Langzaam begin onze 'sociëteitstuin' zich om te vormen naar dierentuin. Na de koop van de complete circuscollectie is de tuin uitgebreid en is er al veel te zien. Van de drie oude weides zijn er twee afgebroken, alleen die van de axisherten staat nog. Echter huisvest deze weide nu geen herten maar de varkens, en waar vroeger de andere weides waren staat nu een apenkooi. De berberaap is één van de meest kostbare bewoners van het park, en zoals heel veel dieren van het circus uit het wild gehaald. - varkensweide -
- apenkooi met berberaap -
Daarna lopen we over een pad waar vroeger de zoo ophield, maar waar nu opnieuw dierenweides te zien zijn. In deze weides bevinden zich naast de vroeger gehouden dam- en axisherten nu ook een witstaarthert en twee pony's. Tegenover een klein, ingesloten weide met dwerggeiten. De damherten hebben zich inmiddels al aardig voortgeplant.
- de weides met herten en pony's -
- de dwerggeitenweide -
- gezinsuitbreiding bij de damherten -
Als we doorlopen zien we de trots van het park: een heuse roofdierengallerij! De bouw was zeer kostbaar maar geslaagd, is te merken aan de reacties van de leden die dit een 'grootsche aanvulling' vinden. Het bestaat uit twee delen: het eerste deel bevat twee aan elkaar grenzende verblijven met een hyena en een lynx. Dit deel staat via een gang in verbinding met het tweede deel waar de zo geprezen koningstijger leeft. Tegenover een kleine volière met de grijze roodstaart.
- eerste deel van de gallerij: hyena en lynx -
- tweede deel: konings- of Bengaalse tijger -
Over het laatste deel zijn de leden niet zo te spreken: ze vinden dit het park onwaardig. Het bestaat uit een mini-weide met de 'Amerikaansche Rhea' en de zebra's. Men is het er niet mee eens dat een van de mooiste soorten zo'n lelijk verblijf krijgt.
- zebraweide -
Omdat men het met een aantal verblijven niet eens is komt er waarschijnlijk nog wat landuitbreiding. Dit zou teven ruimte bieden aan dieren die de leden ook graag terug zouden zien: beren en struisvogels. Ook zou hier een zebrahuis neer gezet kunnen worden. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Geïnspireerd door de vele zoobuilders die nu actief zijn, in het bijzonder ZooZa en JowJonas, heb ik ook maar even iets in elkaar geknutseld!
TEASTER Ik probeer eens om een volledige erlebnis zoo te bouwen! De ingang is af, dit is een bezoekerscentrum dat gratis te bezoeken is, met een collectie hoorns, botten en schedels. Ook bevind zich voor de ingang een volière met palawan-pauwfazanten. Bij de kassa kun je een kaartje kopen zodat je verder het park in kan.
- de ingang met pauwfazantvolière -
- het interieur met allerlei educatieve objecten -
Het eerste stuk is een tropenhal, de meest klassieke vorm van erlebnis. Bij de kaartjescontrole moet je eerst een kaartje inleveren als je erdoor wil, maar wij mogen natuurlijk gewoon doorlopen! De hal, of eigenlijk kas, bevat verschillende soorten vogels, maar ook vissen, leguanen en een bijzonder zoogdiertje.
- kaartjescontrole -
Nu nog even een leuke foto voor de sfeer: - ibissen zitten op de kijkruit, de zeer kleurrijke tangares fladderen overal door de hal - dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Oehh ziet er goed uit goed gebruik gemaakt van de Marathon downloads en heb je die ibissen met het trucje zo neergezet?? Haha nouja, veel belovend in iedergeval!