ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 84 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Kassa Medewerker
Hier mijn topic waar ik gewoon zo nu en dan eens foto's ga plaatsen. Kan van losse verblijven zijn en soms van hele dierentuinen.
Mijn eerste zoo zal mijn nieuwe ZTAO zoo worden. Vandaar ook dat je er nog geen dieren ziet, maar aangezien ZTAO even weg is plaats ik hier alvast de foto's, misschien hebben jullie nog tips om ze te verbeteren?
Hier kom je de dierentuin binnen. Aan beide kanten is een muur gebouwd, maar door beplanting moet deze wat vriendelijker ogen.
Na de kassa's te hebben gepasseerd kom je in een overdekte hal waar aan weerszijden een kleiner verblijf zit. De bedoeling is hier dieren te plaatsen die wat schuwer zijn, vandaar dat de bezoekers op afstand worden gehouden door een extra hek en wat plantjes/stenen.
Als we dan eindelijk de dierentuin ingaan komen we bij een overdekte kas. Hier hopen we fenneks of andere woestijndieren te kunnen huisvesten.
Als we naar rechts gaan komen we vanzelf uit bij een ander buitenverblijf. Hier zit echter een tweetal binnenverblijven aan vast. Roofdieren misschien?
Hier een overzicht van de dierentuin. Slechts van twee verblijven is de beplanting al gereed. Zie hiervoor de laatste foto's. Naast de woestijnkast zie je trouwens twee kleine overdekte voilieres.
Dit is het kleinste verblijf. Hier kan een klein roofdiertje gaan spelen straks. Links zie je nog het binnenverblijf.
Dit is het grootste verblijf tot dusverre. De bedoeling is dat hier straks grote roofdieren komen. Zowel tijgers als leeuwen staan op de verlanglijst. Welke zal het worden? Overigens ligt er een kuil voor de verlaagde muur en liggen er stenen (zie 2 foto's terug), om te voorkomen dat de dieren kunnen ontsnappen.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 54 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Kassa Medewerker
@ KoenZoo, ik vind het er mooi uitzien door de sfeer die jij gebruikt. dat buitenverblijf voor roofdieren dat jij gebruikt is ook mooi. misschien kunnen daar stokstaartjes komen wonen?
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 469 Prijzenkast:
2
Curator
Ziet er al aardig uit, alleen adviseer ik je om de grassland-reskin en de sky-reskin te downloaden. Dan komt het er al een stuk realistischer uit ziet.
Kassa Medewerker
Bedankt voor jullie reacties.
@ ZooM, ik heb er zojuist een gedownload (zowel lucht als grond), hopelijk ziet het er ingame ook tof uit (dat zien jullie de volgende keer wel!).
Added (10 Apr 2013, 20:28) --------------------------------------------- Hier twee foto's met de nieuwe skins!
Na voornamelijk verblijven te hebben gemaakt voor roofdieren moet dit een savanne worden. Gewilde dieren zijn zebra's, gazelles of misschien zelfs wel giraffes!
Zoals je kan zien is er genoeg zand gestort waar de dieren in kunnen dollen. Ook hebben we een boom in de grond gestoken, waar de dieren tegenaan kunnen schuren als zij jeuk hebben!
Kassa Medewerker
@ boerroel545, ja ik ga denk ik onder het verhoogde voetpad een beekje maken, want daar is wat ruimte en dan tot die kleine rots die je daarvoor ziet staan.
Kassa Medewerker
Hier weer een uitgebreide fotorapportage van mijn dierentuin. Bedankt nog voor je reactie @ Mark_23
De weg naar de savanne van de vorige keer, is nu weer verder volgebouwd. Als je aan het begin van deze weg staat kom je bij een aantal gebouwen met hiervoor een jeep.
Als we naar links gaan zien we een open vlakte met een rivierstroompje.
Als we terug lopen voorbij de jeep kunnen we een overdekte kijkplaats in. Hier kunnen we het riviertje beter zien.
Als we het andere gebouw in willen worden we helaas door de deur tegengehouden. Wel kan je zien dat er een flink hek staat tussen de bezoekers en de dieren. Hier hopen we nijlpaarden te kunnen huisvesten in de toekomst, maar dan zal de rivier nog wat verder uitgegraven moeten worden.
Als we naar rechts lopen komen we bij een eilandje. Hier zouden we struisvogels willen hebben.
Zoals je van boven kan zien bestaat het verblijf uit twee perken (links is er ook eentje, die kleine) en drie nachtverblijven.
Als we verder gaan, komen we terecht bij een binnenverblijf. Hier zijn vier aparte hokken. Het binnenverblijf voor leeuwen in de toekomst?
Buiten aangekomen zien we een vlakte met daarachter een riviertje en een heuvel met wat boomstammen.
Zo ziet het er momenteel van boven uit. Het verblijf is nog niet af, maar je kan er al een impressie van krijgen.
Zo ziet het er momenteel van boven uit. Dat grote gebouwd in het midden is een aquarium, maar deze gaat waarschijnlijk weer plat. Vandaar hiervan dus ook geen foto's. Bead
@ KoenZoo, ziet er goed uit maar ik heb nog een tip je zou de zoo muur nog kunnen verbergen want die is lelijk voor verder rest ziet het er goed uit ga zo door