ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 215 Prijzenkast:
2 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Verzorger
REGELS: Iemand vult een dierennaam in, maar laat de klinkers weg. Degene die het raadt mag het volgende dier verzinnen. Je hoeft geen streepjes of punten te zetten op de plaats waar een klinker moet staan. Om te beginnen
Z K
Welk dier is Het. Vul de klinkers in.
Added (08 Okt 2010, 20:21) --------------------------------------------- Even vergeten... Voor wie niet weten wat klinkers zijn, dat zijn de A, E, I, O, U, Y
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 181 Prijzenkast:
2
Verzorger
de Y heeft eigenlijk 2 klanken: als een J (zoals in yoghurt) en als een I (zoals in sorry). het is de moeilijkste nederlandse letter omdat het in het eerste geval een medeklinker is en in het tweede geval een klinker (woensdag geleerd met nederlands)
Verzorger
Als je een dier met een Y verzint, schrijf je hem wel als hij wordt uitgesproken als J in yoghurt, als je hem uitspreekt als I in sorry, laat je hem weg.
Verzorger
Volgens mij stemt de meerderheid voor dit idee, dus ik vind het best, laten we nu weer over gaan naar het raden van mijn dier.
Added (12 Okt 2010, 11:05) --------------------------------------------- nog even vergeten, de klinkers mogen ook voor of achter de medeklinkers staan, in plaats er tussen.