel downloads in spel hebt, zul je merken dat hij tussen de 20 - 40% erg lang laad, dit is namelijk het objecten laden moment.
En als je dierentuin ook wat aan de grote kant is, zal dat juist tussen de 75 - 95% van de balk liggen, dat hij er lang over doet.
Als je dierentuin aan het laden is, zal hij als het ware alles zoals volgens de coördinaten in het bestand staan, terug zetten in het spel.
Echter kan het zijn dat er soms niet de EXACTE coördinaten worden gemaakt zodat het dier NET iets anders staat, of zelfs zweeft.
Om dit te voorkomen, krijg je vooraf activeren.
Dan speelt Zoo Tycoon 2 zonder dat je het merkt al een stukje in het spel, zodat alle dieren goed terecht komen en dan ook kunnen bewegen.
Echter als je veel downloads hebt, wilt Zoo Tycoon 2 het nog wel eens proberen (bug) om vooraf te activeren terwijl de objecten nog worden geladen.
Wat gebeurd er dan, op dat moment weet hij even niet goed wat de coördinaten zijn, en bovendien worden bijvoorbeeld hekken ineens later geplaatst.
Dus dieren kunnen ineens heel ergens anders komen, of dieren die langs een hek staan, kunnen ineens aan de andere kant uitkomen.
Hoe je dit kunt oplossen:
Kleinere dierentuinen gebruiken en/of minder downloads in spel hebben.
Hopelijk snappen jullie het een beetje, want het is best wel technisch.
Mocht je nog vragen hebben, sta ik daar uiteraard voor open
Raymond 