ZTSF Gegevens Groep: Non-actief lid Berichten: 22 Prijzenkast:
0
Stagiaire
Hoi Hoi,
Ik vroeg me af of en hoe jullie de dierenverzorgers gebruiken in je dierentuin.
Wanneer ik een zoo start dan neem ik nooit gelijk een dierenverzorger aan, ik doe dan al het werk zelf. Wanneer dit te veel wordt neem ik een paar verzorgers ter ondersteuning aan. Nu heb ik net een groot gedeelte van de Koln zoo nagemaakt. Daar zitten zoveel dieren in dat ik ook veel verzorgers nodig had als ik nog iets wilde bouwen tussendoor. Op een gegeven moment kreeg ik zoveel berichten van dierenverzorgers die dat ene poepje niet kon bereiken. Ze konden er wel bij maar neit zo snel als ze zelf graag zouden willen. Toen heb ik voor ieder dierenhok een aparte verzorger ingehuurd met een precieze taak.
Gewoon uit nieuwschierigheid: Ik vroeg me af of jullie atijd alles zelf doen? Of huren jullie een paar dierenverzorgers in? Of huren jullie voor elk verblijf 1 dierenverzorger?
ik doe het wel met dat je de verzorger een taak geeft meestal komen ze dan niet in andere verblijven en als er iets is dan kan je daar gewoon naar toe met mijn dierentuin word het een beetje druk dus zorg dat als je om een pad een hek zet daar wel personeels hekken in zitten zodat jij en je personeel alles snel kunnen berijken ik hoop dat ik je heb kunnen helpen
0
Stagiaire
Zooza Dankjewel voor je tips. Personeelshekken,dat is zeker een goed idee! Naast handige tips, was ik hierboven ook gewoon nieuwschierig naar jullie mening. Dus dankjewel voor het delen van jouw ervaringen.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 40 Prijzenkast:
4
Parkeerhulp
Ik vind verzorgers nogal dom, net zoals de gasten. Ik zet altijd 1 verzorger per biome, maar ik blijf altijd berichten krijgen dat ze dat ene poepje niet kunnen bereiken, of als ze een waterbak neerzetten doen ze dat altijd vlakbij een ander object zodat ik daar ook gezeur van krijg. ALs er ooit nog een patch van zt2 komt mag het van mij wel zijn voor betere verzorgers.
Als je gek wordt van die meldingen heb ik nog wel een paar handige tips die ik onder andere ook van andere mensen gehoord heb: - sluit in ieder hok één of twee (ligt aan de grootte) verzorgers op in het hok, en geef ze ook de taak om alleen dát hok te gaan schoonmaken. - deze tip is zeer handig, want het pakt het probleem in de kern aan ! : op Tesara is een hack te downloaden waarmee je alle poep en afval simpel kan deleten met de bulldozer-tool, je krijgt er nog geld voor ook!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 40 Prijzenkast:
4
Parkeerhulp
ahhh merci voor die tip van de bulldozer-tool, ik wordt namelijk gek van alle gezeur dat ze daar of daar niet kunnen komen. Alleen, een zookeeper op 1 biome zetten, dat veranderd voor mij echter niks, de waarschuwingen blijven komen.
ZTSF Gegevens Groep: Non-actief lid Berichten: 26 Prijzenkast:
0
Parkeerhulp
I find they start to do a good job and then after a while they give up! - i like to fire them but thats not really the point - some I just keep in with the animals (not gate to get out), but some like the Okapi dont like the keeper in with them all the time...
0
Stagiaire
@Ade, I never noticed that the Okapi didn't like have it's keeper inside it's exhibit. Thanks for this news. When my zoo is really small, I just do all the work myself. When it get's bigger I start with a few keepers for the animals which are in large groups or which are always complaining about dirty exhibits.