ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 84 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Kassa Medewerker
Bedankt voor je reactie Leerdamer
Gisteren zijn de eerste dieren aangekomen in de dierentuin. De dierentuin is namelijk af en langzaam aan kunnen de verblijven nu hun bewoners verwelkomen. Helaas kunnen we nog niet alle nieuw gebouwde verblijven laten zien, maar wel de nieuwe dieren!
De eerste dieren die we kunnen laten zien zijn de Amerikaanse alligators. Het zijn er twee, een mannetje en een vrouwtje.
Hier zie je het mannetje in het water liggen.
Hier zie je het mannetje nog eens vanuit het verblijf gefotografeerd.
De volgende dieren zijn de trekpleister van de zoo. Het zijn drie nijlpaarden! Een mannetje gaat hier samenwonen met twee vrouwtjes.
Hier kan je het mannetje nog eens goed zien van dichtbij.
De volgende diersoort zijn de Amerikaanse bevers. Net als bij de nijlpaarden is het een mannetje en twee vrouwtjes.
Hier zie je maar dat het goed is dat er stenen zijn geplaatst langs het pad, anders komen de dieren wel heel dicht bij de mensen.
De laatste diersoort die in de dierentuin gekomen is, is de veelvraat. Zij wonen tegenover de bevers. Het gaat om een koppeltje.
De volgende keer hoop ik foto's te kunnen laten zien van de wolven. Twee vrouwtjes komen uit Duitsland, een mannetje uit Frankrijk en tot slot nog een vrouwtje uit Blijdorp.
Kassa Medewerker
Aangezien deze zoo helaas iets te klein was om echt wat leuks te maken (ik had oppervlakte klein gekozen), heb ik besloten om opnieuw te beginnen. Ditmaal ook een startende dierentuin, maar nu in de Hoekse Waard, het mooiste eiland van Nederland. Door de hervorming van de gemeentes tot één grote gemeente is het nu eindelijk mogelijk om een grote dierentuin te gaan aanleggen. Verwacht hier al het moois wat je in de wereld kan aantreffen. Zo zullen er tijgers en leeuwen, maar ook (ijs)beren komen. Verwacht over een niet al te lange tijd (misschien nog wel met kerst?) de eerste fotoreportage.
Added (26 Dec 2013, 18:34) --------------------------------------------- Toch geen dierentuin in de Hoekse Waard, maar een hobby project in Bulgarije. Op een nog geheime locatie is een privé collectie opgedoekt door de Bulgaarse regering. Een rijke Bulgaarse zakenman hield namelijk een riante dierencollectie in een veel te klein park. Er werden wel bezoekers in het park toegelaten en mede daardoor is bekend geworden onder welke omstandigheden de dieren moesten leven. Nadat de regering de dieren en het land had afgepakt, moest er snel een oplossing komen. Vanuit Nederland is een groep biologen en dierenverzorgers van verschillende dierentuinen afgereisd naar Bulgarije. Samen moeten we proberen de dieren die niet passen in het park een beter huis te geven en de dieren die wel kunnen blijven en beter onderkomen te geven.
Echter, er was wel een probleem. Doordat de meeste gebouwen in de dierentuin al heel oud waren, mocht er niks gesloopt worden van gebouwen. Alleen hekwerk mocht weggehaald/verplaatst worden.
Ik zal in enkele reportages de dierentuin laten zien, zoals die er nu voorstaat. LET OP, de volgende beelden kunnen als schokkend worden ervaren voor dierenliefhebbers.
De ingang was al lelijk om te zien. Door middel van hekken moest voorkomen worden dat bezoekers het park inliepen zonder te betalen.
Al snel kwam ik aan bij het eerste hok, hier werden Amoerpanters gehouden.
Geloof het niet, maar hier woont een koppeltje. En dat naast de drukke ingang.
De twee binnenverblijven stelden ook al weinig voor. Beton en een drink- en eetbak.
Hier kan je nog eens goed zien hoe het pad vanuit de ingang loopt.
Officieel in het park kwamen we aan bij drie betonnen hokken, met afzonderlijke binnenverblijven. Bij het eerste hok zag ik drie Californische zeeleeuwen
Hiernaast zat een eenzame ijsbeerman in een veel te klein hok.
En direct weer hiernaast zat een mannelijke zeeolifant, ook hij alleen en veel te klein.
Tegenover de drie hokken stonden drie volières. In het eerste zaten drie witte pelikanen. In de twee andere zat niks, maar in het derde lag wel een kadaver, dus schijnbaar was hier kort geleden een dier gestorven.
Hier nog eens een luchtfoto van hetgeen ik nu al geïnspecteerd had.
Momenteel had ik al de volgende dieren gezien: 1.1 Amoerpanter 0.3 Californische zeeleeuw 1.0 IJsbeer 1.0 Zeeolifant 1.2 Witte pelikaan
Al met al alleen nog maar veel te kleine hokken gezien. Door de betonnen ondergrond had de zeeolifant zelfs schaafplekken op zijn buik, ondanks zijn sterke huid.
Added (27 Dec 2013, 17:11) --------------------------------------------- Vandaag zette ik weer voet in de dierentuin. Na de eerder geziene verblijven te hebben gepasseerd kwam ik uit op een gebouw met perken wat het Savannehuis genoemd werd. Een niet al te groot gebouw met in totaal vier perken trof ik aan.
Als eerste trof ik vijf rothschildgiraffe aan. Eén mannetje met twee vrouwtjes en hun twee jongen (allebei vrouwtjes).
Rechts van de giraffe trof ik twee Afrikaanse olifanten aan. Een vrouw en een mannetje zaten samen zonder uitwijk mogelijkheden. Desalniettemin was het vrouwtje toch drachtig.
De twee zwarte neushoorns zaten wel gescheiden, maar ook veel te klein.
Van boven kan je nog eens goed zien hoe klein de dieren zitten.
De vorige keer liet ik al onder meer de ijsbeer en de zeeleeuwen zien. Hier zie je een glimp van hun binnenverblijven.
Aan de andere kant van het gebouw zaten vier kooien met beren.
In totaal zaten er drie grizzlyberen en twee brilberen.
Hier nog eens een foto van bovenaf van het gedeelte wat ik tot dusverre gezien had. Tot nu toe was het allemaal nog veel te klein en was het een wonder dat de dieren zich toch nog aan het voortplanten waren.
Momenteel had ik al de volgende dieren gezien: 1.1 Amoerpanter 0.3 Californische zeeleeuw 1.0 IJsbeer 1.0 Zeeolifant 1.2 Witte pelikaan 1.4 rothschildgiraffe 1.1 Afrikaanse olifant 1.1 Zwarte neushoorn 1.2 Grizzlybeer 1.1 Brilbeer
De volgende keer ga ik weer verder op pad. Dan aandacht voor de savanne en de steenbokken.
Added (29 Dec 2013, 13:55) --------------------------------------------- Hier een los projectje van mij. Het schoot me ineens te binnen, dus sinds eergisteren eraan gebouwd. Het is een gebouw, met in het hart een binnenverblijf voor chimpansees. De chimpansees hebben een hoog binnenverblijf, zo hoog zelfs dat er vanaf twee verdiepingen in het verblijf gekeken kan worden. Aangrenzend aan het binnenverblijf van de chimpansees ligt ook het binnenverblijf voor de giraffes. Hier kan je soms de giraffes letterlijk in de ogen kijken. Hun buitenterrein delen ze met zebra's, die op hun beurt weer eigen stallen hebben.
Foto van het binnenverblijf van de chimpansees.
Foto van het apeneiland.
Het eiland van de chimpansees en hun binnenverblijf.
Foto van het binnenverblijf.
Twee chimpansees zijn elkaar aan het ontvlooien.
Foto vanaf de enige plaats dat de savanne bekeken kan worden.
Binnenverblijven van de giraffes.
Helikopterfoto van de savanne.
Zo ziet het binnenverblijf eruit.
Hier kan je nog eens goed de touwen zien die allemaal in het verblijf hangen.
Zo ziet het complex eruit t.o.v. de gehele oppervlakte. Aardig groot dus!
Ik hoop op reacties! Misschien hebben jullie nog leuke ideeën om de rest van het park mee op te vullen?
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 127 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
Wauw, dat binnenverblijf van de chimpansees is echt cool! In de buitenverblijven zou ik wel gras en kleine struikjes plaatsen, en die zwarte put in het giraffenverblijf past er niet echt goed in. Ik zou het wel leuk vinden als je er een Afrikaanse zoo van maakt Deviantart | Natuurgebied De Zwaan
Kassa Medewerker
Sinds enkele dagen start ik Zoo Tycoon weer op om wat te bouwen. Helaas sluit ik iedere keer weer het spel af zonder op te slaan, aangezien ik niks leuks weet te bouwen. Hebben jullie toevallig nog leuke ideeën die ik kan verwezenlijken? Enige vereiste zijn dat er in ieder geval iets met overdekte verblijven gedaan kan worden (bijvoorbeeld een grote hal met een aantal verblijven die volledig overdekt zijn) en dat het passend is voor een Europese dierentuin.
Ik hoor graag ideeën!
Added (24 Apr 2014, 19:23) --------------------------------------------- Ik ben nu zelf begonnen aan een nieuwe zoo en heb de smaak te pakken. Het wordt een normale dierentuin (niet iets speciaals) en momenteel ben ik bezig met de Afrikaanse bossen. Buiten Okapi's en Bosbuffels zullen er dan ook Bosolifanten te zien zijn in de dierentuin!
Kassa Medewerker
Ja, de inspiratie was dan ook snel op...
Ben nu opnieuw begonnen en niet zomaar. Ben weer met een budget (250.000) begonnen en dus niet met alles gelijk tot mijn beschikking. De bedoeling is dat ik eerst een 5* dierentuin ga maken en daarna deze ga moderniseren (zie het een beetje als Blijdorp, waar ze nu al jaren beter zijn om het park meer te sorteren op continent/gebied). Momenteel lopen er o.a. rond ijsberen, bandrobben, koningspinguïns, keizerpinguïns, thomson gazelles en ook zijn er genoeg waterdieren als luipaardhaaien, port jackson haaien, yacarekaaimannen, atlantische duivelsroggen én we hebben een jonge walvishaai!