vandaag ben ik weer is naar het rehabilitation centre gegaan de hoofdverzorger stond al op mij te wachten, hij is de enige die vandaag komt werken
(sorry voor de grote fout zodat het dak niet zichtbaar is)
we kwamen binnen en moesten van hem meteen door deze poort
en meteen weer door deze zwaarbeveiligde doorgang
(als je nog meer van deze deuren ziet ze zijn van glas er kan dus niks doorheen)
toen kwamen we in deze gang bij de poort links zit een dier hij zit nog helemaal afgeschermt van alles dit is fase een als hij binnenkomt
we mochten hier ook niet naar binnen we lopen verder naar de andere deur en komen weer uit in een gang
bij die deur daar verder op zit de andere bruinvis
zij lijkt niet zo ziek gelukkig daarom zit zij ook in fase 2 toen vroeg de hoofdverzorger of we daar aan de andere kant achter het glas wilde gaan staan zodat hij de bruinvis kon voeren vanaf fase 2 kun je de bruinvissen zien voor als het park opengaat voor publiek
het voeren begint
toen merkte ik iets op een paadje naar beneden? ik denk dat daar de laatste fase is voordat ze weer worden uitgezet
ik had gelijk hier nog wat foto's
weet iemand hoe je de ambient vissen weg krijgt????
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 670 Prijzenkast:
4
Onderdirecteur
nieuwe (grote) update!
ik denk dat dit een beetje een rommelige update word. waarom? omdat ik vooruit had gewerkt aan mijn zoo en had al veel eerder moeten updaten ik probeer het zo leuk mogelijk te vertellen en logica erin te houden
we beginnen weer bij het begin de bruinvissen die nu namen hebben frodo en toto (verzonnen door zebrazappo)
zoals je ziet zit het vrouwtje toto buiten en zal zsm worden uitgezet
het vernieuwde platform
voeder tijd!
dan nu naar het nieuwe deel:
voor de landdieren (ze moeten wel iets met water te maken hebben)
welke dieren zitten hier nou
flamingo's !! we hebben het vrouwtje opgevangen na een olieramp in het deel van de rivier waar zei leeft ze moet nog wat aankomen en een behandeling onder gaan, niet zoveel problemen dus
prive plekje achter de heuvel en beplanting
de flamingo
op de eerdere foto zag je dat er gewoon hekwerk stond, dit is vervangen voor een rotswand zodat ze de dieren langs hun niet kunnen zien ook is de afscherming tussen mens en dier vervangen door glas
de rotswand is naar hun habitat geplaatst
ik ga nu beginnen met wat update 2 moet zijn
vandaag zijn er weer 2 dieren geariveerd die we hebben gered uit hun ernstige situatie een flamingo met helzelfde probleem als de flamingo die we eerder al hebben opgevangen (komt hoogswaarschijnlijk ook uit de zelfde familie)
en een nijlpaard deze komt ook uit het vervuilde gebied alleen bij hem is het erger hij heeft het water ook ingeslikt en er zit nu dus olie in zijn lijf
de flamingo mocht meteen bij zijn soort genoot
maar de nijlpaard moet nog even in quarantaine blijven en we zijn zijn verblijf nog aan het inrichten
update nijlpaard het lelijke groene bouwhek is vervangen door een mooi glas hekje ook is er een pad aangelegt
dit gebouw gaat in de toekomst zeer veel dieren opvangen namelijk
zeehonden, het is een groot gebouw maar aangezien er steeds meer zeehonden gewond raken/ aanspoelen willen we zoveel mogelijk dieren kunnen opvangen
buiten bassin:
DENK ERAAN HET IS EEN BOUWGEBIED DUS NIET ALLES IS PERFECT
er komen ook nog buiten bassins aan de andere kanten van het gebouw binnen komen de quarantaine verblijven
wat een gebouw staat er langs!
dit zal als opvang voor ........ gaan werken (ik vertel het lekker niet ) maar wat ik wel kan vertellen is dat het om sub/tropische dieren zal gaan
een deel is al uitgegraven:
overzichten:
met daken zoals je ziet nog 2 hokken leeg bij het landieren deel
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 295 Prijzenkast:
2
Curator
Leuke verhaallijn heb jij in je posts zeg. Ik ben zeer te spreken over het gebouw waar de ... worden opgevangen. De combi van de voilliere van Snowleo en de rotsmuren van Northern Skies vind ik erg goed. Mijn complimenten.