ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 185 Prijzenkast:
0
Verzorger
Heey / Hallo ,
Mijn grooste droom is een dierenverzorger worden. Maar ik heb al een tijdje in mijn hoofd om een dierentuin te beginnen. Er zijn zat lege kavels , Boederij of stukken grond vrij hier in nederland. Zoals sommige ook weten is Land van ooit fait gegaan. En staat dat enorm stuk grond leeg. Misschien weet een van jullie hoeveel dat kost ? Stel voor ik begin een dierentuin wie wilt er dan helpen of wie kent er een goede site waar ik info van daan kan halen ?
@ Svenyboy04, Ten eerste je moet alles aanvragen je moet de dieren kopen voer kopen dierenverzorgers kopen en betalen etc... Bouwen even om dat allemaal te beginnen schat ik dat je al zo een 5000 kwijt bent wel meer, het is heel leuk ik kan kijken of ik er wat over kan vinden maar ik denk dat je dierentuin net zoals toverland dan failit is En de meeste zoo's beginnen meestal met een kinderboerderij,xD Oja bijna vergeten zo'n stuk land kan al zo'n 1000 euro kosten en het is niet handig met de crisis om dit te doen eigenlijk
Quote (Svenyboy04)
toverland fait gegaan.
Echt dat meen je niet dan moet ik toch echt meer op het nieuws gaan letten Edit ik heb iets gevonden wat er allemaal bij komt kijken lees dit maar eens t' is wel een lap tekst link Onze team site registreer je en houd het regelmatig in de gaten voor download's: Zt2 signteam
Ik denk dat als je een echte dierentuin gaat beginnen dat je ruim 100.000 euro aan grond kwijt bent, ligt eraan hoe groot je het wilt hebben. Verder moet je nog rechten hebben om dieren te houden en lid worden van de vereniging van nederlandse dierentuinen. De verblijven moeten goed zijn voor de dieren +- 10.000 per verblijf (schat ik). Voor boerderijdieren zal dat een stuk minder zijn. Vervolgens moeten de dieren nog aangeschaft worden. Sommige zul je kunnen lenen maar je moet ze ook allemaal voeren. Voer is best duur, zeker als je een groot dier hebt. Je moet personeel aannemen waarvan het salaris per persoon rond de €2000 per maand zal liggen.
Je hebt verzorgers nodig, schoonmakers, evt. winkelpersoneel, kassamedewerkers, personeelszaken, dierenarts (denk ik), mensen met ervaring met planten en bepaalde dieren. Dus reken maar op minimaal 30.000 per maand.
Totaal schat ik in op €200.000 euro dat je nodig hebt om te starten en dat alleen al met boerderijdieren. Maar voordat je echt kan starten moet je een goed bedrijfsplan maken waarin duidelijk staat aangegeven hoe je alles financiert en goed wil laten lopen. Met dit plan kun je naar de bank gaan om geld te lenen. Als ze het een goed plan vinden heb je kans dat ze je het geld lenen want ze willen het geld natuurlijk wel terugzien Always look on the bright side of life!
@ Svenyboy04, Ow, die is al best lang failiet ja daar ging ik als klein kin naar toe,xD Maar ik heb een vraagje wil je dat geld bij elkaar gaan sparen want dat lukt nooit denk ik Onze team site registreer je en houd het regelmatig in de gaten voor download's: Zt2 signteam
nou you plan is best een goed idee maar wat de andere al zegen het kost je klauwe met geld en niet alleen kwa verblijfen maar dieren zijn ook niet goedkop een zebra is al gauw 3000 en een leeuw al 5000 en dan heb ik het nog niet over neushoorn en nijlpaarden die zijn al snel 1500
ik zou als ik you was begingen zoals alle dierentuinen zijn begonen met kleine dieren zoals kippen fazanten en andere boerderij dieren een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 29 Prijzenkast:
0
Parkeerhulp
@ Svenyboy04,jouw verhaal komt me erg bekend voor dat komt omdat ik het vroeger ook wilde maar het is gewoon erg moeilijk om de volgende redenen: je moet een hoge opleiding hebben gevolgt denk hierbij aan een universitaire opleiding dit kan een lange weg zijn als je een lage middelbare school opleiding hebt ook kost het in het begin veel werk en tijd omdat je veel dingen aleen moet doen want de kosten kunnen zo hoog worden dat je niet meteen genoeg geld heb om de personeel te betalen want de dieren onder houden kost ook veel geld en je moet ook de hypotheek betalene de bouw van de dierentuin is erg duur door mijn ervaringen die ik heb opgelopen als stagiar bij een architecten burouw kan ik je een goede indruk geven van de prijsen een gebouw laten bouwen kost ongeveer €1875 per vierkante meter een stuk grond kost ongeveer €100.000 per 50 vierkante meter en ook mag niet op alle grond een dierentuin gebouwd worden om een dierentuin te mogen bouwen moet je grond kopen die bestemt is voor agrarisch doel einde dus het kan veel kosten en je moet met de gemeente praten over de subsidie ook is het altijd handig om als het zover is om de gemeente waar je de de dierentuin wilt bouwen te raad plegen.
gr. marcel(boy)
p.s. als je meer wilt weten kan je het altijd vragen. Je mag me ook gewoon Marcel noemen.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 185 Prijzenkast:
0
Verzorger
@ Marcelboy,
Dankje marcel het is inderdaad erg duur. Dus nu nog hopen dat ik een lotterij win haha . Weet jij misschien hoe duur de grond is van Land van ooit ? of moet je dat met de gemeente bespreken want het is volgensmij nu helemaal voor de gemeente.